Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

mediamarkt.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: mediamarkt.

    Mij zie je daar ook niet meer.
    Een compactcameraatje gekocht, schermpje kapot (los in de tas), reparatie (tijdens garantieperiode) duurder als een nieuw toestel..
    Ahja, dat ze dezelfde prijs vragen voor een bekrast toonzaalmodelletje of een nieuw, is helemaal belachelijk!

    Comment


    • #47
      Re: mediamarkt.

      Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
      Mij zie je daar ook niet meer.
      Een compactcameraatje gekocht, schermpje kapot (los in de tas), reparatie (tijdens garantieperiode) duurder als een nieuw toestel..
      en dat ligt aan Mediamarkt?!
      ---------------- Ik doe niet meer mee

      Comment


      • #48
        Re: mediamarkt.

        Het kan ook omgekeerd, vooral met aannemers. Heb er verschillende thuis gehad, offertes voor een nieuw dak. Uiteindelijk zijn we NIET met de goedkoopste in zee gegaan, maar met degene die de moeite genomen heeft om alle info duidelijk op een rij te zetten, en die extra garantie bood...

        Zelfde voor foto-gerief: ik betaal zonder problemen iets meer als ik weet dat ik terug bij de winkel terecht kan in geval van problemen. Mediamarkt is zo'n soort winkel duidelijk niet. Voor mij geen mediamarkt dus...

        Anderzijds, ik betaal ook graag zo weinig mogelijk, dus als ik volgend jaar naar de US ga zal er redelijk wat materiaal mee terug komen. Ik laat het online kopen door vrienden daar, test het in mijn vakantie. Als het niet voldoet (onscherpe lens bv) dan gaat het terug naar de shop.
        Voor iemand begint te klagen daarover: dat is een wettelijk recht in de US...

        Comment


        • #49
          Re: mediamarkt.

          Oorspronkelijk geplaatst door Rockey Bekijk bericht

          Nog een tip: de ervaring leert me dat je bij Mediamarkt ook moet kijken naar de locatie van de winkel. Bvb: laatst een geheugenkaart gekocht bij Mediamarkt. Was eerst gaan zien in Oostende, maar vond die te duur. Per toeval belande ik bij Mediamarkt Roeselare en daar vond ik dezelfde kaart 5€ goedkoper (was in zelfde weekend). Ik vroeg aan de verkoper hoe dit kwam en hij zei dat Mediamarkten kijken naar de winkels in de buurt. Oostende is afgelegen (maw geen concurrentie) <-> Roeselare (aan de franse grens; oa Auchan) = concurrentie dus lagere prijs.
          Dus als je nog eens iets moet hebben in mediamarkt en je hebt in je buurt 2 winkels zie eens naar alletwee.

          MVG,
          Jij hebt ongetwijfeld een auto die op water rijdt ? Voor 5 euro van Oostende naar Roeselare en terug, en er dan nog aan overhouden ? Proficiat.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #50
            Re: mediamarkt.

            Even een positief verhaal over Mediamarkt. Kennis (vrouwelijk) laat goedkoop compacttoestel vallen in de eerste maand na aankoop en krijgt gewoon een nieuw!
            Daarentegen ondergetekende koopt oplaadbare batterijen en ziet de week erna dat er ene van de set niet werkt in de flits. Ik kreeg geen nieuw batterijtje omdat ik mijn ticketje niet meer bij mij had???
            Iets later kocht ik een lens en zag er een prijsverschil van 500 euro was tussen MM en de winkel waar ik ze kocht.
            Ik hoop maar niet dat het wordt zoals ik in Augsburg in Duitsland meemaakte op doorreis, ik was op zoek naar een fotozaak en het bleek dat sinds de intrede van de MM er veel concurrentie was genekt. En wie heeft dan vrij spel denk je? En niet alleen was het personeel daar incompetent ze waren nog arrogant ook.
            Mij zien ze daar dus alleen nog als ik iets snel nodig heb of als ik het nergens anders kan vinden. Voor aankopen van computers en dingen waar ik graag wat service op heb ga ik liever naar mijn kleinere VAKHANDEL.
            Website http://www.kristofpattyn.be

            a lotta canonstuff

            Comment


            • #51
              Re: mediamarkt.

              Oorspronkelijk geplaatst door kristofpattyn Bekijk bericht
              Even een positief verhaal over Mediamarkt.
              Je begon inderdaad positief maar hoe verder je verhaal vorderde, hoe minder er van over bleef.

              Comment


              • #52
                Re: mediamarkt.

                Ik heb geprobeerd hee
                Website http://www.kristofpattyn.be

                a lotta canonstuff

                Comment


                • #53
                  Re: mediamarkt.

                  Oorspronkelijk geplaatst door kristofpattyn Bekijk bericht
                  Ik kreeg geen nieuw batterijtje omdat ik mijn ticketje niet meer bij mij had???
                  Het mag wel een beetje redelijk blijven natuurlijk: hoe moet MM in jou geval weten dat, en zo ja wanneer, je die batterij daar gekocht hebt ? Ze moeten toch niet alle kapotte batterijen inruilen die daar door eender wie worden binnengebracht ?

                  Comment


                  • #54
                    Re: mediamarkt.

