Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verzekering camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Verzekering camera

    Oorspronkelijk geplaatst door Halfje-Bruin Bekijk bericht
    Dit is geheel afhankelijk van de verzekering. Ik kan bij de specificatie zelf aangeven voor welk bedrag ik iets wil verzekeren. Dit is dan ook de "waarde" van het item wanneer deze bijvoorbeeld gestolen wordt.
    Ik zeg niet dat je ongelijk hebt ,maar lees dan alle kleine lettertjes drie keer
    Verzekeringsmaatschappijen zijn op deze wereld om veel premies tebeuren en weinig uit tebetalen
    En als er dus staat de vervangingswaarde is dat niet de waarde bij aankoop
    Normaal gesproken ben je met verzekeren meestal duurder uit dan met zelf het risico te nemen
    Het lijkt me erg duur om alleen voor diefstal 250€ tebetalen
    Ben in mijn 43 jarige leven twee keer bestolen ,da's een risico dat ik zelf wel kan nemen
    Daar wil ik dus geen groot kantoorpand en eentussenpersoon en nog een aantal mensen voor hoeven te betalen
    Iets anders is als je je brood ermee moet verdienen en je hebt de volgende dag toch weer een toestel nodig

    Comment


    • #17
      Re: Verzekering camera

      Oorspronkelijk geplaatst door superduc Bekijk bericht
      Ik zeg niet dat je ongelijk hebt ,maar lees dan alle kleine lettertjes drie keer
      Verzekeringsmaatschappijen zijn op deze wereld om veel premies tebeuren en weinig uit tebetalen
      En als er dus staat de vervangingswaarde is dat niet de waarde bij aankoop
      Normaal gesproken ben je met verzekeren meestal duurder uit dan met zelf het risico te nemen
      Het lijkt me erg duur om alleen voor diefstal 250€ tebetalen
      Ben in mijn 43 jarige leven twee keer bestolen ,da's een risico dat ik zelf wel kan nemen
      Daar wil ik dus geen groot kantoorpand en eentussenpersoon en nog een aantal mensen voor hoeven te betalen
      Iets anders is als je je brood ermee moet verdienen en je hebt de volgende dag toch weer een toestel nodig
      Niet noodzakelijk, ik heb er geen probleem mee om jaarlijks 240 euro neer te tellen, als ik m'n gerief kwijt ben dan kost me dat bijna 10.000 euro om alles nieuw te kopen. Bij mij staat alles duidelijk op papier, m'n lenzen die veel waardevaster zijn dan m'n body zijn allen tegen nieuwwaarde verzekerd, staat zwart op wit, de body tegen werkelijke waarde wat dan wel zo goed als niks meer is maar soit, het grote geld zit toch in de lenzen. Als ik alles gestolen wordt dan kost me dat 250 euro vrijstelling meer niet.
      Maar iedereen is er natuurlijk vrij van zo'n kantoor met personeel te onderhouden hé
      1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

      Comment


      • #18
        Re: Verzekering camera

        Oorspronkelijk geplaatst door superduc Bekijk bericht
        Het lijkt me erg duur om alleen voor diefstal 250€ tebetalen
        Ben in mijn 43 jarige leven twee keer bestolen ,da's een risico dat ik zelf wel kan nemen
        Daar wil ik dus geen groot kantoorpand en eentussenpersoon en nog een aantal mensen voor hoeven te betalen
        Op jaarbasis is 240 euro niets als je dan voor 10.000 euro verzekerd bent, vind ik toch. Als je natuurlijk nooit bestolen wordt... dan betaalde je je cam dubbel. Een prof kan dat risico niet nemen.

        @Agent-orange: ik woon in België. Ik kan me voorstellen dat er in NL andere tarieven en voorwaarden van toepassing zijn.

