Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Trouw fotograferen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Trouw fotograferen

    hey BramO,

    je kan misschien is gaan kijken in het Tivoli park met bijbehorend kasteel in Mechelen, gemeentelijk park in Duffel (met kasteel).

    greetz Ken
    D300, glas en flitsers

    Comment


    • #17
      Re: Trouw fotograferen

      Als je van de regio Mechelen bent zul je het Tivoli park allicht kennen. Maar is dat ook de regio van het koppel?

      Zoals eerder vermeld, die 24-70 gaat niet breed genoeg zijn, maar die F/2.8 kan je wel gebruiken om wat met scherptediepte te spelen en voor het feest 's avonds. Ik zou toch eens kijken of ik niet ergens een 16-35 F/2.8 L of een 17-55 F/2.8 IS kan huren als ik jouw was. Die laatste geniet mijn voorkeur op een 400D, maar die eerste wordt meer verhuurd.

      Je kan ook best op zoek gaan naar een tweede 400D, desnoods koop je'r eentje bij. Niet alleen omwille van de knopjes en de standjes enzo maar ook omdat je dan batterijen kunt delen. De 40D gebruikt andere batterijen en de 1D(s) (I, II, IIn) gebruikt al helemaal veel te zware batterijen om ook nog maar eens mee te nemen.

      Ik denk dat je beter financieel niets vraagt, maar dat je toestemming vraagt om de foto's te mogen gebruiken om je "diensten" aan te bieden bij de volgende. Als er geld aan te pas komt wordt er kwaliteit verwacht, en als je die niet kan leveren dan is paar tientallen euro die je gekregen hebt nog te duur.

      Dave
      pixelpusher

      Comment


      • #18
        Re: Trouw fotograferen

        Ik heb besloten om niets te vragen (zij betalen enkel de huurkosten). Het koppel is ook van de regio mechelen en zij kennen het park ook.


        Dit is de lijst van lenzen die te huur zijn? Welke zijn prefect voor mij (liefst 2 lenzen)

        CANON PRIME LENS 1d 2d 3d 4d 5d 6d 7d BORG
        14/2.8 L USM 32,00 51,20 67,20 83,20 96,00 108,80 118,40 500,00
        15/2.8 Fisheye 20,00 32,00 42,00 52,00 60,00 68,00 74,00 200,00
        24/1.4 L USM 25,00 40,00 52,50 65,00 75,00 85,00 92,50 300,00
        35/1.4 L USM 25,00 40,00 52,50 65,00 75,00 85,00 92,50 300,00
        50/1.2 L USM 25,00 40,00 52,50 65,00 75,00 85,00 92,50 300,00
        50/1.4 USM 9,00 14,40 18,90 23,40 27,00 30,60 33,30 100,00
        85/1.2 L - II USM 30,00 48,00 63,00 78,00 90,00 102,00 111,00 400,00
        100/2.8 Macro USM 12,50 20,00 26,25 32,50 37,50 42,50 46,25 100,00
        200/2.0 L IS USM (verwacht 2008)
        200/2.8 L - II USM 12,50 20,00 26,25 32,50 37,50 42,50 46,25 200,00
        300/2.8 L IS USM 35,00 56,00 73,50 91,00 105,00 119,00 129,50 800,00
        400/2.8 L IS USM 69,00 110,40 144,90 179,40 207,00 234,60 255,30 1.500,00
        800/5.6 L IS USM (verwacht 2008)
        ---
        CANON ZOOM LENS 1d 2d 3d 4d 5d 6d 7d BORG
        16-35/2.8 L - II USM 28,00 44,80 58,80 72,80 84,00 95,20 103,60 400,00
        17-55 / 2.8 IS USM 25,00 40,00 52,50 65,00 75,00 85,00 92,50 300,00
        24-70/2.8 L USM 22,50 36,00 47,25 58,50 67,50 76,50 83,25 300,00
        24-105/4.0 L IS USM 25,00 40,00 52,50 65,00 75,00 85,00 92,50 300,00
        28-300/3.5-5.6 L IS USM 32,00 51,20 67,20 83,20 96,00 108,80 118,40 500,00
        70-200/2.8 L IS USM 25,00 40,00 52,50 65,00 75,00 85,00 92,50 400,00
        70-200/4.0 L IS USM 22,50 36,00 47,25 58,50 67,50 76,50 83,25 300,00
        100-400/4.5-5.6 L IS USM 22,50 36,00 47,25 58,50 67,50 76,50 83,25 300,00

        Bedankt voor jullie reacties.
        Canon EOS 50D + Canon EF 24-70/F2.8 L USM + Promaster filter + Canon 580 EXII + Canon BG-E2N grip + CF kaarten San disk Extreme III
        http://www.fotografiebram.be

        Comment


        • #19
          Re: Trouw fotograferen

          Oorspronkelijk geplaatst door Bram O. Bekijk bericht
          Ik heb besloten om niets te vragen (zij betalen enkel de huurkosten). Het koppel is ook van de regio mechelen en zij kennen het park ook.


