Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Macro en closeup forum

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Macro en closeup forum

    Oorspronkelijk geplaatst door picasso Bekijk bericht
    Waar zat jij toen ik het wel anders probeerde

    http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=163404
    Hahahaha, betrapt, die had ik helemaal gemist

    Comment


    • #32
      Re: Macro en closeup forum

      nerdifant is nog geen maand geleden pas geregistreerd (4 juni '07)...
      dus in zoverre mogen we belang hechten aan zijn topic

      jammer eigenlijk, want ik ben wel te vinden voor "nieuwe" dingen.
      alleen, die plaats je dan beter in abstract/stilleven

      mm
      ∏__|_ ∏__|_
      "no rules, great shots"
      Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

      Comment


      • #33
        Re: Macro en closeup forum

        Macrofotografie is inderdaad wel wat seizoensgebonden, maar eigenlijk zijn heel veel forumonderdelen dat. Zodra er sneeuw ligt, zie je in Natuur & Landschappen veel sneeuwfoto's, het sportforum bezwijkt bijkans onder de motorsport / rallysportfoto's omdat het daar nu het seizoen voor is en ook in het transportforum merk je het of er een airshow is geweest of niet. Of als er een modellenshoot is geweest in een oud gebouw, dan is mensen en modellen daar ook van vergeven. Is dat erg? Nee, je kunt het de mensen niet kwalijk nemen. Dat je er niet van houdt is iets anders. Natuurlijk valt het op, maar om daar nu een topic over te beginnen? Probeer dan zelf macrofotografie van een andere invalshoek te laten zien, oftewel wie de schoen past, trekt hem aan.
        En mocht je de foto's echt zat zijn, er zijn genoeg fora op het internet waar foto's te zien zijn. Zelf kijk ik ook op verschillende fora. Want op elk forum zie je weer andere dingen.
        Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
        --------

        Comment


        • #34
          Re: Macro en closeup forum

          /pastoor modus aan/

          Aan de topicstarer: BD bestaat vnl uit amateurfotografen, zij hebben niet altijd de mogelijkheden, de tijd of de wil om tot het uiterste te gaan om uitzonderlijke zaken (in concreto beestjes) in beeld te brengen. Zij willen wel graag eens tonen wat ze bereiken en dit vergelijken met wat een ander doet om er uit te leren.
          Ik moet eerlijk zeggen dat ik in de herfst soms ook wel eens genoeg krijg van de paddestoelen en dat er nu ook wel weer een hele zwerm vliegen opstaat, maar elk mag toch zijn pogingen laten zien en toetsen aan de andere? (En soms is die honderd-en-zoveelste paddestoelenfoto ècht wel een pareltje).
          Als je elke dag spectaculaire foto's van tarantula's wil zien koop je beter een fotoboek van National Geographic vrees ik.
          Graag hiervoor enig begrip.
          Ook nog een randbemerking: op BD is humor (nog) niet verboden, dus reageer niet te verbolgen op een sarcastische opmerking. Deze opmerkingen zijn vaak het zout van een discussie, en zeker geen oorlogsverklaringen. Het is dus beter eens te lachen dan te zuchten.

          Aan de anderen: de ene is al wat "cru-er" in zijn bewoordingen dan de andere, dat is nog geen reden om direct met str*nt te beginnen smijten (met de vliegen nog op?)... Er is volgens mij niks mis met een oproep tot creativiteit, vele kunststromingen zijn begonnen als reactie op een vervlakking van het bestaande... De uitroep "als je 't beter kan doe het dan zelf" doet mij de haren ten berge rijzen, 't is een nietszeggende stoplap die nergens goed voor is.

          /pastoor modus af/

          Hieruit: de openingspost was beter geweest: "waarom staan er zoveel vliegen in het macro-forum?" - een vraag die denk ik beantwoord is.

          Ik rust mijn kaas.

          Comment


          • #35
            Re: Macro en closeup forum

            Oorspronkelijk geplaatst door vanslycken Bekijk bericht
            Ik rust mijn kaas.
            zie je wel dat de hollanders er weer tussenzitten

            mm (wink wink dus hé)
            ∏__|_ ∏__|_
            "no rules, great shots"
            Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

            Comment


            • #36
              Re: Macro en closeup forum

              Da's net hetzelfde als zeggen dat er teveel autosport in het subforum sport staat, of dat er teveel concertfoto's onder evenementen getoond worden.

