Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Graag jullie mening hierover ,Niet toegelaten in fotoclub Arteloo

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Graag jullie mening hierover ,Niet toegelaten in fotoclub Arteloo

    Hoi Sigmonster ,

    Bedankt voor je reactie en ben naar jou club gaan kijken op het internet ,en moet zeggen ze beviel me wel ,alleen de afstand was echt een beetje ver ,voor mij ,maar ik zeg ook nooit ,heb zoals je kan lezen op mijn reply aan koen70 vandaag een een halve dag nog aan telefoon gehangen en mails verstuurd ,dus ik w8 nog op een paar reacties .

    Met vriendelijke groeten ,

    Ardesign

    Oorspronkelijk geplaatst door Sigmonster Bekijk bericht
    Dit is zeker een club waar je niet moet bij aansluiten; er zijn altijd mensen die zich verheven voelen boven de rest! Tenzij je van Tessenderlo bent, want dan krijgen ze subsidies in ruil voor je lidmaatschap. Er zijn in de buurt genoeg clubs waar je kan aansluiten zonder problemen en waar je met gewone fotografie aan je trekken komt en geen 'academie'-fototgrafie moet beoefenen, liefst nog in zwartwit.
    Kijk eens op de site van het Limburgs Verbond (http://www.vlfvzw.be/); daat staat mijn clubke ook tussen, maar ik wil er hier geen reclame voor maken. Ik voel me als vijftiger gediscrimineerd door het jong volk van Belgium Digital.
    Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

    Comment


    • #17
      Re: Graag jullie mening hierover ,Niet toegelaten in fotoclub Arteloo

      Ik vind de mail heel correct.

      mmm... Er staat helemaal niet dat beginners niet toegelaten zijn, integendeel... er staat: "Specifieke voorwaarden om toe te treden zijn er niet"

      anderzijds... dat hij waarschuwt dat het niveau van de leden, en dan ook van de vergaderingen hoog ligt, vind ik heel goed. Net zo goed zou je je inschrijven, er voor betalen en dan vaststellen dat je niet actief kan participeren... en misschien wat later besluit om niet meer te gaan...

      nu, de reden is duidelijk, de club zit vol...
      je zou kunnen vragen als er een wachtlijst is en hoe je intussen kan bijschaven om eventueel later actief lid te kunnen worden...

      en het tessenderlo-inwoner verhaal kan alle kanten op... kan subsidie zijn, kan ook politics zijn (verplicht om toe te laten), kan een hefboom zijn om een groter lokaal aan te vragen zijn... enz...
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • #18
        Re: Graag jullie mening hierover ,Niet toegelaten in fotoclub Arteloo

        De vraag naar inwoner van tessenderloo of niet, heeft wsl te maken met subsidie van de gemeente (al dan niet finiancieel of materieel of locatie).
        Over het algemeen moeten vzw's of clubs een bepaald aantal inwoners als lid hebben om in aanmerking te komen voor subsidie.
        Indien je tessenderlanees ( ) bent willen ze misschien nog een uitzondering toestaan op hun 'numerus clausus'.

        Jo.
        A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
        Nikon stuff

        Comment


        • #19
          Re: Graag jullie mening hierover ,Niet toegelaten in fotoclub Arteloo

          hoi jwllms

          Dus zoals je zelf al aangeeft hier ,maak ik maar gewoon het verschil of ze meer euro'kes kunnen krijgen of een ander lokaal of materiaal ,als ik dat mocht weten naderhand dat ze me maar alleen hebben aangenomen om deze reden ,zou ik niet mals zijn in mijn reactie ,nu ze zullen dus niet op verhoogde of andere gunsten moeten rekenen ,want ik rij nu nog liever bij spreken 1000 km ver om een andere club te zoeken ,en waar ik dan (als stomme )amateur het mag aanleren van mijn hobby.

