Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

mediamarkt.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: mediamarkt.

    om het allemaal toch een beetje te nuanceren,...

    Regelmatig komt het voor dat prijzen die zaken zoals konijnenberg voor hun toestellen vragen lager zijn dan de aankoopprijzen van (jawel) de grotere 'ketens'.

    nu hebben enkele zaken inderdaad een laagste prijs waarborg, en volgen ze deze ook wel op, maar hier staan ze niet mee te springen(met voorgaande reden)

    Nu moet je ook niet denken dat ze die producten met verlies gaan verkopen(is trouwens illegaal), maar geven de bal door aan hun leverancier of fabrikant die dan het toestel goedkoper moet leveren aan de keten.

    maw het is niet zo dat de grotere ketens doelbewust de prijzen hoger houden!

    mvg,

    erik

    Comment


    • #32
      Re: mediamarkt.

      @Gliderbee:

      Comment


      • #33
        Re: mediamarkt.

        Heb met aandacht je foto's bekeken.
        Mijn welgemeende proficiat, Leonidas.

        Comment


        • #34
          Re: mediamarkt.

          Oorspronkelijk geplaatst door suave Bekijk bericht
          Heb met aandacht je foto's bekeken.
          Mijn welgemeende proficiat, Leonidas.
          Toch niet allemaal hoop ik?

          Merci.

          Comment


          • #35
            Re: mediamarkt.

            Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            Die redenering is wel goed fout
            [...]
            Het enige wat nog ontbreekt in dit plaatje zijn schepen en huurlingen
            die in een of ander ver Afrikaans land medewerkers verzamelen....
            Cru?
            Hm, misschien was mijn sarcasme niet duidelijk: uiteraard sta ik niet achter het soort praktijken dat jij bedoelt.

            Ik bedoelde dat je een winkelier niet moet gaan verwijten dat hij niet zijn waar spontaan gaat verkopen aan de laagst mogelijke prijs. Indien je dat wèl zou kunnen eisen, dan zou het in beide richtingen moeten werken en dan zou een werknemer zijn "waar" (dus zijn arbeidskracht) ook moeten gaan verkopen aan de laagste prijs (dus het laagst mogelijke loon) ... Dàt is het verband waarover ik het had.
            Last edited by gliderbee; 17 november 2007, 20:58.

            Comment


            • #36
              Re: mediamarkt.

              Oorspronkelijk geplaatst door gliderbee Bekijk bericht
              Hm, misschien was mijn sarcasme niet duidelijk: uiteraard sta ik niet achter het soort praktijken dat ik (en jij) bedoelt.

              Ik bedoelde dat je een winkelier niet moet gaan verwijten dat hij niet zijn waar spontaan gaat verkopen aan de laagst mogelijke prijs. Indien je dat wèl zou kunnen eisen, dan zou het in beide richtingen moeten werken en dan zou een werknemer zijn "waar" (dus zijn arbeidskracht) ook moeten gaan verkopen aan de laagste prijs (dus het laagst mogelijke loon) ... Dàt is het verband waarover ik het had.
              Ik doe mijn best om jou te begrijpen maar het blijft voor mij een eigenaardige
              hersenkronkel
              Stel dat het de praktijk was zoals jij dat nu hier aanhaalt dan hebben
              we enkel verliezers...
              Ik gun elke partij een deftig inkomen
              En daar zal jij het ook wel mee eens zijn, hoop ik toch.

              De realiteit is anders: het onderscheid wordt groter en groter.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #37
                Re: mediamarkt.

                Een werknemer probeert zijn arbeidskracht zo duur mogelijk te verkopen, een winkelier zijn waren, en dat moet je geen van beiden verwijten. Dat is toch geen "kronkel" ? Hier werd de winkelier zelfs verweten dat hij iets van zijn prijs afdoet ?? Van hersenkronkels gesproken

                >Stel dat het de praktijk was zoals jij dat nu hier aanhaalt dan hebben
                >we enkel verliezers...

                Juist; je hebt het dus prima begrepen.

                >Ik gun elke partij een deftig inkomen
                >En daar zal jij het ook wel mee eens zijn, hoop ik toch.

                Volkomen mee eens !

                >De realiteit is anders: het onderscheid wordt groter en groter.
                Geen idee; ik vermoed dat het er ook van af hangt op welke schaal (België, Europa, op wereldniveau) je het bekijkt.

                Comment


                • #38
                  Re: mediamarkt.

                  sorry > dubbele post
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #39
                    Re: mediamarkt.

                    Oorspronkelijk geplaatst door gliderbee Bekijk bericht
                    Een werknemer probeert zijn arbeidskracht zo duur mogelijk te verkopen, een winkelier zijn waren, en dat moet je geen van beiden verwijten. Dat is toch geen "kronkel" ? Hier werd de winkelier zelfs verweten dat hij iets van zijn prijs afdoet ?? Van hersenkronkels gesproken

                    >Stel dat het de praktijk was zoals jij dat nu hier aanhaalt dan hebben
                    >we enkel verliezers...

                    Juist; je hebt het dus prima begrepen.

                    >Ik gun elke partij een deftig inkomen
                    >En daar zal jij het ook wel mee eens zijn, hoop ik toch.

                    Volkomen mee eens !

