Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telt enkel showcase nog?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Telt enkel showcase nog?

Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
    Volledig mee eens!! Trouwens, 'k weet niet als ik nog zo lang zal wachten, want blijkbaar is het al verkeerd enkele te reageren op wat men wil reageren...

Ik ga soms een glas drinken, en vaak doe ik daar een babbel bij. Maar er zijn ook dagen dat ik geen zin heb in die babbel en gewoon alles vanop een afstand bekijk. 't zou erg zijn mocht die uitbater op een dag beslissen dat je 5 min moet babbelen vooraleer je een nieuwe consumptie mag bestellen...

Maar inderdaad, vaak is de moeite die gedaan wordt en de tijd die erin kruipt aan reactie's in één topic (zelfs al is er maar 1 reactie) meer tijd en moeite dan de maker deed om de foto te maken... Sommigen lijken foto's te schieten als aapjes in een kooi, zonder nadenken, zonder enig oog voor detail, compositie of wat dan ook, en zonder een beetje afwerking, maar ze verwachten dan wel dat diegene die de beelden bekijkt wél een grote moeite gaat doen en er tijd gaat insteken.

Mocht er iets meer zelfkritiek zijn vóór het posten, dan zouden er een pak minder beelden gepost worden en des te meer reactie's zijn.

En ga nu aub niet beweren dat je altijd iemand nodig hebt om vooruitgang te boeken, want als je even het www besurft en foto's bekijkt, die vergelijkt met je eigen werk, dan zal je best voor jezelf al kunnen uitmaken wàt er aan schort en waar je voor verbetering vatbaar bent.

Mvg,
    Frederic
    Sorry Frederic maar ben jij je eerste posts hier van 2005 vergeten?
    Op dat moment had je ook graag dat je wat steun kreeg...herinner mij nog een topic waarbij HVR ook echt kortaf was en ik het voor jou opnam...
    Je hebt het ondertussen wél gemaakt en daar mag je fier op zijn.
    Je studiofotografie verdient een pluimpje maar probeer dan, als je dan toch al zoveel tijd in je hobby steekt, af en toe een beginneling "een hart onder de riem te steken"
    Ik ga ook niet ontkennen dat ik bepaalde voorkeuren heb (vb macro) en dat ik dat gedeelte wat beter volg is dan meer dan normaal.
    Als ik dan iets post en ik krijg een hint van een hvr of pendragon om het beter te doen dan waardeer ik dat ten zeerste...maar ik probeer ook toch in andere forumonderdelen mijn steentje bij te dragen...
    Het forum is inderdaad op een paar jaar gigantisch groot geworden en alles volgen en op iedere post ingaan is onbegonnen werk.
    Maar bedenk eens dat jij waarschijnlijk soms minder tijd stopt in een perfect afgewerkte foto dan een beginneling die het allemaal nog moet leren...als jij/zij dan niet de minste reactie krijgt kan ik de frustratie van die mensen wél best begrijpen!
    Dit alles in regeltjes gieten heeft geen zin want dat "verstikt". Een gezonde positieve reactie van zij die het wél kunnen zal héél wat nuttiger zijn
    D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
    BD0290BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aquarius Bekijk bericht
      ...herinner mij nog een topic waarbij HVR ook echt kortaf was en ik het voor jou opnam...
      Ik? Kortaf??

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
        Wie kan me dat kwalijk nemen ?
        Ik alleszins niet. Ik zou niet durven.
        Last edited by vinstermik; 19 februari 2008, 22:47.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
          Ik? Kortaf??
          Twee woorden... op "mijn epistel"
          D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
          BD0290BE

Comment

Dat kan die man zijn, maar er zijn er veel meer die al veel langer hun camera hebben, die in het verleden al massa's tips meekregen, maar waarvan blijkt dat ze er nooit iets mee aanvangen, die nooit zelfkritisch zijn en BD bijna zien als de dumpbak voor hun geheugenkaartjes.

Mvg,
            Frederic
            Dat zijn enkelingen, en ik heb een vaag vermoeden dat jij ze niet kent, gezien ik je raar of zelden in hun topics heb zien reageren. Ik schrijf er zelf ook wel eens bij, dat ze misschien beter zouden stoppen met foto's posten en leren uit de beoordelingen van andere, vergelijkbare foto's... en dan zijn we terug naar het begin :
            Als de "betere" fotograaf, de "mindere" fotograaf niet helpt, heeft wat ik hiervoor geschreven heb, totaal geen zin. Als er geen vergelijkingsmateriaal is, als er geen beoordelingen zijn, dan wordt uiteindelijk niemand meer geholpen, en dan is een forum dat zijn interactiviteit kwijt is, gedoemd een stille dood te sterven.

Mvg

Chris

Comment

Telt enkel showcase nog!
              Ik heb zelf voor de eerste keer een foto geplaatst in showcase "stilleven en abstract", is 150 keer bekeken geweest en heb 3 reactie's waarvan 1 een bedanking van mezelf

Zelf blijf ik het moeilijk vinden om een eerlijke beoordeling te geven waarmee ik bedoel:
              ten eerste: als je een foto mooi vindt moet je ook zeggen waarom, voor mij is er niet altijd een waarom, soms is hij gewoon mooi en is voor mij alles gezegd.
              ten tweede: je kent de persoon niet en uw commentaar valt nogal rap in verkeerde aarde.
              Dit is de reden waarom ik weinig of niet reageer in beoordeling.

