Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telt enkel showcase nog?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Telt enkel showcase nog?

Oorspronkelijk geplaatst door DES Bekijk bericht
    Vergeet die zelfdicipline maar, is in het verleden al eens door verschillende beloofd,

Momenteel hink ik mee, aan de tenen van de betere fotograven en daar geef ik ook repliek op, en ik krijg maar weinig terug, het is gewoon niet eerlijk .
    Ben wel blij met de repliek die ik krijg, soms denk ik dat is het, en dan geeft me mij weer een tip, en daar ben ik dan blij om, en zolang men niet helpt bijsturen blijf je op de sukkel.
    Tsteekt me tegen, zo als het nu is .
    M.a.w. je bezoekt enkel de showcase-afdeling en geeft daar commentaren? En dat is nu net wat ik bedoel, zijn de mensen die posten onder test niet waardig genoeg om een beoordeling te krijgen van jouw? En wie weet leer jezelf ook nog wat van de mindere fotografen.
    EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
    https://sites.google.com/view/pdh65/

Comment

Wat ik graag gezien had is dat de fotografen die posten in showcase van een bepaald onderdeel ook gaan beoordelen in fotobeoordeling van dat onderdeel.
      Maar dat zal ook wel een utopie blijven.

Hans
      Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

Comment

Ik schreef het reeds eerder : misschien wordt er meer op de naam van de poster gereageerd dan op de foto die geplaatst wordt. Heb je een grote vriendenkring op dit forum, zoveel te beter.
        Loop dit forum maar eens even af. Mijn indruk natuurlijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
          Volledig mee eens ...
          -Let op, dit is geen verwijt, alleen een vaststelling. Indien ik alle foto's wil bekijken en de opmerkingen, dan wordt dat een full-time job en uiteindelijk is fotografie mijn hebbeding

Inderdaad...

mvg,

Roland

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
            Ik schreef het reeds eerder : misschien wordt er meer op de naam van de poster gereageerd dan op de foto die geplaatst wordt.
            Valt niet te ontkennen. Ik betrap mezelf daar ook op. Is ook menselijk denk ik en gezien ik er niet voor betaald wordt zie ik ook niet in wat daar verkeerd aan is . Dus gezien het een gratis service is reageer ik op wie & wat ik wil . De dag dat ze ons bepaalde verplichtingen opleggen (zoals bij http://www.photoblink.com) ben ik hier weg.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
              Valt niet te ontkennen. Ik betrap mezelf daar ook op. Is ook menselijk denk ik en gezien ik er niet voor betaald wordt zie ik ook niet in wat daar verkeerd aan is . Dus gezien het een gratis service is reageer ik op wie & wat ik wil . De dag dat ze ons bepaalde verplichtingen opleggen (zoals bij http://www.photoblink.com) ben ik hier weg.
              Juist maar als je een bepaald expertise hebt in een bepaald onderwerp dan is het logisch dat je het beste geplaatst bent om te beoordelen in fotobeoordeling van uw favoriet onderwerp? niet?
              Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
                Ik schreef het reeds eerder : misschien wordt er meer op de naam van de poster gereageerd dan op de foto die geplaatst wordt. Heb je een grote vriendenkring op dit forum, zoveel te beter.
                Loop dit forum maar eens even af. Mijn indruk natuurlijk.
                Ik heb hier een paar vrienden op het forum, en JA, ik reageer op hun plaatjes, ook al staan deze in forumtopics waar ik zelden kom. Wie kan me dat kwalijk nemen ?

De naam van de poster heeft verder voor mij nooit een rol gespeeld. Ik begin meestal van voor af aan te kijken, en wie ik tegenkom, tot dat mijn tijd om is, krijgt een reactie,
                - in showcase : als het plaatje me interesseert een reactie
                - in fotobeoordeling : bijna allemaal bij mensen en modellen, behalve als wat ik wou zeggen al gezegd is of er al veel reacties staan, of als ik het showcase-waardig plaatje vind
                - in de beginnershoek : ga ik het rijtje meestal af, maar als daar al gezegd is wat ik wou zeggen, dan ga ik er aan voorbij...

Ik weet dat ik ook maar een gevorderde beginner ben, en kijk vaak liever naar beginnersfoto's of fotobeoordeling, omdat sommige commentaren daar ook leerrijk zijn.
                Showcase... is voor als ik tijd over heb. Wat me de laatste tijd erg opvalt, is dat zelfs in de beginnershoek, en zeker in fotobeoordeling, OOK schitterende beelden gepost worden.

