Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DOF (depth of field) preview

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: DOF (depth of field) preview

    Blijkbaar zijn er heel weinig mensen die dat knopje effectief gebruiken. Is hier iemand die dat op regelmatige basis gebruikt? Voor mij totaal overbodig knopje want ik zie toch geen kl...n verschil.
    Groetjes Steco

    Comment


    • #32
      Re: DOF (depth of field) preview

      Ik gebruik het soms voor macro opnames, maar omdat de zoeker toch erg donker wordt bij een diafragma groter dan f8 kan je er niet meer zoveel van zien.
      Eigenlijk is het toch de ervaring die ervoor zorgt dat je de juiste diafragma kiest.
      Canon 7D + 400D - Canon EF-S 10-22mm F 3.5-4.5 USM - Tamron 28-75mm f 2,8 XR DI - Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM - Sigma 105mmf/2.8 Macro - Sigma 30mm f1.4 EX DC HSM - Canon EF 50mm f/1.8 II - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon Speedlite 430EX

      Comment


      • #33
        Re: DOF (depth of field) preview

        Oorspronkelijk geplaatst door WilliamK Bekijk bericht
        Het display van een D50 is... hmmm... niet het beste display wat er bestaat. Vaak kreeg ik thuis voor mijn PC met teleurstellingen
        Als je inzoomt op het display kun je het toch goed zien of iets scherp is of niet zelf op een D50.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #34
          Re: DOF (depth of field) preview

          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Als je inzoomt op het display kun je het toch goed zien of iets scherp is of niet zelf op een D50.
          Het display van de D50 bedriegd een beetje.

          Comment


          • #35
            Re: DOF (depth of field) preview

            Verplaatst naar gepaster forumonderdeel
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

            Comment

            Working...
            X