Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

M'n foto wordt misbruikt

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: M'n foto wordt misbruikt

    Oorspronkelijk geplaatst door Serverius Bekijk bericht
    Wat bedoel je hiermee ? Als je foto's op het net zet betekend dit dat iedereen die dan zomaar te pas en onpas mag gebruiken, moet ik dringend nen hele grote kribbel over mijn foto's beginnen zetten..
    Wettelijk gezien mag het natuurlijk niet, maar het gebeurt dagelijks en héél frequent en er is niet alleen weinig, maar zelfs niets aan te doen !

    Comment


    • #17
      Re: M'n foto wordt misbruikt

      Bah ... Wees al blij dat ze niet hotlinken ...
      Ooit eens bandbreedte mogen bijkopen omdat iemand het lollig vond een filmpje op site alla zattevrienden te posten. 10 000 hits later ...
      Canon EOS 400D, Sigma 17-70 2.8/4.5, Canon 50 1.8, Canon 55-250 IS
      scriptie in ontwikkeling : www.kunstigdigitaal.be

      Comment


      • #18
        Re: M'n foto wordt misbruikt

        Meestal is het geen kwaad opzet hoor. Mensen tikken iets in op Google en hupla ze hebben enkele foto's voor hun blog of andere website. Het gaat zo makkelijk dat mensen er niet bij stilstaan dat ze de auteur moeten contacteren of ten gewoon vermelden wie de auteur is. In dergelijke gevallen is een vriendelijk mailtje naar de persoon in kwestie voldoende om het euvel op te lossen.

        In andere gevallen is het iets bewuster of toch op grotere schaal. Zoals nu het geval is (imikimi.com). Niet die meisjes op myspace zijn in de fout, zij maken gebruik van de aangeboden service. Maar imikimi is hier in de fout.
        Zij verdienen onrechtstreeks (via reclame,...) geld aan u foto. Hier is zeker sprake van misbruik.

        Je kan proberen contact opnemen via mail of brief. Ik weet niet hoe het met u Engels gesteld is. Maar anders moet je het aan iemand vragen die goed Engels kan zodat de boodschap goed overkomt.
        ... see the ART not the TOOL ...

        Comment


        • #19
          Re: M'n foto wordt misbruikt

          Waarom zou je - als vijftienjarige - daar nu van wakker liggen ?
          Canikon 40D - D200, D300

          Comment


          • #20
            Re: M'n foto wordt misbruikt

            Oorspronkelijk geplaatst door mexicano Bekijk bericht
            Waarom zou je - als vijftienjarige - daar nu van wakker liggen ?
            Leeftijd maakt toch niets uit.
            Het feit dat ze dit op hun site hebben staan, zegt genoeg.
            Mvg Tim

            Comment


            • #21
              Re: M'n foto wordt misbruikt

              Oorspronkelijk geplaatst door Peekaa Bekijk bericht
              Maak jij zelf MP3's die je dan op internet zet?
              Man, man; man...... Heb ik dit ergens geschreven?

              Comment


              • #22
                Re: M'n foto wordt misbruikt

                Dit zuigt inderdaad heel hard. 't Is natuurlijk wel het risico van foto's op het internet te zetten. Maar dat wil in ieder geval niet zeggen dat je het zo maar moet laten gebeuren, dus verzend die cease and desist letter maar! =) En als je een advocaat in de familie hebt, dan is het tijd om die eens te raadplegen
                bram de greve photography | gallery | myspace
                Canon EOS 50D, EOS 400D, EF-S 17-55 f2.8 IS USM - EF 50mm f/1.8 II - EF 100mm f/2.0 USM - speedlite 430EX - Sigma 30mm f/1.4 EX DC HSM

                Comment


                • #23
                  Re: M'n foto wordt misbruikt

                  Oorspronkelijk geplaatst door Serverius Bekijk bericht
                  Wat bedoel je hiermee ? Als je foto's op het net zet betekend dit dat iedereen die dan zomaar te pas en onpas mag gebruiken, moet ik dringend nen hele grote kribbel over mijn foto's beginnen zetten..
                  Sorry dat ik wat cru wordt maar :
                  Nog eentje die niet kan of wil lezen...... Misschien is dit duidelijker voor u : als je foto's op het internet plaatst weet je dat dit ( onrechtmatig afhalen van uw foto's) kan en vooral zal gebeuren. .... of ben je zo naïef?

                  Comment


                  • #24
                    Re: M'n foto wordt misbruikt

                    Oorspronkelijk geplaatst door aaron Bekijk bericht
                    Het ambetante is
                    dat ik dus een geschreven brief.
                    Heel naar Groot Britannië moet sturen
                    http://imikimi.com/main/pages/legal/...t_notices.html
                    Als je de brief naar de UK stuurt krijg je waarschijnlijk geen antwoord.
                    Lakewood CO ligt in de USA.