          Dit is de lijst van lenzen die te huur zijn? Welke zijn prefect voor mij (liefst 2 lenzen)




          Bedankt voor jullie reacties.
          Ik zou gaan voor de 17-55 in combinatie met de 70-200. Het segment 55-70 zul je niet missen, maar die 17mm is onmisbaar.

          Daarnaast heb je IS. Daar kan je dan op 't feest wat beweging in de dansende koppels brengen terwijl de tafels en stoelen er scherp op staan, op 1/2 of 1/4 belichtingstijd, bijvoorbeeld.

          Beetje stoeien, niet?

          Dave
          pixelpusher

          Comment


          • #20
            Re: Trouw fotograferen

            Een breedhoek op de ene body, en een 70-200 op de andere body.
            De breedhoek op statief in de kerk voor momentopname met het publiek.
            vanaf 17mm f/2.8 iso 1600 of meer. Hangt af van de verlichting, dus doe op voorhand een test.
            En de 70-200 in de hand voor de gebeurtenissen. Let zeker op kadrage, en soms kan het snel gaan, bereid je hierop voor. Eventueel draaiboek opstellen en aan de pastoor op voorhand vragen hoe de mis verloopt. Soms mag een flits niet gebruikt worden omwille van bvb :iemand met epilepsie in de familie.
            Er was me dit een keer uitdrukkelijk gevraagd. Dus let op.
            In de feestzaal moet je zeker geen etende mensen fotograferen, maar eerder de gebeurtenissen rondom. Een produktopname van de schotels in overleg met het keukenpersoneel als het er chick aan toe gaat. aLs dit de moeite is
            Als het koppel iemand begroet, kan je dat ook in beeld nemen. De receptie in de tuin geeft heel leuke portretten op. Spelende kinderen doen het altijd op fotos, dus doe mee met hen, loop er desnoods tussen.
            En het dansfeest : zorg dat er beweging in de foto's zit. De DJ in beeld niet vergeten. Enz.

            Dat je enkel de huurprijs gaat vragen, vind ik een zeer goed compromis.
            Maar vraag of de fotos mogen dienen voor verdere contacten, en al doende leert men wat bij, (en leert men zen camera kennen)

            Ah ja, vergeet niet alles proper te maken voor je vertrekt, en hou rekening met rook,stof en dergelijke als je van lens wilt wisselen.

            Oorspronkelijk geplaatst door Bram O. Bekijk bericht
            Ik heb besloten om niets te vragen (zij betalen enkel de huurkosten). Het koppel is ook van de regio mechelen en zij kennen het park ook.


            Dit is de lijst van lenzen die te huur zijn? Welke zijn prefect voor mij (liefst 2 lenzen)




            Bedankt voor jullie reacties.

            Comment


            • #21
              Re: Trouw fotograferen

              Het koppel is er akkoord mee dat de foto's gebruikt mogen worden. Ik denk dat het beste is dat ik tijdens de trouw geen lenzen verwisselen omdat je kans dan hebt voor vuil op je sensor. gewoon van thuis die 17-55 op mijn eerste body en die 70-200 op mijn andere body en deze heel de dag beruiken. Nu nog een vraagje ik heb een batterij grip voor mijn 400D hoeveel batterijen denk je dat ik nodig heb ik ben iemand ik neem er liever wat te veel dan te weining. Kwa CF kaartjes heb ik in het totoaal 12 gig is dit ook genoeg.



              Mvg.
              Canon EOS 50D + Canon EF 24-70/F2.8 L USM + Promaster filter + Canon 580 EXII + Canon BG-E2N grip + CF kaarten San disk Extreme III
              http://www.fotografiebram.be

              Comment


              • #22
                Re: Trouw fotograferen

                Daar het huwelijk pas in de zomer van 2008 plaats vindt heb je nog even de tijd om e.e.a. goed voor te bereiden.

                Ik lees hier vaak dat trouwrapportages zo moeilijk zijn. Iedere rapportage is moeilijk zelfs al ga je maar wat macrofoto's maken.
                Alles valt en staat met een gedegen voorbereiding.

                Ik heb even wat tips voor je opgezet.
                Misschien zijn er onder ons die deze tips wat kunnen en willen aanvullen.

