Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Wel, jongens en meisjes... dit maar om te melden dat deze soap nog altijd niet gedaan is Toen wij in Iran zaten heeft die firma weer geweigerd om op ons voorstel in te gaan (nl. de officiële tarieven volgens Sofam, voorgesteld door advocaat), maar ze hebben wel een tegenbod gedaan van 250 euro... zijn we niet op ingegaan... gevolg : morgen wordt de zaak ingeleid op de rechtbank... wordt dus ZEKER vervolgd !
Ik lees dat maar veel later he .... Veel veel jaren geleden, toen nog geen internet en geen digitaal fotograferen bestond ... heb ik het ook meegemaakt ... een foto van mij (van een Vlaams zanger) werd gebruikt voor affiches ... heb ook geschreven, met een voorstel (aantal gratis toegangskaarten) ... gelukkig meteen positief antwoord ...
Sofam is even lang geleden opgericht door Ben Vandoorne van PhotoNews in Brussel ... omdat zijn fotos ook zoveel " gepikt " werden ...
Nu zal het wel veel veel erger zijn op internet ...
En nu ben ik eens gaan kijken op www.sofam.be ... misschien moeten we allemaal lid worden, de bijdrage is maar een fractie van wat onze hobby kost ... Misschien moet BD eens met SOFAM contact opnemen en vragen wat er voor ons allemaal kan gedaan worden ...
als je bewijs wilt van een "vluchtig" medium als het internet, dan kan je het net als de DNS aanpakken: je laat een deurwaarder de site met je foto's belijken, en laat de screenshots in zijn dossier opnemen. Zorg dan ook dat jij de originelen van die foto's kan tonen om onomstotelijk te bewijzen dat die foto's van jou zijn.
Bedankt voor de steun allemaal...
Ik ben ondertussen ook lid geworden van Sofam, voor 't geval er nog zoiets zou gebeuren in de toekomst...
De zaak zelf is nog altijd 'lopende'... staat 'op de rol' bij de rechtbank... maar ik heb tijd genoeg
Ik hou jullie zeker op de hoogte !
Comment