                    Het mag wel een beetje redelijk blijven natuurlijk: hoe moet MM in jou geval weten dat, en zo ja wanneer, je die batterij daar gekocht hebt ? Ze moeten toch niet alle kapotte batterijen inruilen die daar door eender wie worden binnengebracht ?
                    Euh binnen dezelfde week teruggeweest? Mijn punt is bij een vakhandel zou men je gezicht herkennen en direct een nieuwke geven. En ze zouden je al zeker niet gaan vragen voor een aankoopbewijs. Bij MM ontbreekt het vertrouwen in de klant omdat het een te grote anonieme winkel is. Misschien daarom dat ik ook weinig vertrouwen heb in MM.
                    Website http://www.kristofpattyn.be

                    a lotta canonstuff

                    Comment


                    • #55
                      Re: mediamarkt.

                      Oorspronkelijk geplaatst door kristofpattyn Bekijk bericht
                      Euh binnen dezelfde week teruggeweest? Mijn punt is bij een vakhandel zou men je gezicht herkennen en direct een nieuwke geven. En ze zouden je al zeker niet gaan vragen voor een aankoopbewijs. Bij MM ontbreekt het vertrouwen in de klant omdat het een te grote anonieme winkel is. Misschien daarom dat ik ook weinig vertrouwen heb in MM.
                      Jij bent te goeder trouw, maar spijtig genoeg is niet iedereen dat en dus moeten er regels opgesteld worden (in dit geval kasticket meebrengen). Bovendien kan je toch echt niet gaan verwachten dat die verkopers zich elk gezicht gaan herinneren, wetende dat MM dagelijks duizenden klanten over de vloer krijgt ?
                      D7000 en wat glas

                      Comment


                      • #56
                        Re: mediamarkt.

                        Oorspronkelijk geplaatst door kristofpattyn Bekijk bericht
                        Euh binnen dezelfde week teruggeweest? Mijn punt is bij een vakhandel zou men je gezicht herkennen en direct een nieuwke geven. En ze zouden je al zeker niet gaan vragen voor een aankoopbewijs. Bij MM ontbreekt het vertrouwen in de klant omdat het een te grote anonieme winkel is. Misschien daarom dat ik ook weinig vertrouwen heb in MM.
                        Wat betreft de vakhandel kan ik je volgen, maar dat probleem geldt voor de meeste ketens (Van den Borre, MM, ...).

                        Comment


                        • #57
                          Re: mediamarkt.

                          Oorspronkelijk geplaatst door kristofpattyn Bekijk bericht
                          Even een positief verhaal over Mediamarkt. Kennis (vrouwelijk) laat goedkoop compacttoestel vallen in de eerste maand na aankoop en krijgt gewoon een nieuw!
                          Daarentegen ondergetekende koopt oplaadbare batterijen en ziet de week erna dat er ene van de set niet werkt in de flits. Ik kreeg geen nieuw batterijtje omdat ik mijn ticketje niet meer bij mij had??? Iets later kocht ik een lens en zag er een prijsverschil van 500 euro was tussen MM en de winkel waar ik ze kocht.
                          Ik hoop maar niet dat het wordt zoals ik in Augsburg in Duitsland meemaakte op doorreis, ik was op zoek naar een fotozaak en het bleek dat sinds de intrede van de MM er veel concurrentie was genekt. En wie heeft dan vrij spel denk je? En niet alleen was het personeel daar incompetent ze waren nog arrogant ook.
                          Mij zien ze daar dus alleen nog als ik iets snel nodig heb of als ik het nergens anders kan vinden. Voor aankopen van computers en dingen waar ik graag wat service op heb ga ik liever naar mijn kleinere VAKHANDEL.
                          Dat is toch normaal. Het kasticketje is toch het bewijs dat je het product werkelijk daar hebt gekocht. Bovendien staat er de datum van aankoop op.
                          Mvg Tim

                          Comment


                          • #58
                            Re: mediamarkt.

                            Dat kasticket lijkt me ook geen punt. Heb hier een hele doos met van die dingen voor zaken waar garantie op loopt.

                            Comment


                            • #59
                              Re: mediamarkt.

                              Oorspronkelijk geplaatst door edjeB Bekijk bericht
                              en dat ligt aan Mediamarkt?!
                              Dat het schermpje breekt, natuurlijk niet!
                              Maar het is achteraf dat ze afkomen dat het schermpje niet in garantie is..
                              En het laat maken is duurder als een nieuw? Ronduit belachelijk!

                              Comment


                              • #60
                                Re: mediamarkt.

                                Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
                                Maar het is achteraf dat ze afkomen dat het schermpje niet in garantie is..
                                En jij had iets anders verwacht? "Mijnheer, wij zijn blij dat u dit product bij ons koopt, maar wij willen u erop wijzen dat als u de camera los in uw tas doet en het schermpje gaat daardoor stuk, dat het dan niet onder de garantie valt." Je hebt het door eigen onvoorzichtigheid stuk laten gaan, dan draai je dus ook voor de kosten op. Dat is meestal zo, daar is niks vreemds aan.

                                Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
                                En het laat maken is duurder als een nieuw? Ronduit belachelijk!
                                Je kunt ook elders een offerte laten maken, he, als je twijfels hebt. Je bent niet afhankelijk van Mediamarkt.
                                Last edited by Leonidas; 27 november 2007, 19:32.

                                Comment

                                Working...
                                X