Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opbouw atomium (sepia)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Opbouw atomium (sepia)

    -ff-, inderdaad, nu je openbaar maakt dat je daar gespeeld hebt zonder dat
    sabam daarvan op de hoogte was, kunnen ze alsnog afkomen om de sabam-rechten
    te komen innen. zo zit het in elkaar.
    (en het gaat er hier nu niet over of het juist, stom of redelijk is)

    je mag muziek maken en foto's tonen en ceedeekes laten horen zoveel je wil,
    zolang het in PRIVATE KRING gebeurt.

    van zodra je OPENBAAR gaat, dien je rekening te houden met sabam.
    (je mág, maar je moet dan een bijdrage betalen).

    als bv iemand op het idee zou komen om mijn muziek ergens openbaar
    te spelen (op een concert bv) dan zullen zijn de lijst voor sabam moeten
    invullen dat ze mijn nummer hebben gespeeld, en zal ik dientengevolge een
    bedragje mogen ontvangen van sabam voor de uitvoering van mijn werk door
    die bepaalde groep. het is trouwens niet de groep/muzikant die een bijdrage
    aan sabam moet betalen voor het ten gehore gebrachte stuk, maar de
    organisator.

    en weet je hoeveel er betaald wordt voor de rechten om een voetbalmatch
    uit te zenden (waar GEEN auteursrechten op staan nota bene )

    voor alle duidelijkheid:
    foto's nemen van het atomium mag.
    foto's tonen in private kring mag ook
    foto's openbaar tonen/publiceren mag zomaar niet, daarvoor moet
    je auteursrechten (is NIET gelijk aan boetes) betalen.

    mm

    @savage c: als muzikant ingeschreven bij sabam, weet jij toch ook dat niet iedereen zomaar
    werken van jouw hand mag spelen zonder dit via de sabamregeling aan te geven?
    of dat voor elke keer dat een nummer van je op de radio wordt gespeeld, jij daarvoor
    door SABAM vergoed wordt?
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

    Comment


    • #17
      Re: Opbouw atomium (sepia)

      Aangezien de foto is verwijderd werd dit topic van Architectuur naar Algemeen verhuist zodat hier verder kan gediscuteerd worden
      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

      Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

      Comment


      • #18
        Re: Opbouw atomium (sepia)

        Ik meen me te herinneren dat je tijdens de heropbouw wel mocht fotograferen en deze foto's publiceren...
        Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

        Comment


        • #19
          Re: Opbouw atomium (sepia)

          Bestaat er eigenlijk een lijst met gebouwen die je al dan niet mag publiceren?
          Wat met gebouwen die je fotografeerd in het buitenland en hier op BD publiceert? Bestaat er daarvan een lijst en wie kan het geld innen? Sabam zelf (omdat BD belgisch is) of de gelijkaardige dienst van het desbetreffend land?
          SITE: http://www.xraypictures.be
          FOTOBLOG: http://xraypictures.wordpress.com

          Comment


          • #20
            Re: Opbouw atomium (sepia)

            Oorspronkelijk geplaatst door vicberger Bekijk bericht
            Ik meen me te herinneren dat je tijdens de heropbouw wel mocht fotograferen en deze foto's publiceren...
            zie hierboven: Uiteraard geldt deze uitzondering enkel indien de foto's worden gebruikt in de periode wanneer het evenement plaatsvindt en het bijgevolg beschouwd wordt als actualiteit.
            dus, te laat

            mm
            ∏__|_ ∏__|_
            "no rules, great shots"
            Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

            Comment


            • #21
              Re: Opbouw atomium (sepia)

              Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
              -ff-, inderdaad, nu je openbaar maakt dat je daar gespeeld hebt zonder dat
              sabam daarvan op de hoogte was, kunnen ze alsnog afkomen om de sabam-rechten
              te komen innen. zo zit het in elkaar.
              (en het gaat er hier nu niet over of het juist, stom of redelijk is)

              je mag muziek maken en foto's tonen en ceedeekes laten horen zoveel je wil,
              zolang het in PRIVATE KRING gebeurt.

              van zodra je OPENBAAR gaat, dien je rekening te houden met sabam.
              (je mág, maar je moet dan een bijdrage betalen).

              als bv iemand op het idee zou komen om mijn muziek ergens openbaar
              te spelen (op een concert bv) dan zullen zijn de lijst voor sabam moeten
              invullen dat ze mijn nummer hebben gespeeld, en zal ik dientengevolge een
              bedragje mogen ontvangen van sabam voor de uitvoering van mijn werk door
              die bepaalde groep. het is trouwens niet de groep/muzikant die een bijdrage
              aan sabam moet betalen voor het ten gehore gebrachte stuk, maar de
              organisator.

              en weet je hoeveel er betaald wordt voor de rechten om een voetbalmatch
              uit te zenden (waar GEEN auteursrechten op staan nota bene )

              voor alle duidelijkheid:
              foto's nemen van het atomium mag.
              foto's tonen in private kring mag ook
              foto's openbaar tonen/publiceren mag zomaar niet, daarvoor moet
              je auteursrechten (is NIET gelijk aan boetes) betalen.

              mm
              'k Zal het (nog) maar eens herhalen. Ik maakte foto's van het Atomium de dag van de opening. Omdat er hier al 125.789 keer over sabam en het atomium werd gediscuteerd op dit forum stuur ik een mail met de vraag of er een probleem was om mijn foto's op onze site te zetten. Na op hun verzoek de site te hebben doorgegeven als antwoord gekregen : GEEN PROBLEEM, hiervoor moet NIET betaald.
              't ging dus over dit album : http://www.vinstermik.be/ato/index.html
              Tot de volgende discussie over dit onderwerp

