Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

400D en lens zijn gevallen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: 400D en lens zijn gevallen

    Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
    Wel mijn vriend, ik heb ooit een Minolta dynax 9000 laten vallen , heel den santenboetiek lag er los in...heb hem laten, opsturen met de melding "ik heb hem laten vallen" dezelfde week op vrijdag stond er een taxi aan de deur met mijn herstelde 9000, zonder enige kost voor mij!! Waarmee ik wil aangeven eerlijk duurt het langst.
    Onlangs een probleem met een d80 gehad, eigen fout, helaas, naar procirep gereden, en die heren hebben dat voor mij kostenloos hersteld, maar ik was wel zo eerlijk te zeggen wat er gebeurd was...
    Het bestaat dus nog wel en is geen sprookje.
    Wat is nu het verschil dan?
    Jij bent eerlijk en de producent maakt je toestel zelfs als de garantievoorwaarden niet voldaan zijn... Het enige verschil is je verhaal, je eerlijkheid...
    Dus wat maakt het dan uit? Even een leugentje om bestwil of een producent die toch je toestel maakt....
    Dus de producent laat zich gewillig frauderen? Is dat ook strafbaar

    Comment


    • #47
      Re: 400D en lens zijn gevallen

      Oorspronkelijk geplaatst door harre Bekijk bericht
      TRIIIINNNNNNNNNNNNNNNNGGGGGGGGGGGGG

      Welcome to the REAL world Concertfoto......

      Als jij nog gelooft in het sprookje van "eerlijk duurt het langst....." Veel succes verder zou ik zeggen....
      Dus vanaf nu gaan we ook geen klachten meer lezen over "oneerlijke" praktijken van handelaars.

      Comment


      • #48
        Re: 400D en lens zijn gevallen

        Oorspronkelijk geplaatst door Stax Bekijk bericht
        Wat is nu het verschil dan?
        Jij bent eerlijk en de producent maakt je toestel zelfs als de garantievoorwaarden niet voldaan zijn... Het enige verschil is je verhaal, je eerlijkheid...
        Dus wat maakt het dan uit? Even een leugentje om bestwil of een producent die toch je toestel maakt....
        Dus de producent laat zich gewillig frauderen? Is dat ook strafbaar
        ik heb het idee dat je niet weet wat frauderen is.

        Jammer.

        Karel

        Comment


        • #49
          Re: 400D en lens zijn gevallen

          Oorspronkelijk geplaatst door Peekaa Bekijk bericht
          ik heb het idee dat je niet weet wat frauderen is.

          Jammer.

          Karel
          Professional?

          Comment


          • #50
            Re: 400D en lens zijn gevallen

            Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
            Professional?
            ?????

            Comment


            • #51
              Re: 400D en lens zijn gevallen

              Het leek dat jij een meester in het frauderen bent omdat je wél weet wat fraude is.. Een grapje tussendoor kan altijd niet?
              Groetjes,
              Lennert

              Comment


              • #52
                Re: 400D en lens zijn gevallen

                Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
                Het leek dat jij een meester in het frauderen bent omdat je wél weet wat fraude is.. Een grapje tussendoor kan altijd niet?
                Groetjes,
                Lennert
                Lennert,

                moet een rechter de misdaden begaan hebben waarvoor de mensen die hij berecht voor hem, de rechter, staan? Om welke reden?

                Ikzelf zie er het grappige niet aan temeer omdat men op deze manier wel alles aan kan wrijven, oh nee het was niet aanwrijven, het was een grapje.

                Maar om je hier een lesje te lezen: zelfs als de hele wereld fraudeerd -in jouw ogen- dan hoef jij het zelf niet te doen want niemand verplicht je ertoe. Het is namelijk jouw individuele vrije keuze om te frauderen.
                Ik vind het veel te gemakkelijk om dingen tedoen omdat anderen die dingen doen dwz alleen om die reden als alibi.
                En je mag rustig 'liegen' lezen ipv 'frauderen'. Want dat is net zoiets.

                Ik las in posts hiervoor van mensen die gewoon vertelden wat er gebeurd was en voor die mensen heb ik waardering. En gelukkig kregen ze meer dan ze oorspronkelijk dachten te krijgen.

                Karel

                Comment


                • #53
                  Re: 400D en lens zijn gevallen

                  Ik weet best wel wat frauderen is..
                  Maar ik weet ook hoe de werkelijkheid in mekaar steekt..
                  Bij een defect van een toestel wordt het toestel steeds nagekeken of je recht hebt op de garantie.
                  Het verhaal van de klant doet er eigenlijk niet aan toe...

                  Het verhaal van je Minolta Dimage... Dat lukt je geen 2 keer...
                  Ik denk dat je een dikke service hebt gekregen van de handelaar waar je klant bent.
                  Jij hebt ook gefraudeerd want als je op de letter gaat letten dan ben je niet correct behandeld geweest.
                  Goed voor jou maar officieel had je er totaal geen recht op.
                  Maar je geweten is gesust omdat je 'open kaart' hebt gespeeld terwijl je weet dat het niet mag...

