Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verzekering camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Verzekering camera

    In Nederland is het ook mogelijk om het hele handeltje te verzekeren via de fotobond.
    Je moet dan wel lid zijn,
    de prijzen zijn zeer schappelijk. 17,50 euro per 1000 euro verzekerd bedrag per jaar (Europa-dekking).
    Voor meer info zie hun site, http://www.fotobond.nl/fotobond_dien...zekeringen.htm
    -----------------------------------------------
    Homepage;www.tedboots.nl
    -----------------------------------------------

    Comment


    • #32
      Re: Verzekering camera

      een belangrijke factor is of je apparatuur verzekerd is tegen dagwaarde of nieuwwaarde.

      grtz edelf
      Canon 1DX, 5D MKIII, EF 50 MKI, 24-70L, EF 11-24 4.0 L, EF 24-105L, EF 300 2.8 IS, EF 400 2.88 S II, EF 70-200 F2.8 F4, 600 EXII, etc

      Comment


      • #33
        Re: Verzekering camera

        Oorspronkelijk geplaatst door edelf Bekijk bericht
        een belangrijke factor is of je apparatuur verzekerd is tegen dagwaarde of nieuwwaarde.

        grtz edelf
        In mijn geval voor de eerste vijf jaar tegen nieuwwaarde en daarna telkens met een soort vermindereing (max 10% per jaar) op de nieuwwaarde.

        Ted
        -----------------------------------------------
        Homepage;www.tedboots.nl
        -----------------------------------------------

        Comment


        • #34
          Re: Verzekering camera

          Kan je als Belg ook bij die NL verzekeringsinstanties terecht?

          Mvg,

          Johan.
          Mvg,
          Johan

          Comment


          • #35
            Re: Verzekering camera

            Oorspronkelijk geplaatst door Johaninho Bekijk bericht
            Kan je als Belg ook bij die NL verzekeringsinstanties terecht?

            Mvg,

            Johan.
            Dat zou je moeten navragen, durf ik je zo niet te zeggen.
            Mvg. Ted
            -----------------------------------------------
            Homepage;www.tedboots.nl
            -----------------------------------------------

            Comment


            • #36
              Re: Verzekering camera

              Mailtje gestuurd naar de Nederlandse Fotobond en dit hebben ze mij geantwoord.

              "Beste Pol Callens,
              De Bondscameraverzekering is een activiteit van de Nederlandse Fotobond.
              Alleen amateurfotografen die lid zijn van de Fotobond kunnen een Bondscameraverzekering afsluiten.
              Met vriendelijke groet,
              Helmut J. Gassen.
              Alg.secr. Fotobond. "

              Nog even rmelden dat het "persoonlijk lidmaatschap" 28€ per jaar bedraagt.

              Groetjes,
              Pol.
              Last edited by enero; 27 april 2007, 07:33.
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • #37
                Re: Verzekering camera

                ik heb de makelaar van mijn autoverzekering es laten uitkijken naar zo'n fotografieverzekering

                er was er maar eentje en dan moest je wel facturen hebben
                en enkel aangekocht na 01/01/2006

                als ik in mijn nieuw huis woon, kan ik mijn materiaal wel verzekeren via mijn brandverzekering

                ga toch ook es vragen of da ni kan uitgebreid worden met 'op verplaatsing'
                Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                Comment


                • #38
                  Re: Verzekering camera

                  Topic verplaatst naar een meer passend forumonderdeel.
                  Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
                  --------

                  Comment


                  • #39
                    Re: Verzekering camera

                    Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                    Bij mijn makelaar was dit geen enkel probleem, mijn polis geld enkel in Europa dat wel ( kan ik eventueel met een bijbetaling upgraden voor een bepaalde periode wanneer ik buiten Europa zou reizen ).
                    Alle materiaal is verzekerd tegen de nieuwwaarde met een vrijstelling van 250 euro. Verzekerd tegen schade door eigen schuld, door derden en diefstal zelfs uit de wagen. Enkel s’nachts tussen 22 en 7u moet de wagen in een afgesloten parking staan.
                    Ik betaal nu iets van een 240 euro per jaar dacht ik ( koop je iets bij of verkoop je iets dan is dit per kwartaal aanpasbaar dacht ik ) , dit komt neer op 22,5euro/1000euro materiaal, normaliter is dit echter 35euro/1000 maar aangezien ik al mijn verzekeringen bij dezelfde makelaar lopen heb heeft hij een inspanning gedaan om een gunstiger tarief aan te bieden .

