Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

The Top of music zoekt fotografen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: The Top of music zoekt fotografen

    Oorspronkelijk geplaatst door ghrrm Bekijk bericht
    Brave mensen toch,

    ik zie hier iemand die aan niet-pro's de kans wil/kan geven om foto's te nemen in omstandigheden waar je anders niet kan geraken en toch lees ik in eerste instantie bakken kritiek op de topicstarter

    persoonlijk begrijp ik dat niet zo goed
    geef de topicstarter een kans....pro of geen pro, taalfouten of niet
    it should be fun while it lasts

    Groeten,
    Geert
    fijn dat er iemand even op de rem stampt! Flauwe reacties hier.........
    ---------------- Ik doe niet meer mee

    Comment


    • #32
      Re: The Top of music zoekt fotografen

      Oorspronkelijk geplaatst door yourieke Bekijk bericht
      De fotograaf behoudt wel degelijk het auteursrecht en mag de foto's wel op zijn persoonlijke website plaatsen. Het enige dat wij vragen is om de foto's niet op een collega muzieksite te plaatsen. Over de verkoop aan magazines behoudt de fotograaf wel de volledige vrijheid.
      Bedankt voor de opheldering. Dit is een pak duidelijker dan in je oorspronkelijke posting.
      BD0808BE

      Comment


      • #33
        Re: The Top of music zoekt fotografen

        Oorspronkelijk geplaatst door *wim* Bekijk bericht
        Bedankt voor de opheldering. Dit is een pak duidelijker dan in je oorspronkelijke posting.
        Klopt, ik had een mail gestuurd omdat ik heel graag concertfotografie doe maar het soms moeilijk is om ergens binnen te raken. Toen ik ineens las dat je de foto's nergens anders mocht posten dacht ik direct ook niet op je eigen site. Dan zou ik dit nooit doen. Blij dat dit van de baan is en dat dat wel mag.
        Ik ben zeker kandidaat!!
        Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
        http://www.stevevandegaer.be

        Comment


        • #34
          Re: The Top of music zoekt fotografen

          Ik heb ook wel interesse
          mijn site: http://ladyblue.myphotoalbum.com/albums.php

          Comment


          • #35
            Re: The Top of music zoekt fotografen

            ik heb ook intresse maar het probleem is vervoer ik ben nog maar 16 jaar en dus nog geen auto in mijn ouders zullen mij zeker niet over al naar toe willen voeren.

            Glenn

            Comment


            • #36
              Re: The Top of music zoekt fotografen

              Dit is een toffe kans. Ik zou dit zeker leuk vinden om te doen.

              Maar ik vraag mij af wat jullie wensen? Moet je heel duur materiaal hebben? sta je heel dicht of heel ver?

              Je mag mij gerust eens meer info geven

              Groeten Davy
              nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

              Comment


              • #37
                Re: The Top of music zoekt fotografen

                Oorspronkelijk geplaatst door ducaudi Bekijk bericht
                Moet je heel duur materiaal hebben?
                die kan ik je alvast beantwoorden duur materiaal heb je niet nodig... enkel "geschikt" concertmateriaal denk ik...

                Als je dus in mijn handtekening kijkt, zie je dat ik geen duur materiaal heb maar wel wat concertmateriaal (70-200 2.8, 50 1.8). Ik heb een mailtje gestuurd en heb vandaag al een concertagenda ontvangen waar ik mijn naam op mocht invullen. Ik heb maw de kans gegrepen
                With Canon, I can (or at least try)
                Photastic.be ~ Passion for the picture
                Nieuwe site

                Comment


                • #38
                  Re: The Top of music zoekt fotografen

                  Ik meen tot nu toe goede relaties te hebben met de huidige t.o.m. fotografen. Mensen van t.o.m. mogen mij altijd contacteren via pm bij eventuele problemen of voor opmerkingen.
                  Ik mag daarom hopen dat aan de eventuele nieuwe fotografen ook duidelijk uitgelegd wordt wat wel kan en wat niet kan. Je staat vaak tussen echte beroepsfotografen van de nationale pers (de kranten, belga, photonews) en van de "echte boekskes". Ik verzeker je, die zijn vaak niet gelukkig! Indien de evolutie zo blijft verdergaan als het laatste jaar zie ik het niet goed meer in voor de talrijke websites die accreditaties krijgen. Trop wordt teveel. Ken je wereld, ken je plaats. Ik heb al enkele "stoten" gezien in mijn korte carrière. Stoten die de oorzaak zouden kunnen zijn dat er een halt wordt geroepen aan het toekennen van accreditaties. Ik zie dit misschien verkeerd. Misschien !?????
                  En waarom met twee gaan als één persoon het alleen aankan? Er zijn enkele evenementen waar je beter met twee bent, akkoord. 95% kan één persoon alleen aan. De tweede is er vaak eentje teveel.
                  Last edited by vinstermik; 14 januari 2008, 17:35.

