Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telt enkel showcase nog?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Telt enkel showcase nog?

    Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
    Nee hoor, dat was echt een algemene opmerking .
    Ok,
    sorry dan voor mijn opmeking.

    Comment


    • #62
      Re: Telt enkel showcase nog?

      Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
      En wie zegt dat? Denk je werkelijk dat iedereen hier door BD gevormd is? Denk je werkelijk dat de goede fotografen voor ze bij BD kwamen geen fotos konden nemen? Teveel eer voor BD vrees ik.

      Moest iedereen nu eens beginnen met een goede dosis zelfkritiek op zijn fotos dat zou er veel minder gepost worden en daardoor veel meer reacties komen.
      Volledig mee eens, Hans!!
      Zelf moet ik toegeven dat ik door BD geleerd heb, maar dan in kleinere mate. Het meeste leerde ik nog altijd door literatuur te lezen, opzoekingen te doen op het wee wee wee en daar bovenop een zeer strenge zelfkritiek. Ik ga geen foto's posten als ik er zelf niet volledig achter sta. Ik ga geen foto's posten òm te kunnen posten. Dat is wat velen mankeren. Ze zien een beeld, trekken gauw een foto, plaatsen er een vette rand en een kemel van een signatuur op en posten meteen.
      Maar zo werkt het niet!! Laat een foto eens enkele dagen liggen en bekijk die dan eens van een afstand. Wedden dat je de foto al stukken minder vindt...?
      Maar ja, in volle enthousiasme lijkt alles een stuk mooier...

      Mvg,
      Frederic

      Comment


      • #63
        Re: Telt enkel showcase nog?

        Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
        Je moet de hele zin lezen...

        Het fotomateriaal is er genoeg, maar deftige beoordelingen zijn er weinig. Het gaat me om de beoordelingen en niet om de foto op zich.
        Foto's zijn er genoeg, maar foto's waar men iets van kan leren, omdat er beoordelingen bij staan, veel minder...
        Wel Chris, eerlijk gezegd heb je geen beoordeling nodig om te leren uit een foto, althans voor mij geldt dat toch... Op beoordelingen willen afgaan is ook geen oplossing. Wie schreef ze...? Welke basis heeft hij/zij?
        Neen, literatuur kan veel meer bijbrengen dan gelijk welke beoordeling. Maar ja, velen zien dat niet zitten om een boek te lezen. Het belangrijkste boek (de handleiding van hun toestel) slaan ze al over omwille van 'teveel werk'... Als je dan reageert dat hun witbalans verkeerd staat, of de diafragmakeuze niet de juiste was, dan vragen ze wat witbalans en diafragma wil zeggen... Wel, dan weet ik al voldoende. Ze willen leren, maar ze mogen er niet moe van worden...

        Mvg,
        Frederic

        Comment


        • #64
          Re: Telt enkel showcase nog?

          Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
          Ze willen leren, maar ze mogen er niet moe van worden...

          Mvg,
          Frederic
          Nagel op de kop, meer zeg ik niet.
          www.fotofolio.be

          Comment


          • #65
            Re: Telt enkel showcase nog?

            Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
            Misschien even de volgende bedenking:
            Showcase, dit is bedoeld voor diegene die ervan overtuigd zijn een schitterende, sublieme, unieke foto te hebben gemaakt.
            Hier heb ik geen probleem mee, maar, beperkt dit dan tot slechts één foto per psoter en per dag, eventueel per week en
            Laat daar ook geen commentaar toe. Geen WOUWS, geen 'T IS MOOI, ...
            Showcase zegt zelf wat het is, een fotoboek en ook in je fotoboek schrijf je geen commentaar, hooguit een titel.
            Een beetje à la HOF, maar dan beheerd door de posters...
            Of het nu een slechte foto of een topfoto is, ik denk dat iedereen graag wat feedback krijgt.
            Gaan we goede/mooie foto's in fotobeoordeling posten, dan krijg je als reactie (zoals nu het geval al is): 'Niets op aan te merken. Deze kan zo in showcase.'



            Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
            Laat daar ook geen edit toe van de poster zelf en indien het beeld niet voldoet aan de grootte-vereisten, gewoon het topic verwijderen, zonder commentaar.
            EN de onderverdeling zoals een paar topic naar boven

            Niet bedoeld als kritiek, enkel een poging tot gedragsaanpassing
            Er zijn er nu al die van hun oren maken als er 1 off-topic bericht verdwijnt...
            Benieuwd wat het zou geven als er een volledig topic verdwijnt
            Mvg Tim

            Comment


            • #66
              Re: Telt enkel showcase nog?

