Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotodiscussie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Fotodiscussie

    Gladi,

    Hier heb je alleszins wel veel reacties op gekregen ;-)
    Ik ben hier ook nieuw en denk dat BD een beetje slachtoffer wordt van zijn eigen succes. Als je kijkt hoeveel pagina's nieuwe posts er zijn als je eens een dagje niet komen kijken bent weet je genoeg. Het is dan ook het makkelijkst om te reageren op de beste posts, in fotodiscussie moet je dan ook nog eens een onderbouwde uitleg geven om een foto te beoordelen => veel werk = veel (vrije) tijd. Ik vind het ook wel spijtig dat ik meestal minder reacties krijg in fotodiscussie dan in showcase.

    ps : Ik heb mij ingeschreven in fotoschool, mss kan ik hieer veel uit leren (enkel spijitg van de lange wachtrij).


    Jotto
    Canon 400D, 60D+ canon 17-85 IS usm + Sigma 105 F2.8 Macro + canon 50mm 1.8 + canon 70-200 l IS 4.0 + Metz 48 AF1

    Comment


    • #32
      Re: Fotodiscussie

      Als ik een foto in fotodiscussie plaats, is dit meestal omdat ik zelf aan iets op de foto twijfel en er vragen over heb. Ik hoop van de comments iets bij te leren en te kunnen verbeteren. Ik moet zeggen dat dit al in veel gevallen gelukt is en ben daar ook dankbaar voor.
      Wat ik nu al een paar keer zie is dat sommige mensen, dag na dag foto's met eenzelfde onderwerp plaatsen en daarbij steeds dezelfde fouten blijven maken.
      Het moet de bedoeling zijn om te leren, en op zijn minst zou men dan de fouten die men bij de eerder geposte opname maakte, er al uit kunnen halen.
      Als ik al reageer in fotodiscussie, is het meestal op die onderwerpen, waar ik iets over kan zeggen (ook al is het niet altijd juist waarschijnlijk). Comments herhalen heeft ook geen zin, dus als ik zie dat een bepaalde commentaar, gelijkaardig aan die ik heb, er al staat, dan post ik niet.

      Comment


      • #33
        Re: Fotodiscussie

        Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
        Ik denk dat als je je zelf mengt in de discussies en redelijk toont, je ook meer reacties zult krijgen. Ook ingaan op commentaar en deze gebruiken om een betere versie van je oorspronkelijke foto te maken helpt om mensen aan te moedigen om hun mening met je te delen.
        over dat ingaan op de commentaar, heb je een punt, soms geef ik ook eens een reactie in fotodiscussie maar als de TS daar dan niet op reageert weet ik zelfs niet eens of de reactie wel gelezen werd en dat is nu ook niet echt motiverend om te blijven reageren

        Comment


        • #34
          Re: Fotodiscussie

          Oorspronkelijk geplaatst door zinno01 Bekijk bericht
          Klopt idd, er wordt een check op basis van het ip adres gedaan. dus enkel als je je ip adres wijzigt of vanop een andere computer binnenkomt worden er meerdere views gegenereerd.
          Dat verhelpt het probleem slechts gedeeltelijk: Opdat particulieren hun gewoon internet-abonnement niet zouden gebruiken om er servers op te plaatsen wijzigen de meeste internet-providers zeer regelmatig het internet-adres van particuliere gebruikers (bij Skynet ADSL om de 36 uur denk ik). Als je een vast ip-adres wil moet je dat kopen ...

          Het aantal views kan dus wel degelijk oplopen bij meerdere views vanaf dezelfde computer.

          mvg

          Luc
          Als er wind is, droogt de was.

          Comment


          • #35
            Re: Fotodiscussie

            Oorspronkelijk geplaatst door LucasBols Bekijk bericht
            Dat verhelpt het probleem slechts gedeeltelijk: Opdat particulieren hun gewoon internet-abonnement niet zouden gebruiken om er servers op te plaatsen wijzigen de meeste internet-providers zeer regelmatig het internet-adres van particuliere gebruikers (bij Skynet ADSL om de 36 uur denk ik). Als je een vast ip-adres wil moet je dat kopen ...

            Het aantal views kan dus wel degelijk oplopen bij meerdere views vanaf dezelfde computer.

            mvg

            Luc
            Ahzo wist ik niet.
            Mvg Tim

            Comment


            • #36
              Re: Fotodiscussie

              Oorspronkelijk geplaatst door Jotto Bekijk bericht
              denk dat BD een beetje slachtoffer wordt van zijn eigen succes.
              Dat denk ik eerlijk gezegd ook..
              Nikon D8x - Nikkor 12-1000 F1.4 en twee medewerkers om alles te dragen

              Comment


              • #37
                Re: Fotodiscussie

                Schrijf je in voor een opleiding fotografie he
                http://stuutekeer.be

                Comment


                • #38
                  Re: Fotodiscussie

                  Nu we hier toch over fotodiscussie bezig zijn, en ik word onderhand ziek van die onnozele reacties in showcase van sommigen die stellen dat iemand beter zijn foto in fotodiscussie had geplaatst.
                  Wel... dat ze er dan op zijn minst een motivatie bijzetten en niet enkel één pretentieus regeltje.

                  Dat diezelfde mensen dan misschien eens de moeite zouden doen om in fotodiscussie de foto's te gaan beoordelen en te zeggen wat beter kan, dan zou ik nog kunnen volgen, maar nee... dat gebeurt dus niet.

                  Ik heb eerder al gezegd dat niemand kan verweten worden dat hij niet reageert in fotodiscussie, en dat is ook zo. Ik snap echter mensen die hun foto's in showcase zetten, omdat daar betere en meer fotografen naar hun foto's kijken en ze hopen dat ze daar beter beoordeeld zullen worden, ook al twijfelen ze aan hun eigen foto's.

                  Comment


                  • #39
                    Re: Fotodiscussie

                    Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                    Nu we hier toch over fotodiscussie bezig zijn, en ik word onderhand ziek van die onnozele reacties in showcase van sommigen die stellen dat iemand beter zijn foto in fotodiscussie had geplaatst.
                    Wel... dat ze er dan op zijn minst een motivatie bijzetten en niet enkel één pretentieus regeltje.

                    Dat diezelfde mensen dan misschien eens de moeite zouden doen om in fotodiscussie de foto's te gaan beoordelen en te zeggen wat beter kan, dan zou ik nog kunnen volgen, maar nee... dat gebeurt dus niet.

                    Ik heb eerder al gezegd dat niemand kan verweten worden dat hij niet reageert in fotodiscussie, en dat is ook zo. Ik snap echter mensen die hun foto's in showcase zetten, omdat daar betere en meer fotografen naar hun foto's kijken en ze hopen dat ze daar beter beoordeeld zullen worden, ook al twijfelen ze aan hun eigen foto's.
                    Ik had het niet beter kunnen verwoorden
                    Canon 400D, 60D+ canon 17-85 IS usm + Sigma 105 F2.8 Macro + canon 50mm 1.8 + canon 70-200 l IS 4.0 + Metz 48 AF1

                    Comment

                    Working...
                    X