        @superduc: idd elektronica is na enkele jaren steenoud. Langs de andere kant, de cams worden met de jaren ook goedkoper dat compenseert het eventueel verlies een beetje. Een degelijke cam vervang je ook niet direct na 3 jaar.
        Ik weet niet of de verzekeringsfirma's de verzekerde waarde laten dalen met de jaren?
        Pentax K100D en 2ehandsglas - Canon A640 - FZ50

        Comment


        • #19
          Re: Verzekering camera

          Oorspronkelijk geplaatst door superduc Bekijk bericht
          Ik zeg niet dat je ongelijk hebt ,maar lees dan alle kleine lettertjes drie keer
          De verzekering van de NOB die Kees bedoelt is een hele bekende binnen fotograferend Nederland. Oorspronkelijk bedoeld voor de beroepsfotografie, maar ze accepteren ook amateurs. Niet de goedkoopste, wel een hele goede dekking (o.a. tegen molest, als je dat wilt!). Reken wel op een stevige premie; 3% of daaromtrend van de te verzekeren waarde.

          Comment


          • #20
            Re: Verzekering camera

            Weet er iemand hoe het dan eigenlijk zit met tweedehands lenzen?
            Want het merendeel van mijn lenzen zijn tweedehands en ik heb daar geen factuur van, maar hoe kan je dat dan aan jouw verzekeraar bewijzen?
            Nice pen, bet you write good stories with it.
            Nikon D50 * 17-35 F2.8 * 35-70 F2.8D * 50 F1.8 * 180 F2.8 * Tamron 90 F2.8 * SB-600

            Comment


            • #21
              Re: Verzekering camera

              Dat hoef ik niet. Op de specificatie staat de lens, serienummer en de waarde waarvoor ik het wil verzekeren. That's it.
              Bodies: Nikon D700, D200
              Zoom: Nikkor AF-S 18-70, AF-S 24-120VR, AF-S 70-200/2.8, Tokina 12-24
              Primes: Nikkor AF-D 50/1.8, AF-D 85/1.8, AF-S 300/4, Sigma 150/2.8 EX

              Comment


              • #22
                Re: Verzekering camera

                Oorspronkelijk geplaatst door Seppe86 Bekijk bericht
                Weet er iemand hoe het dan eigenlijk zit met tweedehands lenzen?
                Want het merendeel van mijn lenzen zijn tweedehands en ik heb daar geen factuur van, maar hoe kan je dat dan aan jouw verzekeraar bewijzen?

                Hiervoor moet je eerst een taxatie-rapport laten opmaken. Dit kun je dan overleggen aan de verzekeringsmij. Momenteel ben ik ook in deze procedure. Heb mijn materiaal ook veelal 2e hands gekocht, maar wil het wel gaan verzekeren.
                Via Kamera-Express heb ik een taxatie laten uitvoeren en ontvang ik het rapport. Kost 1% over het totaal taxatiebedrag. Uiteraard alleen in NL geldig. En je moet er wel voor langs, wat ze adviseren is om een afspraak te maken. Niet iedere verkoper mag/kan dat daar doen.

                'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

                Comment


                • #23
                  Re: Verzekering camera

                  wij zijn een jaar of 4 geleden in Zuid-Afrika overvallen, en onze dig camera, dig video, gsm en nog wat spullen zijn wij toen kwijtgeraakt.

                  Thuisgekomen (België) bleek, dat wij onder onze inbraakverzekering gedekt waren voor diefstal met geweld.
                  In ons geval was hiervan uiteraard duidelijk sprake, onder bedreiging van 2 pistolen, en een kidnapping van 1/2 uur in onze huurauto door een verlaten bergachtig gebied, kun je wel spraken van geweld.
                  Maar blijkbaar valt onder geweld ook een stevige duw, waardoor je valt en de dief eenvoudig je fototas kan meepakken.

                  Voordat je dus een dure verzekering afsluit zou ik zeker even checken of een dergelijke voorwaarde ook in jouw/jullie polis inbraakverzekering is opgenomen.

                  Er kwam nadien een schade expert thuis langs, om de waarde van de gestolen goederen te bepalen, aan de hand van aankoopbonnen/facturen, en met behulp van....jaja, de brochure van een bekende fotoketen in Be, namelijk Act..shop.
                  Op basis van de kosten die je moeten maken om de apparatuur ter vervangen door gelijkwaardige toestellen, minus de afschrijving, wordt dan de schadevergoeding uitgekeerd.

