de laatste tijd valt mij op dat er wel nog regelmatig wordt gepost in fotobeoordeling maar dat de meesten toch enkel in showcase reageren. Om een voorbeeld te nemen, bij fotobeoordeling dieren zie ik zomaar even 7 posts die meer dan 30x bekeken zijn zonder één enkele reactie. Moet iedereen dan maar in showcase gaan posten? Misschien krijgen ze dan wel reacties en weten zo wat er aan schort.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Telt enkel showcase nog?
Collapse
X
-
Telt enkel showcase nog?
EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
https://sites.google.com/view/pdh65/Labels: Geen
-
-
Re: Telt enkel showcase nog?
Moet toegeven, dat het idd opvalt. En om eerlijk te zijn zitten er soms foto's tussen in beoordeling die mooier zijn dan die in showcase.
Om er een uitleg aan te geven... geen idee eigenlijk.
Messchien durven de mensen minder antwoorden in beoordeling omdat ze geen achtergrond kunnen meegeven. Tis maar een idee é.
Tis natuurlijk leuker voor mensen dat er in beoordeling meer tips komen maar ge kunt niemand verplichten é.
Zullen zien wat de toekomst brengt
Grtz'Keep on Clicking'
Pana Lumix FZ50 + Olympus mcon-40 (macro)+ Hama Alpha 60 + Bilora 495 (mini)
-
Zie ook hier ...http://forum.belgiumdigital.com/show...hlight=reactie en hier http://forum.belgiumdigital.com/show...hlight=reactie
30 kijkers en 0 reacties valt nog mee toch.
Er worden ook de niet-geregistreerd gasten meegerekend en die kunnen niet reageren.
Kijk ook even bij showcase...stilleven & abstract bijvoorbeeld.
Even enkele topics willekeurig van de eerste bladzijde genomen:
72 kijkers - 1 reactie(s)
67 " - 1 "
80 " - 4 "
106 " - 3 "
121 " - 2 "
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rockey Bekijk berichtMoet toegeven, dat het idd opvalt. En om eerlijk te zijn zitten er soms foto's tussen in beoordeling die mooier zijn dan die in showcase.
GrtzEOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
https://sites.google.com/view/pdh65/
Comment
-
Tja, deze opmerking heb ik ook al gemaakt.
Een oplossing echter is niet zo simpel.
De poster bepaald zelf of zijn foto showcase waardig is en iedereen zijn visie is verschillend.
Dat er minder beoordelingen zijn is denk ik omdat er momenteel zoveel gepost wordt dat het bijna niet te volgen is.
Hoe groter dit forum wordt hoe zwaarder dit probleem zal worden.
HansBeter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door CH Photography Bekijk berichtTja, deze opmerking heb ik ook al gemaakt.
Een oplossing echter is niet zo simpel.
De poster bepaald zelf of zijn foto showcase waardig is en iedereen zijn visie is verschillend.
Dat er minder beoordelingen zijn is denk ik omdat er momenteel zoveel gepost wordt dat het bijna niet te volgen is.
Hoe groter dit forum wordt hoe zwaarder dit probleem zal worden.
HansEOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
https://sites.google.com/view/pdh65/
Comment
-
-
Wel om eerlijk te zijn: sinds die opdeling van fotobeoordeling in subfora ben ik niet meer geneigd veel posts te bekijken en mij door al die menu's te wroeten. De thematisch ordening van de inzendingen wringt wat mij betreft het verrassingseffect van een beeld de nek om.
Eigenlijk ben ik niet echt geïnteresseerd in 1 thema op zich maar in de manier waarop diverse onderwerpen/interesses/thema's vanuit verschillende invalshoeken belicht en in beeld gegoten worden... dat is toch waar het in fotografie om draait, eerder dan wàt er gefotografeerd wordt?
Ook het feit dat exif niet meer verplicht is maakt het al een stuk minder interessant...zoeker met hart en ziel
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Grande Bekijk berichtDaar is een mouw aan te passen, heel eenvoudig zelfs. Een poster moet x-aantal foto's beoordelen alvorens een nieuwe post te plaatsen bvb.nikon D90 & ikelite D70 housing
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door CH Photography Bekijk berichtHoe groter dit forum wordt hoe zwaarder dit probleem zal worden.
Hans
ook Hans
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Grande Bekijk berichtDaar is een mouw aan te passen, heel eenvoudig zelfs. Een poster moet x-aantal foto's beoordelen alvorens een nieuwe post te plaatsen bvb.
Dan ga je een massa beoordelingen krijgen waar je evenveel mee bent als zonder. Ik denk dan niet alleen aan 'goed!', 'waauw' en gelijksoortige, maar ook aan replys die niks ter zake doen.
