Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Graag jullie mening hierover ,Niet toegelaten in fotoclub Arteloo

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Graag jullie mening hierover ,Niet toegelaten in fotoclub Arteloo

    Onze fotoclub is begin dit jaar gestart met een cursus fotografie voor beginners, en daardoor zijn er nu heel wat meer leden, ook jonge mensen die vanaf nul willen beginnen. Door die nieuwe leden is de gemiddelde leeftijd in verhouding heel laag ten opzichte van de gemiddelde fotoclub.

    Het is wel spijtig dat er in onze club niet veel "ervaren fotografen" zitten, die de kneepjes van het vak kunnen doorgeven.
    Ik heb zelf alleen maar een paar jaar "Belgiumdigital" gevolgd, en daardoor ben ik wel een van de clubleden met het meeste ervaring. Als er vragen gesteld worden, dan zal ik de nieuwe leden altijd helpen (voor zover ik het juiste antwoord ken natuurlijk).

    Er zijn wel fotoclubs waar alleen fotografen worden toegelaten die een opleiding hebben gevolgd, daar zal je dus als beginneling nooit binnengeraken.
    Omdat er daar alleen "echte" fotografen zitten moeten ze ook niet voor opleiding zorgen...

    Het is een keuze die de clubs zelf maken, maar een "verjonging" kan meestal geen kwaad, daardoor krijg je ook eens een andere kijk op fotografie. Sommige ouderen zitten "vastgeroest" in hun fotografische regeltjes, ik zie hier op BD geregeld knappe foto's waarbij er zaken zijn die afwijken van de regeltjes. Als je die foto's op sommige fotoclubs laat zien, dan worden die direkt "veroordeeld" omdat ze afwijken van de standaard-fotografie-regeltjes...


    Oorspronkelijk geplaatst door NOD Bekijk bericht
    En dat dit resultaat heeft mag best blijken uit de resultaten die wij halen op diverse wedstrijden en tentoonstellingen. Zo mogen 3 van onze leden volgende week op de "Grote Prijs Paul Martin" hun medaille gaan ophalen, tevens is één van onze leden een van de laureaten op de wedstrijd GVA Journalistiek.
    Ik ben al blij dat ik twee aanvaarde werken heb op de "Grote Prijs Paul Martin", voor medailles zijn mijn foto's niet goed genoeg.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #32
      Re: Graag jullie mening hierover ,Niet toegelaten in fotoclub Arteloo

      Hier val ik toch wel even van achterover...

      Waar lees jij ergens dat men je niet wil toelaten omdat je een beginner bent
      Waar lees je dat men jouw enkel wil aannemen omdat men er geld voor in de plaats zou krijgen
      Waar lees je dat men jouw als "stomme" bestempeld
      Waar lees je dat zij zich als "de bou monde" beschouwen

      Het antwoord van de voorzitter van die club is zeer duidelijk:
      - de club wenst geen nieuwe leden aan te nemen (ze zitten "vol")
      - de werking is afgestemd op gevorderden
      - men doet zelfs de moeite om je verder te helpen...

      Op de vraag van Tessenderlo, misschien kent hij persoonlijk nog een paar goede fotoclubs in de buurt daar??? Vraag hem eens om wat meer uitleg...

      Ik ken de fotoclub, leden ervan en voorzitter niet, maar met jou post en commentaren hier stel je ze wel in een héél negatief daglicht

      Dit is mijn mening...
      Nikon D80 / Sony DSC-H5

      Comment


      • #33
        Re: Graag jullie mening hierover ,Niet toegelaten in fotoclub Arteloo

        Kijk steven ik weet niet of jij verstaat wat er in de mail staat ,en als jij achterover valt omdat ik dit zo aanvoel ,en ik niet alleen ,kan ik niet aan doen ,en het valt wel degelijk op ,er zijn mensen hier naar de leden gaan kijken en welgeteld één lid is van tessenderlo de rest er buiten ,denk niet voor maar één voorbeeld te halen ,dat lommel een randgemeente is van tessenderlo ???

        EN verder ik heb niet GEZEGD DAT ZE GELD KRIJGEN ,dit komt van iemand die deze veronderstelling als voorbeeld heeft aangehaald ,een lees maar eens de reply's na .

        Voor mij en mijn gevoel en mening (LEES HEEL GOED STEVEN ) ze willen geen beginners ,wat er op neerkomt dat ze de club op gevorderden toelaten, dus vindt IK DAT ZE ZICH DE BEUA MONDE ,NOEMEN.

