Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Macro en closeup forum

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Macro en closeup forum

    Oorspronkelijk geplaatst door seppuku Bekijk bericht
    Uiteraard niet.
    OK.

    Comment


    • #47
      Re: Macro en closeup forum

      Oorspronkelijk geplaatst door vanslycken Bekijk bericht
      Een goeie camembert mag ook wat rusten, en ik verkies Franse boven Hollandse kaas. Maar dat is off topic.

      Om te bewijzen dat een topic als dit toch positief kan uitdraaien: dankzij dit topic begin ik te denken aan een shooting day, "SD Vieze Beesten" , naar de herfst toe. Als dit lukt moeten jullie Nerdifant nog bedanken voor het idee

      Lont uit het vuur, iedereen tevreden?
      Dat word al een onderdeel van de SD op 19 augustus.

      Op 19 Augstus organiseer ik een sd in't vinne . Daar het gebied bevolkt is met allerlei libellen en andere insecten is dit een gedroomde omgeving voor macrofotografie. Maar daar ik maar een leek ben , was mijn vraag : welke goede macrofotograaf wil even van zijn kostbare tijd opofferen om ons de geheimen van macro bij te
      'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

      Comment


      • #48
        Re: Macro en closeup forum

        Hier wil ik toch ook even op reageren ...
        Nerdifant is ingeschreven op 4 juli en heeft tot nogtoe 24 berichten geplaatst (waarvan een groot deel in deze topic).
        Ipv blij te zijn met wat er gepost wordt en te proberen er zoveel mogelijk van te leren, gaat hij hier even zeggen wat de posters hier niet goed doen. Daar kan ik niet bij, sorry.
        Uit alles wat ik hier heb gezien kan ik zeker nog heel wat leren, en ik ben nog altijd (op een gezonde manier) jaloers wat die macro-mensen kunnen.
        Dus Nerdifant : een beetje bescheidenheid, dat siert de mens al vanaf de oudheid ...
        Canon 7DII/Canon 7D/Canon 400D/EF 70-200 F2.8 L IS II USM/EF 24-70mm F2.8 L II USM/EF 50 mm F1.8 II(BW)/Tamron 17-50 mm F2.8 AF SP Di II (UV)/Sigma 50-150 mm F2.8 EX APO DC HSM (Ultra Clear)/Sigma 70-300 F4-5.6 APO DG Macro - BD0791BE

        Comment


        • #49
          Re: Macro en closeup forum

          Oorspronkelijk geplaatst door fotomanneke Bekijk bericht
          Nerdifant is ingeschreven op 4 juli en heeft tot nogtoe 24 berichten geplaatst (waarvan een groot deel in deze topic).
          Euh... en dan? Gaan we echt weer die toer op waar de waarde van iemands mening gemeten moet worden aan het aantal gedane post of de duur dat de poster ingeschreven is?


          seppuku.

          Comment


          • #50
            Re: Macro en closeup forum

            Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
            ..., kijk maar eens naar de abstracte foto's van frans_vdm.
            Nu je het zegt, al een tijdje niet meer van gehoord.
            Zou hij nog met zijn oude CPU's bezig zijn, of is hij al op iets anders aan het broeden ?

            Comment


            • #51
              Re: Macro en closeup forum

              Deze thread leek me aanvankelijk wel interessant. Het basisidee dat er ook nog macro's mogelijk zijn van dingen die NIET kruipen, vliegen of wriemelen vond ik dus wel zeer verfrissend.

              Verfrissend...
              Omdat ik ongelooflijk zin had in een pintje dacht ik hierbij spontaan aan die Duvelreclames van destijds. Met macro-opnamen van de opstijgende bubbeltjes in het bier en dergelijke. Foto's die er eerder uitzagen als van een woeste orkaan dan van bier... zulke dingen dus. En dat beeld krijg ik nu dus niet meer uit mijn hoofd want de frigo is leeg .