                    >De realiteit is anders: het onderscheid wordt groter en groter.
                    Geen idee; ik vermoed dat het er ook van af hangt op welke schaal (België, Europa, op wereldniveau) je het bekijkt.
                    De schaal?
                    Het is al zover gekomen dat de Belgische nationale voetbalploeg
                    de Polen hebben laten winnen: je zou anders maandag wat meemaken
                    in veel bedrijven
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • #40
                      Re: mediamarkt.

                      Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                      De schaal?
                      Het is al zover gekomen dat de Belgische nationale voetbalploeg
                      de Polen hebben laten winnen: je zou anders maandag wat meemaken
                      in veel bedrijven
                      Dat was eerder om onze Nederlandse vriend Beenhakker een pleziertje te doen
                      Mvg Tim

                      Comment


                      • #41
                        Re: mediamarkt.

                        nee ik verwijt hen niet omdat ze van hun prijs afdoen.
                        ik verwijt hen alleen dat ze niet mondige mensen serieus in hun zakken zit.
                        de bedoeling is van het starten van dit topic was alleen maar jullie allemaal op de hoogte te brengen van deze praktijken bij mediamarkt. zodat jullie allemaal ook korting kunnen vragen moest je daar iets willen kopen.

                        Comment


                        • #42
                          Re: mediamarkt.

                          Oorspronkelijk geplaatst door stevy Bekijk bericht
                          nee ik verwijt hen niet omdat ze van hun prijs afdoen.
                          ik verwijt hen alleen dat ze niet mondige mensen serieus in hun zakken zit.
                          de bedoeling is van het starten van dit topic was alleen maar jullie allemaal op de hoogte te brengen van deze praktijken bij mediamarkt. zodat jullie allemaal ook korting kunnen vragen moest je daar iets willen kopen.
                          Ik sta alvast volledig achter je

                          Comment


                          • #43
                            Re: mediamarkt.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
                            bestel hier www.bhphotovideo.com binnen de drie dagen staat je doos voor de deur.



                            -M-

                            Met een flinke rekening van de douane er bovenop en de nodige garantieperikelen als er wat scheelt ...

                            Comment


                            • #44
                              Re: mediamarkt.

                              Oorspronkelijk geplaatst door stevy Bekijk bericht
                              nee ik verwijt hen niet omdat ze van hun prijs afdoen.
                              ik verwijt hen alleen dat ze niet mondige mensen serieus in hun zakken zit.
                              de bedoeling is van het starten van dit topic was alleen maar jullie allemaal op de hoogte te brengen van deze praktijken bij mediamarkt. zodat jullie allemaal ook korting kunnen vragen moest je daar iets willen kopen.
                              Dit geldt niet alleen voor deze zaak maar voor bijna alle zaken. Ik koop bijna geen elektronica zonder "korting", ongeacht waar ik dit koop. Er is werkelijk overal af te dingen (behalve bij Konijn ).
                              Of je nu bij Dixons, BCC of de locale fotoboer koopt, ze willen maar wat graag zakken in prijs als je bij hen koopt.
                              Deze "praktijken" zijn geen alleenrecht van Mediamarkt hoor!

                              Voor een ieder die dit niet wist en zomaar de gevraagde prijs betaald heeft per definitie te veel betaald ......
                              ---------------- Ik doe niet meer mee

                              Comment


                              • #45
                                Re: mediamarkt.

                                Dag van vandaag is de internetwinkel zoveel ingeburgerd geraakt dat de gewone winkel om de hoek dat ook weet en zijn prijzen soms zelf aanpast of soms korting geeft als je het vraagt.
                                Je kan inderdaad zeggen dat de brave (onwetende) burger dan meer gaat betalen dan iemand die het uitzoekt maar dat zal mij (sorry voor de woordkeuze) worst wezen. Als ik het opzoek en steek er tijd in en kan het goedkoper kopen dan is dat toch goed?
                                Ik probeer altijd van de prijs af te doen ook al heb ik geen opzoekingswerk gedaan en je kan wel altijd iets krijgen, dus als die brave burger (zonder de internetprijs te weten) vraagt naar de beste prijs en zegt dat hij em ergens goedkoper weet zijn zal het 9/10 wel iets afkrijgen.

                                Nog een tip: de ervaring leert me dat je bij Mediamarkt ook moet kijken naar de locatie van de winkel. Bvb: laatst een geheugenkaart gekocht bij Mediamarkt. Was eerst gaan zien in Oostende, maar vond die te duur. Per toeval belande ik bij Mediamarkt Roeselare en daar vond ik dezelfde kaart 5€ goedkoper (was in zelfde weekend). Ik vroeg aan de verkoper hoe dit kwam en hij zei dat Mediamarkten kijken naar de winkels in de buurt. Oostende is afgelegen (maw geen concurrentie) <-> Roeselare (aan de franse grens; oa Auchan) = concurrentie dus lagere prijs.
                                Dus als je nog eens iets moet hebben in mediamarkt en je hebt in je buurt 2 winkels zie eens naar alletwee.

                                MVG,
                                'Keep on Clicking'
                                Pana Lumix FZ50 + Olympus mcon-40 (macro)+ Hama Alpha 60 + Bilora 495 (mini)

                                Comment

                                Working...
                                X