Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe ben je met fotografie in'contact' gekomen ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Hoe ben je met fotografie in'contact' gekomen ?

    Hier zijn er wel meer begonnen met hun communie....
    Awel, ik was ook geïnteresseerd, en ik zeurde om een spiegelreflex te mogen kopen.
    Moest ik eerst maar eens proberen en zien, en het werd dus een Kodak Ektra (denk een 300, was ne zwarte met een voorschuiflenske om tele te fotograferen). Ikke bijlange na niet content, en na ongeveer een jaar gezaag dan toch met de bomma naar de fotograaf (had mijn centen laten staan en wou er niks van kopen). Bomma had een Nikon destijds. Bij de fotograafin Mortsel (bestaat nu nog) ging het voor gelijke bedragen van ongeveer 14.000 BEF tussen een Pentax met 3 lenzen bij of een Oly OM-10 met 50 mm lens. Ik moest het maar direct fatsoenlijk leren vond de bomma en dus stuurde ze me richting Olympus.
    Jaren later toen de eerste digitale bridges betaalbaar werden kocht ik me ééntje (die om die betaalbaarheid geroemd wordt): toch een Pentax, de EI-2000. Daar nam ik al gemakkelijker terug fotootjes mee (hele gedoe met diafilmpjes en juiste rolletje qua ISO erin en zo viel weg). En dan heb ik ineens de stap naar de doorontwikkelde DSLR's gezet met de Canon 40D, die vorig jaar gezelschap kreeg van mijn 5DII.
    Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
    www.musicinframe.be

    Comment


    • #47
      Re: Hoe ben je met fotografie in'contact' gekomen ?

      mijn eerste foto's die ik maakte was op mijn 5de
      mijn toen malige chiroleider studeerde fotografie en leerde ons als speelclubbers
      de eerste stappen van fotografie. niet met een of ander dure camera maar vrij basic
      in onze toenmalige lokalen was er een kleine ruimte in gericht als donkere kamer ( 't fotokot).als klijne rakkers mochten wij met vanalle materialen een compo maken op fotopapier ik weet nog dat ik iets maakte met een sneeuwklokje.
      als al onze compos goed lagen werden deze even belicht met een bouwlamp. dan mochten we één voor één onze foto ontwikkelen.
      pure magie was dat als klein manneke.
      en om vijf uur zo fier als iets naar huis met onze eerste zwart wit foto.

      enkele jaren later mocht ik dia's schieten met vaders oude camerra een fujicam met 50mm lens

      dan is het stil gevallen voor ettelijke jaren.

      maar een goeie drie jaar geleden de microbe terug te pakken gekregen door op het werk enkele beeldjes te schieten van de kinds. meestal nam mijn baas enkele foto's voor het archief en dergelijke, maar om een of andere reden heeft zij haar toestel toch in mijn handen gestoken en toen had ik het weer te pakken hé

      heb toen mijn eerste digitaal toestel gekocht een sony h50 een dikke maand geleden een d90 gekocht.

      Comment

      Working...
      X