Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

faillissement Cornévaniperen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: faillissement Cornévaniperen

    Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
    Voor zover ik kan nagaan (ik was niet bij de AV) klopt het wel. Misschien was het aantal posts nog wel groter maar dat is moeilijk te zeggen, ik ben ook niet voortdurend hier.

    Ik merk wel dat er de laatste tijd een grote verbetering in modereren is opgetreden. Er is een ander beleid en weinig posts of threads worden nog gewist. Ik denk (hoop) dat BD vanwege dit faillisement los van deze verbeteringen ook wel voorzichtiger zal zijn in toekomstige situaties.
    Ik heb mijn twijfels, gelet op de reactie ivm een bepaalde andere winkel recent. Bovendien zou BD (en de bestuursleden in het bijzonder) hier ook al consequenties van kunnen hebben. De oude positieve berichten zijn altijd blijven staan, terwijl de recentere waarschuwingen steevast verwijderd werden. Op die manier is de zaak van Corné bewust in een beduidend beter daglicht gezet, met alle consequenties voor BD-leden vandien.

    mvg

    Alain

    Comment


    • #32
      Re: faillissement Cornévaniperen

      Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
      Ik merk wel dat er de laatste tijd een grote verbetering in modereren is opgetreden. Er is een ander beleid en weinig posts of threads worden nog gewist.
      Ja, nu je het zegt, dat is waar.

      Comment


      • #33
        Re: faillissement Cornévaniperen

        Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
        Er is nog een verschil tussen failliet gaan en fraude plegen hé.
        Klopt volledig maar het niet versturen van zaken en aan tientallen mensen wijsmaken dat UPS ermee lopen is, dat is volgens mij ook fraude.
        Dit verhaal kwam de laatste twee jaar steeds terug ... da's pas een ander bedrijf door het slijk halen.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #34
          Re: faillissement Cornévaniperen

          Oorspronkelijk geplaatst door vanslycken Bekijk bericht
          Minstens 4 topics werden gewist. Het stramien was steeds hetzelfde:
          Gij geraakt anders precies nooit gewist. Steeds duik jij weer op.

          Grapje hé.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #35
            Re: faillissement Cornévaniperen

            Oorspronkelijk geplaatst door alainD Bekijk bericht
            Ik heb mijn twijfels, gelet op de reactie ivm een bepaalde andere winkel recent. Bovendien zou BD (en de bestuursleden in het bijzonder) hier ook al consequenties van kunnen hebben. De oude positieve berichten zijn altijd blijven staan, terwijl de recentere waarschuwingen steevast verwijderd werden. Op die manier is de zaak van Corné bewust in een beduidend beter daglicht gezet, met alle consequenties voor BD-leden vandien.

            mvg

            Alain
            als je iets negatiefs post over otto, dan wordt dat gewist, post je iets negatiefs over fotokar, dan wordt het de hemel ingezongen. het wissen van topics en de wijze van modereren lijkt heel selectief te gebeuren, en ik heb al in een gewiste post geschreven dat de objectiviteit van dit forum hierdoor in het gedrang komt door het gebruiken van 2 maten en twee gewichten bij modereren en de selectiviteit van wissen. De gedupeerden in dit failissement kunnen getuigen.

            Comment


            • #36
              Re: faillissement Cornévaniperen

              Oorspronkelijk geplaatst door momentopname Bekijk bericht
              De gedupeerden in dit failissement kunnen getuigen.
              Je moet ook toegeven dat een groot deel van de gedupeerden ook net die waren dat kritiek op Corné niet konden dulden, niet wilden beseffen dat zaken konden veranderen en dat zij BD onder druk gezet hebben om dergelijke berichten te verwijderen ... alles komt niet van BD alleen.
              Last edited by VerSeg; 6 februari 2008, 15:24.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #37
                Re: faillissement Cornévaniperen

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Je moet ook toegeven dat een groot deel van de gedupeerden ook net die waren dat kritiek op Corné niet konden dulden
                Ben jij de curator? ken jij de gedupeerden? mogelijks ben ik in deze blind geweest dat er druk op BD kwam om de kritiek te bannen, of werd ook dat steeds gewist zodat ik daardoor blind was?

                Comment


                • #38
                  Re: faillissement Cornévaniperen

                  Oorspronkelijk geplaatst door alex from holland Bekijk bericht
                  Albert Jan,

                  Ik heb het woord fraude niet in de mond genomen, maar in deze situatie schuw ik het niet om te doen.
                  Iedere ondernemer WEET wanneer hij aan de rand van faillisement staat. Dat is geen proces wat van vandaag op morgen komt. Dat is een proces wat een lange weg heeft.
                  Als je dan toch BEWUST je site actief laat en BEWUST mensen aanbetalingen laat doen dan heb ik er echt geen ander woord voor.

                  Dit neem niet weg dat het voor de meeste ondernemers geen fijne periode is.

                  Alex
                  het is waar dat een bedrijf niet op één dag failliet gaat, maar een faillissement wordt nog steeds door een rechter uitgesproken. Als je bij financiële moeilijkheden (en welk bedrijf wordt daar nooit mee geconfronteerd?) al maanden op voorhand besluit om je zaken te stoppen omdat de rechter je straks mogelijks failliet kan verklaren, ben je echt niet goed bezig denk ik

                  Comment


                  • #39
                    Re: faillissement Cornévaniperen

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Je moet ook toegeven dat een groot deel van de gedupeerden ook net die waren dat kritiek op Corné niet konden dulden, niet wilden beseffen dat zaken konden veranderen en dat zij BD onder druk gezet hebben om dergelijke berichten te verwijderen ... alles komt niet van BD alleen.
                    Da's nieuw en lijkt mij zeer speculatief. Ik zou verbaasd zijn mocht BD zo eenvoudig manipuleerbaar zijn. Nu zo'n acties gebeuren meestal uit puur eigenbelang en dan wordt het helemaal een smerig verhaal. Misschien iets in de aard van : Als hij nog genoeg geld binnenkrijgt zal mijn bestelling nog wel geleverd worden...

