Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Trouw fotograferen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Trouw fotograferen

    Met het fotograferen van een huwelijk ben je constant bezig. Je hebt gewoon geen tijd om kaartjes op een externe HD te plaatsen want dan mis je meer dan waarschijnlijk een uniek moment.

    Het beste blijft om genoeg kaartjes te voorzien die niet te klein maar ook niet te groot zijn.

    Ik zou de kaartjes ook nooit compleet vol schieten. Als je ziet dat je op een kaartje bijvoorbeeld nog 20 foto's of zo kan zetten en het is een redelijk rustig moment, verwissel dan je kaartje. Stel dat er daarna plots erg veel te fotograferen valt dan moet je niet tijdens de "actie" wisselen en mis je geen shots.
    Il caffè deve essere nero come il diavolo, bollente come l'inferno e dolce come l'amore

    Bezoek mijn foto's online

    Comment


    • #47
      Re: Trouw fotograferen

      Oorspronkelijk geplaatst door karlito Bekijk bericht
      Met het fotograferen van een huwelijk ben je constant bezig. Je hebt gewoon geen tijd om kaartjes op een externe HD te plaatsen want dan mis je meer dan waarschijnlijk een uniek moment.
      alsof je 15 uur aan een stuk constant aan't fotograferen bent... da's pas veel foto's! Je wisselt een kaartje, en wanneer je even kan... stop je het in de disk en drukt op copy en dat is alles... werkt goed! althans voor mij...
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • #48
        Re: Trouw fotograferen

        Ik kom op een huwelijk toe met 2 batterijen. Wel eerst opladen de dag voordien. Maar ik heb er nog steeds een derde bij voor het geval.

        Ik nam vroeger ook meestal een kleine 2000 foto's. Om zeker niets te missen. Maar dan moet je achteraf weer uitkiezen en dat kost ook tijd en moeite.

        Nu neem ik eerder zo'n 1000 foto's, gewoon een beetje meer nadenken bij momenten.

        Om een goed fotoalbum te stellen heb je maximaal zo'n 300 foto's nodig. Meer foto's is teveel voor het album.
        Tot sluitertijd, Dirk

        Comment


        • #49
          Re: Trouw fotograferen

          Bedankt voor al jullie reacties daar heb ik echt veel aan.


          Bedankt !!!
          Canon EOS 50D + Canon EF 24-70/F2.8 L USM + Promaster filter + Canon 580 EXII + Canon BG-E2N grip + CF kaarten San disk Extreme III
          http://www.fotografiebram.be

          Comment


          • #50
            Re: Trouw fotograferen

            De trouw is goed verlopen, ongeveer 1300 foto's genomen.
            Kaartjes af en toe leeggemaakt op de laptop, batterijen in grip gaven nog steeds aan dat ze vol waren op het einde van de dag.

            Iedereen bedankt voor de hulp
            Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
            http://www.stevevandegaer.be

            Comment


            • #51
              Re: Trouw fotograferen

              Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
              Daar het huwelijk pas in de zomer van 2008 plaats vindt heb je nog even de tijd om e.e.a. goed voor te bereiden.

              Ik lees hier vaak dat trouwrapportages zo moeilijk zijn. Iedere rapportage is moeilijk zelfs al ga je maar wat macrofoto's maken.
              Alles valt en staat met een gedegen voorbereiding.

              Ik heb even wat tips voor je opgezet.
              Misschien zijn er onder ons die deze tips wat kunnen en willen aanvullen.

              Voorbereiding.
              - Maak een draaiboek
              - Check van te voren de locaties en doe dit zeer uitgebreid. Kerk en of gemeentehuis, buitenlocatie, partycentrum etc.
              - Maak wat proefopnamen van deze locaties onder verschillend licht omstandigheden.
              - Vraag ook wat zij van je verwachten qua stijl foto's: klassiek, vlot, modern.
              - Zorg voor een backup camera (liefst de gelijke), batterijen, geheugencards enz.



              Op de dag zelf:
              - De belangrijkste persoon voor jou is de ceremoniemeester, zorg dat je met hem contact heb.
              - Neem een paraplu mee.
              - Neem een handdoek mee (buitenlokatie, zitten in het zand of bos of schoenen afvegen enz.).
              - Fotografeer uit verschillende standpunten, hoog, laag, van achteren, links, rechts, schuin enz.
              - Fotografeer met iets onderbelichting ivm detail in haar, jurk.
              - Fotografeer in ieder geval ophalen, auto, aankomst, ambtenaar, kus, ringen, tekenen getuigen, het getuigschrift(!) enz.
              - Fotografeer veel, heel veel.
              - Let op interacties, lachen, ontspannen enz.
              - Denk aan de familie-leden vooral ouders, eerste dans enz.
              - Maak een groepsfoto.
              - vergeet ook het "publiek" niet op de foto te zetten
              - wees het bruidspaar altijd net een stapje voor, zorg dat je eerder buiten bent, etc.
              - extra accu idd, extra opslag, liefst verdeeld over meerdere geheugenkaarten
              - trek wat onopvallende kleding aan
              - bekijk de locatie van tevoren goed, en sta op tijd klaar als het paar binnen komt / uit auto stapt
              - zoek een mooie plek waaruit je veel foto's kunt maken, veel lopen zou misschien irritant kunnen zijn op sommige momenten

              Onderstaand een kleine lijst van wat je misschien nodig hebt buiten je camera+objectie+flitser.