              Maar met wat komt de TS'er als voorbeeld van vernieuwende macro's aanzetten: Foto's van pissebedden, motten en dergelijke, maar dan wel "originele" .

              Hij heeft dus wel ergens gelijk, maar niet op die manier.
              Zijn oproep voor "meer creatieviteit met macro" spreekt me in elk geval wel aan. En hopelijk ben ik niet de enige.

              En nu schiet het me opeens te binnen dat ik nog een leuke macro liggen heb van een niet bewegend iets. Straks eens zien of hij succes zal hebben

              Allen naar de macro-afdeling zou ik zo zeggen .

              Comment


              • #52
                Re: Macro en closeup forum

                Als iedereen nu weer druppels gaat fotograferen ga ik heel hard gillen hoor

                Comment


                • #53
                  Re: Macro en closeup forum

                  Voor mij is het leuke aan macrofotografie, het omgaan met levende wezentjes. Soms frustrerend, soms grappig, maar altijd verrassend.
                  Daar gaat dan ook mijn interesse naar uit. Het probleem is dat ik nog geen manier heb gevonden om de beestjes op commando te laten poseren, zodanig dat ik elke keer met iets nieuws uit de hoek kan komen.
                  Ik ben al lang blij dat de beestjes er scherp op staan, de compo verzorgd is...
                  Voor jou is de zoveelste wants misschien saai, maar voor mij is dat nu net misschien een soort wants waar ik al een tijdje naar op zoek ben én waar ik dus ook trots op ben...

                  Ach, je hebt je doel bereikt...naambekendheid door commentaar en niet door foto's te posten
                  Mvg Tim

                  Comment


                  • #54
                    Re: Macro en closeup forum

                    Oorspronkelijk geplaatst door leonbidon Bekijk bericht
                    Maar met wat komt de TS'er als voorbeeld van vernieuwende macro's aanzetten: Foto's van pissebedden, motten en dergelijke, maar dan wel "originele"
                    't is niet voor niets dat ik eerst géén voorstellen wilde doen, ik reken gewoon op de creativiteit van de andere fotografen...

                    Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                    Ach, je hebt je doel bereikt...naambekendheid door commentaar en niet door foto's te posten
                    Je moet je dan de vraag stellen wie je publiek is - er zijn mensen die graag foto's maken en er zijn mensen die graag naar foto's kijken. Ik kijk gewoon graag naar goede foto's. Ik heb persoonlijk niet het gevoel dat ik mijn stelling kan verbeteren door vanalles te beginnen posten.

                    M.
                    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                    Comment


                    • #55
                      Re: Macro en closeup forum

                      @ macroshopper: in het Vinne zullen wellicht ook vieze beestjes zitten, maar ik wil ze nóg viezer!
                      @ iedereen: Als bd beperkt zou worden tot diegenen die effectief frequent foto's posten dan schiet er denk ik een lid of 50 over? En iemand die nog maar een paar dagen of weken geregistreerd is kan evengoed een ervaren fotograaf zijn...
                      En omdat het zwaard der gerechtigheid aan twee kanten moet snijden: Nerdifant, misschien kan je dus volgende keer voor een constructiever formulering kiezen; ik kan me voorstellen dat wie een paar uur in de weer is om een insect te fotograferen zijn foto's niet graag ziet bestempeld worden als 'weer dezelfde kouwe pap' - ik denk dat je openingspost wel zo overkomt en dan moet je niet schrikken van een paar blauwe tenen...
                      Langs de andere kant ga ik er wel van uit dat je intenties goed waren, dus die troll-verwijten vind ik overdreven.

                      Zoals steeds kies ik geen uitgesproken kant in de discussie maar enige nuance is (van beide zijden) toch wel op zijn plaats...

                      Ik riskeer nu van pretentieus te klinken maar weet je wat ik vind? De verstandigste in een discussie is nièt diegene die het hardst roept, het spitsvondigst kan verwijten of het eerste zwijgt... De verstandigste is diegene die het probleem het helderst weet te formuleren en met een oplossing komt.

