Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kuddegedrag... ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Kuddegedrag... ?

    mode is ook zo'n "genre" dat al een hele geschiedenis achter de rug heeft
    vroeger zou het ondenkbaar geweest zijn modefoto's (voor boekjes als vogue etc) tentoon te stellen als "kunst"

    dat wordt nu wél gedaan

    wat is trouwens nog een mode campagne? denk maar eens aan beneton!

    ondertussen lopen hier wel enkele discussies door elkaar!
    amateur - prof
    geschiedenis van een genre

    je moet die modefoto's doorheen de tijd maar eens vergelijken, dat is al een evolutie op zich

    mss moet iemand zich eens bezighouden met de geschiedenis van modefoto's te vergelijken met amateur-model-spelerij*

    spelerij => een amateur maakt zijn beelden enkel omdat hij het graag doet terwijl een prof zijn beelden maakt als overlevingsmiddel
    daarmee wil ik absoluut niet bedoelen dat de ene ondergeschikt staat aan de andere, op welk terrein dan ook!
    foto als spiegel of als venster?

    Comment


    • #17
      Re: Kuddegedrag... ?

      Klopt, het gaat hier niet om kunst maar om de reacties op foto's als er een neusgat zichtbaar is, of er ergens lichaamsdelen missen.

      Ik heb hier op BD veel platen.. correctie... ontzettend veel platen gezien van amateurs die nooit de boeken of bladen zullen halen, waar ze nooit centjes mee kunnen verdienen, maar die bij mij regelrecht aan de muur kunnen als het gaat om schoonheid. En of dat nou landschappen, dieren, gebouwen of mensen zijn. Maakt niet uit En dat was ook even terzijde
      Groetjes, Jörgen
      www.beautyshoot.nl

      Comment


      • #18
        Re: Kuddegedrag... ?

        Denk niet dat een doorsnee modebewuste vrouw of zelfs een man zich zal
        ergeren aan het ontbreken van vinger/arm/been/voet bij het doornemen van een modeblad.
        Die kijken gewoon naar broek/vest/trui/bloes enz.
        EOS 40D; EFs17-85; EF70-300; EF100LIS; CPS A430 en wa accessoires
        debruri.be

        Comment


        • #19
          Re: Kuddegedrag... ?

          Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
          Klopt, het gaat hier niet om kunst maar om de reacties op foto's als er een neusgat zichtbaar is, of er ergens lichaamsdelen missen.

          Ik heb hier op BD veel platen.. correctie... ontzettend veel platen gezien van amateurs die nooit de boeken of bladen zullen halen, waar ze nooit centjes mee kunnen verdienen, maar die bij mij regelrecht aan de muur kunnen als het gaat om schoonheid. En of dat nou landschappen, dieren, gebouwen of mensen zijn. Maakt niet uit En dat was ook even terzijde
          Volledig mee eens
          gr, eb

          Comment


          • #20
            Re: Kuddegedrag... ?

            Oorspronkelijk geplaatst door Debruri Bekijk bericht
            Denk niet dat een doorsnee modebewuste vrouw of zelfs een man zich zal
            ergeren aan het ontbreken van vinger/arm/been/voet bij het doornemen van een modeblad.
            Die kijken gewoon naar broek/vest/trui/bloes enz.
            Ook dat is zo.
            gr, eb

            Comment


            • #21
              Re: Kuddegedrag... ?

              Oorspronkelijk geplaatst door sloefke Bekijk bericht
              Ook dat is zo.
              Juist.. en daar gaat het bij de fashion ook om, de kleding.
              Groetjes, Jörgen
              www.beautyshoot.nl

              Comment


              • #22
                Re: Kuddegedrag... ?

                dikwijls gaat het hier over , welke fouten kan ik vinden ipv over , hoe mooi is deze foto!
                FF Photography.be

                Mijn Flickr account ...

                Comment


                • #23
                  Re: Kuddegedrag... ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door The photographer Bekijk bericht
                  dikwijls gaat het hier over , welke fouten kan ik vinden ipv over , hoe mooi is deze foto!
                  jah.. en toch is dit ook een hekel punt. Want van alleen oe en aa kunnen we niet leren, toch?