                  Comment


                  • #39
                    Re: The Top of music zoekt fotografen

                    Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
                    En waarom met twee gaan als één persoon het alleen aankan? Er zijn enkele evenementen waar je beter met twee bent, akkoord. 95% kan één persoon alleen aan. De tweede is er vaak eentje teveel.
                    Alsof de kranten dat niet doen Ik heb nog voor een bepaalde krant gewerkt en daar kreeg ik altijd pasjes voor twee personen. Dat was wel voor een verslag en dus niet voor fotoreportages. Als je voor fotoreportages twee pasjes kreeg, bleef er gewoon eentje in het publiek. In het geval van fotografie begrijp ik je ergernis omtrent het overvol raken van de frontstage. Het gaat er gewoon om dat iedereen met iedereen wat rekening houdt.
                    http://blackletterday.wordpress.com

                    Comment


                    • #40
                      Re: The Top of music zoekt fotografen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Blackletterday Bekijk bericht
                      Alsof de kranten dat niet doen Ik heb nog voor een bepaalde krant gewerkt en daar kreeg ik altijd pasjes voor twee personen. Dat was wel voor een verslag en dus niet voor fotoreportages. Als je voor fotoreportages twee pasjes kreeg, bleef er gewoon eentje in het publiek. In het geval van fotografie begrijp ik je ergernis omtrent het overvol raken van de frontstage. Het gaat er gewoon om dat iedereen met iedereen wat rekening houdt.
                      Het rode in uw tekst was mijn punt. Voor mijn part mogen ze met 100 (gratis) in de zaal zitten. Met twee voor het podium.....mijn gedacht.....
                      Je hebt "gewerkt" voor een krant. En je fotografeert voor een site. Zijn dit niet twee verschillende werelden?
                      Werken doe je voor je boterham en fotograferen voor een site is een hobby.

                      Comment


                      • #41
                        Re: The Top of music zoekt fotografen

                        Tuurlijk zijn dat verschillende dingen, maar wat telt is dat ik steeds kwaliteit wil leveren. Maar dat "werken" voor een krant was een soort stage dus dat is niet betaald ofzo maar dat neemt niet weg dat ik iets goed wil doen.
                        Ik studeer nog dus als ik foto´s neem en de gelegenheid heb om in de frontstage te staan, zal ik er altijd opletten dat ik niemand voor de voeten loop etc.
                        Natuurlijk, het hangt van persoon tot persoon af. Net zoals je profs hebt die vinden dat "amateurs" ter plekke uit de frontstage verbannen moeten worden, heb je "amateurs" die zich God wanen en denken dat het concert een exclusieve fotoshoot is voor hen alleen.
                        Ik begrijp dus de beide kanten van het verhaal en wou daarom gewoon even reageren.
                        Soit, ik heb me aangegeven voor Top of music, omdat ik vind dat ik kansen moet grijpen. Ik studeer nog en elke ervaring die ik aangeboden krijg, wil ik benutten want dat kan later allemaal van pas komen.
                        http://blackletterday.wordpress.com

                        Comment


                        • #42
                          Re: The Top of music zoekt fotografen

                          Voor mij ook de geschikte kans om eens de grote concerten te doen.
                          Heb me tot nu toe altijd beperkt tot kleine zalen en vooral rock en metal muziek waar de belichting meestal aan de povere kant was.
                          Ja, het sportpaleis zegt me ook nog wat...
                          Ben al zo jong niet meer dus deze kans laat ik ook zeker niet voorbijgaan.

                          Hans
                          Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

                          Comment


                          • #43
                            Re: The Top of music zoekt fotografen

                            Roland,

                            Ik begrijp inderdaad je ergernis hoor en die is enigsinds terecht. Ik heb dat gevoel namelijk ook al gehad. Alleen moet je opassen met veralgemenen. Het is namelijk niet dat 1 iemand iets verkeerd doet dat iedereen dit daarom ook doet.

                            Wat betreft de nieuwe fotografen zij worden allemaal deftig gebriefd voordat zij de baan opgaan voor ons, geen paniek. Mocht er iemand toch problemen ondervinden kan je ons dat altijd gerust laten weten en nemen wij gepaste maatregelen. Hiermee zou ik deze discussie hierover willen afsluiten.

                            Terug naar de oproep!

                            groetjes,
                            dimitri
                            hoofdredacteur
                            The Top of Music

                            Comment


                            • #44
                              Re: The Top of music zoekt fotografen

                              ik vind het gewoon leuk dat op deze manier de hobbyisten ook de mogelijkheid krijgen om frontstage mooie platen te schieten...

                              je moet gewoon samen leren leven frontstage en elkaar niet onder de voet lopen...

                              Ik kijk al uit naar mijn eerste concertje me email staat voortdurend open
                              With Canon, I can (or at least try)
                              Photastic.be ~ Passion for the picture
                              Nieuwe site

                              Comment


                              • #45
                                Re: The Top of music zoekt fotografen

                                Oorspronkelijk geplaatst door yourieke Bekijk bericht
                                Roland,

                                Ik begrijp inderdaad je ergernis hoor en die is enigsinds terecht. Ik heb dat gevoel namelijk ook al gehad. Alleen moet je oppassen met veralgemenen. Het is namelijk niet dat 1 iemand iets verkeerd doet dat iedereen dit daarom ook doet.

                                Wat betreft de nieuwe fotografen zij worden allemaal deftig gebriefd voordat zij de baan opgaan voor ons, geen paniek. Mocht er iemand toch problemen ondervinden kan je ons dat altijd gerust laten weten en nemen wij gepaste maatregelen. Hiermee zou ik deze discussie hierover willen afsluiten.

                                Terug naar de oproep!

                                groetjes,
                                dimitri
                                hoofdredacteur
                                The Top of Music
                                Hallo Dimitri.
                                Veralgemenen moet inderdaad niet. 't Is gewoon mijn bedoeling zaken te vermijden die ik al zelf meemaakte : gasten die lopen waar ze helemaal niet thuishoren. Die denken "omdat ze ooit met iemand gesproken hebben" ze deze "bv" ook echt kennen en daardoor op plaatsen staan waar ze op dat ogenblik helemaal niet thuishoren. Het zijn uitzonderingen maar als je die uitzonderingen van begin af aan hun paden afbakent is dit ook postief voor de anderen ter plaatse.

                                Ik beweer ook niet dat "iedereen" zo zal handelen. Aanzie het gewoon als "bezorgdheid" Ik hoop dat wat ik wil zeggen ook duidelijk overkomt.
                                Tot de volgende.

                                Comment

                                Working...
                                X