                    Oorspronkelijk geplaatst door P@trick Bekijk bericht
                    Zelf ben ik amateur maar toch verzekerd. M'n polis is gekoppeld aan een patrimonium verzekering bij KBC. De eigenlijke verzekering heet "verzekering kostbare voorwerpen". In die polis staat een gedetailleerde lijst van alle verzekerde voorwerpen. Bij mij gaat dit zelfs tot de filters.
                    De verzekering geldt wereldwijd voor alles wat er maar kan gebeuren, diefstal, laten vallen,... en dit tegen nieuwwaarde. Wanneer eenzelfde toestel niet meer te krijgen is (ik heb zo bvb lenzen van +/-15 jaar oud) dan wordt je vergoed op basis van een huidig evenwaardig toestel met dezelfde specificaties.

                    Sedert ik die verzekering hebt slaap ik toch wat geruster. Wanneer je al een tijdje bezig bent dan wordt het al een aardig sommetje. Ik verschoot er zelf van toen ik m'n lijstje opmaakte.
                    Ik betaal zo'n 250€ per jaar, vrijstelling 207€ als ik me niet vergis.
                    Ik weet het, 't is veel geld maar wanneer je alles kwijt bent dan kost het je nog veel meer.

                    Mvg,
                    Patrick


                    Eventjes dit oude topic omhoog halen omdat ik geen nieuwe wou starten (anders wordt er toch verwezen naar de zoekfunctie ).


                    Is gewone diefstal ook inbegrepen ? Dus diefstal zonder braaksporen ?
                    Een paar weken terug is de fotorugzak van mijn vriendin gestolen, er zat voor een serieus kapitaal in.
                    Wij hadden via een verzekeringsagent sinds een tijdje een omniumverzekering afgesloten. Wij hadden echter nog de polis (met daar in alle kleine letters...) niet ontvangen, hadden er wel al naar gevraagd en het zou nog opgestuurd worden .

                    Nu weigert de verzekering te betalen om het gaat om een verdwijning zonder braak.
                    Dus omdat we eerlijk zijn en niet naar één of ander bos gereden zijn en daar de ruit van haar wagen ingeslagen hebben trekken we niets. Anders zou het ons 25% franchise gekost hebben (diefstal uit wagen). Wij hadden echter een volledige omnium gevraagd en gingen er (te naief wellicht ) dat dit ook zo was.

                    Dus zijn we nu op zoek naar een verzekering die alles kan en wil verzekeren. Prijs van de verzekering is van geen belang.... Vooral de voorwaarde dat er braaksporen moeten zijn mag niet voorkomen in de voorwaarden.
                    Je mag me ook een pb zenden .


                    Die rotzakken (heb het dan vooral over de dief(-ven), maar ook een beetje over de verzekeringsmaatschappij) beseffen niet wat ze ons aandoen. Haar toestellen en lenzen zijn haar leven. Ze was dapper aan het sparen om een eigen studiootje in te richten (en ik ben de garage aan het verbouwen daarvoor) maar dat is nu om zeep, ipv mag ze alles nieuw kopen . Pff, ze is er het hart van in.
                    Canon EOS350D

                    Comment


                    • #40
                      Re: Verzekering camera

                      Oorspronkelijk geplaatst door TRX Bekijk bericht
                      Eventjes dit oude topic omhoog halen omdat ik geen nieuwe wou starten (anders wordt er toch verwezen naar de zoekfunctie ).


                      Is gewone diefstal ook inbegrepen ? Dus diefstal zonder braaksporen ?
                      Een paar weken terug is de fotorugzak van mijn vriendin gestolen, er zat voor een serieus kapitaal in.
                      Wij hadden via een verzekeringsagent sinds een tijdje een omniumverzekering afgesloten. Wij hadden echter nog de polis (met daar in alle kleine letters...) niet ontvangen, hadden er wel al naar gevraagd en het zou nog opgestuurd worden .

                      Nu weigert de verzekering te betalen om het gaat om een verdwijning zonder braak.
                      Dus omdat we eerlijk zijn en niet naar één of ander bos gereden zijn en daar de ruit van haar wagen ingeslagen hebben trekken we niets. Anders zou het ons 25% franchise gekost hebben (diefstal uit wagen). Wij hadden echter een volledige omnium gevraagd en gingen er (te naief wellicht ) dat dit ook zo was.