        En NEEN STEVEN ,ik vraag niets aan deze mensen ,heb me trouwens gisteren bij een club aangesloten ,die ettelijke kilometers van mijn deur licht ,maar daar treur ik dan ook niet om ,heb met de club twee uur aan de telefoon gehangen .

        Het kan zijn steven dat het misschien niet in jou smaak valt ,maar ik houdt niet van achterbaks gedoe ,en waarom schrijf ik dit nu steven ,na dat ze me hebben afgewezen ,hoef je me ook NOOIT OF NOOIT maar nog een vraag te stellen ben je zoals nu het geval is van TESSENDERLO !!!

        Dan zoek ik wel tot ik bij op een oplossing kom ,al kost dat mij veeeeeeel euro'kes en tijd ,heb ik dan op dat moment lak aan .

        Dit is mijn eigen MENING Steven ,en net zoals jij een mening hebt ,kom ik er recht voor uit hoe ik me voelde .

        Mocht ik het zinnetje dat ik rood in jou antwoord heb gezet verkeerd begrijpen ,of slecht aanvoelen steven ,is dat natuurlijk waarschijnlijk dan omdat ik mijn eigen moedertaal niet begrijp en te stom ben om het te begrijpen !!!

        Met vriendelijke groeten ,

        Ardesign

        Oorspronkelijk geplaatst door Steven_V Bekijk bericht
        Hier val ik toch wel even van achterover...

        Waar lees jij ergens dat men je niet wil toelaten omdat je een beginner bent

        Ik wil er nog aan toevoegen dat prille beginners het doorgaans erg moeilijk hebben om bij ons te kunnen 'volgen'. De werking is eerder op enigszins gevorderden afgestemd.
        Mocht ge evenwel een inwoner van Tessenderlo zijn, wilt ge ons dat dan laten weten?


        Waar lees je dat men jouw enkel wil aannemen omdat men er geld voor in de plaats zou krijgen
        Waar lees je dat men jouw als "stomme" bestempeld
        Waar lees je dat zij zich als "de bou monde" beschouwen

        Het antwoord van de voorzitter van die club is zeer duidelijk:
        - de club wenst geen nieuwe leden aan te nemen (ze zitten "vol")
        - de werking is afgestemd op gevorderden
        - men doet zelfs de moeite om je verder te helpen...

        Op de vraag van Tessenderlo, misschien kent hij persoonlijk nog een paar goede fotoclubs in de buurt daar??? Vraag hem eens om wat meer uitleg...

        Ik ken de fotoclub, leden ervan en voorzitter niet, maar met jou post en commentaren hier stel je ze wel in een héél negatief daglicht

        Dit is mijn mening...
        Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

        Comment


        • #34
          Re: Graag jullie mening hierover ,Niet toegelaten in fotoclub Arteloo

          oei... wat een reactie...

          Arteloo heeft wel geluk gehad!
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

          Comment


          • #35
            Re: Graag jullie mening hierover ,Niet toegelaten in fotoclub Arteloo

            Ardesign, mij gaat het gewoon over het feit dat jij die club hier in een heel negatief daglicht stelt gebaseerd op je eigen interpretatie van 1 mail. Dat jij als "afgewezene" deze iets anders interpreteerd als een buitenstaander is begrijpelijk. Maar begrijp ook de impact van je post hier voor die club...

            Je geeft je ongezouten mening en vraagt naar de mijne, dus krijg je die.

            ...,hoef je me ook NOOIT OF NOOIT maar nog een vraag te stellen ben je zoals nu het geval is van TESSENDERLO !!!
            Waar je hier op doelt snap ik niet... maar ik ben niet van Tessenderlo en waarom zou ik je geen vraag meer mogen stellen (wat ik bij deze dus wel doe )?
            Nikon D80 / Sony DSC-H5

            Comment


            • #36
              Re: Graag jullie mening hierover ,Niet toegelaten in fotoclub Arteloo

              Hoi steven

              Ik ga even mee in jou interpetatie ,ja ik voel me afgewezen ,omdat ik de kans niet krijg om te laten zien wat ik kan of niet kan ,en ja ik begrijp ten volle dat ik die club ,in geen goed daglicht zet ,tot zover ben ik het dus wel helemaal eens met je gedachten .

              Ik heb deze post gepost ,om u reactie en andere hun reactie te lezen ,want daarvoor dient deze forum ,en ik zoals jij het zegt doel ,nergens op maar heb hier mijn gevoel en gedachten dan ook neergeschreven ,en ik weet van mezelf dat het hard aankomt voor sommige als ik antwoord ,maar ik ben dan ook recht doorzee ,en schrijf hier niet een fake gevoel neer ,of loop niet mee met de kudde .

