Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DPreview dood?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: DPReview overgenomen door Amazon

    Dat is zeker nieuws. Ik kijk er van op.

    Maar op zich niet negatief. Zo kan DPreview nog groter worden.
    Fotoapparatuur
    Portfolio

    Comment


    • #32
      Re: DPreview dood?

      Oorspronkelijk geplaatst door HdL Bekijk bericht
      Ik heb de indruk dat het soms meer te doen is om het laatste nieuwe snufje te hebben, dan om te fotograferen.
      ...
      Maar ja, we leven in een consumptie maatschappij (sic) én een wegwerpmaatschappij, dus...
      Waar slaat dit op? Het feit dat ik een camera wil kopen die net op de markt is wil niet zeggen dat ik elke nieuwe camera koop en evenmin dat de huidige dan in de vuilnisbak verdwijnt.

      Comment


      • #33
        Re: DPReview overgenomen door Amazon

        Gepost door Mick de Neeve maandag 14 mei 2007 17:32 - bron: DPReview

        Camera-review en -communitysite DPReview is gekocht door het online warenhuis Amazon. De negen jaar geleden gestartte en vervolgens uit de hand gelopen hobbysite wordt een zelfstandige business unit binnen de Amazon-organisatie.

        DPReview-logo Oprichter Phil Askey is ingenomen met de overname, die hem in staat stelt om meer tijd te besteden aan het uitbreiden van de features van de site. 'Een van de moeilijkheden bij het runnen van een zelfstandige site is het vinden van de balans tussen het produceren van content en de introductie van nieuwe features', aldus Askey, die belooft dat met de acquisitie niet aan kwaliteit en onafhankelijkheid zal worden ingeboet. Volgens Amazon-oprichter Jeff Bezos, naar eigen zeggen al jarenlang fan, is DPReview 'de meest toonaangevende site voor begrijpelijke informatie over digitale camera's'. De site, die naar verluidt de meest uitgebreide featuredatabase van digitale camera's op het internet huisvest, trekt naar eigen zeggen zeven miljoen unieke bezoekers per maand, samen goed voor een slordige 22 miljoen pageviews. Het overnamebedrag is niet bekendgemaakt.
        Ik ben er klaar mee.

        Comment


        • #34
          Re: DPreview dood?

          Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
          Ik zou nooit een camera kopen die al een jaar op de markt is. Daarvoor gaan de ontwikkelingen toch wel iets te snel.

          Dus jij zou nu geen Canon 30D of 5D of Nikon D200 kopen? Dat begrijp ik niet!

          Ik heb 2 maanden geleden mijn Nikon D200 gekocht, omdat ik door het lezen van vele reacties overtuigd was dat deze camera op punt staat. En ik heb helemaal niet de indruk dat ik een verouderde camera gekocht heb, integendeel. Bijkomend voordeel: de prijzen zijn iets gematigder na een jaar.

          Wie onmiddellijk koopt betaalt niet alleen meer, maar loopt bovendien het risico van kinderziektes.

          Groetjes, Wim
          Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
          Fujifilm X100V - Sony RX100M3

          Comment


          • #35
            Re: DPreview dood?

            Ik ben eveneens van mening dat de overname door Amazon uiteindelijk niet zoveel kwaad zal aanrichten. Het is een zeer groot bedrijf met veel slagkracht. Zij hebben er baat bij dat DPreview blijft bestaan, er zullen voldoende linken naar hun site geplaatst worden om te kunnen verkopen. Het voornaamste is dat Askey zijn job nog vrij objectief en merk-onafhankelijk zal kunnen verderzetten.
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

            Comment


            • #36
              Re: DPreview dood?

              Oorspronkelijk geplaatst door Wivo Bekijk bericht

              Dus jij zou nu geen Canon 30D of 5D of Nikon D200 kopen? Dat begrijp ik niet!
              Inderdaad. Kijk, als mijn huidige camera er mee op zou houden en ik moet nu een nieuwe hebben dan wordt het wel een 30D of 5D, maar als ik ooit ga upgraden wacht ik wel tot er iets nieuws op de markt komt.
              Oorspronkelijk geplaatst door Wivo Bekijk bericht
              Ik heb 2 maanden geleden mijn Nikon D200 gekocht, omdat ik door het lezen van vele reacties overtuigd was dat deze camera op punt staat. En ik heb helemaal niet de indruk dat ik een verouderde camera gekocht heb, integendeel. Bijkomend voordeel: de prijzen zijn iets gematigder na een jaar.

              Wie onmiddellijk koopt betaalt niet alleen meer, maar loopt bovendien het risico van kinderziektes.
              Ik begrijp niet waarom je je zo druk maakt, als je tevreden bent met je D200 is het toch goed? Dat die camera 'op punt staat' had je meteen na het verschijnen ook al kunnen weten. Even ter herinnering: het onderwerp van deze thread is DPReview.

              Je zou juist blij moeten zijn dat er mensen zijn zoals ik. Als iedereen een jaar of langer ging wachten zouden de prijzen in die tijd ook niet dalen. En dat van die kinderziekten, dat vind ik een non-argument - nog nooit problemen mee gehad. En niet alleen i.c.m. camera's.

              Comment


              • #37
                Re: DPreview dood?

                Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                Je zou juist blij moeten zijn dat er mensen zijn zoals ik. Als iedereen een jaar of langer ging wachten zouden de prijzen in die tijd ook niet dalen.

                En dat van die kinderziekten, dat vind ik een non-argument - nog nooit problemen mee gehad. En niet alleen i.c.m. camera's.
                Ben het eens met jouw 1ste paragraaf.