              Je kunt toch -buiten de categoriebeschrijving- niet gaan bepalen wat de mensen al dan niet in macro/closeup mogen plaatsen? Stel je voor dat een mod met het bericht komt: "Sorry, van dit insect zijn al teveel foto's gepasseerd, die mag je niet plaatsen". Je kunt er nu eenmaal niet omheen dat veel mensen bezig zijn met het fotograferen van insecten.

              PS: Het is meestal duidelijk uit de titel dat het om insecten gaat, dan klik je er toch gewoon niet op?!
              PPS: Gebruik de zoekfunctie, er staan hier prachtige macro's die niks met insecten te maken hebben, kijk maar eens naar de abstracte foto's van frans_vdm.
              Over het algemeen niet snel onder de indruk.

              Comment


              • #37
                Re: Macro en closeup forum

                Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
                zie je wel dat de hollanders er weer tussenzitten

                mm (wink wink dus hé)
                Pfff, that's a cheesy joke!!
                Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
                MySite - All your base are belong to us - What you say

                Comment


                • #38
                  Re: Macro en closeup forum

                  Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                  Da's een goeie. Een gearresteerde koffer.
                  Wat mij, zeker in de sfeer van dit topic, meteen doet denken aan volgende filmquote, die hier eigenlijk wel vaker van pas kan komen:

                  "You have the right to remain silent, so shut the fuck up!"



                  seppuku.

                  Comment


                  • #39
                    Re: Macro en closeup forum

                    Oorspronkelijk geplaatst door seppuku Bekijk bericht
                    Wat mij, zeker in de sfeer van dit topic, meteen doet denken aan volgende filmquote, die hier eigenlijk wel vaker van pas kan komen:

                    "You have the right to remain silent, so shut the fuck up!"



                    seppuku.
                    is dit dan de "de BekDicht-politiek" *big wink*
                    foto als spiegel of als venster?

                    Comment


                    • #40
                      Re: Macro en closeup forum

                      Oorspronkelijk geplaatst door parakiet Bekijk bericht
                      is dit dan de "de BekDicht-politiek" *big wink*
                      Daar komt het dus inderdaad zowat op neer, ja... Nog maar eens...

                      Misschien moet die filmquote wel ergens op de homepage gezet worden?


                      seppuku.

                      Comment


                      • #41
                        Re: Macro en closeup forum

                        Een goeie camembert mag ook wat rusten, en ik verkies Franse boven Hollandse kaas. Maar dat is off topic.

                        Om te bewijzen dat een topic als dit toch positief kan uitdraaien: dankzij dit topic begin ik te denken aan een shooting day, "SD Vieze Beesten", naar de herfst toe. Als dit lukt moeten jullie Nerdifant nog bedanken voor het idee

                        Lont uit het vuur, iedereen tevreden?

                        Comment


                        • #42
                          Re: Macro en closeup forum

                          Oorspronkelijk geplaatst door seppuku Bekijk bericht
                          "You have the right to remain silent, so shut the fuck up!"
                          Even voor de duidelijkheid: is dat tegen mij gericht?

                          Comment


                          • #43
                            Re: Macro en closeup forum

                            Oorspronkelijk geplaatst door vanslycken Bekijk bericht
                            Lont uit het vuur, iedereen tevreden?
                            Even wachten nog tot ik antwoord heb.

                            Comment


                            • #44
                              Re: Macro en closeup forum

                              Oorspronkelijk geplaatst door vanslycken Bekijk bericht
                              Om te bewijzen dat een topic als dit toch positief kan uitdraaien: dankzij dit topic begin ik te denken aan een shooting day, "SD Vieze Beesten", naar de herfst toe.
                              En spontaan komt bij mij dan een abdijbierdegustatie op wat mij dan weer naadloos brengt bij de gekende strofe:

                              "Weet je wat ik zie, als ik gedronken heb...?"




                              seppuku.

                              Comment


                              • #45
                                Re: Macro en closeup forum

                                Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                                Even voor de duidelijkheid: is dat tegen mij gericht?
                                Uiteraard niet. Dat "arresteren" zette enkel mijn hersenkronkel in werking.


                                seppuku.

                                Comment

                                Working...
                                X