                    Comment


                    • #40
                      Re: faillissement Cornévaniperen

                      Ik had de berichten van de laatste tijd gelezen en voor mij was duidelijk, hier niet bestellen er stinkt iets.
                      Jammer dat die berichten zijn verwijderd, nu zijn vele hun zuur verdiende euro`s kwijt.
                      www.sportactiefoto.nl

                      Comment


                      • #41
                        Re: faillissement Cornévaniperen

                        Oorspronkelijk geplaatst door marbico Bekijk bericht
                        Ik had de berichten van de laatste tijd gelezen en voor mij was duidelijk, hier niet bestellen er stinkt iets.
                        Jammer dat die berichten zijn verwijderd, nu zijn vele hun zuur verdiende euro`s kwijt.
                        Waarom heb ik niet de kans gehad correcte info te vinden met de zoekfunctie half december? Ik las heelwat positieve commentaren en was toen zeker dat het een riscicoloze aankoop zou worden. Achteraf blijkt dat topics die waarschuwden voor verhoogde riscico's (lees bedrog, leugens, fraude en diefstal) gewist werden ........Ik ben dus niet alléén misleid door een mailtje van een oplichter maar ook flink om de tuin geleid door BD. Eigenlijk een fantastische manier om een nieuw lid te verwelkomen.......
                        20D 40D 12-24F4 50F1.8 400F5.6 150F2.8 TZ7
                        Het fotoblog van Bertpix.

                        Comment


                        • #42
                          Re: faillissement Cornévaniperen

                          Oorspronkelijk geplaatst door Bertpix Bekijk bericht
                          Waarom heb ik niet de kans gehad correcte info te vinden met de zoekfunctie half december? Ik las heelwat positieve commentaren en was toen zeker dat het een riscicoloze aankoop zou worden. Achteraf blijkt dat topics die waarschuwden voor verhoogde riscico's (lees bedrog, leugens, fraude en diefstal) gewist werden ........Ik ben dus niet alléén misleid door een mailtje van een oplichter maar ook flink om de tuin geleid door BD. Eigenlijk een fantastische manier om een nieuw lid te verwelkomen.......
                          Ja, een pak BD'ers bleven Corné ophemelen ondanks de vele geruchten van problemen met bestellingen bij hem, heel spijtig voor de mensen die nu met een financiële kater blijven zitten...

                          Comment


                          • #43
                            Re: faillissement Cornévaniperen

                            Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                            Jammer want ik had met de man een goed contact en heb er toch een 5-tal topobjectieven en nog andere accessoires aan gekocht. Waar is de tijd dat de man vanaf 500€ aan huis leverde. Enfin, het doet er niet toe, maar toch altijd spijtig dat mensen die zo'n goeie indruk nalaten zoiets moet overkomen.

                            Groetjes,
                            Pol.
                            Idem hier maar begrijp niet goed dat hij kon failliet gaan???
                            Meestal werd op voorhand betaald ofwel bij de levering dus van klanten die hun rekening niet betaald hebben is geen sprake....
                            Vind het wel spijtig dat bepaalde topics verwijderd werden. Indien iemand iets "gegrond" vermeldt hetzij positief of negatief over een bepaalde "huisleverancier" dan mag dit niet verwijderd worden. Het zal in de toekomst misschien veel leed besparen. Zeg nu zelf, iemand die hier nieuw is én de zoekfunctie gebruikt heeft is daardoor de dupe geworden(zal hoogst waarschijnlijk héél wat positiefs gelezen hebben en dat was vroeger ook zo).

                            Dus tweemaal vragen lijkt mij nog niet zo'n slecht idee als er ook maar enige twijfel bestaat.
                            Hopelijk valt het voor de gedupeerden dan toch nog een beetje mee...?
                            D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
                            BD0290BE

                            Comment


                            • #44
                              Re: faillissement Cornévaniperen

                              Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
                              Ja, een pak BD'ers bleven Corné ophemelen ondanks de vele geruchten van problemen met bestellingen bij hem, heel spijtig voor de mensen die nu met een financiële kater blijven zitten...
                              Als ik dan reageer op een topic wat ik notabene in google zowat bovenaan staat als ik zoek op www.cornevanieperen.com tegenkom wordt er gezeurd dat ik oude koeien boven haal en wordt dit topic gesloten door de moderator.

                              Het is toch ook in het belang van dit forum om te zorgen dat forumgebruikers en andere mensen die zich bezighouden met fotografie hun spullen krijgen? Of kan het de moderator(s?) van dit forum niets schelen? Ik plaatste inhet topic met allemaal positieve reacties mijn negatieve reactie. Maar ik deed dit op een nette manier.

                              Misschien dat de betreffende moderator alsnog op mijn pm kan regeren in dit topic. Ik snap dat ik hier geen vrienden mee maak. Maar ik vind het ook onbeschoft om een newby die forumgebruikers en andere fotograven wil helpen op deze manier te behandelen.

                              Bart

                              edit : verder vind ik dit een geweldig forum!!!
                              nikon D90 & ikelite D70 housing

                              Comment


                              • #45
                                Re: faillissement Cornévaniperen

                                Je kan toch van de moderators niet verwachten dat ze terzelfdertijd jury, rechter & beul zijn? Wie zijn zij om te oordelen over de betrouwbaarheid van een leverancier? Stel je voor dat ze dat wél deden, maar onterecht. Dan hadden ze binnen de korste keren een proces aan hun been.

                                Comment

                                Working...
                                X