Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe ben je met fotografie in'contact' gekomen ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Hoe ben je met fotografie in'contact' gekomen ?

    Op mijn 14de, na lang sparen, een nikon d50 gekocht.
    Met als grootste doel, motorcross foto's nemen.

    Na 6 maand, eens een concertje gedaan, en dat viel echt ongelofelijk goed mee!
    Dan bijna alleen concerten gedaan.

    Nu, 2 jaar later, een Canon 5D gekocht, en nog steeds concerten!

    Comment


    • #32
      Re: Hoe ben je met fotografie in'contact' gekomen ?

      lang geleden, in de tijd dat de dieren nog spraken, alle centjes die ik voor m'n communie gekregen had, plus mijn spaarcenten samengelegd voor een Canon AE1 + 50mm 1,8 .. 'k heb die camera nog steeds .. werkt nog altijd perfect, allé, de laatste keer dat ik hem nog eens getest heb is alweer een jaar of 10 geleden

      tja .. in die tijd waren er veel minder hobby's dan vandaag dus minder keuze om iets naders te doen misschien? .. en een paar maand na mijn aankoop van m'n reflex ging ik naar "de grote school" waar er net dat jaar een fotoclub werd opgericht door een leerkracht onder de middag. De brave man volgde zelf academie fotografie in avondonderwijs en heeft me de basis van het leren kijken bijgebracht tussen de theorie die met veel praktijk werd omarmd .. eigenlijk heb ik van hem meer geleerd dan ik later tijdens mijn opleiding leerde .. 'k blijf die man eeuwig dankbaar voor wat hij me op 6 jaar middagpauzes leerde .. daar kan geen enkele fotoschool tegenop .. 6 jaar kunnen meelopen met een gepassioneerde fotograaf met een uitgebreide technische en creatieve bagage

      Comment


      • #33
        Re: Hoe ben je met fotografie in'contact' gekomen ?

        ik ben nu 27 een 3tal jaar geleden is het begonnen, ik was op ziekeverlof voor 7 maanden met en hernia in de nek.
        en dan moet je iets doen met al die vrije tijd,want veel mg je toch niet doen.
        ik ben begonnen met een kodak easyshare Z710 bridgetoestel.
        na enkele maanden een nikon D40 deze hen ik spijtig genoeg na anderhalf jaar kapotgedaan.(op rotsen gevallen met camera in de hand) en heb nu een een D80.
        soms wou ik dat ik wat meer tijd had om te fotograferen.
        11-300mm
        jeff heylen

        Comment


        • #34
          Re: Hoe ben je met fotografie in'contact' gekomen ?

          Dat kan ik mij na 60? jaar fotografie nog nauwelijks herinneren ... ik heb enkel nog herinneringen aan de Kodak Brownie van mijn moeder waar ik als kleuter? eind jaren 40? begin jaren 50? ook af en toe en onder supervisie een fotootje mocht mee "trekken"

          Comment


          • #35
            Re: Hoe ben je met fotografie in'contact' gekomen ?

            Ik ben een echt Kodak Boxje begonnen van mijn vader en nu beland bij een D700.
            Daartussen zaten: een Voigtländer, Baretta, nu de SLRs Pentor, Exacta, div Asahi Pentaxen en ook nog Pentaxen, een Nikon FG, F70, F90, D70, D50, D200, D300.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #36
              Re: Hoe ben je met fotografie in'contact' gekomen ?

              In de prehistorie met een Lubitel 2-oog rusisch equivalent van de Yashica (kent er dat nog iemand??) begonnen met daarbij een Prisma-boekje van D. De Boer.
              Dan zelf maar in de plaatselijke jeugdclub een 'fotoclub' opgestart. Ongelooflijk aan het knoeien geweest in de geïmproviseerde donkere kamer met de Paterson tank en de tweeddehands Durstvergroter.
              Later een 'echte' Yashica 6x6, dan een Ricoh SLR, vervolgens een Minolta.
              In de doka een beetje geëxpirementeerd met een Philips vergroter mét kleurenkop.
              Zoals zovelen honderden dia's geschoten en dan, na een lange pauze alles digitaal.
              Weg donkere kamer, leve de Sony A200, Lightroom en het comfort van digitaal.
              Al moet ik zeggen dat ik dan wel nog de 'voordelen' van de oude stempel heb:
              kijken, kijken en nog eens kijken en dan pas afdrukken.
              Voor mij geen 200 klikken om er maar één uit over te houden.
              Alles begint met het vastleggen.

