Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gezaag van...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Gezaag van...

    Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
    Toeval?
    Oei, heb jij misschien ook een 1DMKIII

    Neen, het is niet op iemand persoonlijk bedoeld, maar louter illustratief.
    (eventjes aangepast)
    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

    Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

    Comment


    • #17
      Re: Gezaag van...

      @zunoel, wat je zegt is volledig waar. Het toont meer bedreigend voor met een groot toestel. Toch respecteer ik altijd alles, als ik opmerk dat men 1 keer niet op de foto heeft willen staan dan neem ik hem niet meer. het voordeel van een fotografisch geheugen...

      Blijven aandringen is / blijft verkeerd. Neen is neen, tenzij men het vraagt. De camera laag houden lukt niet altijd, omdat ik me moet verplaatsen tussen het volk in de drukte, wegens veiligheid draag ik hem liever "hoog" boven men hoofd dan dicht bij dat bier

      Comment


      • #18
        Re: Gezaag van...

        Oorspronkelijk geplaatst door grijzewolf Bekijk bericht
        als ik het goed begrijp dien je dus altijd toestemming te hebben van de mensen die op je foto staan
        zie het al gebeuren op een optreden van bvb Clouseau
        groepje getrokken en door je standpunt ook de mensen op de eerste rij, goed herkenbaar
        zal je wel moeite moeten doen om die allemaal te contacteren
        en zeker als je foto de dag daarna in 1 of ander tijdschrift verschijnt
        Voor persfotografen zijn er andere regels van toepassing
        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

        Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

        Comment


        • #19
          Re: Gezaag van...

          Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
          Oei, heb jij misschien ook een 1DMKIII
          Ach, ik voelde me niet aangesproken hoor, want ik heb niet zo'n kanjer van een flits. Ik heb helemaal geen flits.

          Comment


          • #20
            Re: Gezaag van...

            Ik maak hier in de buurt ook geregeld foto's op evenementen, en als iemand op één of andere manier laat merken dat hij of zij niet graag op de foto komt, dan hou ik daar altijd rekening mee.

            Aan de andere kant gebeurt het dan dat er anderen zich spontaan komen aanbieden om toch op de foto te staan. Ze kennen mij ondertussen wel, en weten dat ze die foto dan ook vrij snel (meestal de volgende dag) op mijn website kunnen bekijken.
            Als ze dan een mailtje sturen, krijgen ze er zelfs gratis een digitaal fotobestand (bewerkt en verkleind) toegestuurd.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #21
              Re: Gezaag van...

              Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht

              Zeg nu zelf: als je iemand met een compactje in je buurt aan het fotograferen is, voel je je dan bedreigd?
              En wat wanneer er iemand met een 1DMKIII met zo een witte toeter en daarbovenop nog een kanjer van een flits (of een D3 met een kanjer van een VR lens een een SB800 erbovenop) in jou richting wijst, heb je dan niet de neiging om je hoofd om te draaien?

              Met een professioneel uitziend toestel in de aanslag al flitsend door de massa vliegen komt voor vele bedreigend over.
              maar soms wordt je erdoor wel serieuzer genomen ,
              en geraak je wel eens waar je anders niet zou geraken , gewoon door je toestel boven te halen

              en zo'n compactje vind ik veel venijniger , je ziet niet wanneer een fotograaf je in beeld heeft , en hij/zij flitst je dan nog eens blind ook
              groeten, Sebastiaan

              Comment


              • #22
                Re: Gezaag van...

                Oorspronkelijk geplaatst door sebastiaan roes Bekijk bericht
                maar soms wordt je erdoor wel serieuzer genomen ,
                en geraak je wel eens waar je anders niet zou geraken , gewoon door je toestel boven te halen

                en zo'n compactje vind ik veel venijniger , je ziet niet wanneer een fotograaf je in beeld heeft , en hij/zij flitst je dan nog eens blind ook
                Klopt, die mening deel ik ook. Al zijn het niet altijd slechtere foto's die dat genomen zijn met een compact. Je hebt er die het doen puur voor de "leute" en mensen die het serieus nemen (de foto's dan). Jammer van die eerste groep, want veel van de foto's zijn niet echt deftig...

                Comment


                • #23
                  Re: Gezaag van...

                  Nog verwerperlijker is dit:
                  ik zag verschillende mannen zondag in de dancing foto's nemen van vrouwelijk schoon met hun GSM. Het is me er het raden naar waarom zij dat doen.
                  Ik vind dat echt zielig.
                  Last edited by Sultana; 18 december 2007, 15:42.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Gezaag van...

                    Oorspronkelijk geplaatst door The_cobra666 Bekijk bericht
                    Hoi allemaal,

                    Ik vroeg me af of jullie soms ook last hebben van jaloerse of beter weters. Wij nemen foto's op fuiven en hebben wel eens regelmatig iemand dat doodleuk uit te boeg komt met opmerkingen als: go away, je hebt een foto genomen dat niet mocht, etc...