              - 1x statief
              - 1x paraplu
              - Schoonmaakborsteltje
              - Visite kaartjes + pen
              - Extra Compact Flash kaartjes
              - Heel veel batterijen
              - Gebruiksaanwijzingen
              - Formulier met alle telefoonnummers en adressen
              - Zaklamp + zakmes
              - Telefoon (trilstand)


              De bruiloft zelf is op te splitsen in:
              1. bij de bruid thuis,
              2. de ceremonie,
              3. portretserie,
              4. receptie,
              5. het diner,
              6. de eerste dans,
              7. de taart

              Bij de bruid thuis
              Zorg dat je een uur voordat de bruidegom de bruid komt ophalen al bij de bruid thuis bent.
              Misschien dat je al wat foto’s kunt maken bij het aankleden. Op deze wijze wordt het ijs een beetje gebroken. Denk erom dat een bruid erg nerveus is, dus zeg altijd dat ze er schitterend uit ziet.
              Als ze aangekleed is maak je nog wat portretfoto’s van haar.

              Als de bruidegom komt, kun je de aandacht volledig op hem richten. Zijn eerste reactie als hij de bruid ziet moet je uiteraard op foto hebben. Vervolgens laat je het paar even alleen. Maak daarna wat foto's van het paar en de familie leden.


              Zorg dat je een half uur voor de kerkdienst of het gemeente huis terplekke aanwezig bent.

              De ceremonie

              De kerk.
              1. De binnenkomst van het bruidspaar
              2. Familieleden die voorlezen
              3. Gesprek tussen pastoor en bruidspaar
              4. De kus
              5. Zegening van de ringen
              6. Kinderen dragen gaven naar het altaar
              7. Gebed tot Maria
              8. Tekenen van het register
              9. Het bruidspaar verlaat de kerk

              Maak gelijk na de dienst een groepsfoto met het bruidspaar.

              De portretserie
              Zoek een leuke locatie uit voor wat mooie foto’s te maken.
              Misschien kun je een paar dagen van te voren al met het bruidspaar de locatie even verkennen en wat proeffoto’s maken.


              De receptie
              Zorg dat je een zodanig standpunt inneemt dat je iedereen die binnenkomt en het bruidspaar feliciteert kunt fotograferen.

              Diner
              Fotografeer van te voren het buffet, wanneer er een menu is probeer dan van iedere menugang een foto te maken.

              Fotografeer nooit mensen die aan het eten zijn.


              De Bruidspaar dans
              Overleg met het orkest wanneer dit gaat gebeuren.

              De Bruidstaart
              Zorg dat je een paar foto’s hebt genomen voordat het aansnijden begint.

              Hopelijk heb je wat aan deze tips.
              mvgr
              antoine200
              Nog één ding vergeten: doe het gratis OF vraag een handelsregister en een BTW-nummer aan.

              Comment


              • #52
                Re: Trouw fotograferen

                Vandaag is het de dag, heb al het materiaal en heb de locatie's op voorrand bezocht. Morgen post ik wel enkele foto's.
                Canon EOS 50D + Canon EF 24-70/F2.8 L USM + Promaster filter + Canon 580 EXII + Canon BG-E2N grip + CF kaarten San disk Extreme III
                http://www.fotografiebram.be

                Comment


                • #53
                  Re: Trouw fotograferen

                  Ben benieuwd naar de resultaten. Hoop dat het goed voor je loopt.
                  Website http://www.kristofpattyn.be

                  a lotta canonstuff

                  Comment


                  • #54
                    Re: Trouw fotograferen

                    Het is goed verlopen, de foto's zijn goed nu nog alleen alles sorteren en sommige met PS en dan nog een album maken. Ik heb gedacht aan asukabook maar daar kan je blijkbaar alleen maar bestellen als je een proffesionele fotograaf van beroep bent. Zijn er alternatieven die dezelfde kwaliteit bieden en waarbij je het vrij kunt bestellen.
                    Canon EOS 50D + Canon EF 24-70/F2.8 L USM + Promaster filter + Canon 580 EXII + Canon BG-E2N grip + CF kaarten San disk Extreme III
                    http://www.fotografiebram.be

                    Comment


                    • #55
                      Re: Trouw fotograferen

                      Well done Bram O ,
                      Ik ben zeer blij voor je , dat alles goed is verlopen , want is sta er ook voor .
                      Ik ben ook al bezig met de voorbereidingen .

                      Groeten ,

                      Rohnny
                      Groeten , VDSDigit@l

                      Comment

                      Working...
                      X