Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kopen in de usa

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: kopen in de usa

Oorspronkelijk geplaatst door gliderbee Bekijk bericht
    Hoe ziet dat met het papiertje van "De Beukelaar" indien je bijv. in Duitsland hebt gekocht (wat ik nogal eens doe) ?
    Geen probleem.
    Garantie van in Duitsland gekocht (Nikon) materiaal geldt evengoed hier.
    Althans, dit was zo toen ik mijn toestel binnenbracht.

Comment

Bij B&H kocht ik ooit een lens, betaalde ze, tot men constateerde dat ze die niet konden opsturen naar België! Al m'n geld teruggekregen hoor. Dan maar in de VS laten leveren, waar familie op reis ging die 2 lensen + 3 verrekijkers kon meebrengen. Geen enkel probleem. Zelf reis ik frequent voor 't werk. Altijd met dslr, maar nog nooit één controle gehad (Londen, Frankfurt, Brussel, Parijs, ...).

En aan de bezorgde poster hierboven, wees gerust. De veiligheidscontroles zijn 1000x serieuzer dan controles op smokkelen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
        Bij B&H kocht ik ooit een lens, betaalde ze, tot men constateerde dat ze die niet konden opsturen naar België! Al m'n geld teruggekregen hoor. Dan maar in de VS laten leveren, waar familie op reis ging die 2 lensen + 3 verrekijkers kon meebrengen. Geen enkel probleem. Zelf reis ik frequent voor 't werk. Altijd met dslr, maar nog nooit één controle gehad (Londen, Frankfurt, Brussel, Parijs, ...).

En aan de bezorgde poster hierboven, wees gerust. De veiligheidscontroles zijn 1000x serieuzer dan controles op smokkelen.
        en dat is maar goed ook!

'k Ben inmiddels al vrij zeker dat ik bij B&H ga bestellen. Zij mogen voor mij leveren bij 't adres van familie van vrienden in California die in april daar naartoe gaan.

Wat houdt die Mack-garantie van hen eigenlijk in? Kun je daarmee ook in Nederland terecht?

Comment

Ben wel eens curieus wat ze bij de douane gaan zeggen als je op voorhand (dus voor je op reis vertrekt) gaat vertellen dat je van vrijwel al je lenzen geen factuur hebt (dit is bij mij zo goed als het geval, allemaal wat oudere tweedehandslenzen). Maar dat je wil vermijden taks te betalen bij het terugkeren in de EU.

Denk dat je al vlug iets zal horen van ja meneer dan kunnen wij u niet helpen... Heb ik dan iets misdaan door tweedehands te kopen zonder factuur? En heb je dan de keuze lenzen thuislaten of smokkelen?

groets,
          Brecht

Comment

In de regel moet de tweedehandsverkoper U een bewijs van verkoop opmaken. Ook als hij een particulier is. In de praktijk wordt dit veelal vergeten...
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jap@a Bekijk bericht
              Ben wel eens curieus wat ze bij de douane gaan zeggen als je op voorhand (dus voor je op reis vertrekt) gaat vertellen dat je van vrijwel al je lenzen geen factuur hebt
              je moet je nooit vrijwillig bij de douane melden en dus slapende honden wakker maken: altijd gaan bij 'nothing to declare' en als je er toevallig een enkel keertje wordt uitgepikt dan is dat nog maar zo

Comment

Voor mijn teleconvertor hield de douane onlangs de aankoopfactuur die in m'n pakje zat gewoon bij. "Dat steken wij hier in ons dossier, meneer, ik kan u eventueel een kopietje maken" Heb die gast moeten duidelijk maken dat dit me hoogst ongewoon leek - uiteindelijk ben ik doorverbonden met een iets competentere ambtenaar, en die heeft dan maar beslist om de factuur op te sturen. Het zou er verdorie aan mankeren, da's mijn aankoopbewijs

Over kopen in de USA - als je het eerlijk wil spelen, reken dan op een flinke som geld erbij. Een voorbeeldje?