              Comment


              • #22
                Re: Opbouw atomium (sepia)

                Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
                'k Zal het (nog) maar eens herhalen. Ik maakte foto's van het Atomium de dag van de opening. Omdat er hier al 125.789 keer over sabam en het atomium werd gediscuteerd op dit forum stuur ik een mail met de vraag of er een probleem was om mijn foto's op onze site te zetten. Na op hun verzoek de site te hebben doorgegeven als antwoord gekregen : GEEN PROBLEEM, hiervoor moet NIET betaald.
                't ging dus over dit album : http://www.vinstermik.be/ato/index.html
                Tot de volgende discussie over dit onderwerp
                vinstermik, ik heb je reactie gelezen in het "andere" topic.
                de ene mag het wel, de ander niet.
                jij krijgt antwoord van sabam dat het wel mag, op je (privé?)-site
                en flinster krijgt te horen dat ze hem een factuur gaan zenden voor plaatsen van de foto's op BD.
                probleem is dat ze geen eenduidig antwoord geven.
                zeg nu zelf ...

                tot het volgende MAGDA/MAGDA NIE spelleke

                mm
                ∏__|_ ∏__|_
                "no rules, great shots"
                Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                Comment


                • #23
                  Re: Opbouw atomium (sepia)

                  Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
                  vinstermik, ik heb je reactie gelezen in het "andere" topic.
                  de ene mag het wel, de ander niet.
                  jij krijgt antwoord van sabam dat het wel mag, op je (privé?)-site
                  en flinster krijgt te horen dat ze hem een factuur gaan zenden voor plaatsen van de foto's op BD.
                  probleem is dat ze geen eenduidig antwoord geven.
                  zeg nu zelf ...

                  tot het volgende MAGDA/MAGDA NIE spelleke

                  mm
                  Ik mocht de mijne ook zonder kosten plaatsen op mijn site bij mijn vraag aan Sabam, weliswaar onder bepaalde voorwaarden (kleine afmeting en zeer lage resolutie, privé-site, vermelding copyright Sabam en vzw Atomium).

                  Comment


                  • #24
                    Re: Opbouw atomium (sepia)

                    nu begint er wat duidelijkheid te komen zie ...

                    mm
                    ∏__|_ ∏__|_
                    "no rules, great shots"
                    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                    Comment


                    • #25
                      Re: Opbouw atomium (sepia)

                      dus misschien als je het 1st vraagt dan mag het wel door een die goedgezind is ... (onder die voorwaarden) maar ik vraag me dan af als er dan een slechtgezinde van Sabam op die foto valt wat dan?
                      [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

                      Comment


                      • #26
                        Re: Opbouw atomium (sepia)

                        Oorspronkelijk geplaatst door mutse Bekijk bericht
                        dus misschien als je het 1st vraagt dan mag het wel door een die goedgezind is ... (onder die voorwaarden) maar ik vraag me dan af als er dan een slechtgezinde van Sabam op die foto valt wat dan?
                        Mijn foto's stonden al een tijd op onze site. Omdat er hier op dit forum toen al (2005.......) een welles nietes spelleke regelmatig zijn kop opstak even geïnformeerd. Hun antwoord (waarschijnlijk iemand die goed gezind was, goed gegeten en gedronken had) vind je hieronder :


                        Ingevolge een controle op uw website kunnen we u zeggen dat dit soort privé gebruik vrij van rechten is.
                        Dus moet u geen auteursrechten betalen voor de reproductie van het monument Atomium op uw website.

                        Met vriendelijke groet,

                        Comment


                        • #27
                          Re: Opbouw atomium (sepia)

                          Oorspronkelijk geplaatst door mutse Bekijk bericht
                          dus misschien als je het 1st vraagt dan mag het wel door een die goedgezind is ... (onder die voorwaarden) maar ik vraag me dan af als er dan een slechtgezinde van Sabam op die foto valt wat dan?
                          Dan hebt ge prijs hé
                          fotosite

                          Comment


                          • #28
                            Re: Opbouw atomium (sepia)

                            Oorspronkelijk geplaatst door mutse Bekijk bericht
                            maar ik vraag me dan af als er dan een slechtgezinde van Sabam op die foto valt wat dan?
                            Als uw site geen commerciële doeleinden heeft en dus een persoonlijke site is zal je daar nooit veel van horen.
                            Als je site professioneel is of je de foto's te koop aanbiedt dan zal je wel heel snel iets in de bus krijgen.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #29
                              Re: Opbouw atomium (sepia)

                              Is het niet handiger ( als dit al niet gedaan is ) dat een mod of een bestuurslid een net mailtje opsteld met de vraag aan Sabam over plaatsing in het algemeen op dit forum?
                              Al dan niet alleen over het atoompje of over meerder van dit soort ongein.

                              Dat je dus niet per persoon zo'n kwestie hebt maar dat dit voor de gehele site gaat gelden.

                              Mag het wel, dan even de mail goed bewaren inc naam ed. en bij eventuele problemen deze voorleggen.

                              Mag het niet, jammer maar danweet je dit voor het algehele forum hier en dan misschien een forumregeltje erbij.

                              Misschien even kort neergegooid hier maar lijkt mij handiger.


                              Greetz rich
                              D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

                              Comment


                              • #30
                                Re: Opbouw atomium (sepia)

                                flinster heeft ooit een mail gestuurt naar Sabam met de vraag of hij een foto van het Atomium mocht op BD zetten.

                                http://forum.belgiumdigital.com/show...9&postcount=18
                                Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                                Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                                Comment

                                Working...
                                X