Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wenslens?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Wenslens?

    12-85 2.8 L IS tilt-shift als we mogen dromen.

    Comment


    • #17
      Re: Wenslens?

      Ik heb al genoeg materiaal mee te sleuren, voorlopig heb ik alles wat ik nodig heb.

      Die heel lichtsterke lenzen zijn toch allemaal veel te zwaar.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #18
        Re: Wenslens?

        Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
        Kwaliteits 24-105/4 AFS VR voor Nikon. Niet te veel gevraagd, toch?
        Bestaat er geen adapter om Canon-lenzen op een Nikon te schroeven?.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #19
          Re: Wenslens?

          Nee, alleen een adapter om Nikon lenzen op Canon te draaien (en dan moet je geen G lenzen nemen, anders kun je het diafragma niet gebruiken). MF natuurlijk, lichtmeting werkt vrij aardig op A.
          Sony en Olympus
          Fotoseries

          Comment


          • #20
            Re: Wenslens?

            Aangezien deze vraag niet over een specifieke lens gaat wordt dit topic verplaatst naar "algemeen"
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

            Comment


            • #21
              Re: Wenslens?

              Canon EF 24/70 F/2.8 L IS

              Dan twijfel ik niet lang.

              Dave
              pixelpusher

              Comment


              • #22
                Re: Wenslens?

                Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                en met welke camion gaat ge die lens dan rondrijden? rekent maar ne keer uit hoe groot je voorste lenselement moet zijn voor op 600mm een 1.4 te hebben...
                42.8 cm??? in diameter
                D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
                www.langenacker.nl

                Comment


                • #23
                  Re: Wenslens?

                  Een Pentax DFA* 50-200mm f/2.8 SDM met Powerzoom

                  Tom
                  ~TDN
                  fotoblog: www.tdn9.be

                  Comment


                  • #24
                    Re: Wenslens?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                    Bestaat er geen adapter om Canon-lenzen op een Nikon te schroeven?.
                    Mocht het al bestaan, ben ik geen voorstaander van adapter-toestanden. Het komt de kwaliteit waarschijnlijk niet ten goede.
                    Minder glas dan vroeger, maar beter.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Wenslens?

                      Oorspronkelijk geplaatst door NoName Bekijk bericht
                      42.8 cm??? in diameter
                      gebruik die dan maar eens als groothoekzoom op een feestje
                      5DmkIII en wat glas

                      Comment


                      • #26
                        Re: Wenslens?

                        Voor mij is in 't Pentax-rijk te doen.

                        Wat ik nog zou willen:
                        - DA16/4 limited
                        - DA*135-400/4 (weather sealed en SDM)
                        - DA*10-17 (weather sealed en SDM versie van de DA10-17 fisheye)
                        - DA* teleconverters (weather sealed en SDM, 1.4x en 2x)

                        Maar wat echt nog niet bestaat is een tilt/shift objectief met werkbare breedhoek voor APS-C. Een DA18/2.8 Tilt/Shift zou geweldig zijn!!

                        Wim
                        Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

                        Comment


                        • #27
                          Re: Wenslens?

                          Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                          Mocht het al bestaan, ben ik geen voorstaander van adapter-toestanden. Het komt de kwaliteit waarschijnlijk niet ten goede.
                          Als er geen glas in de adapter zit, waar zit dan het kwaliteitsverlies?

                          Dave
                          pixelpusher

                          Comment


                          • #28
                            Re: Wenslens?

                            Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                            Als er geen glas in de adapter zit, waar zit dan het kwaliteitsverlies?

                            Dave
                            Ik kan mij niet voorstellen dat een lens met een toegevoegde adapter - zelfs glasloos - dezelfde optische waarden zal halen als eentje zonder adapter.
                            Minder glas dan vroeger, maar beter.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Wenslens?

                              Canon EF 100-400L f/4 IS USM (da's toch haalbaar niet?)
                              -of om echt te dromen-
                              Canon EF 100-400L f/2.8 IS USM voor een democratische 1500 €
                              With Canon, I can (or at least try)
                              Photastic.be ~ Passion for the picture
                              Nieuwe site

                              Comment


                              • #30
                                Re: Wenslens?

                                Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                                Ik kan mij niet voorstellen dat een lens met een toegevoegde adapter - zelfs glasloos - dezelfde optische waarden zal halen als eentje zonder adapter.
                                Zo'n adaptor dient in dat geval alleen maar om van de ene mount naar de andere te gaan. De adaptor zorgt ervoor dat het objectief op dezelfde afstand tot de sensor staat als zou het objectief op een merkeigen toestel staan.

                                Als ik een Helios 44-2 met M42 mount op een EOS-naar-M42 adaptor schroef en die op mijn toestel plaats, staat het objectief op dezelfde afstand als zou mijn toestel een M42 mount hebben. Er is geen verschil.

                                Je mist natuurlijk AF, en lichtmeting doe je stopped-down, maar dat maakt geen verschil voor het uiteindelijke geprojecteerde beeld.

                                Waat zit het verschil?

                                Dave
                                pixelpusher

                                Comment

                                Working...
                                X