              Theo
              Sony A700 etc...

              Comment


              • #37
                Re: Hoe ben je met fotografie in'contact' gekomen ?

                via mijn vader.. was vroeger geen onverdienstelijk fotograaf, kreeg op mijn 8e mijn allereerste cameraatje, een click 1 met rolfilm en zo'n grappig flitsschelpje erop..om de zoveel jaar kreeg ik een wat betere of nieuwere, vanalles en nog wat gebruikt, tot en met een polaroid aan toe.. toen hij zijn mamiya aan de wilgen hing, was dat mijn allereerste slr..gevolgd door diverse slr's.. om uiteindelijk na vele jaren, het digitale slr tijdperk in te gaan.

                Comment


                • #38
                  Re: Hoe ben je met fotografie in'contact' gekomen ?

                  Door mijn geboorte "met de paplepel" .... papa was fotograaf pure sang.

                  veronique
                  « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

                  Comment


                  • #39
                    Re: Hoe ben je met fotografie in'contact' gekomen ?

                    Oei oei, het moet deze tijd van het jaar geweest zijn, nu 39 jaar geleden voor mijn eerste communie: een kodakske instamatic 223, met twee standen: zon en bewolkt. En met magnesium flitsblokjes. daar heb ik zelf prijskampen mee gewonnen :-)

                    Daarna ergens in 1977 al mijn spaarcenten gegeven aan een Canon AE-1.


                    Da's nooit meer helemaal goedgekomen met mij...
                    Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

                    Comment


                    • #40
                      Re: Hoe ben je met fotografie in'contact' gekomen ?

                      Eigenlijk heel logisch in mijn geval, ik was als kind al aangetrokken door auto's (mijn ouders hadden een garage), toen ik in het middelbaar zat (begin jaren 80) werd ik 'gebeten' door het PC virus en heb ik een BBS opgezet (yep, nog voor het internet bestond met een modem naar een server 'bellen' ) over auto's, met monochroom foto's (werkte op een Hercules beeldkaart met een amber beeldscherm ) dus moesten er foto's komen natuurlijk.

                      Ik werkte met een oude analoge camera (een Canon AE-1) en manuele scherpstelling ... dat was niet mijn beste idee, veel foto's mislukt en dus veel centjes aan ontwikkeling uitgegeven kreeg een beetje een afkeer om zelf foto's te maken.

                      Mijn eerste digitaaltje werd een Canon Pro70, schitterend maar duur toestel indertijd, heb er veel foto's mee gemaakt die ik dan op mijn eigen site op internet kon zetten. Daarna gewoon met de tijd meegegaan, Canon Pro90 IS gekocht, daarna de Canon G3 die op zijn tijd vervangen werd door een Canon G6 ... en toen vond ik het tijd om met het echte werk te beginnen en heb me een Canon 350D gekocht ... en was het hek van de dam.

                      Véél te veel geld uitgegeven aan lenzen en andere toebehoren en momenteel werk ik met twee Canon 40D's, waarvan er eentje eind dit jaar normaal gezien door een 5dII zal vervangen worden

                      Mark
                      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                      Comment


                      • #41
                        Re: Hoe ben je met fotografie in'contact' gekomen ?

                        toen ik, reeds 8jaar geleden, een opdracht voor het werk in het buitenland had, kon ik een digitaaltje voor een paar honderd euro kopen. "Dat zou wel ruim voldoende zijn" dacht ik.
                        Na veel geexperimenteer en een groeiende interesse, heb ik me een minolta a200 gekocht. Een geweldig ding dat nog steeds zijn dienst doet. Maar mijn interesse groeide meer en meer. op de markt een oude zenith em gekocht met een lensje... ik ben beginnen uitzoeken hoe dat ding te gebruiken, diafragma, sluitertijd... allemaal nieuw. Daarna ben ik steeds beginnen verbeteren. olympus om 10, canon eos 50e, canon d30 (niet de 30d!!), canon 10d, canon 20d, een tweede 20d en tot op vandaag loop ik tevreden rond met een 50d en een 1ds.
                        Als je denkt dat de perfecte foto bestaat, dan wordt het tijd dat je ermee stopt.

                        Comment


                        • #42
                          Re: Hoe ben je met fotografie in'contact' gekomen ?

                          Leuk te zien hoe zo'n oud draadje weer tevoorschijn komt: Juli/Aug 2007 - Mei 2009 - Maart 2010
                          Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                          "Casu Consulto - Modo Fac"

                          Comment


                          • #43
                            Re: Hoe ben je met fotografie in'contact' gekomen ?