                Wat die kinderziekten aangaat, ben ik met minder mee eens
                Als ik mag spreken over Nikon: die hebben toch bijna allemaal iets gehad.

                En verder heb je weer gelijk: het gaat idd. over dpreview.

                Om iedereen gerust te stellen: Phill blijft in dienst als "director of content"
                zoals dat ginds heet.
                Maar dat is weerom geen garantie dat alles blijft zoals wij die site nu kennen.

                Wat de overname betreft denk ik niet dat Amazon klanten wil bereiken
                die camera's kopen van enkele duizenden dollars.
                Last edited by theokus; 14 mei 2007, 21:44.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • #38
                  Re: DPreview dood?

                  Om even te benadrukken hoe groot dpr eigenlijk wel is... de 20 miljoen pagehits betreffen de website met reviews. Met het forum traffic erbij genereert dpr een 120 miljoen pagehits per maand.
                  Ik vraag me af of Phil nog echt moet werken na deze deal
                  "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                  http://supermasj.zenfolio.com

                  Comment


                  • #39
                    Re: DPreview dood?

                    Oorspronkelijk geplaatst door sugar Bekijk bericht
                    Om even te benadrukken hoe groot dpr eigenlijk wel is... de 20 miljoen pagehits betreffen de website met reviews. Met het forum traffic erbij genereert dpr een 120 miljoen pagehits per maand.
                    Waarschijnlijk de reden waarom Amazon interesse had. 't Is te hopen dat dpr nu niet vervuild wordt met een massa ads op elke pagina.
                    David Leemans
                    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                    Comment


                    • #40
                      Re: DPreview dood?

                      Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
                      Waarschijnlijk de reden waarom Amazon interesse had. 't Is te hopen dat dpr nu niet vervuild wordt met een massa ads op elke pagina.
                      Het zouden er wel eens minder kunnen worden he. Al die camera verkoop sites zullen nu toch vervangen worden door amazon veronderstel ik

                      Comment


                      • #41
                        Re: DPreview dood?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                        Het zouden er wel eens minder kunnen worden he. Al die camera verkoop sites zullen nu toch vervangen worden door amazon veronderstel ik
                        Binnen een paar weken (?) weten we meer.
                        Ik denk niet dat ze de zaken gaan verbrodden
                        En op hun forum zitten ook gasten die hun gedacht zeggen he...
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

                        Comment


                        • #42
                          Re: DPreview dood?

                          Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
                          Waarschijnlijk de reden waarom Amazon interesse had. 't Is te hopen dat dpr nu niet vervuild wordt met een massa ads op elke pagina.
                          Die stonden er al hoor.
                          Worden vervangen door Amazon adds.

                          Ik hoop dat de positivo's hier gelijk krijgen en Phil of wie dan ook onafhankelijk en grondig kan blijven testen en vergelijken. Ik ben daar niet per definitie van overtuigd. Ik begrijp Askey perfect hoor. Hij gaf meermaals aan dat het een uit de hand gelopen hobby was waar hij te veel tijd in stak en te weinig tijd voor had. Als dan na 9 jaar amazon met een winnend lottobiljet staat te zwaaien, kan je dat die man niet kwalijk nemen. Maar waarom koopt Amazon? Om de 120 mio page-hits of om te vermijden dat dpreview door iemand anders werd overgenomen? Phil wordt director of content en Jeff Bezos wordt z'n baas. Is die Bezos even onkreukbaar voor telefoontjes van Nikon of Canon? Laat ons hopen van wel.

                          Comment


                          • #43
                            Re: DPreview dood?

                            Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
                            Die stonden er al hoor.
                            Worden vervangen door Amazon adds.

                            Ik hoop dat de positivo's hier gelijk krijgen en Phil of wie dan ook onafhankelijk en grondig kan blijven testen en vergelijken. Ik ben daar niet per definitie van overtuigd.
                            Wiens brood men eet, diens woord men spreekt.

                            Objectiviteit gaat verloren bij een dergelijke deal.
                            Ik ben er klaar mee.

                            Comment


                            • #44
                              Re: DPreview dood?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Willem. Bekijk bericht
                              Objectiviteit gaat verloren bij een dergelijke deal.
                              Echt? tweakers.net is ook opgekocht geweest. Veel verschil heb ik er (tot nader orde) nog niet opgemerkt.

                              Peter

                              Comment


                              • #45
                                Re: DPreview dood?

                                Oorspronkelijk geplaatst door sugar Bekijk bericht
                                Om even te benadrukken hoe groot dpr eigenlijk wel is... de 20 miljoen pagehits betreffen de website met reviews. Met het forum traffic erbij genereert dpr een 120 miljoen pagehits per maand.
                                Ik vraag me af of Phil nog echt moet werken na deze deal
                                Met zo'n aantal pagehits per maand zal Amazon er zeker een gigantisch bedrag voor gegeven hebben, ik denk dat Phil, als ie een beetje uitkijkt, mooi zijn hobby kan verderzetten en verder niet meer hoeft te werken.

                                Als je hoort wat Google en dergelijke voor een high level site geven dan kan je in de miljoenen dollars rekenen.

                                Ik haal vergeleken met dpr maar een miezerige 1,5 miljoen pagehits per maand op mijn eigen site, en ik dacht dat dit al niet slecht was, ik zou echter niet graag de dedicated server betalen die dpr online moet houden ... maar voor Amazon zal dat wel een peuleschil zijn.

                                Mark
                                Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                                Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                                Comment

                                Working...
                                X