Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aantal kliks

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: aantal kliks

    Hoi,

    Ben nieuw hier op het forum en heb een vraagje betreffende dit programma.
    Ik heb gisteren in de MM in Hasselt een D50 gekocht (alleen de body), samen met een Tamron 55-200mm lens.
    Het was het laatste model en zat in zo een doorzichtige soort koffer, samen met de verpakking.

    Het eerste probleem was dat ze de batterijlader niet vonden, hetgeen ik al eigenaardig vond.
    Soit, ik kreeg van hun een andere soort lader (merk Uniross),waarbij men verschillende types Li-Ion batterijen mee kan laden.

    Vandaag heb ik dan een 20-tal foto's genomen (is mijn allereerste DSLR), gewoon om het eens aan te voelen.
    Bij de nummering zag ik dat mijn eerste foto DSC_0705 noemde. Foto nummer 705??

    Toevallig had ik gisteren hier ook over dit programma gelezen, en aldus heb ik mijn D50 ff aan de PC aangesloten en Preview Extractor geopend.
    De laatste foto geladen, en hij geeft me 963 als shutter count aan.

    Betekent dit dus dat dit toestel vermoedelijk een demo-apparaat is geweest dat in de winkel heeft gestaan en waarmee de mensen konden "spelen", aangezien het hoge aantal counts?
    Ik vermoed dat bij een nieuw toestel dat uit de verpakking komt de shutter count op "0" zal staan.

    Kan iemand me dit misschien even toelichten?

    Comment


    • #17
      Re: aantal kliks

      Voor de Nikkon D70 staat het aantal clicks hier:

      D5200 waarvan ik al een paar knopjes kan gebruiken

      Comment


      • #18
        Re: aantal kliks

        Bedankt.

        Opanda Iexif geeft ook 963 shutter releases aan.
        Ben aan het bedenken of ik van mijn oren zou moeten gaan maken bij de MM, aangezien ze me niet verteld hebben dat dit een demo-toestel was (althans, dit is wat ik er uit kan afleiden, en ook door het feit dat de originele batterijlader mankeerde).

        Comment


        • #19
          Re: aantal kliks

          Ik zou hier zeker mee terug gaan, kijk zeg in een fotozaak een 100 kliks ofzo zou kunnen aangezien er mensen zijn die verschillende toestellen uitproberen ( ik incluus ) maar een kleine 1000 vind ik echt teveel zonder het te vermelden.

          Daarintegen heeft mm een hele rij aan democamera's staan waar je van gaat janken ( ik heb zelfs een keer gezien dat er iemand vrolijk de lens afschroefde en even ging voelen wat er allemaal in het sluiterhuis kon bewegen )

          En lijkt het me stug dat ze een toestel uit de verpakking halen om te demonstreren en er zo 500+ kliks op krijgen dus denk idd dat je of een demo model hebt gekregen, of een teruggebracht toestel.

          Maar neem wel aan dat je door de ontbrekende lader een goeie korting hebt weten te krijgen, nu is het aan jou of je je stoort aan het aantal kliks en dan de keuze maken, nog meer korting wegens een niet nieuw zijnde toestel, of retourneren.
          Omruilen voor een ander gaat niet zo te lezen of je moet een stapje hoger willen gaan.

          Greetz rich
          D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

          Comment


          • #20
            Re: aantal kliks

            OK.
            Ik ga donderdag terug met het toestel en zien wat er aan gedaan kan worden.
            Aangezien de D50 niet meer gemaakt wordt, zal het moeilijk zijn om nog ergens een nieuw toestel te vinden.
            Ik heb voor de body 444€ betaald en ik vond het een goede prijs, indien men bekijkt wat goed onderhouden 2e hands D50 kosten (dewelke dan ouder zijn en meestal geen garantie meer hebben).

            Het laderpakketje dat ik in de plaats heb gekregen van de originele kost iets van een 43-44€.

            Trapje hoger is dan de D80, dewelke nog een heel stuk meer kost, en eigenlijk boven mijn vooropgestelde budget valt.

            Maar goed, ik zie donderdag wel wat er uit de bus komt (of valt)
            Alvast bedankt voor de hulp.

            Comment


            • #21
              Re: aantal kliks

              Trapje ertussenin is volgens mij de D70s ?

              Greets rich
              D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

              Comment


              • #22
                Re: aantal kliks

                Oorspronkelijk geplaatst door DrJeckyll Bekijk bericht
                Heb je het al geprobeerd tarpan ?

                Greetz rich
                Ik heb het geprobeerd enkrijg de melding: shutter count not found
                "Three grand essentials to happiness in this life are something to do, something to love, and something to hope for."
                Ars longa, vita brevis

                Comment


                • #23
                  Re: aantal kliks

                  Heb de indruk dat dit niet de juiste aantallen zijn
                  Op regel 0093 staat: 32, 46133, 208, 0, 0, 0, 65535, 65535, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0
                  tewijl ik ongeveer 1300 foto's (1maal gereset per abus) genomen heb.
                  D30 aangekocht 04/07 en dan al 46133 kliks? (bij Canon zelf mss)
                  Last edited by Debruri; 11 juli 2007, 09:53.
                  EOS 40D; EFs17-85; EF70-300; EF100LIS; CPS A430 en wa accessoires
                  debruri.be

                  Comment


                  • #24
                    Re: aantal kliks

                    Oorspronkelijk geplaatst door DrJeckyll Bekijk bericht
                    Trapje ertussenin is volgens mij de D70s ?

                    Greets rich
                    Dat zou ook een optie zijn, alhoewel nog moeilijk te vinden (2e hands).
                    Maar goed,
                    Ik heb gisteren alles terug gebracht, en ze vertelden me bij het service centrum dat dit inderdaad een demo toestel was, hetwelk in de winkel stond en de mensen dan konden proberen.
                    Dit was mij echter toen door de verkoper niet gezegd (hetgeen ik hen ook duidelijk heb gemaakt).
                    Ook nog duidelijk vermeld dat de originele batterijlader (kost een 70€) er ook niet bij was.
                    Ze hebben er geen problemen van gemaakt, en ik heb mijn geld terug gekregen.

                    Nu heb ik 2 opties :
                    1. een nieuwe D50 kopen (in duitsland kan ik de kit nog krijgen voor 499€)
                    2. nog ff wachten, bijsparen en me nog wat meer verdiepen in de DSLR wereld en voor de D80 gaan. Ik heb hier pas een 1 maand oude 18-55 AFS-DX ED II lens gekocht, dus zou ik met de body alleen verder kunnen.

                    Comment

                    Working...
                    X