          Ik zal dan wel inplaats van tussen de bou monde te zitten ,tussen mensen zitten die hun hart wel op de juiste plaats hebben ,en die zekers beginnende hobby fotografen iets willen bijleren .

          P.S . STOMME = IS BEDOELT OM MIJN EIGEN PERSOON

          Alvast bedankt jwllms voor je reactie ,

          M.v.g. Ardesign




          Oorspronkelijk geplaatst door jwllms Bekijk bericht
          De vraag naar inwoner van tessenderloo of niet, heeft wsl te maken met subsidie van de gemeente (al dan niet finiancieel of materieel of locatie).
          Over het algemeen moeten vzw's of clubs een bepaald aantal inwoners als lid hebben om in aanmerking te komen voor subsidie.
          Indien je tessenderlanees ( ) bent willen ze misschien nog een uitzondering toestaan op hun 'numerus clausus'.

          Jo.
          Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

          Comment


          • #20
            Re: Graag jullie mening hierover ,Niet toegelaten in fotoclub Arteloo

            Volgens mij een zeer correct antwoord van de bewuste club. Een aantal clubs hebben een echt absoluut maximum omdat ze met brandweervoorschriften zitten in hun lokaal. Anderszijds is er ook een grens van het aantal personen dat op een clubactiviteit kan aanwezig zijn en nog handelbaar is. Als er in een gemeentelokaal bijeengekomen wordt, kunnen er ook - opgelegde - voorrangsregels zijn voor inwoners.

            Het niveau tussen clubs kan sterk verschillen. Sommige clubs doen aan zeer veel wedstrijden mee en daar zal een beginner inderdaad snel "verloren" lopen. Maar er zijn zeker voldoende andere clubs in je buurt.

            Over de leeftijd, de eerste keer valt dat echt op, na een aantal keren is dat veel minder. Van een aantal oudere fotografen kan je ook zeer veel leren over fotografie en dat is toch één van de belangrijkste motivaties om bij een club te gaan.


            Alain

            Comment


            • #21
              Re: Graag jullie mening hierover ,Niet toegelaten in fotoclub Arteloo

              Let wel, ik zeg niet dat het zo is. Ik denk dat dat de reden zou kunnen zijn.
              In hun ledenlijst staat trouwens maar 1 persoon met adres in Tessenderloo (maar ik weet niet wat de namen van deelgemeenten zijn, het kunnen er dus meer zijn, maar niet meer dan 14 wat dat is het aantal leden volgens de leden lijst)

              Jo.
              A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
              Nikon stuff

              Comment


              • #22
                Re: Graag jullie mening hierover ,Niet toegelaten in fotoclub Arteloo

                Hoi Alain

                Over leeftijd ,ik ben zelf 43 jaar jong ,dus of er nu mensen van 90 jaar of ouder in de club zitten stoort me niet ,ik ga OM TE LEREN ,EN NIET OM DE MENSEN NAAR OUDERDOM EN OF ZE VEEL GELD OF WEINING HEBBEN TE SELECTEREN ,en verder er kan een absoluut en maximun zijn ,dat hoor je me niet zeggen .

                En over het niveau ,dat zal wel denk ik veel schillen onder de clubs ,maar wil het dan zeggen dat er geen nieuwe beginners fotografen mogen zijn ,en dat het alleen mensen mogen die zich ,met de degantentie zichzelf mogen prof noemen ,zij zijn toch ook ergens beginnen leren of is dat net nu dat ze vergeten zijn ?????

                Mijn motivaties is net het leren van foto's te maken zoals het zou moeten zijn.

                Met vriendelijke groeten ,

                Ardesign

                Oorspronkelijk geplaatst door alainD Bekijk bericht
                Volgens mij een zeer correct antwoord van de bewuste club. Een aantal clubs hebben een echt absoluut maximum omdat ze met brandweervoorschriften zitten in hun lokaal. Anderszijds is er ook een grens van het aantal personen dat op een clubactiviteit kan aanwezig zijn en nog handelbaar is. Als er in een gemeentelokaal bijeengekomen wordt, kunnen er ook - opgelegde - voorrangsregels zijn voor inwoners.