              ...Ze willen leren, maar ze mogen er niet moe van worden...


              Oeps, dat doet geen deugd. Je moest eens weten....Misschien niet al te veel veralgemenen?
              www.fotocath.be
              Alles van waarde is weerloos.

              Comment


              • #67
                Re: Telt enkel showcase nog?

                Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                Of het nu een slechte foto of een topfoto is, ik denk dat iedereen graag wat feedback krijgt.
                Gaan we goede/mooie foto's in fotobeoordeling posten, dan krijg je als reactie (zoals nu het geval al is): 'Niets op aan te merken. Deze kan zo in showcase.'





                Er zijn er nu al die van hun oren maken als er 1 off-topic bericht verdwijnt...
                Benieuwd wat het zou geven als er een volledig topic verdwijnt
                Met verwijderen heb ik het dan op diegenen die:
                - Indien er slechts één foto per dag gepost mag worden, het toch leuk vinden om er bv twee, drie te plaatsen
                - Indien de grootte slechts 900 op ... is en je toch een grotere wil plaatsen.

                Ik heb het niet over kwaliteit.

                Maar ja, wat we ook doen, voorstellen, ... het zal altijd wel iemand niet goed zijn.
                https://www.fotospotter.be
                Je suis content d’être heureux

                Comment


                • #68
                  Re: Telt enkel showcase nog?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                  Nagel op de kop, meer zeg ik niet.
                  Ja, misschien ..., alhoewel
                  Als ik in het verleden beleefd antwoordde op een aantal topics dat het leuk is om de zoek-opdracht te gebruiken en je zo massa's info vindt, werd je direkt het deksel op het hoofd geslagen dat je beter een antwoord geeft dan te wijzen naar de zoek-functie
                  https://www.fotospotter.be
                  Je suis content d’être heureux

                  Comment


                  • #69
                    Re: Telt enkel showcase nog?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
                    Ze willen leren, maar ze mogen er niet moe van worden...
                    Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                    Nagel op de kop, meer zeg ik niet.
                    Sorry. Geen idee waar jullie je negatieve ervaringen vandaan halen, maar mijn ervaring is anders. Jullie veralgemenen en er zijn genoeg tegenvoorbeelden van te vinden. Sommige fotografen zie je hier gewoon evolueren op korte tijd.

                    Ik ben volledig akkoord dat het begint met het lezen van de handleiding, dat het begint met het leren van de basis. Sommige mensen weten gewoon niet WAAR het begint, en beginnen bij de aankoop van hun toestel.
                    Door hen op een beleefde manier door te verwijzen naar het gebruik van hun handleiding, en naar een aantal tips die her en der op 't internet of zelfs op BD te vinden zijn, worden ze ook geholpen. 't Is een kleine moeite, die toch door velen in dank aanvaard wordt.

                    Comment


                    • #70
                      Re: Telt enkel showcase nog?

                      Iedereen die zijn zegje hier heeft gedaan heeft volgens mij een beetje gelijk en dat is nu juist ook het grote probleem.

                      De moeilijkheid zit hem in het feit dat velen onder ons zich niet echt kunnen inleven in de probleemstelling van een ander.
                      We gaan er allen maar vanuit dat iedereen goed thuis is op een PC, tevens gaan we er ook maar vanuit dat iedereen een goed software/fotoprogramma bezit.
                      De werkelijkheid is toch geheel anders.
                      Ik sta dan ook vaak met verbazing te luisteren, in de grote supermarkt/fotozaken, hoe een verkoper probeert een fotocamera te slijten aan een niets wetende persoon.
                      Er zijn mensen die met twee vingers, na heel veel moeite, een klein tekstje kunnen typen.
                      Gelukkig als zij zijn plaatsen ze uiteindelijk hun tekst en dan maar hopen dat er geen type of taalfouten gemaakt zijn, want ook de TAALMEESTER van BD IS NIET MIS.
                      Dit BD forum is toch niet alleen gemaakt voor de elite fotografen, het is toch een forum voor een ieder die belangstelling heeft in de digitale fotografie.
                      Waar we nu voor moeten zorgen is dat degene die anderen willen helpen, de mogelijkheid ook krijgen om dit ook op een gebruiksvriendelijke manier te doen. Vandaar mijn voorstel tot kleine aanpassing van de huidige forumstructuur.
                      Forum voor alles over (digitale) fotografie, maar wat niet in de overige forums past. Voor onderwerpen die niets met fotografie te maken hebben, kun je het forum Chit Chat gebruiken.