                  Denk dat het altijd touwtrekken zal blijven. .. jij vind dit.. ik vind dat.. een ander vind zus enz enz.
                  Maar goed... het cliché-gedoe is wel eens anoying
                  Groetjes, Jörgen
                  www.beautyshoot.nl

                  Comment


                  • #24
                    Re: Kuddegedrag... ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
                    jah.. en toch is dit ook een hekel punt. Want van alleen oe en aa kunnen we niet leren, toch?

                    Denk dat het altijd touwtrekken zal blijven. .. jij vind dit.. ik vind dat.. een ander vind zus enz enz.
                    Maar goed... het cliché-gedoe is wel eens anoying
                    idd , we kunnen dikwijls dingen leren uit de comments van anderen , en we plaatsen onze foto's om er dan ook comments op te krijgen,

                    maar soms is een foto gewoon mooi , met of zonder handen
                    FF Photography.be

                    Mijn Flickr account ...

                    Comment


                    • #25
                      Re: Kuddegedrag... ?

                      Madmax,

                      Ik deel jouw mening hierin ook. Ik zou wel eens een test willen doen waarbij men een mening mag posten zonder dat in eerste instantie de andere commentaren mag zien. Op DPZ is dit voor een gedeelte ook zo en dat lijkt mij veel objectiever.

                      Ook zijn er "fotografen" welke "bekend" zijn op een forum welke op voorhand altijd positief commentaar krijgen. En ook zij zetten er wel eens wat minder werk tussen, maar dat durft niemand te zeggen.
                      Website : www.alextimmermans.com
                      Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
                      Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

                      Comment


                      • #26
                        Re: Kuddegedrag... ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door alex from holland Bekijk bericht

                        (...) En ook zij zetten er wel eens wat minder werk tussen, maar dat durft niemand te zeggen.
                        Nee ? Post eens een slechte foto !


                        Comment


                        • #27
                          Re: Kuddegedrag... ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door alex from holland Bekijk bericht
                          Ook zijn er "fotografen" welke "bekend" zijn op een forum welke op voorhand altijd positief commentaar krijgen. En ook zij zetten er wel eens wat minder werk tussen, maar dat durft niemand te zeggen.
                          Dit, plus het verschijnsel "ons kent ons" staat soms een objectieve beoordeling in de weg .

                          Comment


                          • #28
                            Re: Kuddegedrag... ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door alex from holland Bekijk bericht
                            Ook zijn er "fotografen" welke "bekend" zijn op een forum welke op voorhand altijd positief commentaar krijgen. En ook zij zetten er wel eens wat minder werk tussen, maar dat durft niemand te zeggen.
                            Juist, en dan reageerd men vaak op de naam van de poster en dat is denk ik ook wat Rudy bedoelt met de "ons kent ons" methode.
                            Ik kan je zo een paar namen geven van mensen van bijv. DPZ die ongeacht de kwaliteit van hun werk steeds goede kritieken krijgen.
                            (we blijven mensen hé)
                            Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                            Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

                            Comment


                            • #29
                              Re: Kuddegedrag... ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door jan.brouwers Bekijk bericht
                              Juist, en dan reageerd men vaak op de naam van de poster en dat is denk ik ook wat Rudy bedoelt met de "ons kent ons" methode.
                              Ik kan je zo een paar namen geven van mensen van bijv. DPZ die ongeacht de kwaliteit van hun werk steeds goede kritieken krijgen.
                              (we blijven mensen hé)
                              dat wilde ik ook zeggen.
                              Website : www.alextimmermans.com
                              Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
                              Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

                              Comment


                              • #30
                                Re: Kuddegedrag... ?

                                Oorspronkelijk geplaatst door beeldmaker Bekijk bericht
                                Nee ? Post eens een slechte foto !


                                Ik zou zeggen, geef de ogen eens de kost
                                Website : www.alextimmermans.com
                                Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
                                Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

                                Comment

                                Working...
                                X