              En u mag me wel een vraag stellen ,ik sta altijd open voor een goed gesprek ,ook al zouden we niet dezelfde mening hebben,maar ik houdt niet van me eerst af te wijzen en nadien gaan vragen of ik zoals nu het geval is van tessenderlo ben ,dan heeft die vraag ook geen nut meer volgens mijn gevoel .

              Alle steven ik hoop dat ik je strakjes op de greet en meat zien ,in heist op den berg ,en kunnen dan samen bij een tas koffie wat verder praten .

              Met vriendelijke groeten ,
              Ardesign

              Oorspronkelijk geplaatst door Steven_V Bekijk bericht
              Ardesign, mij gaat het gewoon over het feit dat jij die club hier in een heel negatief daglicht stelt gebaseerd op je eigen interpretatie van 1 mail. Dat jij als "afgewezene" deze iets anders interpreteerd als een buitenstaander is begrijpelijk. Maar begrijp ook de impact van je post hier voor die club...

              Je geeft je ongezouten mening en vraagt naar de mijne, dus krijg je die.



              Waar je hier op doelt snap ik niet... maar ik ben niet van Tessenderlo en waarom zou ik je geen vraag meer mogen stellen (wat ik bij deze dus wel doe )?
              Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

              Comment


              • #37
                Re: Graag jullie mening hierover ,Niet toegelaten in fotoclub Arteloo

                Oorspronkelijk geplaatst door Ardesign Bekijk bericht
                ...maar ik houdt niet van me eerst af te wijzen en nadien gaan vragen of ik zoals nu het geval is van tessenderlo ben ,dan heeft die vraag ook geen nut meer volgens mijn gevoel .
                Het is inderdaad een rare vraag, dat geef ik toe, maar daar kan alleen de schrijver van de mail je duidelijkheid over geven...

                Die tas koffie zal voor een andere keer zijn, Heist op den berg is een beke ver voor even op en af te rijden van hieruit (Genk). Ik hou het je tegoed
                Nikon D80 / Sony DSC-H5

                Comment


                • #38
                  Re: Graag jullie mening hierover ,Niet toegelaten in fotoclub Arteloo

                  hoi Steven

                  IK houdt u eraan om samen eens ergens een tas koffie te gaan drinken,en wat bij te praten over onze hobby en toestanden ,

                  Grtz

                  Ardesign


                  Oorspronkelijk geplaatst door Steven_V Bekijk bericht
                  Het is inderdaad een rare vraag, dat geef ik toe, maar daar kan alleen de schrijver van de mail je duidelijkheid over geven...

                  Die tas koffie zal voor een andere keer zijn, Heist op den berg is een beke ver voor even op en af te rijden van hieruit (Genk). Ik hou het je tegoed
                  Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

                  Comment


                  • #39
                    Re: Graag jullie mening hierover ,Niet toegelaten in fotoclub Arteloo

                    Gisterenavond, toen ik wat door ons dorp wandelde, zag ik in een huis door de helverlichte ramen dat er een keitof feestje aan de gang was. Hé, een feestje ?! Daar was ik wel aan toe... !
                    Ik belde verlekkerd aan en wat bleek nu... ik werd niet toegelaten op het feestje
                    Ik kon het bijna niet geloven, waar halen ze de ... ...
                    Graag jullie mening hierover ?!


                    Greetz, Kariboe
                    * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                    Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                    Comment


                    • #40
                      Re: Graag jullie mening hierover ,Niet toegelaten in fotoclub Arteloo

                      Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
                      Gisterenavond, toen ik wat door ons dorp wandelde, zag ik in een huis door de helverlichte ramen dat er een keitof feestje aan de gang was. Hé, een feestje ?! Daar was ik wel aan toe... !
                      Ik belde verlekkerd aan en wat bleek nu... ik werd niet toegelaten op het feestje
                      Ik kon het bijna niet geloven, waar halen ze de ... ...
                      Graag jullie mening hierover ?!


                      Greetz, Kariboe
                      Kariboe's zijn bij mij altijd welkom!
                      Minder glas dan vroeger, maar beter.

                      Comment


                      • #41
                        Re: Graag jullie mening hierover ,Niet toegelaten in fotoclub Arteloo

                        Kariboe
                        Het jachtseizoen is gesloten en alleen nog vrouwelijke individuen zijn toegelaten.
                        Desgevallend kan je je nog altijd wenden naar de Plankendaelse club of het zoologisch fort in Handwerpen.
                        Vermoedelijk kan je daar terecht, alhoewel je wel een vrij jong dier, of wees zal moeten zijn ofwel een ouwe afgezekte die de knepen onder de knie heeft.

                        Geluykkig U van dienst te zijn geweest.
                        Voorziter van 's werelds grootste nonsensgroep.