                            Gho ik heb eigenlijk altijd wel graag foto's gemaakt (maar niet graag er zelf op staan ) met het toestel van mijn ouders (geen idee van de naam was ook niet digitaal). Paar jaar terug was er een actie in de krant dat je kon sparen voor een HP dus daarmee het digitale tijdperk ingestapt en toen ik in de motorcross stapte nam ik wel eens een fotootje met die HP (niets geweldig natuurlijk maar dat wist ik toen nog niet), mijn toenmalige vriend vond foto's nemen ook wel leuk en zo is Racing Pics geboren. Niet veel later zijn we uit elkaar gegaan en ben ik terug in contact gekomen met een vroegere vriend van op de motorcross die de foto's leverde voor Racing Pics, ondertussen zie je toch wat zo'n reflex kan dus begon het te kriebelen.
                            1ste maar een bride gekocht (Sony DSC-H50) maar al gauw overgestapt naar mijn D80 en moet zeggen dat ik er nog geen minuut spijt van heb dat ik er mee ben begonnen
                            Racing Pics
                            Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

                            Comment


                            • #44
                              Re: Hoe ben je met fotografie in'contact' gekomen ?

                              Ik heb ook altijd wel wat foto's gemaakt. Vooral van dieren, vooral mijn huisdieren toen ik klein was. Dat was dan met een geleend toestel van mijn pa (met filmrolletjes natuurlijk) of een wegwerpcamera.

                              Later waren dat foto's van t werk (stilstaande wagons) en openluchtfestivals.

                              Toen de eerste digitale camera's voor een redelijke prijs op de markt kwamen, kocht ik een Canon Digital Ixus.

                              Al snel had ik door dat toch toch maar een beperkt toestel was, zeker bij concerten.

                              Daarna een Canon Powershot S3IS gekocht, maar na 3 jaar had ik door dat een spiegelreflex toch beter zou zijn. Toen de prijzen van een Canon Eos500D zakten tot een aanvaardbare 800 euro, heb ik er eentje gekocht (vorige zomer).

                              Ik moet wel zeggen dat de mooiste concertfoto's die ik ooit genomen heb (Hooverphonic in Bornem en Michael Gira solo in de AB Club), met de Powershot genomen zijn. Ms omdat ik het toestel door en door kende en een spiegelreflex in t begin nog zoeken was en moeilijker leek.

                              Maar ja, ms had ik op diezelfde concerten met mijn Eos500D en een goei objektief nóg betere foto's genomen.

                              Uiteindelijk heb ik al 2500 euro aan mijn Eos500D + toebehoren gespendeerd op 9 maand.

                              De volgende stap is een 7D of een 70-200 mm f2.8.

                              Met een toestel dat 2 of 3 x duurder is dan mijn 500D, neem ik niet noodzakelijk foto's die 3 x beter zijn, misschien is er enkel wat minder 'uitval' (foto's voor de prullenbak) in moeilijke omstandigheden.

                              Uiteindelijk is het een hobby, geen bijberoep of bijverdienste.


                              Ik moet wel zeggen dat het tof is dat je altijd bijleert. Ik heb al veel boeken gekocht over mijn toestel, fotografie in t algemeen, photoshop.

                              t Is ook tof dat je je eigen vorderingen ziet.

                              Als ik bv gitaar zou leren spelen, zou ik wschl na een week mijn gitaar door de venster gooien omdat ik geen zichtbare vorderingen maak.
                              Last edited by johan de man; 22 maart 2010, 09:05.
                              Canon-man. Concerten en natuur.
                              Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                              Comment


                              • #45
                                Re: Hoe ben je met fotografie in'contact' gekomen ?

                                Ik was elf, misschien twaalf, en zo godvergeten verliefd op het mooiste meisje van de
                                wereld dat ik geeneens meer kon slapen. Haar aanspreken durfde ik niet, behalve in mijn
                                dromen. Maar met een kodakske voor mijn gelaat was ik moedig genoeg om van haar een
                                fotootje te maken. Later bekende ze dat ze die foto zo mooi vond dat ze zelfs een beetje
                                verliefd op me was geworden. Toen wist ik dat ik niet zoals mijn vriendjes almaar stoere
                                praatjes bij de hand moest hebben, dat ik niet het mooiste of het slimste mensje in de klas
                                hoefde te zijn, maar wel altijd een kodakske bij de hand moest hebben...

                                Comment

                                Working...
                                X