                      Ik begrijp ook best dat het niet mogelijk is dat een ieder de tijd of de gave heeft om andere vooruit te helpen. Maar alle kleine beetjes helpen wel.

                      mvg
                      antoine200

                      Comment


                      • #71
                        Re: Telt enkel showcase nog?

                        het is een goed voorbeeld van hoe het beter kan Antoine.
                        Maar of het werkt kan alleen de praktijk uitwijzen en de site weer veranderen kost een hoop werk. In ieder geval heeft iedereen hier op BD wel zijn mening of dingen die hij/zij goed vindt en minder vindt. Dat zal wel altijd zo zijn en niet alleen hier maar overal.
                        Ik denk dat we ons gewoon wat meer open moeten stellen voor onze naasten.
                        EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
                        https://sites.google.com/view/pdh65/

                        Comment


                        • #72
                          Re: Telt enkel showcase nog?

                          In een beginnershoek de EXIF verplichten = telkens uitleggen wat EXIF is en waar je die kan vinden...


                          Hoe je de forumstructuur ook aanpast, het wijzigt niets aan het enorme aantal topics. Het "probleem" verschuift dan gewoon imho telkens van de ene rubriek naar een andere ...

                          Het voorstel van antoine lijkt me trouwens gewoon een terugkeer naar de voorlaatste situatie alleen heeft het kind een andere naam gekregen : Fotodiscussie is omgedoopt tot Fotobeoordelen en er zijn 2 broertjes bijgekomen (Fotoverhalen en Beginnershoek). En Showcase is terug gewoon Showcase.
                          Mijn fotowebsite : www.filover.be

                          Comment


                          • #73
                            Re: Telt enkel showcase nog?

                            Oorspronkelijk geplaatst door y-cam Bekijk bericht
                            Mag ik mijn suggestie/bedenking/vraag ivm quota nog eens onder de aandacht brengen? (zie boven)

                            Verder ben ik het volledig eens met het voorstel van Antoine200 inzake forumstructuur ! (cfr. supra in deze thread)
                            niemand??
                            Niet geschoten is altijd mis ...

                            Betreden op eigen risico - de directie is niet aansprakelijk voor gebeurlijke ongevallen.

                            Comment


                            • #74
                              Re: Telt enkel showcase nog?

                              Oorspronkelijk geplaatst door y-cam Bekijk bericht
                              Waarom wordt er niet simpelweg overwogen om met quota te werken? vb. Iedereen krijgt drie foto-plaatsjes per maand (over alle fora heen). Zinvolle reacties kunnen het quotum ophogen. Het moet toch niet moeilijk zijn om enkel de zinvolle replies te laten meetellen (softwarematig of door sociale controle) ?
                              Ik vind dit een interessant voorstel, maar van de andere kant denk ik dat het redelijk eenzijdig is en onhaalbaar.

                              Eenzijdig :
                              - Men kan niet van iedereen verwachten dat hij hier het forum dagdagelijks overloopt en comments plaatst.
                              Onhaalbaar :
                              - Wie gaat controleren wat een zinvolle reactie is ? Wie gaat dat bijhouden ? Dat op zich alleen is al een fulltime job. Er gaat bovendien nog discussie over ontstaan, die je liever niet hebt.

                              Nu moet ik wel toegeven dat men hier op BD de zaken wel goed in 't oog houdt , maar om nu te gaan postpeepen i.p.v. pixelpeepen dat lijkt me te veel van 't goede.

                              Geen idee of je het al gemerkt hebt, maar mensen die heel veel op BD zitten, posten zelf weinig plaatjes ... Zou het kunnen dat de tijd die men in 't ene steekt, de tijd opslorpt die men voor 't andere zou kunnen spenderen ?

                              Mvg

                              Chris

                              Comment


                              • #75
                                Re: Telt enkel showcase nog?

                                Oorspronkelijk geplaatst door filipo Bekijk bericht
                                In een beginnershoek de EXIF verplichten = telkens uitleggen wat EXIF is en waar je die kan vinden...
                                Ja... inderdaad, en meteen weet die beginner waar hij hem moet zoeken, en hoe hij hem van zijn eigen plaatjes kan zien, en in een later stadium, kan hij zelf zijn eigen foto's beter beoordelen.
                                Hier kan een soort "standaardbericht" van opgesteld worden, met de mogelijkheden. Kan niet moeilijk zijn.

                                Comment

                                Working...
                                X