Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotodiscussie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Fotodiscussie

    Oorspronkelijk geplaatst door renzowoef Bekijk bericht
    Over alles is hier ooit wel eens iets geschreven!
    Als je zo denkt moet je hier nooit meer iets vragen....

    Zo denk ik er toch ook over.


    mvg,

    Gladi

    Comment


    • #17
      Re: Fotodiscussie

      Oorspronkelijk geplaatst door pendragon Bekijk bericht
      Ik hang al een hele tijd rond op BD en moet vaststellen dat ik steeds minder diepe commentaren geef op foto's. Er zijn gewoon steeds meer mensen die niet kunnen omgaan met kritiek, zelfs als je er bijschrijft dat ze opbouwend bedoeld is.
      Vele BD-ers kunnen getuigen dat je vaker dan je wilt geconfronteerd wordt met niet bepaald welvoeglijke berichtjes waarin je uitgescholden wordt als pretentieventje omdat je het aandurft iets te schrijven over hun meesterwerk.

      Jammer, voor de goedmenende fotograaf die wel gesteld is op ondersteuning via kritiek. Want de foto's die ik nu schiet had ik waarschijnlijk nooit kunnen maken zonder de, soms harde maar heel vaak terechte, bemerkingen van collega's op het forum.
      Hier ben ik het volmondig mee eens. Ik heb een tijdje ook veel energie en tijd gestoken in de fotodiscussie forums maar o wee als je bij sommige de minpunten aangaf. Ik was er echt van ontmoedigd en gedegouteerd. Jammer misschien dat ik door die enkelingen de rest in de steek laat maar ik kon het echt niet meer opbrengen. Ik las op BD echter al vaker gelijkaardige verhalen, ik heb sommige BD'ers nog gesmeekt om niet op te houden met hun commentaren want ik geloofde rotsvast dat zij wistten waarover ze spraken.
      Ik heb echter tijdens mijn eerste jaar BD alleen maar gelezen (ik was niet geregistreerd) en zo heel veel gezien, gelezen en bijgeleerd. Comments geven kon ik niet en dus na een jaar heb ik me geregistreerd en geloof me, ik leerde vaak het meest van de reacties op de commentaren die ik zelf gaf.
      SITE: http://www.xraypictures.be
      FOTOBLOG: http://xraypictures.wordpress.com

      Comment


      • #18
        Re: Fotodiscussie

        Oorspronkelijk geplaatst door renzowoef Bekijk bericht
        Over alles is hier ooit wel eens iets geschreven!
        Als je zo denkt moet je hier nooit meer iets vragen....
        Hier bij ons noemen ze zo'n uitspraak "bij den baard getrokken"

        Soms kan het grote aantal hits na een search wat ontmoedigend zijn om
        door te lezen, maar misschien best toch eens een poging doen.
        Daarna kan je eventueel wat meer gedetailleerde vragen stellen.

        De schatten informatie ligt hier (en ander fotofora uiteraard) bij wijze van spreken voor het rapen, je moet gewoon goed krabben

        Ik heb dankzij dit forum ook veel bijgeleerd dankzij commentaren, maar lang niet zoveel
        door alleen maar aandachtig te KIJKEN naar andersmans werk en veel te experimenteren in PS
        (en neen, dat hoeft niet persé "PS" te zijn)..

        Comment


        • #19
          Re: Fotodiscussie

          Ach ja... wie schrijft die blijft, zegt men nog wel eens. Ik ben zinnens lang te blijven, dus blijf ik veel schrijven .

          Uiteindelijk is 't allemaal blabla... we zitten hier allemaal in onze vrije tijd (sommigen waarschijnlijk zelfs betaald (tijdens de werkuren), en uiteindelijk doet iedereen daarmee wat hij zelf wil doen. Niemand kan iemand inzet verwijten, niemand kan iemand verwijten van iets niet gedaan te hebben. De boel draait hier redelijk goed, en men zal altijd wel mensen vinden die bereid zijn andere te helpen. Dat er dingen fout lopen is logisch. Mensen zijn nu éénmaal verschillend en hebben een ander verwachtingspatroon.
          Eén ding heb ik wel gemerkt de laatste tijd... Er zijn nogal wat mensen met een te hoog verwachtingspatroon. Niets mis mee, maar men kan eigenlijk niemand anders kwalijk nemen dat de verwachtingen niet ingevuld worden.

          Mvg

          Comment


          • #20
            Re: Fotodiscussie

            Oorspronkelijk geplaatst door Gladi Bekijk bericht
            Beste,


            Ik ben nog maar pas nieuw hier, en probeer toch redelijk wat bij te leren omtrent fotografie.

            Doch het enige dat ik hier merk (en wellicht vele andere) is dat alle topics vele hits krijgen maar zelden commentaar, HEEEL ZELDEN zijn er 5 reactie's of meer wanneer er toch soms 200 a 300 hits zijn.

            Ik dacht dat dit forum er was om bij te leren, en anderen te helpen. Maar anderen en ik moeten van een kale reis terug keren.

            Ik denk dat men dan nog meer leert uit magazines en boeken.

