Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

mag je in belgie fotograferen op stations ??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: mag je in belgie fotograferen op stations ??

Als je de volgende raadgeving leest is het wel mogelijk om foto's te nemen in en rond Belgische stations; doch rekening houdend met...:
    http://www.treinspotter.be/general/advies.htm
    Deze inlichtingen gevonden op de site van: http://www.treinspotter.be/

In Nederland bij de NS gelden de volgende regels: http://www.ns.nl/servlet/Satellite?c...lang=nl&c=Page
    BD0681BE -
    Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door paparazzi Bekijk bericht
      speel de domme toerist die niet weet dat ie 't niet mag, dan kom je in principe nooit ergens in problemen (althans, ik heb dat nog nooit ergens ervaren, maar misschien is mijn charmante vrouwelijke glimlach daarvan wel mede oorzaak )
      Ja, dat doe ik ook altijd en je weet hoe dat de laatste keer is afgelopen. Maar ja, ik heb dan weer niet die charmes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
        Ja, dat doe ik ook altijd en je weet hoe dat de laatste keer is afgelopen. Maar ja, ik heb dan weer niet die charmes.
        hihi, misschien kun je je nog als travestiet verkleden; er bestaan hele knappe van die door mannen niet van 'n enorm lekker vrouwelijk ding te onderscheiden zijn

Comment

Net zoals onze national bollen mag je het nieuwe Station van Leuven niet fotograferen.
          Last edited by Nickon; 30 januari 2007, 19:38.
          Dat we ze nog lang mogen "trekken".
          Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ballistic Bekijk bericht
            De wat? Heeft België dat dan?
            We hebben de beste geheime dienst van de wereld. Nagenoeg niemand kent ze

Comment

mag niet mag niet , je mag ook ni vloeken, liegen , of te snel rijden..., maar daarom daarom houd ni iedereen daar zich aan ...,

als je als fotograaf al moet gaan opletten wat je wel en niet mag fotograferen,
              amai de journalisten onders ons zouden het zwaar moeilijk krijgen ...

kheb het dan niet over fotos voor publicatie in reclame oofzo , of voor verkoop , maar voor de rest trek je als fotograaf toch gewoon wat je zelft wilt.., zou maar wreed saai worden anders

in verlaten gebouwen komen mag ook niet, laat staat er fotos van nemen ..., maar kheb nog nooit iemand die men fotos gebruikt heeft horen zeggen, oei nee sorry daar mocht je niet fotograferen of komen ..

nu ja ....
              www.kemizz.com
              Brand new Blog
              kemizzdotcomonflickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Faan Bekijk bericht
                Meer nog, we hebben ook een aparte Inlichtingen- en Veiligheidsdienst van het stafdepartement Landsverdediging, ACOS IS, die al meerdere malen z'n nut heeft bewezen voor onze militairen.
                Amai, ze zijn nogal "verengelsd". Vroeger (eind jaren 90) heette dat SGR, stond voor Service General de Renseignements.
                Je wandelde daar zelfs als militair niet zomaar binnen.
                David Leemans
                Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

En telkens ik hier op BD zo'n ttopic opduik schrik ik toch.
                  Er blijken zoveel dingen te zijn die niet mogen gefotografeerd worden (deels voor redenen die ik persoonlijk niet echt gegrond vind).
                  Bestaat er een lijst/website waar alles wat niet geotografeerd mag worden te vinden is?

Gelukkig wordt je daarvoor in België zelden/ tot nooit opgepakt voor dergelijke feiten. De wetgeving omtrent is waarschijnlijk ook niet echt duidelijk.

Is het dan toegestaan om vanop een trein te fotograferen (de trein zelf dan)? Waarschijnlijk ook niet.
                  ... see the ART not the TOOL ...

Comment

In Myanmar mag je dus écht geen militaire objecten etc. fotograferen. Maar ergens kwam ik militairen tegen die er zelf om vróegen om gefotografeerd te worden en die heb ik dus ook genomen (op de foto dan wel... )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door inv Bekijk bericht
                      Bestaat er een website waar alles wat niet geotografeerd mag worden te vinden is?
                      Ja, hier kun je alles vinden, met voor- en tegenstanders, argumenten, feiten en sprookjes...

Comment

Volgens mij kun je je daar dus beter niet in verdiepen, zodat je je onschuldige blik niet hoeft te acteren en écht van niets weet als iemand je er op aanspreekt dat je ergens niet mag fotograferen.

Comment

alles hangt af van de gezindheid van de spoorbeamte (stationschef of onderchef) van dienst. Ik zou het alleszins gaan vragen. Als ze je bezig zien met foto's te maken op het perron en je komt te dicht met de perronrand, zullen ze je zeker verbieden om nog verder te doen, en kan je problemen krijgen. Veel hangt ervan af met hoeveel personen je er aan het fotograferen bent. als je met een paar mensen zijt en je doet het niet te opvallend....maar als je met een tiental bent en je gaat er veel aanstellerij verkondigen zou je wel eens in de problemen kunnen komen. Denk eraan dat je op het perron in principe enkel mag zijn in het bezit van een geldig vervoerbewijs. (destijds bestond er nog een perronkaartje) Heb je geen vervoerbewijs of geen toelating, ben je zo wie zo in overtreding, en als de beambte die dag niet goed gezing is, zou het wel eens kunnen tegen zitten.

groetjes,

Luc

Comment

Ik probeerde ooit de aankomsthal van JFK te fotograferen voor Customs. Was rap gedaan moet ik zeggen.... :s
                            www.olivierdutre.com
                            Boek 'Seeking Stillness' verkrijgbaar via Amazon

Comment

Met fotoclub Beringen zijn wij in de zomer ook naar het centraal station van Antwerpen getrokken en daar hebben wij ons eerst bij de stationschef aangemeld om een toelating om foto's te mogen nemen . Die toestemming hebben wij toen ook gekregen .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                                Ja, hier kun je alles vinden, met voor- en tegenstanders, argumenten, feiten en sprookjes...
                                Ik ben hier op het forum al verahlen tegen gekomen, maar mijn vraag was eerder naar website met een lijst waar de wetgeving omtrent dergelijke zaken op terug te vinden is.
                                ... see the ART not the TOOL ...

Comment

Working...
                                X