Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

faillissement Cornévaniperen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: faillissement Cornévaniperen

Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
    Jammer maar gelukkig dat hij nu geen mensen meer kan afzetten zoals blijkbaar de laatste tijd het geval wel was ...
    Hoewel ik indertijd vergeefs gepleit heb voor het niet wissen van die threads heb ik zelf ook goede ervaringen met Corne gehad. Ik denk daarom ook dat het geen kwestie is geweest van bewust afzetten van kopers. M.i. is het eerder een poging geweest in paniek het ene gat met het andere te vullen. Gezien z'n prijzen had hij een kleine voorraad en moest veel bestellen. Het is mijn indruk dat hij de aanbetaling voor de een heeft gebruikt voor de bestelling van de ander. Niet goed te praten, maar een kat in het nauw maakt rare sprongen.

Comment

Er is nog een verschil tussen failliet gaan en fraude plegen hé. Er zijn veel zaken die tot een faillissement kunnen leiden, zelfs te snel groeien kan een oorzaak zijn. Beweren dat hij mensen afgezet heeft is beweren dat hij fraude gepleegd heeft. Het kan natuurlijk zo zijn maar in een rechtstaat is iedereen onschuldig tot het tegendeel bewezen is.

Comment

Jammer dat het zo moest lopen, ik heb er indertijd aardig wat zaken aangekocht en kan enkel maar zeggen dat ik heel tevreden was van de service voor en na…
        Ik ben er enkele malen geweest ( Kruiswijk dan ) en ie woonde daar best in een aardig optrekje ( nog zacht uitgedrukt …) met enkele aardige bolides voor de deur.
        Hopelijk zien de mensen die nog iets moeten hebben ( en zo te lezen zijn dat er best wel een pak ) van hem hun materiaal of hun geld nog terug…
        1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
          Er is nog een verschil tussen failliet gaan en fraude plegen hé. Er zijn veel zaken die tot een faillissement kunnen leiden, zelfs te snel groeien kan een oorzaak zijn. Beweren dat hij mensen afgezet heeft is beweren dat hij fraude gepleegd heeft. Het kan natuurlijk zo zijn maar in een rechtstaat is iedereen onschuldig tot het tegendeel bewezen is.
          Jaja, leg dat maar eens uit tegen de mensen die hun (dure) spullen betaalden en niet ontvingen ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
            Jaja, leg dat maar eens uit tegen de mensen die hun (dure) spullen betaalden en niet ontvingen ...
            Tsja, dan moet je het risico niet nemen en naar een (duurdere) winkel om de hoek gaan. Goedkoop uit proberen te zijn kan soms duur uitpakken, dat weet je als je vooruitbetaald.

Woorden als "fraude" betekenen naar mijn mening opzet. Ik heb nooit het idee gekregen dat hier opzet in het spel is geweest. Zonder verdere achtergrond kennis heb ik de indruk dat dit voor Corné een enorme persoonlijke klap is. De man heeft keihard gewerkt om het z'n klanten naar de zin te maken met zo laag mogelijke prijzen en om iets op te bouwen. Op dit moment is hij alles wat hij opgebouwd heeft kwijt. Letterlijk dus!!

Verwijzen naar het huis en auto's en dan roepen dat het fraude is, is natrappen, en dat is wel erg makkelijk
            Groeten,

Albert Jan

Website AJH
            lidnummer: BD0371NL

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajh Bekijk bericht
              Tsja, dan moet je het risico niet nemen en naar een (duurdere) winkel om de hoek gaan. Goedkoop uit proberen te zijn kan soms duur uitpakken, dat weet je als je vooruitbetaald.

Woorden als "fraude" betekenen naar mijn mening opzet. Ik heb nooit het idee gekregen dat hier opzet in het spel is geweest. Zonder verdere achtergrond kennis heb ik de indruk dat dit voor Corné een enorme persoonlijke klap is. De man heeft keihard gewerkt om het z'n klanten naar de zin te maken met zo laag mogelijke prijzen en om iets op te bouwen. Op dit moment is hij alles wat hij opgebouwd heeft kwijt. Letterlijk dus!!

Verwijzen naar het huis en auto's en dan roepen dat het fraude is, is natrappen, en dat is wel erg makkelijk

Albert Jan,

Ik heb het woord fraude niet in de mond genomen, maar in deze situatie schuw ik het niet om te doen.
              Iedere ondernemer WEET wanneer hij aan de rand van faillisement staat. Dat is geen proces wat van vandaag op morgen komt. Dat is een proces wat een lange weg heeft.
              Als je dan toch BEWUST je site actief laat en BEWUST mensen aanbetalingen laat doen dan heb ik er echt geen ander woord voor.