            Dit gezegd zijnde,

            Vriendelijke groeten,

            Gladi
            Kijk eens onderaan de forumindex, daar zie je het aantal actieve gebruikers op dit moment;
            tussen haakjes zie je ook de leden en gasten.
            Het kleine percentage leden zijn die mensen die kunnen reageren.
            Dus als jou topic 300 views heeft, betekend dit dat je daar al zeker 250 gasten en googlebots mag aftrekken.
            Blijven er 50 leden over.
            Van die leden zijn meer dan de helft mensen die nooit reageren.
            Telkens je een topic opstart of wanneer er gereageerd wordt in je topic krijgt je topic een kick naar boven.
            Gegarandeerd dat dan telkens 1 of meerder mods een langskomen.
            Dus uiteindelijk blijven er van die 300 views niet veel meer over.

            Geduld is een schone deugt, en soms heb je veel commentaar en soms minder.
            Dat is iets dat inherend is aan de moderne internetfora.
            Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

            Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

            Comment


            • #21
              Re: Fotodiscussie

              wist niet, dat niet ingelogde leden ook mee telde met de vieuw,s.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #22
                Re: Fotodiscussie

                Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                wist niet, dat niet ingelogde leden ook mee telde met de vieuw,s.
                grt,bouk.
                Op deze manier tellen zoekrobots als google ook mee natuurlijk.
                Dat geeft dan toch wel een vertekend beeld van hoeveel mensen naar uw foto's kijken.
                It's not the size that matters, it's how you use it.
                Bart's Foto's Lenske Boortmeerbeek

                Comment


                • #23
                  Re: Fotodiscussie

                  Oorspronkelijk geplaatst door Consiglieri Bekijk bericht
                  Op deze manier tellen zoekrobots als google ook mee natuurlijk.
                  Dat geeft dan toch wel een vertekend beeld van hoeveel mensen naar uw foto's kijken.
                  Je hebt altijd een vertekend beeld...

                  Ik loop wel eens 't rijtje af... dan zie je sommige foto's dus meermaals. Het maakt wel niet de overhoop aan reacties, maar 't zijn er al gauw 50 als meerdere mensen dit doen. Bovendien ga je al eens terugkijken naar je eigen comments, omdat daar misschien op gereageerd is... telkens een vieuw.
                  De topicstarter die regelmatig eens de reacties komt pijlen, telkens een vieuw...

                  Comment


                  • #24
                    Re: Fotodiscussie

                    Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                    Je hebt altijd een vertekend beeld...

                    Ik loop wel eens 't rijtje af... dan zie je sommige foto's dus meermaals. Het maakt wel niet de overhoop aan reacties, maar 't zijn er al gauw 50 als meerdere mensen dit doen. Bovendien ga je al eens terugkijken naar je eigen comments, omdat daar misschien op gereageerd is... telkens een vieuw.
                    De topicstarter die regelmatig eens de reacties komt pijlen, telkens een vieuw...
                    Als jij 10 keer komt kijken - vanaf dezelfde pc uiteraard - telt dat toch maar voor 1 view hoor...

                    Comment


                    • #25
                      Re: Fotodiscussie

                      Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                      Als jij 10 keer komt kijken - vanaf dezelfde pc uiteraard - telt dat toch maar voor 1 view hoor...
                      Zeker van ? Wist ik niet. Dan is 't natuurlijk niet van toepassing.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Fotodiscussie

                        Klopt idd, er wordt een check op basis van het ip adres gedaan. dus enkel als je je ip adres wijzigt of vanop een andere computer binnenkomt worden er meerdere views gegenereerd.
                        Album: http://www.flickr.com/photos/zinno01/

                        Comment


                        • #27
                          Re: Fotodiscussie

                          Er zijn veel onderwerpen waarbij ik vind dat ik zelf geen nuttige commentaar kan leveren omdat ik er helemaal niks van ken. Ik probeer zelf wel bij te leren door de commentaren erop te lezen.
                          Canon 350D
                          Meer op: http://griffintje.deviantart.com of blog: http://griffintje.blogspot.com/

                          Comment


                          • #28
                            Re: Fotodiscussie

                            Pas op, ik verwijt niemand iets hoor, het was enkel mijn bevinding van de korte tijd dat ik hier pas ben.

                            Mvg,

                            Gladi

                            Comment


                            • #29
                              Re: Fotodiscussie

                              Ik ben hier ook nog niet zolang en dacht aanvankelijk net als jij ; maar idd veel bezoekers die niks kunnen zeggen en veel nieuwe leden die niet veel durven zeggen om niet als compleet idioot door te gaan ;begrijpelijk ook veel ervaren fotografen die het beu zijn steeds het zelfde goedbedoeld te herhalen en dan nog afgeblaft worden ook (door een kleine minderheid wsw,maar toch) Ik lees dagelijks de meeste onderwerpen op fotodiscussie +extra om bij te leren en dat begint een beetje te lukken ,maar aan de andere kant leer je meer van het onderbouwd commentaar op je eigen probeersel dan op dat van iemand anders . We blijven volhouden hé; Groetjes G.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Fotodiscussie

                                Ik denk dat als je je zelf mengt in de discussies en redelijk toont, je ook meer reacties zult krijgen. Ook ingaan op commentaar en deze gebruiken om een betere versie van je oorspronkelijke foto te maken helpt om mensen aan te moedigen om hun mening met je te delen.
                                Canon 350D
                                Meer op: http://griffintje.deviantart.com of blog: http://griffintje.blogspot.com/

                                Comment

                                Working...
                                X