Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Fotograferen uit vliegtuig
Collapse
X
-
-
Re: Fotograferen uit vliegtuig
Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk berichtOp de vleugel gaan zitten, wel een statief van induro gebruiken
Lol, dat zou ik toch niet proberen :-)
Een Cessna is wel handiger dan een Piper als je wil fotograferen omdat bij een Cessna 172 de vleugel bovenaan zit. Je zicht is dus niet beperkt door de vleugel.Il caffè deve essere nero come il diavolo, bollente come l'inferno e dolce come l'amore
Bezoek mijn foto's online
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk berichtMaar dat zal wel heel wat meer kosten dan fotograferen vanuit een sportvliegtuigje.
Er zijn ook nog kleinere vliegtuigjes (ULM), waar je ook met twee in kan zitten. Die vliegen heel wat trager, en er zitten ook niet altijd zijruiten in. Dan is het waarschijnlijk heel wat gemakkelijker om foto's te maken.
En zonder ramen ... speelt de wind je dan geen parten?Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk berichtDenk je dat een sportvliegtuigje goedkoper uitkomt?
Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk berichtEn zonder ramen ... speelt de wind je dan geen parten?
De meeste sportvliegtuigjes moeten wel een te hoge minimum-snelheid aanhouden (anders komen ze naar beneden) waardoor het moeilijk wordt om foto's te maken met de ruit open.Last edited by Black B@ndit; 30 juni 2007, 09:26.http://barthuysmans.smugmug.com/
BD0338BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk berichtDe meeste sportvliegtuigjes moeten wel een te hoge minimum-snelheid aanhouden (anders komen ze naar beneden) waardoor het moeilijk wordt om foto's te maken met de ruit open.The Sky is the limit. Digital Gigi
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Swakke Bekijk berichtWat vinden jullie van een warmeluchtballon als alternatief ?
Geen ruiten, geen trillingen, veel minder snel, zicht van 360°, omzeggens geen wind....Il caffè deve essere nero come il diavolo, bollente come l'inferno e dolce come l'amore
Bezoek mijn foto's online
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door karlito Bekijk berichtIn Afrika organiseren ze zelfs safarivluchten met een ballon en dat is wel de moeite.Minder glas dan vroeger, maar beter.
Comment
-
Ik heb dus op 19 juli een vlucht gemaakt in een 4-persoons vliegtuigje (incl. piloot). Je zat er wel wat krap, maar het was best te doen.
Het was voor het eerst dat ik in zo´n vliegtuigje boven mijn eigen woonomgeving vloog en dus was het fotograferen min of meer een gok. Het best is om zoveel mogelijk foto´s te maken. Je kunt ze dan later wel sorteren. Je hebt geen tijd om eens op je gemak te richten en een mooie compositie te maken. Boven mijn eigen woonplaats heb ik zo vaak als mogelijk de ontspanknop ingedrukt. Ik had mijn standaardlens (18-55) op mijn toestel en er zat alleen een uv filter op. (heb ik er standaard op zitten ter bescherming). De foto´s zijn over het algemeen goed gelukt. Er zit een aantal bij waar je de spiegeling in het raampje ziet, soms zie je wat ´heiigheid´in de lucht, maar er zijn ook foto´s bij waarbij je niet kunt zien dat ze vanuit een vliegtuig zijn genomen (afgezien van de hoogte natuurlijk). Verder is de horizon op geen enkele foto recht, maar wat zou dat. Ik heb er echt van genoten en de foto´s waren boven verwachting.
Comment
-
-
Ja, ik heb even snel een drietal foto´s gezet op www.vosvos.nl
Let niet op de lay out van de site, het gaat gewoon even om de foto´s te laten zien.
Comment
-
de beste foto's maak je met het raampje open, op voorhand vragen aan de piloot, het zal wel mogen !
RNikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Reginald Dwight Bekijk berichtde beste foto's maak je met het raampje open, op voorhand vragen aan de piloot, het zal wel mogen !
R
Door de turbulentie kan je de camera niet stil houden.
Alleen bij de vliegtuigjes die heel traag kunnen vliegen zal je op die manier scherpe foto's maken.http://barthuysmans.smugmug.com/
BD0338BE
Comment
Comment