                      Voorbeeld:
                      - challenge "macro" of zelfs "beestjes macro"
                      - een topic starten: "post je origineelste macro hier" (evt: "van een diertje")
                      - een topic starten: "ik loof een grote fles trappist uit voor diegene die deze maand de origineelste macro post". (Nerdifant, misschien kan je op deze wijze zéér veel aan populariteit winnen op zeer korte tijd )

                      Misschien kunnen we het moddergevecht hier dan ook stilleggen? Het is namelijk ook geen toonbeeld van constructiviteit om iemand te verwijten dat hij niet constructief is...

                      Comment


                      • #56
                        Re: Macro en closeup forum

                        As usual Stefaan
                        Groot gelijk.
                        Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
                        MySite - All your base are belong to us - What you say

                        Comment


                        • #57
                          Re: Macro en closeup forum

                          Waarlijk, 't is niet omdat je geen foto's post dat je geen zinnige commentaar kan geven.

                          Maar wie de kar wil trekken, moet niet op zijn stoel blijven zitten.
                          Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

                          Comment


                          • #58
                            Re: Macro en closeup forum

                            vic, je hebt gelijk,

                            maar niet alleen poste TS tot nog toe geen foto's,
                            ik zie ook weinig reacties van hem op andere foto's.
                            dit betekent niet dat TS een minder goeie fotograaf
                            zou zijn, maar evenmin dat hij een bewonderenswaardig
                            fotograaf zou zijn.

                            m.a.w. wat weten we van TS?
                            hij kan evengoed een professioneel kunstfotograaf met
                            heel wat exposities en kunstkritische boeken op zijn palmares,
                            als een snotneus van 14 die op zoek is naar mooie beeldjes
                            om interessante achtergrondjes op haar blog/myspace te zetten

                            mm

                            PS: hij heeft zijn kans!
                            momenteel is hij aan zet in het "rara wat is het" topic
                            'k ben benieuwd ...
                            ∏__|_ ∏__|_
                            "no rules, great shots"
                            Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                            Comment


                            • #59
                              Re: Macro en closeup forum

                              Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
                              m.a.w. wat weten we van TS?
                              hij kan evengoed een professioneel kunstfotograaf met
                              heel wat exposities en kunstkritische boeken op zijn palmares,
                              als een snotneus van 14 die op zoek is naar mooie beeldjes
                              om interessante achtergrondjes op haar blog/myspace te zetten
                              Laat ons voor het gemak eerder laten aanleunen bij het eerste.
                              Ik heb verschillende redenen om niet te posten:

                              - ik heb momenteel het gevoel dat een post van mij niet objectief benaderd zou worden;
                              - ik heb sowieso weinig tijd wegens een full-time job
                              - ik bereid idd. een expositie voor - om bepaalde technische redenen maak ik deze expositie volledig analoog (abstracte architectuur). Jullie zijn uiteraard welkom op de vernisage

                              have fun.

                              M.
                              Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                              Comment


                              • #60
                                Re: Macro en closeup forum

                                blij dat te horen, M.

                                maar ik hoop dat je toch, ondanks het tijdsgebrek
                                (waar heel wat van de posters op BD onder lijden)
                                eens een werk van je wil posten, en mag ik nu frank
                                zijn en je vragen ze in het discussieforum-extra te plaatsen?
                                niet omdat ik twijfel aan je kunde, maar omdat daar
                                kritische commentaren te verwachten en zelfs gewenst zijn.

                                als tegenprestatie zal ik dan in het macro-forum een werk
                                posten dat eens afwijkt van de vieze-beesten-met-zes-acht-
                                of -helemaal-geen-poten-rage
                                alhoewel ik die dan ook beter in hetzelfde extra-forum post,
                                om dezelfde redenen als hierboven aangegeven.

                                deal?

                                mm

                                PS: graag invitatie voor de vernissage via mail
                                ∏__|_ ∏__|_
                                "no rules, great shots"
                                Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                                Comment

                                Working...
                                X