Comment

@hvr: het gaat niet om verplichtingen.Het is een kwestie van instelling.Sommigen bekijken alleen de "namen" en bejubelen ze verder zonder dat die er eigenlijk veel nood aan hebben.
                  De beginners en/of minder begenadigden blijven zo in de kou staan.Het zijn zij die echter het meeste behoefte hebben aan reacties.Gelukkig zijn er ook "namen" die graag iets van hun kennis willen doorgeven.Zij hebben meer dan enkel een ik-gevoel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CH Photography Bekijk bericht
                    als je een bepaald expertise hebt in een bepaald onderwerp dan is het logisch dat je het beste geplaatst bent om te beoordelen in fotobeoordeling van uw favoriet onderwerp? niet?
                    Wellicht wel. Maar daar gaat het niet echt om hé. Ik zie BD als een virtuele pub waar je met geestesgenoten wat kan babbelen over fotografie, je gedacht kunt zeggen over die ene zijn foto en die andere haar euh.... polaroid kunstwerk . Over de jaren heb je ook wat vrienden gemaakt en dan ben je geneigd eerder op hun fotos te reageren. Soms zit er ook een nieuwkomer tussen die je wel bevalt en dan wordt die als 't ware in de kliek opgenomen. Zo ging het er aan toe op school of op unief en zo gaat het er in 't echte leven ook aan toe. Als ik op café ga dan babbel ik ook in eerste plaats met mijn vrienden en niet met eender wie aanwezig. Sommigen doen dat wel en dat is tof maar verwacht niet dat iedereen dat doet. Bedenk tevens dat sommige mensen ook nog moeten werken hé, of zit iedereen hier enkel in z'n vrije tijd ? Sommigen verwachten dat je zomaar gratis en voor niets uren aan een stuk raad & advies geeft aan eenieder die hier fotos post. Sorry, zo sociaal ben ik helemaal niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door El Grande Bekijk bericht
                      M.a.w. je bezoekt enkel de showcase-afdeling en geeft daar commentaren? En dat is nu net wat ik bedoel, zijn de mensen die posten onder test niet waardig genoeg om een beoordeling te krijgen van jouw? En wie weet leer jezelf ook nog wat van de mindere fotografen.
                      Neen hoor,dat heb je verkeerd voor.
                      volg mijn berichten maar op, in mijn signatuur,
                      de ene keer wat in show en de andere keer wat in de leerschool,
                      tis te zien hoe mijn muts staat,
                      maar ik post meer reply dan ik eigenlijk zou moeten,
                      als ik het zo eens bekijk,
                      maar dat is dan niet goed voor degene die moeten leren,
                      want de goei fotograven zeggen niks, of heel weinig.

Comment

Wellicht wel. Maar daar gaat het niet echt om hé. Ik zie BD als een virtuele pub waar je met geestesgenoten wat kan babbelen over fotografie, je gedacht kunt zeggen over die ene zijn foto en die andere haar euh.... polaroid kunstwerk . Over de jaren heb je ook wat vrienden gemaakt en dan ben je geneigd eerder op hun fotos te reageren. Soms zit er ook een nieuwkomer tussen die je wel bevalt en dan wordt die als 't ware in de kliek opgenomen. Zo ging het er aan toe op school of op unief en zo gaat het er in 't echte leven ook aan toe. Als ik op café ga dan babbel ik ook in eerste plaats met mijn vrienden en niet met eender wie aanwezig. Sommigen doen dat wel en dat is tof maar verwacht niet dat iedereen dat doet. Bedenk tevens dat sommige mensen ook nog moeten werken hé, of zit iedereen hier enkel in z'n vrije tijd ? Sommigen verwachten dat je zomaar gratis en voor niets uren aan een stuk raad & advies geeft aan eenieder die hier fotos post. Sorry, zo sociaal ben ik helemaal niet.
                        Dat is eigenlijk de reliteit voor iedereen denk ik,
                        Maar het blijft jammer.
                        heti s om dat te vermijden, dat er beter een regeltje zou opkomen,
                        en dan heeft iedereen er wat aan.
                        En ik geloof niet dat men daarvoor van bd zou wegblijven.

Comment

Op sommige fora heb je regeltjes om bv. in het gezocht/verkoop-forum te mogen posten. Je moet eens kijken hoeveel zever er gepost wordt door bepaalde mensen om toch maar aan het aantal vereiste posts te geraken.

Ik vrees dat dat ook het geval zal zijn als het verplicht wordt om x aantal foto's van commentaar te voorzien alvorens men een nieuwe foto mag posten.