                Voorbereiding.
                - Maak een draaiboek
                - Check van te voren de locaties en doe dit zeer uitgebreid. Kerk en of gemeentehuis, buitenlocatie, partycentrum etc.
                - Maak wat proefopnamen van deze locaties onder verschillend licht omstandigheden.
                - Vraag ook wat zij van je verwachten qua stijl foto's: klassiek, vlot, modern.
                - Zorg voor een backup camera (liefst de gelijke), batterijen, geheugencards enz.



                Op de dag zelf:
                - De belangrijkste persoon voor jou is de ceremoniemeester, zorg dat je met hem contact heb.
                - Neem een paraplu mee.
                - Neem een handdoek mee (buitenlokatie, zitten in het zand of bos of schoenen afvegen enz.).
                - Fotografeer uit verschillende standpunten, hoog, laag, van achteren, links, rechts, schuin enz.
                - Fotografeer met iets onderbelichting ivm detail in haar, jurk.
                - Fotografeer in ieder geval ophalen, auto, aankomst, ambtenaar, kus, ringen, tekenen getuigen, het getuigschrift(!) enz.
                - Fotografeer veel, heel veel.
                - Let op interacties, lachen, ontspannen enz.
                - Denk aan de familie-leden vooral ouders, eerste dans enz.
                - Maak een groepsfoto.
                - vergeet ook het "publiek" niet op de foto te zetten
                - wees het bruidspaar altijd net een stapje voor, zorg dat je eerder buiten bent, etc.
                - extra accu idd, extra opslag, liefst verdeeld over meerdere geheugenkaarten
                - trek wat onopvallende kleding aan
                - bekijk de locatie van tevoren goed, en sta op tijd klaar als het paar binnen komt / uit auto stapt
                - zoek een mooie plek waaruit je veel foto's kunt maken, veel lopen zou misschien irritant kunnen zijn op sommige momenten

                Onderstaand een kleine lijst van wat je misschien nodig hebt buiten je camera+objectie+flitser.

                - 1x statief
                - 1x paraplu
                - Schoonmaakborsteltje
                - Visite kaartjes + pen
                - Extra Compact Flash kaartjes
                - Heel veel batterijen
                - Gebruiksaanwijzingen
                - Formulier met alle telefoonnummers en adressen
                - Zaklamp + zakmes
                - Telefoon (trilstand)


                De bruiloft zelf is op te splitsen in:
                1. bij de bruid thuis,
                2. de ceremonie,
                3. portretserie,
                4. receptie,
                5. het diner,
                6. de eerste dans,
                7. de taart

                Bij de bruid thuis
                Zorg dat je een uur voordat de bruidegom de bruid komt ophalen al bij de bruid thuis bent.
                Misschien dat je al wat foto’s kunt maken bij het aankleden. Op deze wijze wordt het ijs een beetje gebroken. Denk erom dat een bruid erg nerveus is, dus zeg altijd dat ze er schitterend uit ziet.
                Als ze aangekleed is maak je nog wat portretfoto’s van haar.

                Als de bruidegom komt, kun je de aandacht volledig op hem richten. Zijn eerste reactie als hij de bruid ziet moet je uiteraard op foto hebben. Vervolgens laat je het paar even alleen. Maak daarna wat foto's van het paar en de familie leden.


                Zorg dat je een half uur voor de kerkdienst of het gemeente huis terplekke aanwezig bent.

                De ceremonie

                De kerk.
                1. De binnenkomst van het bruidspaar
                2. Familieleden die voorlezen
                3. Gesprek tussen pastoor en bruidspaar
                4. De kus
                5. Zegening van de ringen
                6. Kinderen dragen gaven naar het altaar
                7. Gebed tot Maria
                8. Tekenen van het register
                9. Het bruidspaar verlaat de kerk

                Maak gelijk na de dienst een groepsfoto met het bruidspaar.

                De portretserie
                Zoek een leuke locatie uit voor wat mooie foto’s te maken.
                Misschien kun je een paar dagen van te voren al met het bruidspaar de locatie even verkennen en wat proeffoto’s maken.


                De receptie
                Zorg dat je een zodanig standpunt inneemt dat je iedereen die binnenkomt en het bruidspaar feliciteert kunt fotograferen.

                Diner
                Fotografeer van te voren het buffet, wanneer er een menu is probeer dan van iedere menugang een foto te maken.

                Fotografeer nooit mensen die aan het eten zijn.


                De Bruidspaar dans
                Overleg met het orkest wanneer dit gaat gebeuren.

                De Bruidstaart
                Zorg dat je een paar foto’s hebt genomen voordat het aansnijden begint.

                Hopelijk heb je wat aan deze tips.
                mvgr
                antoine200

                Comment


                • #23
                  Re: Trouw fotograferen

                  Antoine, bedankt voor deze uitleg. Deze is heel handig.