                    Comment


                    • #25
                      Re: M'n foto wordt misbruikt

                      Je kan wellicht ook eens gebruik maken van je fancy eID card en een elektronische handtekening onder een e-mail naar feedback@Imikimi.com versturen:

                      A physical or electronic signature of a person ...
                      bram de greve photography | gallery | myspace
                      Canon EOS 50D, EOS 400D, EF-S 17-55 f2.8 IS USM - EF 50mm f/1.8 II - EF 100mm f/2.0 USM - speedlite 430EX - Sigma 30mm f/1.4 EX DC HSM

                      Comment


                      • #26
                        Re: M'n foto wordt misbruikt

                        Maar als ik het goed begrijp is het een gebruiker van die site die jouw foto heeft misbruikt? En dus niet Imikimi zelf?
                        Kan je niet 's opzoeken waar hij staat op Imikimi zelf (of vragen aan dat meisje?) en zoeken wie de foto heeft gestolen? Misschien kan je dan beter meteen aan die gebruiker een boze mail sturen en dreigen met een rechtszaak als de foto niet verwijderd wordt (en laat het heel 'officieel' klinken). Toch enige kans op slagen denk ik.
                        Succes!

                        Comment


                        • #27
                          Re: M'n foto wordt misbruikt

                          Hoe je het wendt of keert.. als jij de plaat hebt gemaakt, heb jij auteursrecht en is dit dus strafbaar.

                          Ik had het laatst met een plaat die GEKOCHT was op i-stock, maar op een site van een fotograaf werd gebruikt.
                          De bedoeling ervan was de mensen te laten denken dat HIJ de foto had gemaakt. En ook dit is strafbaar, ook al heeft hij de foto gekocht.

                          Dus als het je hoog zit iemand inschakelen, hoewel het soms moeilijk kan worden.
                          Een vriendelijk briefje met een verzoek tot verwijderen wordt vaak al gehonoreerd hoor. Mensen willen geen rechtszaken.
                          Groetjes, Jörgen
                          www.beautyshoot.nl

                          Comment


                          • #28
                            Re: M'n foto wordt misbruikt

                            nene
                            Imikimi heeft de foto gestolen.
                            En laat anderen m'n foto gebruiken.
                            Ik heb al een boze mail gezonden en ik heb nog geen reactie terug gehad
                            Pentax K7,Pentax K100d,18-55mm,Tamrac velocity 7,20giga geheugen,Tamron 24-135mm,Pentax Mz 50+35-72mm,minolta Z10, Sigma 30mm f1.4,Pentax 50mm f1.4, Sigma 24 mm f2.8, Batterygrip.

                            Comment


                            • #29
                              Re: M'n foto wordt misbruikt

                              Gewoon boze e-mails sturen zal wellicht niet zo heel veel helpen. Hou het hoofd koel, blijf beleefd maar kordaat, en draai drie keer rond je stoel voor je op verzenden duwt. Ik begrijp heel goed dat je kwaad bent, en dan schrijf soms een beetje te ... vurig, om het maar zo te zeggen Vraag desnoods aan iemand anders om je e-mails na te lezen voor je ze verstuurt.

                              Anyway, IANAL maar hier gaan m'n twee eurocenten:

                              1. Als ik de opzet van imikimi goed begrijp kan zowat iedereen er foto's op zetten. Het is dus waarschijnlijk zo dat ze niet zelf direct je foto geript hebben. Toch zijn zij de partij tot wie je je moet richten, maar zeg dus niet rechtuit dat ze je foto gestolen hebben, maar dat jouw foto zich onrechtmatig op hun website bevindt en dat deze moet worden verwijderd.
                              2. Lokaliseer je foto op hun website. Vraag aan dat meisje hoe ze die foto gevonden heeft. En probeer het beleefd te doen
                              3. Verstuur een e-mail volgens de instructies op imikimi, en gebruik je eID om je handtekening eronder te zetten. Als je niet weet hoe dat moet, wil ik je gerust hierbij helpen.
                              bram de greve photography | gallery | myspace
                              Canon EOS 50D, EOS 400D, EF-S 17-55 f2.8 IS USM - EF 50mm f/1.8 II - EF 100mm f/2.0 USM - speedlite 430EX - Sigma 30mm f/1.4 EX DC HSM

                              Comment


                              • #30
                                Re: M'n foto wordt misbruikt

                                Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
                                Sorry dat ik wat cru wordt maar :
                                Nog eentje die niet kan of wil lezen...... Misschien is dit duidelijker voor u : als je foto's op het internet plaatst weet je dat dit ( onrechtmatig afhalen van uw foto's) kan en vooral zal gebeuren. .... of ben je zo naïef?
                                Da heeft niks met naief te maken, het ging mij over de wettelijke kant van het verhaal...
                                Nikon D90 - nikon 24-70 f/2.8, nikon 18-200 VRII, nikon 24-120, nikon 80-400, nikon 18-135, nikon 18-55 en nog nen hoop andere dingen

                                Comment

                                Working...
                                X