Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De beste aanschaf voor jou in 2007 op fotogebied

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: De beste aanschaf voor jou in 2007 op fotogebied

    te veel voor goed te zijn

    deftig statief

    180mm macro van sigma , (lekker lensje!)
    400mm 5.6 van canon (moet ik eigenlijk nog mee leren werken :-p)
    [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

    Comment


    • #77
      Re: De beste aanschaf voor jou in 2007 op fotogebied

      Mmmm, voor mij m'n Nikon 17-55mm, zéér leuke lens! Voor 2008 staat de D300 op 't menu, maar eerst nog goedkeuring krijgen van m'n minister van Financiën
      D7000 en wat glas

      Comment


      • #78
        Re: De beste aanschaf voor jou in 2007 op fotogebied

        Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
        Heb jij die 85mmL 1,2 dan?

        Maar die 24-105 is een prima lens hoor, en een stuk lichter dan de 70-200
        IK heb laatst mijn stetje opgeteld en kwam op 6 kg hehehe. Logisch dat ik 's avonds moe ben en spierpijn heb de volgende dag
        Ik heb destijds de 85 F1.2 getest, doch de autofocus was zodanig traag dat ik voor de 1.8 heb gekozen. Tot hiertoe nog geen seconde spijt van gehad.

        Ondertussen is de 85 F1.2 II uitgekomen. Deze zou een snellere autofocus hebben, doch ik heb ze nog niet getest.

        Het zou kunnen dat ik ze in 2008 nog aanschaf, doch dan zal ze echt wel stukken beter moeten zijn dan de F1.8 versie.

        De 24-105 staat er bij mij zelden op omdat is de 85 of de 70-200 prefereer, maar mijn studio is wel wat groter dan wat de meeste hier hebben.

        Mvg,

        Wim
        BD0808BE

        Comment


        • #79
          Re: De beste aanschaf voor jou in 2007 op fotogebied

          nou allereerst een deel treintjes verkocht, om me dan uiteindelijk een reflex te kunnen kopen. Beste aanschaf zijn weliswaar de dank u wel woordjes van de velen die ik gelukkig heb gemaakt met een (voor hun) prachtige foto.

          Maar dit zou niet gelukt zijn zonder het fotoboek van scott kelby, genaamd S. C. over digitale fotografie ISBN 978-90-430-1462-5.

          Comment


          • #80
            Re: De beste aanschaf voor jou in 2007 op fotogebied

            mijn beste uitgave voor 2007?
            mijn opleiding aan Sint-Lucas!

            mm
            ∏__|_ ∏__|_
            "no rules, great shots"
            Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

            Comment


            • #81
              Re: De beste aanschaf voor jou in 2007 op fotogebied

              M'n raynox 250 macro voorzetlens.
              Gekocht van nete overigens .
              Klein, simpel, en al o zo veel plezier met beleefd.
              En da's toch het belangrijkste voor een amateur-fotograaf, hé !
              Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
              BD0993BE
              Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

              Comment


              • #82
                Re: De beste aanschaf voor jou in 2007 op fotogebied

                Naast m'n zelf aangekochte (occasie) Nikkor 80-200mm 2.8 dit jaar, heb ik voor m'n kerst een aantal leuke geschenken gekregen op fotografisch gebied:

                - Polarisatiefilter
                - Remote controller
                - VisibleDust Butterfly sensor cleaner
                www.festivalnoise.be
                http://www.timmyhaubrechts.be

                Comment


                • #83
                  Re: De beste aanschaf voor jou in 2007 op fotogebied

                  Oorspronkelijk geplaatst door *wim* Bekijk bericht
                  De 24-105 staat er bij mij zelden op omdat is de 85 of de 70-200 prefereer, maar mijn studio is wel wat groter dan wat de meeste hier hebben.

                  Mvg,

                  Wim
                  Uhuh.. dat is een groot voordeel vooral bij 200mm. ALs ik een beetje fijne DOF wil hebben sta ik met met kont bij de buren in de tuin, vooral bij een full body hahha
                  Groetjes, Jörgen
                  www.beautyshoot.nl

                  Comment


                  • #84
                    Re: De beste aanschaf voor jou in 2007 op fotogebied

                    Voor mij de D300 met de 17-55-2.8 lens
                    Wel veel geld ja, maar wat een verschil met mijn D80 en nikkor 18-70-3.5

                    Comment


                    • #85
                      Re: De beste aanschaf voor jou in 2007 op fotogebied

                      Had ik al gezegd dat de Nikkonians niet mee mochten doen :
                      Groetjes, Jörgen
                      www.beautyshoot.nl

                      Comment


                      • #86
                        Re: De beste aanschaf voor jou in 2007 op fotogebied

                        Zeiss Distagon 35mm F 2.0
                        Leer ik eindelijk eens deftig fotograferen, zonder automatische lichtmeting of AF

                        En op de valreep...een D300
                        Last edited by mexicano; 30 december 2007, 13:46. Reden: aankoop D300
                        Canikon 40D - D200, D300

                        Comment


                        • #87
                          Re: De beste aanschaf voor jou in 2007 op fotogebied

                          - EOS 400D
                          - EF 70-200mm f4 L IS USM
                          - EF 50mm f1.4 USM
                          - SB-28 + Wireless trigger

                          Kortom zowat alles wat ik heb van materiaal nu
                          Canon 1DIV - Canon EF 24-70mm f/2.8 II L - Canon EF 50mm F 1.4

                          Comment


                          • #88
                            Re: De beste aanschaf voor jou in 2007 op fotogebied
                            • tweedehands Sigma 28-70mm 2.8 EX DG als vervanger van mijn kitlens (ik mis het bereik tussen 18mm en 28mm eigenlijk hééél zelden),
                            • tweedehands een Nikon 80-200mm 2.8 D schuifzoom (wat is die scherp ) als vervanger van mijn Tamron 70-300mm 4.5-5.6 (die overigens te koop is),
                            • Chinese remote control (2 stuks voor 10€ inclusief verzending en die dingen werken ook nog)
                            • Velbon CX-660 statief (gebruik weinig statief, daarom niet zo zwaar geïnvesteerd)
                            Nikon D90 - Nikon D50 - Nikon F90x - Nikon AF-S DX 18-55mm f3.5~5.6 G ED - Nikon AF 28-105mm f3.5~4.5D - Sigma 28-70mm EX DG f2.8 - Nikon AF 80-200mm f2.8D - Nikon AF 50mm f1.8D - Tamron 70-300mm f4.0~5.6 - Nissin DI622 - Metz 32 CT3

                            Comment


                            • #89
                              Re: De beste aanschaf voor jou in 2007 op fotogebied

                              slechtse verkoop: mijn 20D en alles van lenzen enzo

                              beste aankoop: sinds gisteren een FZ50
                              You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
                              www.koendd.be

                              FZ50

                              Comment


                              • #90
                                Re: De beste aanschaf voor jou in 2007 op fotogebied

                                Beste aankoop in 2007? ... ALLES ... want in 2006 had ik nog niets van fotomateriaal

                                Verlanglijst 2008: Markins M10 balhoofd, 70-200 2.8 VR, breedhoek lens, nieuwe een snelle computer om al die foto´s op te kunnen zetten en te bewerken.
                                BD0723BE

                                Comment

                                Working...
                                X