                Het niveau tussen clubs kan sterk verschillen. Sommige clubs doen aan zeer veel wedstrijden mee en daar zal een beginner inderdaad snel "verloren" lopen. Maar er zijn zeker voldoende andere clubs in je buurt.

                Over de leeftijd, de eerste keer valt dat echt op, na een aantal keren is dat veel minder. Van een aantal oudere fotografen kan je ook zeer veel leren over fotografie en dat is toch één van de belangrijkste motivaties om bij een club te gaan.


                Alain
                Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

                Comment


                • #23
                  Re: Graag jullie mening hierover ,Niet toegelaten in fotoclub Arteloo

                  In feite zijn ze eerlijk hé en ze maken het je nog makkelijk ook; wie wil daar nu nog tussen gaan zitten

                  En als van Tessenderlo bent veranderd dat natuurlijk want ze zijn waarschijnlijk door de gemeente erkend en danmogen ze je niet weigeren

                  Comment


                  • #24
                    Re: Graag jullie mening hierover ,Niet toegelaten in fotoclub Arteloo

                    waarom aansluiten bij een fotoclub, als je op dit forum genoeg informatie kunt vinden ? (zoals je die in fotoclubs hebt)
                    Iedereen hier is bereid om je gefundeerde commentaar te geven.

                    Volgens mij is die club gewoon te vol.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Graag jullie mening hierover ,Niet toegelaten in fotoclub Arteloo

                      Goedenmorgend Jwllms

                      Ik snap wel dat je schrijft dat het MISSCHIEN ZO IS ,maar zoals ik hier zie heb je zelf een beetje gaan kijken in hun ledenlijst ,en daar vindt je zelf maar 1 persoon met adres tessenderlo ,is wel raar dan volgens mij .

                      de deelgemeenten zijn ,Groot Vorst (waar ikzelf in woon) Ham ,hulst ,schoot,schaffen ,schrijf nu maar even snel de kortste deelgementen bij tessenderlo hoor ,er zijn er nog een paar .

                      Maar niet getreurd jwllms ,heb ondertussen hier al een paar privé mails gekregen ,waar ze clubs aanbieden,dus heb de komende dagen en week nog wel wat te doen om te selecteren (zie nu begin ik al zoals de rest SELECTEREN,zie je nu hoe snel een mens slechte gewoontes overneemt )

                      Met vriendelijke groeten ,

                      Ardesign

                      Oorspronkelijk geplaatst door jwllms Bekijk bericht
                      Let wel, ik zeg niet dat het zo is. Ik denk dat dat de reden zou kunnen zijn.
                      In hun ledenlijst staat trouwens maar 1 persoon met adres in Tessenderloo (maar ik weet niet wat de namen van deelgemeenten zijn, het kunnen er dus meer zijn, maar niet meer dan 14 wat dat is het aantal leden volgens de leden lijst)

                      Jo.
                      Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

                      Comment


                      • #26
                        Re: Graag jullie mening hierover ,Niet toegelaten in fotoclub Arteloo

                        Goedemorgend iedereen,

                        Aan iedereen hartelijk bedankt voor het antwoorden op mijn vraag hier ,en ben ook zeer blij dat jullie rechtuit je mening hebben neergeschreven .

                        Ondertussen heb ik zoals al vermeld in reply antwoord een paar privé mails mogen ontvangen van mensen die een club aanbieden en of me clubs uit de buurt laten weten ,waarvoor ook hartelijk bedankt aan deze mensen .

                        P.s. mochten jullie nog willen reageren of tips hebben mag je me altijd een PM sturen .