Er worden foto's gepost in showcase waarvan je zelfs niet weet wat het is en daar worden dan een hoop reactie's op gegeven

Je moet maar denken beter twee eerlijke en hulpvolle reactie's dan 25 enkel en alleen om de naam.
              Groetjes Hendrika

Comment

Twee woorden... op "mijn epistel"
                Maar veel smileys hé

Allé, en ik heb hierboven nog zo mijn best gedaan om met meer dan 10 woorden iets te schrijven .

Comment

.... probeer af en toe een beginneling "een hart onder de riem te steken"

Goed gezegd, Aquarius... want daar gaat het ook om, natuurlijk. Ik lees hier heel zinnige dingen over beginners (als ikzelf) en ook over gevorderden. Ieder zijn gelijk.

Voor mezelf voel ik dat ik het hier wel wat opgeef... enthousiast gepost en 'meegedaan', een inzending gedaan in Fotoschool (respons: nihil....). Maar veel geleerd heb ik zoals velen met mij, door te kijken, door te lezen. En toegepast. En gepost. Maar dan geen feedback: ach, leuk is wel anders. Het is wat het is. Ik kijk verder en leer door te kijken.. en kom hopelijk eens tot aan de knieën van de anderen hier.

"als ik veel geleerd heb, is het omdat ik op de schouders van reuzen stond"....
                  www.fotocath.be
                  Alles van waarde is weerloos.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hendrika Bekijk bericht
                    Zelf blijf ik het moeilijk vinden om een eerlijke beoordeling te geven
                    Juist. Velen denken of verwachten dat je, omdat je zelf behoorlijk fotootjes kunt trekken, het ook nog eens goed kunt uitleggen. Dat is niet zo. Soms krijg ik zo mails van volstrekt wildvreemden die dan vragen om hun fotos te beoordelen. Een marteling vind ik dat. Beginnen typen, weer wissen, zuchten, vloeken, om dan uiteindelijk na inderdaad méér tijd dan welke zij in hun fotos gestoken hebben een stukje proza te kunnen terugsturen waarbij je nog moet opletten dat je ze niet op hun tenen trapt. Ann vraagt mij dan ook waarom ik daar in godsnaam zoveel moeite insteek. Hier in BD heb ik tenminste nog de keuze als ik wel iets wil antwoorden en ja, soms zijn mijn antwoorden dan ook kort.

Comment

Terecht de showcase daar gaat iedereen wel kijken, de beginners blijven op hun honger zitten en krijgen weinig respons van de gevorderden. Beginners die hopen iets bij te leren in de fotoschool worden daar ook in de kou gelaten om zoveel, bekijk de topics daar maar eens.
                      Opdrachten Januari en februari ingestuurd, beoordelingen gedaan van de andere gemotiveerde mensen, respons niks, geen enkel antwoord krijgen met wat ben je dan eigenlijk bezig he.
                      Het is allemaal op vrijwillige basis en er onbreekt hier en daar wel wat duidelijke regelgeving.
                      Als ge je tot iets verbind en ik verwijs hiermede naar de fotoschool hier op dit forum en je hebt op het item oud en nieuw, waar je van vorig jaar mee bezig was en er toch verschillende mensen aan meegedaan hebben nog geen feedback hebben mogen ontvangen na meer dan één maand ja dan zijn we niet goed bezig he.
                      Haken we dan af en laten we dit alles een stille dood sterven ?
                      Grtz, Patrick
                      http://www.trikke.be
                      Ik doe het met Canon.

Comment

Ik heb hier een paar vrienden op het forum, en JA, ik reageer op hun plaatjes, ook al staan deze in forumtopics waar ik zelden kom. Wie kan me dat kwalijk nemen ?

De naam van de poster heeft verder voor mij nooit een rol gespeeld. Ik begin meestal van voor af aan te kijken, en wie ik tegenkom, tot dat mijn tijd om is, krijgt een reactie,
                        - in showcase : als het plaatje me interesseert een reactie
                        - in fotobeoordeling : bijna allemaal bij mensen en modellen, behalve als wat ik wou zeggen al gezegd is of er al veel reacties staan, of als ik het showcase-waardig plaatje vind
                        - in de beginnershoek : ga ik het rijtje meestal af, maar als daar al gezegd is wat ik wou zeggen, dan ga ik er aan voorbij...