                  Ging allemaal heel vlot, binnen enkele weken hadden wij het geld op onze rekening.
                  Nikon D80 - Tamron 28-75 - Sigma 70-300 APO - Sigma 500 DG ST

                  Comment


                  • #24
                    Re: Verzekering camera

                    Ik heb vanochtend eens voor de nieuwsgierigheid naar ethias gebeld.
                    Dat was geen enkel probleem. Zelf heb ik er enkel mijn autoverzekering lopen. (Dus ook maar 1 polis...)
                    Ik heb eens een voorstel gevraagd voor een camera met richtprijs 550 euro. (Daar ik van plan ben wss de FZ50 met enkele accessoires of heel mss toch nog de S3, aan te kopen.)

                    Ik zal hier het voorstel neerzetten zodra ik dit binnen heb.

                    Mvg,

                    Johan.
                    Mvg,
                    Johan

                    Comment


                    • #25
                      Re: Verzekering camera

                      ik heb een extratje genomen bovenop mijn diefstal verzekering waardoor mijn "losse" eigendommen ook buiten de woning verzekerd zijn (laptop, gsm, camera's, lenzen, etc), dus als die op locatie of uit mijn wagen gestolen worden zijn ze nog verzekerd, en de optie was niet eens zo erg duur.
                      Het is een polis van Axa-Royal Belge, het bedrag ken ik niet uit het hoofd, kan thuis wel eens in de polis kijken

                      Comment


                      • #26
                        Re: Verzekering camera

                        Bon,

                        Ik heb ondertussen een voorstel binnen.
                        Op basis van de kostprijs en al naargelang het voor privé of beroepsdoeleinden is begint het polisbedrag op jaarbasis op 12% van de aanschafwaarde van het toestel.

                        Mvg,

                        Johan.
                        Mvg,
                        Johan

                        Comment


                        • #27
                          Re: Verzekering camera

                          Ik heb bij Dexia een verzekering gekregen tegen diefstal van al mijn computerapparatuur en software, en heb er gelijk mijn fototoestel mee laten verzekeren met een "blanket cover". Dat wil zeggen dat ik niet moet doorgeven dat ik een nieuwe lens of tas of zo bijgekocht heb, zolang de verzekerde waarde niet meer dan 20% overschreden wordt.

                          Is natuurlijk een "zakelijke" verzekering, maar als je een eigen zaak hebt kan het dus vrij gemakkelijk.

                          Dave
                          pixelpusher

                          Comment


                          • #28
                            Re: Verzekering camera

                            12 % is wel vreselijk veel. Bij de NOS ( NL) is het rond de 3 % voor werelddekking.

                            grtz edelf
                            Canon 1DX, 5D MKIII, EF 50 MKI, 24-70L, EF 11-24 4.0 L, EF 24-105L, EF 300 2.8 IS, EF 400 2.88 S II, EF 70-200 F2.8 F4, 600 EXII, etc

                            Comment


                            • #29
                              Re: Verzekering camera

                              Oorspronkelijk geplaatst door edelf Bekijk bericht
                              12 % is wel vreselijk veel. Bij de NOS ( NL) is het rond de 3 % voor werelddekking.

                              grtz edelf
                              Dat dacht ik ook 12%. Erg veel. Beetje body, lenzen en laptop kom je op € 5.000,00 = € 600,00 premie per jaar.

                              'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

                              Comment


                              • #30
                                Re: Verzekering camera

                                Bij centraal beheer (Nederland) betaal je ongeveer 5 euro per maand en ben je verzekerd voor 5000,-
                                Of 3 euro per maand voor 3000,-
                                Je hebt dan werelddekking, geen eigen risico en andere kostbaarheden zijn (meestal) ook verzekerd.
                                Alle voorwerpen moeten wel een minimale nieuwwaarde hebben van 200,- (zoals bij een eerdere reactie staat)

                                Comment

                                Working...
                                X