                        Met vriendelijke groeten ,

                        Ardesign
                        Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

                        Comment


                        • #27
                          Re: Graag jullie mening hierover ,Niet toegelaten in fotoclub Arteloo

                          Oorspronkelijk geplaatst door Ardesign Bekijk bericht
                          de deelgemeenten zijn ,Groot Vorst (waar ikzelf in woon) Ham ,hulst ,schoot,schaffen ,schrijf nu maar even snel de kortste deelgementen bij tessenderlo hoor ,er zijn er nog een paar .


                          Ardesign
                          De belangrijkste vergeten, Engsbergen

                          Comment


                          • #28
                            Re: Graag jullie mening hierover ,Niet toegelaten in fotoclub Arteloo

                            Sorry picasso ,was ik echt vergeten ,maar zou ik het mis hebben als ik vraag aan je dat je daar ergens woont ???

                            Groetjes

                            Ardesign

                            Oorspronkelijk geplaatst door picasso Bekijk bericht
                            De belangrijkste vergeten, Engsbergen
                            Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

                            Comment


                            • #29
                              Re: Graag jullie mening hierover ,Niet toegelaten in fotoclub Arteloo

                              niet voor beginners... hmm, logische reactie, maar vanaf wanneer ben je geen beginner meer? is daar een aantal foto's voor? of hangt het af van het toestel? voor mij is dat zeer arbitrair. er zijn genoeg ervaren mensen die vergeten dat zij ook ooit eens zijn begonnen... het is goed at ze schrijven dat ze zich richten op gevorderden, ok, maar als nu iemand net dat zoekt? hun redenering is niet consequent, ofwel zijn er geen voorwaarden en laat je iedereen (beginner of niet) toe, ofwel laat je niet iedereen toe en stel je concrete eisen (die je dan ook bekendmaakt). zeggen, er zijn geen concrete eisen maar we willen geen beginners is noch mossel noch vis.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Graag jullie mening hierover ,Niet toegelaten in fotoclub Arteloo

                                Mijn reactie op 50+:

                                - Je zou versteld staan indien je je bewust moest zijn hoeveel +50ers er met fotografie bezig zijn en dagelijks op BD zitten. In het analoge tijdperk was dit misschien niet zo omdat de drempel een stuk hoger lag.
                                Nu fotografie binnen ieders bereik ligt, is dit wel anders. Hiermee wil ik zeker niet zeggen dat de digitale fotografie een stuk gemakkelijker is, in tegendeel.

                                - Ik ben voorzitter van een fotoclub in de kempense regio en wij hebben een luxeprobleem, ons lokaal zit wekelijks afgeladen vol. Verscheidene jongeren hebben onze vereniging vervoegd om van de kennis van de 50-gers het één en ander op te steken.
                                Ik ga niet beweren dat wij alle wijsheid in pacht hebben maar de meeste nieuwkomers, ervaring of niet, zijn blijvers.
                                En dat dit resultaat heeft mag best blijken uit de resultaten die wij halen op diverse wedstrijden en tentoonstellingen. Zo mogen 3 van onze leden volgende week op de "Grote Prijs Paul Martin" hun medaille gaan ophalen, tevens is één van onze leden een van de laureaten op de wedstrijd GVA Journalistiek.

                                - Je zou er ook van versteld staan indien je moest weten hoeveel en welke BD-ers, en zeker niet van de minste, wekelijks paraat zijn op onze bijeenkomsten. De leeftijd situeert zich tussen 20 en 75 jaar met een gemiddelde van 42.
                                Wij streven naar vernieuwing met degelijke ondersteuning naar de leden, dit door het organiseren van workshops, bespreking van werk van bekende of minder bekende fotografen zo hebben we dinsdag nog het werk van Frans Lanting besproken (http://www.lanting.com/), samen erop uit trekken, bezoeken van tentoonstellingen, ...

                                - Veelal ben je zelf verantwoordelijk of je je ergens thuis voelt, of dit nu 50-gers zijn of niet !
                                http://www.torekefoto.be

                                Comment

                                Working...
                                X