                  Denken jullie dat je toekomt met 2 toestellen met elk 2 batterijen?
                  En met CF kaartjes met in totaal 12GB (werk in raw)?
                  Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                  http://www.stevevandegaer.be

                  Comment


                  • #24
                    Re: Trouw fotograferen

                    Ik heb me vandaag een 5D met grip + 17-55 f 2.8 IS USM aangekocht. Het was een inverstering maar ik hoop dat ik waar heb voor mijn geld. Nu moet ik nog met mijn 5D leren werken. Maar ik heb nog tijd. Veel oefenen wordt het, ik hoop dat ik een goede keuze heb gemaakt. Wat vinden jullie er van. Nu gebruik ik mijn 400D als backup body.
                    Canon EOS 50D + Canon EF 24-70/F2.8 L USM + Promaster filter + Canon 580 EXII + Canon BG-E2N grip + CF kaarten San disk Extreme III
                    http://www.fotografiebram.be

                    Comment


                    • #25
                      Re: Trouw fotograferen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Bram O. Bekijk bericht
                      Ik heb me vandaag een 5D met grip + 17-55 f 2.8 IS USM aangekocht. Het was een inverstering maar ik hoop dat ik waar heb voor mijn geld. Nu moet ik nog met mijn 5D leren werken. Maar ik heb nog tijd. Veel oefenen wordt het, ik hoop dat ik een goede keuze heb gemaakt. Wat vinden jullie er van. Nu gebruik ik mijn 400D als backup body.
                      Ik vrees dat je met die lens terug mag. Ik had eerder de voorkeur uitgedrukt voor de 17-55, maar in combinatie met de 400D. Ze is namelijk een EF-s lens, en ze past niet op de 5D, zoals je op dit eigenste moment waarschijnlijk vaststelt.

                      Op een 5D ben je meer met de 24-70 F/2.8L, volgens mij.

                      Dave
                      pixelpusher

                      Comment


                      • #26
                        Re: Trouw fotograferen

                        Ik heb net de lens uitgepakt en ik zie dat het niet echt lukt. ik ga direct terug naar de winkel en ik ga hem omwisselen met een 24-70. Had ik maar beter gekeken bij het kopen. Maar de winkel is toch maar een paar straten verder.
                        Canon EOS 50D + Canon EF 24-70/F2.8 L USM + Promaster filter + Canon 580 EXII + Canon BG-E2N grip + CF kaarten San disk Extreme III
                        http://www.fotografiebram.be

                        Comment


                        • #27
                          Re: Trouw fotograferen

                          Oorspronkelijk geplaatst door Bram O. Bekijk bericht
                          Ik heb net de lens uitgepakt en ik zie dat het niet echt lukt. ik ga direct terug naar de winkel en ik ga hem omwisselen met een 24-70. Had ik maar beter gekeken bij het kopen. Maar de winkel is toch maar een paar straten verder.
                          Toch best grappig hoor.
                          Groetjes Steco

                          Comment


                          • #28
                            Re: Trouw fotograferen

                            Ja, als je ze kan omruilen is er geen probleem. Dat zal wel lukken denk ik.

                            Dave
                            pixelpusher

                            Comment


                            • #29
                              Re: Trouw fotograferen

                              Oorspronkelijk geplaatst door Bram O. Bekijk bericht
                              Ik heb net de lens uitgepakt en ik zie dat het niet echt lukt. ik ga direct terug naar de winkel en ik ga hem omwisselen met een 24-70. Had ik maar beter gekeken bij het kopen. Maar de winkel is toch maar een paar straten verder.

                              Vreemde winkel
                              Verkoper had je toch moeten waarschuwen hiervoor.
                              mvgr
                              antoine200

                              Comment


                              • #30
                                Re: Trouw fotograferen

                                had het online besteld bij de geheugenkaart in Putte. Ben de lens gaan omwisselen maar moest wel nog 260 euro opleggen voor die lens. Hij had me niet gewaarschuuwd hij dacht dat het was voor een 400D. Nu heb ik toch hopelijk een goede aankoop gedaan. Kwa CF kaartjes hoeveel zou ik nodig hebben. Is het beste dat ik mijn foto's in RAW en in JPEG trek. Welk programma gebruik ik het beste voor RAW? Ik ben in bezit van Adobe PS CS3. Camera Photo RAW, Digital Photo Professional, Adobe Lightroom CS3.
                                Canon EOS 50D + Canon EF 24-70/F2.8 L USM + Promaster filter + Canon 580 EXII + Canon BG-E2N grip + CF kaarten San disk Extreme III
                                http://www.fotografiebram.be

                                Comment

                                Working...
                                X