Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto konijnenberg perikelen...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Foto konijnenberg perikelen...

    Oorspronkelijk geplaatst door Soetkin Bekijk bericht
    Geld teruggestort en statief ergens anders gekocht...
    Dan heeft hij nog ferm geluk gehad dat hij zijn geld terug kreeg.
    Had eens hetzelfde voor met een bestelde laptop (voor alle duidelijkheid: dit was niet bij Konijn), na drie maanden was hij nog steeds niet in voorraad. Geld teruggevraagd. Er ging 10% administratiekosten afgaan indien ze moesten terugstorten. Pas na 6 maanden zouden ze het geld terugstorten zonder schadeloosstelling (stond zo in de kleine lettertjes). Gelukkig was de laptop de week daarna plots wel geleverd en ik heb toen wel een tas gratis bijgekregen. Vond dat van die 10% toch echt een schande want oorspronkelijk was er een levertijd van 1 week beloofd.
    SITE: http://www.xraypictures.be
    FOTOBLOG: http://xraypictures.wordpress.com

    Comment


    • #17
      Re: Foto konijnenberg perikelen...

      EUh, is dat normaal dat dit bedrijf 15 euro verzendingskosten rekent?
      Ik weet het niet goed maar dat is volgens mij nog altijd 600 frank en naar mijn mening noem ik dat oplichterij!
      Voor een statief of 300mm objectief kan ik daar nog inkomen, maar wat als je een filterke of flits nodig hebt?

      Comment


      • #18
        Re: Foto konijnenberg perikelen...

        Mensen, heb je er al eens over nagedacht dat al die online winkels ook maar bestaan bij de gratie om er geld aan te verdienen. Met hun tot op het bot uitgeperste winstmarges mag je dan echt toch geen "persoonlijke" service meer verwachten.
        Als alles volgens "het boekje" verloopt zal er geen probleem zijn, maar o wee als er ergens een vlieg op zit, dan is het meestal groooote ellende.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • #19
          Re: Foto konijnenberg perikelen...

          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          Mensen, heb je er al eens over nagedacht dat al die online winkels ook maar bestaan bij de gratie om er geld aan te verdienen. Met hun tot op het bot uitgeperste winstmarges mag je dan echt toch geen "persoonlijke" service meer verwachten.
          goedkoop = duurkoop

          Comment


          • #20
            Re: Foto konijnenberg perikelen...

            Uit de "FAQ" van Foto Konijnenberg, link bovenaan op hun hoofdpagina, voor iedereen online te bekijken:

            "Vraag 1: Vanuit welke locaties worden de internetbestellingen geleverd?
            Antwoord: Alle internetbestellingen worden verstuurd vanuit ons centrale magazijn in Den Ham - Nederland."

            "Vraag 2: Als een product niet in Nederland voorradig is, maar wel in België kan ik het dan vanuit België laten leveren?
            Antwoord: Alle bestellingen worden geleverd vanuit het centrale magazijn in Den Ham - Nederland. De voorraad die aanwezig is in de winkelfilialen in Turnhout en Den Ham zijn uitsluitend bedoeld voor directe verkoop vanuit de winkels."

            Lijkt mij vrij duidelijk dat je voor internetbestellingen zaken doet met het magazijn in Den Ham, en je voor vragen bijgevolg daar terecht moet.

            Staat er trouwens niet in één van de mails ivm. de verwerking van de bestelling: "Mocht u nog vragen hebben dan zien wij deze het liefst middels Reply op deze email binnenkomen, gelieve niet per telefoon. Op deze manier kunnen wij u namelijk beter en completer van de juiste informatie voorzien!
            "?

            Ik krijg hier sterk de indruk, dat een aantal mensen gretig inpikt op de discussie zonder ook maar enigerwijs geïnformeerd te zijn. Ik vind trouwens dat dergelijke *individuele* disputen/botsingen/problemen best afgehandeld worden onder de betrokken partijen zelf, zonder dat dit eerst wereldwijd moet verkondigd worden op het net. Naam en faam van personen of firma's kan op die manier snel en soms blijvend beschadigd worden, is dit in verhouding tot het probleem? En eerst de bruggen opblazen en dan de stukken lijmen?

            Wat mogen we trouwens verstaan onder "... ik dring aan..."?

            Om wat tegengewicht in de schaal te werpen, ik heb bij Konijnenberg nog nooit problemen gehad met online bestellingen of met de ontvangst in de winkel zelf. Ben de laatste keer trouwens vakkundig geholpen door die "zekere Fred", op zaterdagnamiddag in een overvolle winkel.

            Dank voor uw aandacht, ik stap nu van mijn zeepkist af...
            Oh ja, voor diegenen die het zich nu afvragen, Konijnenberg is gewoon één van de zaken waar ik mijn "speelgoed" aanschaf.

            Comment


            • #21
              Re: Foto konijnenberg perikelen...