                  Comment


                  • #54
                    Re: 400D en lens zijn gevallen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Stax Bekijk bericht
                    Het verhaal van je Minolta Dimage... Dat lukt je geen 2 keer...
                    Ik denk dat je een dikke service hebt gekregen van de handelaar waar je klant bent.
                    Jij hebt ook gefraudeerd want als je op de letter gaat letten dan ben je niet correct behandeld geweest.
                    Goed voor jou maar officieel had je er totaal geen recht op.
                    Maar je geweten is gesust omdat je 'open kaart' hebt gespeeld terwijl je weet dat het niet mag...
                    Euh, mis ik hier iets? ik ben eerlijk, de leverancier / winkel doen een geste, en IK moet mijn geweten sussen? man man, ken jij het verschil tussen recht en krom wel?

                    Comment


                    • #55
                      Re: 400D en lens zijn gevallen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                      Euh, mis ik hier iets? ik ben eerlijk, de leverancier / winkel doen een geste, en IK moet mijn geweten sussen? man man, ken jij het verschil tussen recht en krom wel?
                      Ah die geste is geen fraude?
                      Vreemd.. Als alles gebaseerd is op het beginverhaal van de klant spreekt men niet van onrechtmatig verkrijgen van garantie?

                      Comment


                      • #56
                        Re: 400D en lens zijn gevallen

                        Oorspronkelijk geplaatst door Stax Bekijk bericht
                        Ah die geste is geen fraude?
                        Vreemd.. Als alles gebaseerd is op het beginverhaal van de klant spreekt men niet van onrechtmatig verkrijgen van garantie?

                        pffff, ge snapt er niks van... fraude is onrechtmatig, een geste of kadeau of noemt het zoals ge wilt, niet. Ik ben BELOOND voor mijn eerlijkheid.

                        Comment


                        • #57
                          Re: 400D en lens zijn gevallen

                          Oorspronkelijk geplaatst door Concertfoto Bekijk bericht
                          U vergist zich compleet. Een product willens en wetens in garantie ter herstelling aanbieden, terwijl het geen garantiegeval betreft, is valsheid in geschrifte en oplichting en is dus wel degelijk een (correctioneel strafbaar) misdrijf. Ook wat de prijs betreft, slaat u de bal mis. In marketing wordt de prijs van een product namelijk berekend rekening houdend met diverse factoren, zoals o.a. de gemiddelde garantie-uitgaven per model. Als blijkt dat meer moet worden gebudgetteerd voor herstellingen in garantie, stijgt de prijs. Die u en ik betalen. Fraudeurs bestelen dus altijd hun medemensen. Bovendien wordt er wantrouwen gecreëerd bij dealers, kleinhandelaars, importeurs en fabrikanten, en dat heeft ook zijn negatieve invloed op de relatie met bona-fide klanten.

                          Ik zou U nooit aannemen als marketing manager.
                          Meestal gaat men niet uit van de kostprijs van een artikel, maar wat de klant wil betalen, en dit ten opzichte van de concurrentie.
                          Als Niknon morgen de D80 begint aan te bieden voor 250€, zou de prijs dan niet zakken bij Canon, Sony ea?
                          Garantiekosten maken hooguit 1 à 2% procent van de kosten uit.
                          Ik zeg altijd een nee heb je, ja kan je krijgen.

                          Comment


                          • #58
                            Re: 400D en lens zijn gevallen

                            Oorspronkelijk geplaatst door Stax Bekijk bericht
                            Ah die geste is geen fraude?
                            Vreemd.. Als alles gebaseerd is op het beginverhaal van de klant spreekt men niet van onrechtmatig verkrijgen van garantie?
                            Rudy kan hier niet beticht worden van fraude. Hij is zelfs niet medeplichtig want los staand van de firma.

                            De Rechter

                            Comment


                            • #59
                              Re: 400D en lens zijn gevallen

                              Dus als ik een geste, om eenders welke reden, krijg van mijn leverancier ben ik een fraudeur? gelukkig schrijf jij geen wetten Stax.
                              Album: http://www.flickr.com/photos/zinno01/

                              Comment


                              • #60
                                Re: 400D en lens zijn gevallen

                                Oorspronkelijk geplaatst door zinno01 Bekijk bericht
                                Dus als ik een geste, om eenders welke reden, krijg van mijn leverancier ben ik een fraudeur? gelukkig schrijf jij geen wetten Stax.
                                Oh maar zo bedoel ik het niet.
                                Maar de moraalridders hier zeggen dat het niet kan om te liegen om voordeel te halen (frauderen dus) maar als de leverancier het doet is het geen probleem...

                                Hoezo hypocriet?

                                Comment

                                Working...
                                X