Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kan ik bezwaar maken hiertegen? (--> Probleem inmiddels opgelost)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Kan ik bezwaar maken hiertegen?

By the way, die Fred heeft mij wel gezegd dat ik recht heb op die cash back. Ook op de lens die in de bubble pack zat. Alleen zie ik dat op het barcode-etiket van de 'bubblepack-lens' maar 1 cijfercode staat en de andere code is zoiets (**)-******, terwijl er op het etiket van de body 2 cijfercodes staan.
    Het zal nu toch ook nog niet zo zijn dat ik ook naar die cash back kan fluiten omdat hij mij een kitlens verkocht heeft??? Grrrr...
    Canon EOS 40D body; EF-S 17-85mm; EF 50mm 1.8; EF 70-200mm L IS USM; Speedlite 580EX II

Comment

Mignonne, ik kan begrijpen dat je razend bent, maar toch geen appelen met peren vergelijken hé.
      De kit die bij foto Rubens aan 165 geprijsd staat betreft een 400D en niet een 40D Anders was dit wel HEEL goedkoop geweest.
      meer foto's op http://www.flickr.com/photos/8416810@N06/

Comment

Mignonne,
        Ik hoop dat je met het knaagdier een aanvaardbaar compromis kan bereiken.

Voor de toekomstige kopers (waar dan ook) lees altijd goed je kasticket/factuur na. Heb zo ook al farcen meegemaakt van foutieve rekeningen (niets met fotografie, maar princiepe blijft)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flitske Bekijk bericht
          Mignonne, ik kan begrijpen dat je razend bent, maar toch geen appelen met peren vergelijken hé.
          De kit die bij foto Rubens aan 165 geprijsd staat betreft een 400D en niet een 40D Anders was dit wel HEEL goedkoop geweest.
          Ja sorry, verkeerd gelezen inderdaad. Komt waarschijnlijk omdat er een 40D body boven staat dat ik erover heen gelezen heb..
          Canon EOS 40D body; EF-S 17-85mm; EF 50mm 1.8; EF 70-200mm L IS USM; Speedlite 580EX II

Comment

En wat hebben we de laatste maanden nu bijgeleerd qua fotografie-winkels ??

Vooral wegblijven bij Corné, Otto (sdcard.be) en nu ook Konijnenberg...

Wat blijft er dan nog over ?

Topfoto.de ? (persoonlijk goede ervaringen mee gehad)
            Rubens ?
            Focilux ?
            Grobet ?

Comment

ook art&craft (mariakerke) niet vergeten!
              dit is de terugkeer van de lokale fotoboer!

mm
              ∏__|_ ∏__|_
              "no rules, great shots"
              Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

je kan elke aankoop binnen de zeven dagen na aankoop terug brengen volgens de wet!..moeten ze terug nemen!
                Het ligt meestal niet aan het gebruikte materiaal...

http://pallenhoven.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door The Fish Bekijk bericht
                  je kan elke aankoop binnen de zeven dagen na aankoop terug brengen volgens de wet!..moeten ze terug nemen!
                  enkel bij aankoop via internet (online)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scalll Bekijk bericht
                    Wat blijft er dan nog over ?

Topfoto.de ? (persoonlijk goede ervaringen mee gehad)
                    Rubens ?
                    Focilux ?
                    Grobet ?
                    Dan vergeet ge Rembrandt nog, TOPservice

Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
                    ook art&craft (mariakerke) niet vergeten!

mm
                    Heb voor elke aankoop steeds de hier vermelde webshops vergeleken met mijn lokale fotoboer en telkens kwam hij als goedkoopste (sigma lenzen) uit de bus.

Staar jullie niet blind op enkele eurootjes, service en dienst naverkoop zijn onbetaalbaar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
                      Bij mij is hij nooit weggeweest... Konijnenberg op 10 Km, en toch kocht ik tot op heden al mijn camera's bij de lokale fotoboer. OK, de prijs verschilt (€ 80 voor de D80 met 18-200VR, wat al bij al nog meeviel), maar ik weet welke service ik krijg, en heb het in het verleden al mogen ervaren, wat niet wegneemt dat ik ook bij Konijnenberg en Studio73 kom voor toebehoren, waarvan ik vind dat service en garantie van minder belang is, zoals filters enz...