                      Dus zijn we nu op zoek naar een verzekering die alles kan en wil verzekeren. Prijs van de verzekering is van geen belang.... Vooral de voorwaarde dat er braaksporen moeten zijn mag niet voorkomen in de voorwaarden.
                      Je mag me ook een pb zenden .


                      Die rotzakken (heb het dan vooral over de dief(-ven), maar ook een beetje over de verzekeringsmaatschappij) beseffen niet wat ze ons aandoen. Haar toestellen en lenzen zijn haar leven. Ze was dapper aan het sparen om een eigen studiootje in te richten (en ik ben de garage aan het verbouwen daarvoor) maar dat is nu om zeep, ipv mag ze alles nieuw kopen . Pff, ze is er het hart van in.
                      in het nummer van Test Aankoop van deze maand staat een artikel over een persoon waarvan de tas gestolen werd vlak naast hem. De verzekering probeerde dit af te doen als "verdwijning", maar officieel noemde het "diefstal door onoplettendheid", en da's wel verzekerd.

                      Als 'm voor uw neus gestolen is, maar je keek even de andere kant uit, is er misschien nog iets aan te doen.

                      Verdwijning is nooit verzekerd. Dat ga je nergens vinden. De kans op fraude is te groot.

                      Dave
                      pixelpusher

                      Comment


                      • #41
                        Re: Verzekering camera

                        Oorspronkelijk geplaatst door Johaninho Bekijk bericht
                        Kan je als Belg ook bij die NL verzekeringsinstanties terecht?
                        Ja, zolang het niet gaat over aansprakelijkheidsverzekeringen m.i. wel

                        Ik ken genoeg booteigenaren die hun BA deel bij een Belgische verzekeraar hebben onderdracht en het omnium deel bij een Nederlandse

                        Omdat Belgische premies incl. taksen een ripoff zijn, heb ik zelf ook e.e.a. in NL ondergebracht

                        Comment


                        • #42
                          Re: Verzekering camera

                          Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                          in het nummer van Test Aankoop van deze maand staat een artikel over een persoon waarvan de tas gestolen werd vlak naast hem. De verzekering probeerde dit af te doen als "verdwijning", maar officieel noemde het "diefstal door onoplettendheid", en da's wel verzekerd.

                          Als 'm voor uw neus gestolen is, maar je keek even de andere kant uit, is er misschien nog iets aan te doen.

                          Verdwijning is nooit verzekerd. Dat ga je nergens vinden. De kans op fraude is te groot.

                          Dave
                          Hey,

                          bedankt voor je antwoord.
                          Hier kunnen we wel iets mee doen want de diefstal valt idd te catalogeren onder 'diefstal door onoplettendheid'.

                          Hopelijk komt het goed want het is echt wel een serieuze tegenslag waarvoor ze terug een paar jaar moet sparen .
                          Canon EOS350D

                          Comment


                          • #43
                            Re: Verzekering camera

                            Ik betaal 167 euro voor een verzekerd bedrag van 5000 euro.
                            Diefstal en schade aan het materiaal wordt gedekt zonder franchise.
                            www.eak.be
                            Heb alle verzekeringen bij deze makelaar en ook hij hanteerd het principe van BA in België en omnium in het buitenland. Vermits het een makelaar is heb ik altijd de meeste service voor de beste prijs.

                            Hans
                            Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

                            Comment


                            • #44
                              Re: Verzekering camera

                              Oorspronkelijk geplaatst door CH Photography Bekijk bericht
                              Ik betaal 167 euro voor een verzekerd bedrag van 5000 euro.
                              Diefstal en schade aan het materiaal wordt gedekt zonder franchise.
                              www.eak.be
                              Heb alle verzekeringen bij deze makelaar en ook hij hanteerd het principe van BA in België en omnium in het buitenland. Vermits het een makelaar is heb ik altijd de meeste service voor de beste prijs.

                              Hans
                              En wat verstaan ze onder diefstal ??
                              Met of zonder braak? Verdwijning ? Maw, de kleine letters zijn altijd belangrijk .
                              Canon EOS350D

                              Comment

                              Working...
                              X