              Oorspronkelijk geplaatst door James71 Bekijk bericht
              goedkoop = duurkoop

              Dus moet ik tot 300 euro extra aan service betalen op een lens van 1500 euro?
              Groetjes Steco

              Comment


              • #22
                Re: Foto konijnenberg perikelen...

                Als je via de Belgische site bestelt en daar nota bene Belgische BTW op betaalt, dan moet je toch via de Belgische vestiging geholpen kunnen worden?


                seppuku.

                Comment


                • #23
                  Re: Foto konijnenberg perikelen...

                  Oorspronkelijk geplaatst door seppuku Bekijk bericht
                  Als je via de Belgische site bestelt en daar nota bene Belgische BTW op betaalt, dan moet je toch via de Belgische vestiging geholpen kunnen worden?


                  seppuku.

                  Inderdaad, maar daar zal hun winstmargetje niet op voorzien zijn vrees ik.
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment


                  • #24
                    Re: Foto konijnenberg perikelen...

                    voor mij éénmaal Konijn, maar geen 2° keer meer. Gewoon stelletje *** ***

                    Als iemand een gelijkaardige topic zou starten over Corne of Topfoto.DE, dan zou dit topic helemaal anders verlopen, geloof me maar.

                    Maar bij Konijn krijg je idd meer van dit soort reacties, zal wel een reden hebben vrees ik
                    --
                    Play Drakensang - a free online mmorpg

                    Comment


                    • #25
                      Re: Foto konijnenberg perikelen...

                      Oorspronkelijk geplaatst door Perrush Bekijk bericht
                      Als iemand een gelijkaardige topic zou starten over Corne ...
                      Ook even van de aardbol verdwenen blijkbaar

                      Van advies en hulp tijdens of voor de aankoop heb ik bij Konijn ook niet te klagen gehad, maar toen er nadien iets mis ging...
                      Nikon D80 / Sony DSC-H5

                      Comment


                      • #26
                        Re: Foto konijnenberg perikelen...

                        Het lijkt me alsof het tegenwoodig normaal is dat je als klant GEEN klantenservice meer krijgt. Het is belist niet enkel bij Konijn (al heb ik zelf nog nooit problemen gehad), geloof me. De laatste tijd ben ik al meermaals in contact gekomen met dergelijke zaken. Blijkbaar als je eenmaal betaald hebt stopt de service. Ik vind het erg triestig dat het vaak zo loopt.
                        Als klant moet je dan op je strepen staan en je niet telkens zomaar laten afschepen. Het is me trouwens al opgevallen als je uiteindelijk wat geïrriteerd je stem verheft plots vaak wel alles mogelijk is.
                        Portfolio, workshops & fotoreizen: www.bartheirweg.com - Beeldenbank: library.bartheirweg.com

                        Comment


                        • #27
                          Re: Foto konijnenberg perikelen...

                          Oorspronkelijk geplaatst door * Fuse * Bekijk bericht
                          Het lijkt me alsof het tegenwoodig normaal is dat je als klant GEEN klantenservice meer krijgt. Het is belist niet enkel bij Konijn (al heb ik zelf nog nooit problemen gehad), geloof me. De laatste tijd ben ik al meermaals in contact gekomen met dergelijke zaken. Blijkbaar als je eenmaal betaald hebt stopt de service. Ik vind het erg triestig dat het vaak zo loopt.
                          Als klant moet je dan op je strepen staan en je niet telkens zomaar laten afschepen. Het is me trouwens al opgevallen als je uiteindelijk wat geïrriteerd je stem verheft plots vaak wel alles mogelijk is.
                          ROEPERS WORDEN ALTIJD SNELLER BEDIENT !!!!
                          Inderdaad spijtig dat het zo gaat tegenwoordig. Er is geen klant / winkel binding meer bij dergelijke dozenschuivers.
                          Daarom beperk ik mijn aankopen daar tot het stricte minimum, als er genoeg prijsverschil op zit om de ellendige winkelprocedure te moeten doorlopen.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Foto konijnenberg perikelen...

                            Konijn is sowieso te ver om even snel op en af te rijden en ben heel blij met de winkel die ik via iemand hier op de chat heb leren kennen in Mariakerke nl. Art&Craft.
                            Prijzen zijn een paar € duurder als bij de "dozenschuivers" zoals deze genoemd worden maar men neemt de tijd.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Foto konijnenberg perikelen...

                              Oorspronkelijk geplaatst door Steven_V Bekijk bericht
                              Ook even van de aardbol verdwenen blijkbaar
                              hmm, niet echt .. maar heb ik iets gemist ?
                              --
                              Play Drakensang - a free online mmorpg

                              Comment


                              • #30
                                Re: Foto konijnenberg perikelen...

                                Oorspronkelijk geplaatst door Perrush Bekijk bericht
                                hmm, niet echt .. maar heb ik iets gemist ?
                                Ik ben bang van wel.
                                http://forum.belgiumdigital.com/show...hlight=corn%E9
                                Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                                Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

                                Comment

                                Working...
                                X