Trouwens, als mensen niet willen reageren, dan is dat evengoed hun recht dan als ze wel willen reageren... 't is dus beter één welgemeende reactie dan een hoop reactie's die er enkel maar gekomen zijn met als doelstelling nieuwe foto's te kunnen posten!
Mvg,
Frederic
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk berichtDan ga je een massa beoordelingen krijgen waar je evenveel mee bent als zonder. Ik denk dan niet alleen aan 'goed!', 'waauw' en gelijksoortige, maar ook aan replys die niks ter zake doen.
Trouwens, als mensen niet willen reageren, dan is dat evengoed hun recht dan als ze wel willen reageren... 't is dus beter één welgemeende reactie dan een hoop reactie's die er enkel maar gekomen zijn met als doelstelling nieuwe foto's te kunnen posten!
Mvg,
Frederic
Misschien moeten we allen maar eens wat dicipline aan onszelf opleggen en minder vlug iets posten, sneller op iets beoordeling te geven (maar dan lopen we gevaar dat de negatieve kritiek slecht ervaren wordt zoals al meermaals bewezen, hier en op andere fora) ...
Ik neem de moeite niet meer om trop trop is. Er zijn hier dagen dat je tot 2 blz nieuwe posts hebt en dat in één subforum en daar zijn er momenteel meer dan 30 van ...
Let op, dit is geen verwijt, alleen een vaststelling. Indien ik alle foto's wil bekijken en de opmerkingen, dan wordt dat een full-time job en uiteindelijk is fotografie mijn hebbedinghttps://www.fotospotter.be
Je suis content d’être heureux
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk berichtVolledig mee eens ...
Misschien moeten we allen maar eens wat dicipline aan onszelf opleggen en minder vlug iets posten, sneller op iets beoordeling te geven (maar dan lopen we gevaar dat de negatieve kritiek slecht ervaren wordt zoals al meermaals bewezen, hier en op andere fora) ...
Ik neem de moeite niet meer om trop trop is. Er zijn hier dagen dat je tot 2 blz nieuwe posts hebt en dat in één subforum en daar zijn er momenteel meer dan 30 van ...
Let op, dit is geen verwijt, alleen een vaststelling. Indien ik alle foto's wil bekijken en de opmerkingen, dan wordt dat een full-time job en uiteindelijk is fotografie mijn hebbeding
ik zie meer graten in verplichte reply, x reply geeft recht op plaatsen van een eigen foto, en daarmee basta, maar als men niet wil bij rvb...
Momenteel hink ik mee, aan de tenen van de betere fotograven en daar geef ik ook repliek op, en ik krijg maar weinig terug, het is gewoon niet eerlijk .
Ben wel blij met de repliek die ik krijg, soms denk ik dat is het, en dan geeft me mij weer een tip, en daar ben ik dan blij om, en zolang men niet helpt bijsturen blijf je op de sukkel.
Tsteekt me tegen, zo als het nu is .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door zwarteduiker Bekijk berichtDat werkt niet altijd. Op sommige forums kan je punten sparen met posten. Dit gaat ten koste van de kwaliteit van de posts omdat sommige mensen zo veel mogelijk punten willen hebben.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PMRS Bekijk berichtWel om eerlijk te zijn: sinds die opdeling van fotobeoordeling in subfora ben ik niet meer geneigd veel posts te bekijken en mij door al die menu's te wroeten. De thematisch ordening van de inzendingen wringt wat mij betreft het verrassingseffect van een beeld de nek om.
Eigenlijk ben ik niet echt geïnteresseerd in 1 thema op zich maar in de manier waarop diverse onderwerpen/interesses/thema's vanuit verschillende invalshoeken belicht en in beeld gegoten worden... dat is toch waar het in fotografie om draait, eerder dan wàt er gefotografeerd wordt?
Ook het feit dat exif niet meer verplicht is maakt het al een stuk minder interessant...
In het algemeen wordt er echter veel te veel gepost: je kan het materieel gewoon niet meer bijhouden als je een normale dagtaak hebt en je niet elke seconde van je vrije tijd wil opofferen en BD lezen en commentariëren.
Waarom wordt er niet simpelweg overwogen om met quota te werken? vb. Iedereen krijgt drie foto-plaatsjes per maand (over alle fora heen). Zinvolle reacties kunnen het quotum ophogen. Het moet toch niet moeilijk zijn om enkel de zinvolle replies te laten meetellen (softwarematig of door sociale controle) ?Niet geschoten is altijd mis ...
Betreden op eigen risico - de directie is niet aansprakelijk voor gebeurlijke ongevallen.
Comment
Comment