Dit neem niet weg dat het voor de meeste ondernemers geen fijne periode is.

Alex
              Website : www.alextimmermans.com
              Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
              Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex from holland Bekijk bericht
                Iedere ondernemer WEET wanneer hij aan de rand van faillisement staat. Dat is geen proces wat van vandaag op morgen komt. Dat is een proces wat een lange weg heeft.
                Als je dan toch BEWUST je site actief laat en BEWUST mensen aanbetalingen laat doen dan heb ik er echt geen ander woord voor.
                Toch weer even een woordje ter verdediging van Corne, hoewel ik begrijp wat je bedoelt.

Ik ken meerdere bedrijven die op zich gezond zijn en een positieve balans hebben (voorraad, panden) maar door gebrek aan liquide middelen even bepaalde betalingen niet kunnen doen. Je gaat dan het ene gat met het andere dichten, verwachtend dat je er weer uit komt. Probeert bij de bank even wat geld te lenen. Natuurlijk laat je je site dan open om de inkomstenstroom op gang te houden. Doe je dat niet dan ben je zeker failliet, nu is er nog een kans dat het weer goed komt.

En vergis je niet, veel bedrijven overleven zo'n periode en dan hoor je als klant nooit dat je door het oog van de naald bent gekropen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                  Toch weer even een woordje ter verdediging van Corne, hoewel ik begrijp wat je bedoelt.

.
                  Leonidas,

Dan heb je mij toch echt verkeerd begrepen.
                  Ik heb voor dergelijke mensen geen enkel woord ter verdediging.
                  Sterker nog, een dergelijk faillisement heeft mij in het verleden ooit erg veel geld gekost. Ik kan mij er nog boos over maken
                  Website : www.alextimmermans.com
                  Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
                  Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

Comment

Leonidas,

Dan heb je mij toch echt verkeerd begrepen.
                    Ik heb voor dergelijke mensen geen enkel woord ter verdediging.
                    Sterker nog, een dergelijk faillisement heeft mij in het verleden ooit erg veel geld gekost. Ik kan mij er nog boos over maken
                    Dat geloof ik en niet boos op mij worden, he. Ik heb bij een bedrijf gewerkt dat door zo'n periode is heengekomen. Als de verkoop was gestaakt waren er 30 gezinnen zonder inkomen geweest. Het blijft een moeilijke afweging.

Comment

Jammer want ik had met de man een goed contact en heb er toch een 5-tal topobjectieven en nog andere accessoires aan gekocht. Waar is de tijd dat de man vanaf 500€ aan huis leverde. Enfin, het doet er niet toe, maar toch altijd spijtig dat mensen die zo'n goeie indruk nalaten zoiets moet overkomen.

Groetjes,
                      Pol.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Lernout & Hauspie aandelen gekocht?

Comment

recent heb ik nog een voorafbetaalde bestelling geplaatst (en mijn jaarbudget verkast), nadien niks meer gehoord/ontvangen. Enkele weken voor mijn bestelling antwoordde hij nog op een mail ivm prijzen en leveringstermijn dat alles ok was..... Ik lees op andere fora dat deze strategie al maanden bezig was : klachten over niet geleverde goederen liet hij links liggen maar wie nog wat wou bestellen kreeg zoals vroeger snel antwoord...... Ik noem dit bedrog, fraude en diefstal ! Dit maakt me dus erg boos.
                          Ik lees ook dat er in het verleden hier threads zijn weggehaald over zijn handel. Het eerste wat je als nieuweling op BD te horen krijgt is dat het forum ook een zoekfunctie heeft. Niemand zegt natuurlijk dat je wel een ontvette soep wordt voorgeschoteld. In dit topic is het al duidelijk dat de nodige info aanwezig was om nietsvermoedende mensen te waarschuwen, maar dat is niet gebeurt. En dat maakt me woest !
                          Oh ja, en ik wens alle gedupeerden veel sterkte toe bij het doorkomen van deze moeilijke periode.
                          Last edited by Bertpix; 6 februari 2008, 10:34.
                          20D 40D 12-24F4 50F1.8 400F5.6 150F2.8 TZ7
                          Het fotoblog van Bertpix.