                        Inderdaad, TS heeft naar mijn mening helemaal geen redenen om hier zomaar clubs zwart te maken; hij kreeg een antwoord dat wel correct zal zijn en nergens worden verwijten of onderschattingen aan zijn adres gestuurd;
                        Vanmorgen was een een buitenlandse delege nabij een museum. Ik heb geprobeerd of ik mee binnen mocht . Kon niet ! Hoe is dat nu toch mogelijk.
                        Weet iemand hiermee raad en wat viinden jullie hiervan ?
                        https://www.fotospotter.be
                        Je suis content d’être heureux

                        Comment


                        • #42
                          Re: Graag jullie mening hierover ,Niet toegelaten in fotoclub Arteloo

                          heb dat vorig jaar ook meegemaakt... wou naar werchter en aan de kassa zei men dat het volzet was!!!

                          nogthans woon ik in de buurt, en ben d'r zeker van dat de meesten die wel binnenmochten ver uit de buurt wonen...

                          het is een echt eliteclubje!

                          wat is jullie mening?
                          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                          Comment


                          • #43
                            Re: Graag jullie mening hierover ,Niet toegelaten in fotoclub Arteloo

                            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                            Sommige ouderen zitten "vastgeroest" in hun fotografische regeltjes, ik zie hier op BD geregeld knappe foto's waarbij er zaken zijn die afwijken van de regeltjes. Als je die foto's op sommige fotoclubs laat zien, dan worden die direkt "veroordeeld" omdat ze afwijken van de standaard-fotografie-regeltjes...
                            Dat zie ik op BD af en toe ook wel gebeuren hoor ...
                            Soms is dat dan m.i. terecht, soms niet; ik ga er dan maar van uit dat het in de ogen van de commentator terecht bedoeld zal zijn.
                            Anderzijds kan het waarschijnlijk geen kwaad dat die regels af en toe in herinnering worden gebracht, al was het maar om je er bewust van te blijven waarom je er van afwijkt (en niet uit onkunde of onwetendheid).

                            On-topic: ik zie ook geen enkel probleem met het antwoord van de voorzitter van die club: de club is momenteel vol, en hij verwittigt je dat je je er misschien niet thuis zou voelen.
                            Bij de meeste opleidingen tot eender wat (niet alleen fotografie) worden toch ook beginnelingen en gevorderden niet op één hoop gegooid ? Dat zou dikwijls leiden tot frustratie bij de "beginneling" (omdat het misschien wat hoog gegrepen is) en tot wrevel bij de "gevorderde" (omdat hij niet "vooruit" kan). Ok, een fotoclub is geen opleiding, maar je wou toch gaan om te leren ?
                            Last edited by gliderbee; 16 november 2007, 20:41.

                            Comment


                            • #44
                              Re: Graag jullie mening hierover ,Niet toegelaten in fotoclub Arteloo

                              Goede nacht,

                              Bij mijn weten ligt Groot Vorst in Laakdal en niet Tessenderlo. Wanneer ik dit alles lees vraag ik mij af of ge, na deze wel beleefde brief, wel bereid bent om soms harde kritiek over uw fotowerk als beginner te aanvaarden.

                              Groetjes
                              Nikonos

                              Comment


                              • #45
                                Re: Graag jullie mening hierover ,Niet toegelaten in fotoclub Arteloo

                                Voor zover ik mijn woonplaats en dat is groot vorst (laakdal) weet dat het niet in tessenderlo ligt iets wat ik ook neerschrijf ,en over de kritiek als beginner kan ik best tegen, als het over DE foto's gaat ,dit gaat en sorry anders moet je eens even de tijd nemen om alle reply grondig te lezen .

                                Maar hoe kan ik leren als je geen KANS krijgt ,maar niet getreurd ben ondertussen al bij een fotoclub ,en met zeer fijne mensen die wel tijd willen nemen om me het fotograferen te leren .

                                Ja de brief is beleefd opgesteld ,maar daar gaat he niet over ,het gaat over NIET TOEGELATEN WEGENS BEGINNER TE ZIJN

                                Met vriendelijke groeten ,

                                Ardesign


                                Oorspronkelijk geplaatst door Nikonos Bekijk bericht
                                Goede nacht,

                                Bij mijn weten ligt Groot Vorst in Laakdal en niet Tessenderlo. Wanneer ik dit alles lees vraag ik mij af of ge, na deze wel beleefde brief, wel bereid bent om soms harde kritiek over uw fotowerk als beginner te aanvaarden.

                                Groetjes
                                Nikonos
                                Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

                                Comment

                                Working...
                                X