Ik weet dat ik ook maar een gevorderde beginner ben, en kijk vaak liever naar beginnersfoto's of fotobeoordeling, omdat sommige commentaren daar ook leerrijk zijn.
                        Showcase... is voor als ik tijd over heb. Wat me de laatste tijd erg opvalt, is dat zelfs in de beginnershoek, en zeker in fotobeoordeling, OOK schitterende beelden gepost worden.
                        Volg dezelfde weg als hier beschreven door FestinaLente. De foto's in showcase vind ik er persoonlijk veelal over en zijn een utopia. zulke beelden kom je zelden irl tegen.
                        EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
                        https://sites.google.com/view/pdh65/

Comment

Volledig mee eens!! Trouwens, 'k weet niet als ik nog zo lang zal wachten, want blijkbaar is het al verkeerd enkele te reageren op wat men wil reageren...

Ik ga soms een glas drinken, en vaak doe ik daar een babbel bij. Maar er zijn ook dagen dat ik geen zin heb in die babbel en gewoon alles vanop een afstand bekijk. 't zou erg zijn mocht die uitbater op een dag beslissen dat je 5 min moet babbelen vooraleer je een nieuwe consumptie mag bestellen...

Maar inderdaad, vaak is de moeite die gedaan wordt en de tijd die erin kruipt aan reactie's in één topic (zelfs al is er maar 1 reactie) meer tijd en moeite dan de maker deed om de foto te maken... Sommigen lijken foto's te schieten als aapjes in een kooi, zonder nadenken, zonder enig oog voor detail, compositie of wat dan ook, en zonder een beetje afwerking, maar ze verwachten dan wel dat diegene die de beelden bekijkt wél een grote moeite gaat doen en er tijd gaat insteken.

Mocht er iets meer zelfkritiek zijn vóór het posten, dan zouden er een pak minder beelden gepost worden en des te meer reactie's zijn.

En ga nu aub niet beweren dat je altijd iemand nodig hebt om vooruitgang te boeken, want als je even het www besurft en foto's bekijkt, die vergelijkt met je eigen werk, dan zal je best voor jezelf al kunnen uitmaken wàt er aan schort en waar je voor verbetering vatbaar bent.

Mvg,
                          Frederic
                          Ik ga akkoord met het feit dat sommigen maar plaatjes schieten en erop los posten. Ook ik was zo toen ik hier net kwam maar ondertussen is dat sterk geminderd en let ik meer op, hoe ga ik die foto maken en is hij goed genoeg om te posten. Maar dat heb ik geleerd door hier eerst maar volop te posten. Als je iets of wat serieus met je hobby bezig bent ga je sowieso na verloop van tijd anders te werk.
                          EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
                          https://sites.google.com/view/pdh65/

Comment

Ik doe gewoon mijn best en daarmee zullen jullie het moeten doen.
                            Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Als er geen vergelijkingsmateriaal is
                              Geen vergelijkingsmateriaal...? Het internet staat er vol van, maar ja, dat kost moeite hé... En net die moeite willen velen niet meer nemen. Ze droppen vaak uit gemakzucht die foto, waar ze ook al geen tijd in staken en rekenen zonder schroom op hulp van derden. Het is ook zo in fotobewerking. Ze maken een snapshot, posten die 'mislukte taart', zeggen wat ze willen bekomen, en verwachten van de fotobewerkingsbezoeker dat die het zal oplossen. Dan zou je denken dat die mens er uiteindelijk iets aan geleerd zou hebben, maar neen, een tijd later posten ze weer een 'mislukte taart'. Makkelijk hé..?
                              En zo'n situatie's gelden voor zoveel forumonderdelen. Meteen een nieuw topic openen en z'n vraag stellen, maar zelf eerst eens opzoeken op internet...? No way! De mens wordt echt gemakzuchtig...

En inderdaad, ik reageer niet vaak in fotobeoordeling. Ik reageer er wel op als het beeld me aanspreekt en als ik zie dat de maker er over nagedacht heeft, er tijd in gestoken heeft, er moeite voor gedaan heeft. Maar als je op iedere 'ik-ben-in-2-seconden-tijd-geboren'-foto moet beginnen reageren, dan kan ik best zodra ik thuiskom beginnen reageren tot het bedtijd is...

Mvg,
                              Frederic

Mvg,
                              Frederic

Comment

Hey juppekes

Als men nu eens geen onderscheid zou maken tussen showcase en fotobeoordeling.

Alle foto's posten onder een rubriek vb transport bij transport,macro' bij macro's enz...en geen subforums

Dan is men bijna verplicht om ook de mindere foto's te bekijken

Dan zullen we mss geneigd zijn om raad te geven op een mindere foto ipv al die oh en mooi en en enz...op enkel showcase fotokes

Ik zeg wel WE want ik hoor daar ook bij

Meestal wil ik wel beginnen met goeie moed maar der is hier ook zoveel te zien dat mijn klein beetje vrije tijd om is en ik niet meer aan beoordeling geraak

We zullen natuurlijk op deze manier mss veel pareltjes missen maar we zullen dan toch wel aan de nieuwelingen een positieve indruk geven

Wat mij ook opvalt is dat ik veel fotokes voor een tweede en derde keer bekijk zonder echt te willen, omdat ik al die tittels niet onthoud

Moest er nu een systeem zijn die aanvinkt dat je de foto al bekeken hebt met of zonder comentaar te geven zouden we nog meer tijd over houden om de andere te bekijken
                                Bootjes

Comment

Working...
                                X