Ik leer enorm door hier (te) veel rond te kijken, te stelen met mijn ogen en dan uit te proberen. Reacties die worden gegeven en tips neem ik steeds mee naar volgende 'fotosessies' en die probeer ik uit.
                          Als er geen/weinig reactie komt of ik wil echt specifieke raad van iemand, dan neem ik zelf het initiatief en stuur ik hem/haar een PB'tje. Die persoon heeft de keuze om daar een antwoord op te geven of niet. Het komt echter weinig voor dat er geen antwoord komt op die PB'tjes.

Natuurlijk helpt het dat je bepaalde personen, die je bewondert, in 'real life' kan ontmoeten.
                          Mvg Tim

Comment

Volledig mee eens!! Trouwens, 'k weet niet als ik nog zo lang zal wachten, want blijkbaar is het al verkeerd enkele te reageren op wat men wil reageren...

Ik ga soms een glas drinken, en vaak doe ik daar een babbel bij. Maar er zijn ook dagen dat ik geen zin heb in die babbel en gewoon alles vanop een afstand bekijk. 't zou erg zijn mocht die uitbater op een dag beslissen dat je 5 min moet babbelen vooraleer je een nieuwe consumptie mag bestellen...

Maar inderdaad, vaak is de moeite die gedaan wordt en de tijd die erin kruipt aan reactie's in één topic (zelfs al is er maar 1 reactie) meer tijd en moeite dan de maker deed om de foto te maken... Sommigen lijken foto's te schieten als aapjes in een kooi, zonder nadenken, zonder enig oog voor detail, compositie of wat dan ook, en zonder een beetje afwerking, maar ze verwachten dan wel dat diegene die de beelden bekijkt wél een grote moeite gaat doen en er tijd gaat insteken.

Mocht er iets meer zelfkritiek zijn vóór het posten, dan zouden er een pak minder beelden gepost worden en des te meer reactie's zijn.

En ga nu aub niet beweren dat je altijd iemand nodig hebt om vooruitgang te boeken, want als je even het www besurft en foto's bekijkt, die vergelijkt met je eigen werk, dan zal je best voor jezelf al kunnen uitmaken wàt er aan schort en waar je voor verbetering vatbaar bent.

Mvg,
                            Frederic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
                              Maar inderdaad, vaak is de moeite die gedaan wordt en de tijd die erin kruipt aan reactie's in één topic (zelfs al is er maar 1 reactie) meer tijd en moeite dan de maker deed om de foto te maken... Sommigen lijken foto's te schieten als aapjes in een kooi, zonder nadenken, zonder enig oog voor detail, compositie of wat dan ook, en zonder een beetje afwerking, maar ze verwachten dan wel dat diegene die de beelden bekijkt wél een grote moeite gaat doen en er tijd gaat insteken.
                              Is het de man die een fototoestel gekocht heeft, weet dat er een handleiding bij zit, maar meent het toestel te kunnen kennen, door wat met de knopjes te prutsen. In de euforie van zijn aankoop, schiet hij plaatjes, die hij als ongelofelijk beschouwt. Met zijn vorige compactje kon hij dergelijke schitterende beelden niet maken... Hij is bezig met zijn camera, zonder aandacht te hebben voor die dingen die hij niet kent, zoals ISO, scherptediepte, lichtmeting, compositie... maar hij kan foto's maken.
                              En hij denkt : "Hey, zouden mijn foto's eigenlijk iets waard zijn ? Aan wie zou ik het kunnen vragen ? Zou er zo op 't internet niets zijn ?"
                              En hij komt dan op BelgiumDigital, een site, waarvan hij gehoord heeft dat er goede fotografen zitten, dat je er iets kan bijleren... en hij post zijn eerste foto's, die hij voor zichzelf fantastisch vindt.
                              Is het die man ?

Die man... is de beginner. Hij zet zijn allereerste stap in "het koninkrijk der fotografie". Bijna iedereen is ooit begonnen, ik zeg bijna, want ik denk dat sommigen met een camera voor de ogen geboren zijn...

Ook al wordt hij doorverwezen naar de handleiding, een cursus enz... en is dat de enige reactie, maar ook hij heeft recht op een (fatsoenlijke) reactie.

Mvg

Chris

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                                <knip beschrijving>
                                Is het die man ?
                                Dat kan die man zijn, maar er zijn er veel meer die al veel langer hun camera hebben, die in het verleden al massa's tips meekregen, maar waarvan blijkt dat ze er nooit iets mee aanvangen, die nooit zelfkritisch zijn en BD bijna zien als de dumpbak voor hun geheugenkaartjes.

Mvg,
                                Frederic

Comment

Working...
                                X