                    Nog tans vinden wij zulke opmerkingen redelijk grappig want:
                    we stellen duidelijk in de disclamer als men niet akkoord gaat met hun foto, dat we die onmiddellijk verwijderen als ze het ons laten weten.

                    We altijd toestemming hebben als we foto's nemen en de mensen de foto gevraagd hebben.

                    Ik vroeg me af wat jullie hier over denken. Ik ben het dom commentaar soms wel sterk beu! In hoeverre hebben jullie hier last van? Natuurlijk hebben we ook mensen dat zeggen dat we goed bezig zijn enzo, maar altijd die ene groep mensen :@
                    Volgens mijn bescheiden mening nemen jullie foto's in het verkeerde circuit ( lees waar blaaskaken komen ). In de wereld van de blues melkt er niemand als er een foto van hem wordt geschoten. Je kan ook duidelijk zien dat foto's van publiek het meest bekeken worden ( om te zien of ze hun eigen of iemand herkennen waarschijnlijk).
                    EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
                    https://sites.google.com/view/pdh65/

                    Comment


                    • #25
                      Re: Gezaag van...

                      Hoi

                      Ten eerste als je foto's neemt van een optreden of een andere aangelegenheid ben je verplicht om een modelrelaese te laten tekenen of een schriftelijke toestemming van de mensen die daar vertoefen op het ogenblik dat jij aan het fotograferen bent.

                      En trouwens is het nu zover volgens de nieuwe fotografie wetgeving ,dat je twee papieren van goed gedrag en zeden moet bijhebben met respectievelijk het model1= +18 en model2 = -18 jaar (model2 moet door de politiecommenssaris van je woonplaats ondertekend zijn om geldighid te hebben)om nog openbaar de mensen te mogen fotograferen want op deze beide papieren staat duidelijk vermeld dat je als fotograaf maf fotograferen op openbare gelegenheden .

                      Heb het zondag ook maar pas vernomen op onze club bijeenkomst ,en ben naar het politiebureau gegaan ,en die bevestigde dat het waarheid is ,en heb me dan ook de beide papieren laten in orde brengen .

                      Ben je niet in orde ,en er is controle kunnen op hetzelfde ogenblik je materiaal en alles wat je bijhebt in beslag nemen ,en daarbij komt extra een boete of gevangenisstraf .

                      Dus ik heb hier geen belang bij of jij wel in orde bent met de papieren en ook de modelrelease ,want deze mensen die bij je komen zagen hebben alle recht om het te doen .

                      M.v.g.
                      Ardesign
                      Oorspronkelijk geplaatst door El Grande Bekijk bericht
                      Volgens mijn bescheiden mening nemen jullie foto's in het verkeerde circuit ( lees waar blaaskaken komen ). In de wereld van de blues melkt er niemand als er een foto van hem wordt geschoten. Je kan ook duidelijk zien dat foto's van publiek het meest bekeken worden ( om te zien of ze hun eigen of iemand herkennen waarschijnlijk).
                      Last edited by Ardesign; 18 december 2007, 17:37.
                      Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

                      Comment


                      • #26
                        Re: Gezaag van...

                        Ai, ga je eens op stap voor een weekendje Brussel, blijk je v.w.b. meer dan 50% van je foto's blij te moeten zijn dat je niet met justitie in aanraking bent gekomen, of nog erger. Ik zal het allemaal maar met een korreltje zout nemen.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Gezaag van...

                          leonidas

                          dit is niet met een korreltje zout te nemen ,want het is echt wel nodig deze papieren ,hier op het politiebureau hebben ze me de bevestiging geven .

                          m.v.g.
                          Ardesgin


                          Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                          Ai, ga je eens op stap voor een weekendje Brussel, blijk je v.w.b. meer dan 50% van je foto's blij te moeten zijn dat je niet met justitie in aanraking bent gekomen, of nog erger. Ik zal het allemaal maar met een korreltje zout nemen.
                          Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

                          Comment


                          • #28
                            Re: Gezaag van...

                            Bij deze is mijn aanvraag ook gedaan

                            Dit wist ik niet, staat dit ergens op het internet dat je dit kan nalezen?

                            Comment


                            • #29
                              Re: Gezaag van...

                              Dan moet je deze papieren ook iedere maand opnieuw aanvragen, want bij mijn weten zijn deze maar 1 maand geldig, of niet soms?Ik vraag mij af wie allemaal voldoet aan deze nieuwe wetgeving?
                              Mvg, Tin_tin
                              Problems can not be solved by the same level of thinking that created them (Einstein)

                              Comment


                              • #30
                                Re: Gezaag van...

                                Oorspronkelijk geplaatst door Tin_tin Bekijk bericht
                                Dan moet je deze papieren ook iedere maand opnieuw aanvragen, want bij mijn weten zijn deze maar 1 maand geldig, of niet soms?Ik vraag mij af wie allemaal voldoet aan deze nieuwe wetgeving?
                                alez nu, da meent ge nie? Elke maand ofwat?

                                Comment

                                Working...
                                X