Comment

Heb vroeger ook wat materiaal gekocht bij konijn maar mijn ervaring is dat verkopers niet altijd eerlijke info geven. Toen ik informeerde naar beschikbaarheid en prijzen voor 1D mark 3 waar konijn meer dan 700 E duurder was (short supply in den beginne dus volle pot), werden me allerhande verhalen opgedrongen die na verificatie volledig fout bleken te zijn. Pure korte termijn oplichterij dus en sindsdien nooit meer iets gekocht.

Eerlijkheid duurt het langst.

PS : ik heb positieve ervaringen met foto nelissen mechelen
                        We all go a little mad sometimes. Haven't you?
                        Eindelijk webstek http://patrickfranqui.zenfolio.com

Comment

Ik heb zelf nog zo geen slechte ervaringen met Konijn, en ik heb er toch ook al voor enkele duizenden euro's gekocht. Ik zou er terug iets kopen, mocht het niet zo ver zijn. Ik heb ondertussen Art & Craft gevonden, en ben daar ook tevreden over.

Maar voor "advies" ga ik niet naar de winkel, noch voor "service".

Dave
                          pixelpusher

Comment

He Mignonne,

volgens mij kun je hiermee zelfs naar het ministerie trekken. Het is duidelijk een inbreuk op de wet handelspraktijken. Jij koopt in goed vertrouwen een kit voor een bepaalde prijs en het is de opdracht van de verkoper om jou er op te wijzen dat hij jouw afzonderlijke goederen verkoopt.

In ieder geval, blijf volharden en indien ze niet bijdraaien geef aan dat je Test Aankoop en de FOD (Federale Overheidsdienst Economie) gaat inlichten. Heb ervaring met die mannen en die bijten zich vast in dergelijke dingen. Mocht je het adres van het FOD nodig hebben doe maar een PM of ga naar de site van het Ministerie van Economie.

Neem misschien voor de zekerheid een afrpint van het product en de prijs op de site.

Veel succes,

Klaus
                            D700, 24-70mm f:2.8, 70-200mm f:2,8, 50mm f1:8,
                            SB600, Slingshot AW100

Comment

Ben momenteel aan het rondkijken om toch een redelijk omvangrijke aankoop te doen (body en lenzen), was eerst van plan om naar Konijn te gaan, maar als ik al deze verhalen lees begin ik toch serieus te twijfelen.

Ik zie dat een van de lenzen die ik wil kopen ook gehuurd kan worden bij hun, dus veronderstel ik dat er een kan is dat ik een lens koop die al eens uitgeleend is ? Of hebben ze gesplitste stock hiervoor, zal eens bellen.

Heb ondertussen ook eens rondgekeken bij Studio73, en hun prijzen zijn scherp, en ze antwoorden héél snel op mails ... wat zijn jullie ervaringen met Studio73 ?

Mark
                              Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                              Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bnotebaert Bekijk bericht
                                hallo,

dezelfde 'kit' elders gekocht aan vergelijkbare prijs (+-1420€) gekocht bij de concurrentie....40D in afzonderlijke doos met barcode én 17-85 mm in afzonderlijke doos met barcode....
                                Was ook eerst van plan naar Konijn te gaan maar na negatieve berichten hier toch maar niet gedaan.
                                Ah? Tegen mij zei Fred iets anders aan de telefoon.

Ik zei dat ik dan niet helemaal naar Turnhout had moeten rijden als ze mij 150€ extra aanrekenden. Als het dan over 1 kit ging (wat overigens niet vermeld staat op hun website), kon ik die evengoed ergens anders halen als zij ze niet meer hadden. Hij zei dat nu alleen nog de afzonderlijke onderdelen op de markt waren voor die samenstelling. De 'kit' zou op dit moment nog nergens te krijgen zijn en zou pas overal geleverd worden door Canon in november.

Alweer een leugen van Konijn? Hun neus wordt alsmaar langer en langer precies

Comment

Working...
                                X