Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Auteursrechten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Auteursrechten

    Ok, deze ook even aangepast dan anders had deze weer nergens op geslagen

    Greetz rich
    Last edited by DrJeckyll; 30 juni 2007, 13:17.
    D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

    Comment


    • #17
      Re: Auteursrechten

      Dr Jeckyl, je hebt gelijk!
      Heb mijn posts aangepast zodat de discussie kan verdergaan.

      En MM, het echte leven en internet zijn 2 verschillende werelden.
      Ik heb ook bewezen dat ik hier degelijke posts kan versturen.
      Ik kan een braaf meisje zijn

      Comment


      • #18
        Re: Auteursrechten

        i know, vanessa, dat je ook een "braaf" meisje kunt zijn (zie mijn reacties aldaar),
        maar
        het echte leven en internet zijn 2 verschillende werelden
        don't really think so, not here anyway


        mm
        ∏__|_ ∏__|_
        "no rules, great shots"
        Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

        Comment


        • #19
          Re: Auteursrechten

          Oorspronkelijk geplaatst door Vanessae Bekijk bericht
          Kan de wet je verbieden een foto te publiceren van een kind als de ouders ertegen zijn?
          Moet men geen gegronde reden geven als men een publicatie wilt verbieden.
          Want ik heb een discussie met een ouder die geen gegronde reden wilt geven.
          In principe hoeven de ouders geen motivering te geven.

          De toestemming kan ook impliciet zijn, vb. de ouders komen naar de studio om hun kinderen te laten fotograferen. Als elke vakfotograaf aan iedereen die geportretteerd wil worden een contract en een model release zou moeten voorleggen, dan zou men in die branche niet veel meer aan fotograferen toekomen.

          Anders is het als het kind is gefotografeerd in een grote groep, bijvoorbeeld toeschouwers in een stadium. Het is nu eenmaal ondoenlijk aan alle ouders van al die kinderen afzonderlijk een toestemming te vragen. Ouders kunnen zich dan nóg verzetten, maar ze dienen in hun verzet dan wél te motiveren waarom hun belangen of die van het kind geschaad zijn. De gegrondheid hiervan kan door de rechter worden vastgesteld.

          Het zou een klap voor de fotografie zijn als bij een sportmanifestatie wordt scherpgesteld op een motorfiets, en op de achtergrond toevalligerwijs enkele kinderen staan. Begin er maar aan!

          Bij twijfelgevallen is er dan een afweging tussen algemeen en persoonlijk belang. Niet altijd eenvoudig en het geeft de rechters werk.

          Er zijn dus enkele algemene regels, maar er zijn ook de interpretaties van die regels.
          Fullator
          Fotostudio Candela Zone
          website: http://www.chronax.be
          website: http://www.marquisemodels.eu

          Comment


          • #20
            Re: Auteursrechten

            Thxxx Fullator, voor de duidelijke uitleg, begin het meer en meer te begrijpen.

            Comment

            Working...
            X