Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wedding blues

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Wedding blues

    Nja, jammer idd Een flits lenen had'k niet aan gedacht, maar ik ken niemand met een compatibele. Moet je daar ook niet wat mee kunnen oefenen om een degelijk resultaat te hebben?

    Voorbeelden zijn altijd welkom trouwens Want van macro, abstract en architectuur... (eigenlijk alles behalve mensen trekken ) naar huwelijksreportage is een sprong in het ongewisse
    Mijn foto's en fractals
    Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

    Comment


    • #17
      Re: Wedding blues

      Oorspronkelijk geplaatst door starsofglass Bekijk bericht
      Nja, jammer idd Een flits lenen had'k niet aan gedacht, maar ik ken niemand met een compatibele. Moet je daar ook niet wat mee kunnen oefenen om een degelijk resultaat te hebben?

      Voorbeelden zijn altijd welkom trouwens Want van macro, abstract en architectuur... (eigenlijk alles behalve mensen trekken ) naar huwelijksreportage is een sprong in het ongewisse
      Hier een voorbeeldje om 'clutter' te vermijden:


      De kleurruimte is AdobeRGB, dus de kleuren kunnen hier wat flets overkomen.
      Algemeen geldt: bij mensen dichtbij komen en isoleren, tenzij het echt de bedoeling is dat je een groepsfoto maakt. Maar dan zijn er weer de wetten van Murphy: er is altijd wel iemand die staat te gapen, zijn ogen sluit, even de andere kant opkijkt, ...

      Veel succes!
      Fullator
      Fotostudio Candela Zone
      website: http://www.chronax.be
      website: http://www.marquisemodels.eu

      Comment


      • #18
        Re: Wedding blues

        Oorspronkelijk geplaatst door Fullator Bekijk bericht
        Algemeen geldt: bij mensen dichtbij komen en isoleren, tenzij het echt de bedoeling is dat je een groepsfoto maakt. Maar dan zijn er weer de wetten van Murphy: er is altijd wel iemand die staat te gapen, zijn ogen sluit, even de andere kant opkijkt, ...
        Dat ben ik normaal gezien Aangezien ik deze keer achter de camera sta één risico minder Maar goed, bedankt voor het voorbeeld, ik kan me er wel wat bij voorstellen En 80-90 man is gelukkig nog een vrij klein aantal.
        Mijn foto's en fractals
        Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

        Comment


        • #19
          Re: Wedding blues

          neem vooral heel veel foto's, indien mogelijk niet gaan flitsen (flitsen is trouwens een vak apart) en ga voor gezichten en details... ga gerust voor de hogere ISO's indien nodig, beter een goede ruisfoto dan een slechte ruisvrije foto... ga je ergens opstellen zodat je één wordt met de omgeving, mensen gaan niet meer op je letten en dan maak je de mooiste spontane foto's
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

          Comment


          • #20
            Re: Wedding blues

            Oorspronkelijk geplaatst door starsofglass Bekijk bericht
            Sorry maar een beetje minder neerbuidengheid mag wel, ik heb geen ervaring met huwelijksfotografie
            Hiervoor bestaan er mensen die wel ervaring hebben in deze vorm van fotografie. Met alle respect voor jou maar op zo'n hectische dag heb je weinig ruimte voor blunders. Ik zou het persoonlijk niet doen als je niet 100% zeker bent van je stuk.

            IMHO
            www.fotofolio.be

            Comment


            • #21
              Re: Wedding blues

              En zoals ik zei in m'n post hierboven, er is me gewoon gevraagd om enkele foto's te maken op het feest, vrijblijvend, had ik nee gezegd dan hadden ze geen andere fotograaf gezocht, zo belangrijk is het dus niet voor hen...

              We zien wel morgen, ik heb nog een mini-statiefje gekocht om eventueel m'n camera stabiel te kunnen zetten op tafel of zo. Wordt een leerrijke ervaring.
              Mijn foto's en fractals
              Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

              Comment


              • #22
                Re: Wedding blues

                D-day... Good luck, en vergeet af en toe zelf niet op de foto te gaan staan .

                Comment


                • #23
                  Re: Wedding blues

                  Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                  D-day... Good luck, en vergeet af en toe zelf niet op de foto te gaan staan .
                  ... maar dan wel gapende, en met de ogen dicht de andere kant op kijkend.

                  Oorspronkelijk geplaatst door starsofglass Bekijk bericht

                  Oorspronkelijk geplaatst door Fullator Bekijk bericht
                  Maar dan zijn er weer de wetten van Murphy: er is altijd wel iemand die staat te gapen, zijn ogen sluit, even de andere kant opkijkt, ...
                  Dat ben ik normaal gezien Aangezien ik deze keer achter de camera sta één risico minder Maar goed, bedankt voor het voorbeeld, ik kan me er wel wat bij voorstellen En 80-90 man is gelukkig nog een vrij klein aantal.
                  Nee, serieus: succes!
                  Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Wedding blues

                    Eerste reactie: man man man, wat een calvarie Heb 343 foto's getrokken. Gelukkig in RAW formaat (de eerste keer dat'k dat doe trouwens) dus gelukkig gemakkelijk om licht en witbalans te corrigeren. 't Was een calvarie 'k Zal vanavond es voorbeeldjes posten (goede én slechte) voor de nieuwsgierigen
                    Mijn foto's en fractals
                    Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Wedding blues

                      Een vrij geslaagde: (ja, rechts moet er iets van gecropt worden, nog geen tijd gehad )

                      Mijn foto's en fractals
                      Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

                      Comment

                      Working...
                      X