Comment

Minstens 4 topics werden gewist. Het stramien was steeds hetzelfde:
                            - iemand vraagt: "hoe moet ik corné bereiken want hij antwoordt niet op telefoon of mail, en hij heeft mij een levering beloofd en hij heeft mijn geld".
                            - een aantal mensen reageren: "ik heb (meestal meer dan een jaar geleden) materiaal gekocht bij corné en toen was alles dik in orde, geweldige service en goeie prijzen"
                            - een aantal andere mensen reageren: "ik heb net hetzelfde voor als jij , betalen en lang wachten op het materiaal, ofwel krijg je pas je geld terug als je dreigt met rechtzaak"
                            - daarna post ene Otto Knap (gebruik de zoekfunctie) de privé-gegevens van Corné
                            - daarna wordt héél het topic gewist, 'omwille van het posten van die privé-gegevens' - die ene post wissen was te moeilijk? En Otto krijgt nergens problemen mee... Jij moet eens proberen 3x hetzelfde te doen als het in strijd is met de regels.
                            - Trouwens, Otto postte ook smalend een topic met een link naar de immo-site waarop de verkoop van Corné's huis stond; toen werd er met een poll gevraagd aan de leden wat er met dat topic moest gebeuren (sluiten, wissen,...) - dàt is iets wat voor zover ik weet in het verleden van bd nog nooit voorgevallen is.

Dit dus een keer of 4.
                            Op een zekere middag zag ik weer een topic over corné starten, maar na 5 minuten (en 1 of 2 replies) was het al weg. Toen heb ik een topic gestart "mag men elkaar hier niet waarschuwen voor oplichting"?

Het heeft geduurd tot een jongeman van 18 veel geld aan Corné had gegeven (ook niet op de hoogte van de problemen wegens het gewis) en hij dit meldde aan de RvB, die dan toch dat ene topicje in 'mededelingen' heeft gestart: http://forum.belgiumdigital.be/showthread.php?t=172536
                            Rijkelijk laat en nikszeggend denk ik...

Op de laatste AV heb ik daar een vraag over gesteld. Het antwoord was: "wij willen niet dat handelaars op bd in een slecht daglicht gesteld worden, omdat deze negatieve reclame hen nog lang kan achtervolgen".
                            Het gekke is wel dat dat voor grote ketens (mediamarkt,...) niet opgaat, en ook een aantal kleine zelfstandigen mogen wel op de korrel genomen worden ivm prijzen en handelswijze, zonder probleem. Er werd nog eens één topicje gestart over Corné, waarop Lut (voorzitster RvB) direct reageerde "alweer corné? Bd is geen klaagmuur".
                            Inderdaad, een goed-nieuws-show heeft ook zo zijn nadelen.

Enfin, een paar weken na dat topic van mij werd ik voor een tijdje gebannen (3 maand, maar ik heb strafvermindering gekregen), omwille van het starten van topics waar wel eens negatieve reactie op zou kunnen komen.
                            Enfin, voor de leden op die AV (die niet gedupeerd waren bij Corné) was ik ook maar een zagevent. Dat de druiven dan een beetje zuur zijn, is wel begrijpelijk zeker? Vandaar dat je van mij niet veel meer leest op dit forum... Het is wel eens anders geweest.

Moesten er in deze post onwaarheden of leugens staan dan hoor ik het graag en pas ik graag mijn relaas aan. Maar ik denk het niet.

Comment

Als ik de 2 laatste reacties lees (van Bertpix en vanslycken) waarin duidelijk gesteld wordt dat er voortdurend topics werden gewist door de RvB van BD in verband met de (wan)praktijken van deze zaak, dan is BD m.i. voor een deel mede verantwoordelijk dat een aantal fotografen hun geld kwijt zijn. Erg bedenkelijk, maar vooral doodjammer !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vanslycken Bekijk bericht
                                Moesten er in deze post onwaarheden of leugens staan dan hoor ik het graag en pas ik graag mijn relaas aan. Maar ik denk het niet.
                                Voor zover ik kan nagaan (ik was niet bij de AV) klopt het wel. Misschien was het aantal posts nog wel groter maar dat is moeilijk te zeggen, ik ben ook niet voortdurend hier.

Ik merk wel dat er de laatste tijd een grote verbetering in modereren is opgetreden. Er is een ander beleid en weinig posts of threads worden nog gewist. Ik denk (hoop) dat BD vanwege dit faillissement los van deze verbeteringen ook wel voorzichtiger zal zijn in toekomstige situaties.
                                Last edited by Leonidas; 6 februari 2008, 19:23.

Comment

Working...
                                X