Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kuddegedrag... ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Kuddegedrag... ?

    Oorspronkelijk geplaatst door sloefke Bekijk bericht
    Volledig mee eens
    Meheheheheheheeeeeh, kuddebeest, geen eigen mening he

    You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
    [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
    Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


    Comment


    • #32
      Re: Kuddegedrag... ?

      Oorspronkelijk geplaatst door jan.brouwers Bekijk bericht
      Juist, en dan reageerd men vaak op de naam van de poster en dat is denk ik ook wat Rudy bedoelt met de "ons kent ons" methode.
      Ik kan je zo een paar namen geven van mensen van bijv. DPZ die ongeacht de kwaliteit van hun werk steeds goede kritieken krijgen.
      (we blijven mensen hé)
      Hier zitten ook een paar toppers waar ik af en toe best kritisch op reageer. Terwijl ze vaak super werk laten zien.
      Maar dat gebeurd ook op mijn plaatjes. Laatst nog door Perrush (en een paar anderen) op mijn artististic nude platen. Als je iets niet mooi vindt, moet je daar eerlijk voor uitkomen. Dit staat dan weer los van het technische vlak en de regels uiteraard.

      Nja.. samen komen we er wel uit. Als 10 mensen iets aan te merken hebben op een foto, dan moet je je als TS idd gaan afvragen of ze niet wel eens gelijk kunnen hebben hahahaha.
      Groetjes, Jörgen
      www.beautyshoot.nl

      Comment


      • #33
        Re: Kuddegedrag... ?

        Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
        Hier zitten ook een paar toppers waar ik af en toe best kritisch op reageer. Terwijl ze vaak super werk laten zien.
        Maar dat gebeurd ook op mijn plaatjes. Laatst nog door Perrush (en een paar anderen) op mijn artististic nude platen. Als je iets niet mooi vindt, moet je daar eerlijk voor uitkomen. Dit staat dan weer los van het technische vlak en de regels uiteraard.

        Nja.. samen komen we er wel uit. Als 10 mensen iets aan te merken hebben op een foto, dan moet je je als TS idd gaan afvragen of ze niet wel eens gelijk kunnen hebben hahahaha.
        Het is alleen jammer dat er altijd mensen bij zijn die kritiek direct als een (persoonlijke) aanval oppakken. Dat is natuurlijk inherent aan internet, waar gezichtsuitdrukkingen, gebaren of een lach overgenomen moet worden door statische smileys, maar het blijft een punt waardoor veel mensen toch een blad voor de mond nemen en liever "oh mooi" schrijven, in plaats van "mooi, maar het lijkt op de vorige, doe eens wat anders."
        ps - ik bedoel hier helemaal niemand mee hoor (moet oppassen natuurlijk, met deze woorden)
        meer over mijn fotografie is te vinden op
        http://www.nandoonline.com

        Comment


        • #34
          Re: Kuddegedrag... ?

          Oorspronkelijk geplaatst door azhrarn Bekijk bericht
          ps - ik bedoel hier helemaal niemand mee hoor (moet oppassen natuurlijk, met deze woorden)
          jah wat bedoel je precies met deze woorden jah!! JAH!!

          Lang leve de smilies
          Groetjes, Jörgen
          www.beautyshoot.nl

          Comment


          • #35
            Re: Kuddegedrag... ?

            In één of ander topic attendeerde iemand me er onlangs op dat ik beter eerste de foto kon bekijken en dan de exif... Geen exif zonder foto natuurlijk. Maar als ik iets zie aan een foto wat me niet aanstaat, dan doe ik, naargelang het topic waar de foto gepost is :
            - in fotodiscussie : proberen te verklaren wat er mis is en proberen te zoeken en verwoorden hoe ik meen dat het beter kan. Uiteindelijk zijn er weinig geoefende fotografen op fotodiscussie en is soms een kleine aanpassing van een foto genoeg om hem beter te maken;
            - in showcase :
            a. bij sommigen : gewoon niets zeggen
            b. bij anderen : gewoon zeggen wat ik mis
            c. bij nog anderen : een woordje meer uitleg bij wat ik mis

            Kuddedier... ja. Ik maak zoals iedereen, onderscheid des persoons. Ik bekijk enerzijds en zie anderzijds. Door het bekijken neem ik iets op, door het zien, leer ik, niet alleen over foto's, maar ook over de mensen achter de foto's.
            Op elk internetforum valt het op dat bepaalde mensen elkaar liggen en dat sommige persoonlijkheden niet stroken. Dit heeft een nefaste invloed op de beoordeling. Daarom reageer ik bijzonder weinig op foto's van bepaalde personen, en bijna altijd op foto's van andere. Geen kwestie van smaak, maar kwestie van intuïtie. Sommige mensen laten blijken dat ze niet gediend zijn met reacties van sommige mensen en wel van andere mensen, dus kan je in sommige gevallen beter gewoon zwijgen.

            Sommige mensen staan totaal niet open voor foto's die afwijken van regeltjes, anderen doen niet liever... Sommigen zie je alleen maar om kritiek te spuien, en te vitten terwijl anderen overal een positieve noot in vinden.

            Uiteindelijk zijn we allemaal kuddedieren... ons mens zijn, met zijn daaruit volgende flexibiliteit, maakt dat we ons zo snel kunnen aanpassen zodat we altijd wel ergens bij horen. Een meute, een horde, een kudde, een roedel, een ras... noem het zoals je wil, we zitten altijd ergens in een vakje. Verwijt iemand dat hij bij een kudde hoort, en waarschijnlijk hoor je zelf bij een kudde die net het tegendeel beweert. Potten en ketels... maar in dit geval, hier, niet zwart, maar ofwel gekleurd of in zwart/wit.

            Mvg

            Comment


            • #36
              Re: Kuddegedrag... ?

              Ach, fotografie is iets subjectiefs en heel persoonlijk. En dat is natuurlijk het fijne aan deze hobby. 't Zou anders allemaal maar saaie eenheidsworst zijn.
              Zo zag ik laatst een foto hier die ik neit echt mooi vond: lijnen zaten naar mijn gevoel niet lekker, er stoorde mij een paar dingen. En de week derna stond die foto in de HOF. Tja, moet absoluut kunnen. Iedereen zijn eigen smaak.
              En 't mooie aan heel het verhaal is dat die smaakt verandert/evolueert.
              Zolang we er maar plezier aan beleven :-)
              www.YourConcertShots.com

              Comment

              Working...
              X