1. TC tweedehands gekocht (aankoopfactuur van 249 USD erbij, gelukkig heeft die als referentie gediend, want ik heb hem duurder betaald dan de vroegere nieuwprijs - minoltians weten waarover ik het heb )
                2. 13 euro bankkosten voor internationale overschrijving (gedeeld, dus verkoper nam ook 25 usd van kosten op zich)
                3. en nu komt het, na passage bij douane:
                - eerst 13,5 % invoertaks op aankoopprijs (gelukkig dus de 249 usd van factuur) mét verzendinggskosten erbij
                - dan 21% BTW op factuurprijs+verzending+invoer
                - en dan nog eens 25 euro douaneformaliteiten
                4. totaal extra betaald (bank en douanekosten): 104,5 euro, op een aankoopbedrag van zo'n 250 euro

Denk dus maar eerst twee keer na voor je iets in USA naar hier laat komen
                Fotograaf uit winterslaap ;-)
                7DII, Canon EF 400/5.6, Zeiss ZE 35/f2, Canon EF 85/f1.8 en Canon EF 135/f2

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Haspengouw Bekijk bericht
                  Denk dus maar eerst twee keer na voor je iets in USA naar hier laat komen
                  lees de topic maar eerst wat beter, want dan zie je dat de bedoeling helemaal niet is om op te laten sturen (en kans lopen op al die douanekosten), maar de spulletjes door vrienden mee te laten brengen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fotofiel Bekijk bericht
                    beste is verzenden binnen de VS naar een andere staat, dan betaal je geen tax (is in NY 8%).

Er bestaat een kans dat je tegengehouden wordt aan de douane, maar die is klein. Word je tegengehouden, dan heb je pech, en betaal je. Zal je uiteindelijk even duur af zijn als hier kopen. Dus een nul-operatie. Word je niet tegengehouden, dan doe je een mooie zaak.

Als je geen bezwaar hebt tegen belastingsontduiking, dan is het dus het proberen waard.
                    Wordt steeds moeilijker, want de goedkopere ketens (buydig.com/beachcamera.com,...) verkopen enkel als ook de Credit Card in de US geregistreerd is. Dus je kan niet vanuit Europa bestellen...

Comment

Dat B&H accepteert wél buitenlandse creditcards.

Comment

Ik vlieg regelmatig met al mijn fotomateriaal naar Roemenië en dit is wat ik meestal doe:
                        1) ik neem een copy mee van al de facturen die ik nog heb
                        2) in de luchthaven laat ik mijn materiaal 'uitklaren' -> document met 't materiaal dat ik 't land uitbreng.

Dit heeft 2 voordelen:
                        -> Als ik Roemenië verlaat heb ik geen probleem want dat document toont aan dat 't daar niet gekocht is, anders laten ze je daar uitvoerrechten betalen.
                        -> in België heb ik ook geen problemen want ik voer niks in.

Beetje meer tijd voor nodig in de luchthaven, maar kan je problemen besparen.
                        www.YourConcertShots.com

Comment

In de 18 jaar dat ik nu mijn fototoestel meesleep heb ik nog nooit controle gehad . Ik zou trouwens niet eens meer een factuur kunnen voorleggen . Niet dat ik het niet meer heb maar de inkts is opgelost ...

Ik heb trouwens mezelf al eens een lens vanuit de States opgestuurd . Geen enkel probleem . Het hangt er van af wat je aangeeft en de waarde .

Groeten,
                          Stefan
                          EOS400D & 40D en glas allerhande van 12 tot 400mm .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Naehatje Bekijk bericht
                            Of wanneer je iets cadeau krijgt van iemand, dan heb je toch zelf ook geen aankoopbewijs?
                            Heb een aantal jaren geleden een Sony filmcamera cadeau gekregen van een vriend in Hong Kong. Uiteraard geen aankoopbewijs.

De douane in Frankfurt pikte me eruit en maakte een schatting van de waarde van de camera, rekende aan ontdoken BTW en invoertaxen 750 Euro aan en wegens poging tot smokkel nog eens 750 Euro boete bovenop. In totaal dus 1500 Euro.

In Zaventem aangekomen wilde ik van de Belgische douane weten hoe het in België zat. Antwoord: je hebt geluk dat je hier niet bent gepakt want wij rekenen 21% BTW ipv 16% in Duitsland en de boete die je gekregen hebt is slechts het minimum bedrag (minstens gelijk aan de ontdoken belastingen en taxen).

Ik wilde die 1500 euro niet betalen en heb de camera in Frankfurt gelaten. De invoertaxen en BTW worden je dan kwijtgescholden maar van die boete van 750 euro geraak je niet af. Betalen!

Comment

MOD : Aangezien deze discussie eerder gaat over de plaats van aankoop en niet over een bepaalde lens zelf is dit topic verplaatst naar een passender forum . . .
                              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peter K Bekijk bericht
                                Mmmm....stel ik koop een tweedehands toestel. Dan heb je toch ook geen factuur !!! Bij particuliere verkoop is zelfs geen bewijs van betaling verplicht. Stel ... ik verkoop u mijn Pentax K100D en we bevestigen de verkoop met een stevige handdruk en een portie wederzijds vertrouwen. Jij betaalt en gaat de deur uit. Dan heb je geen enkel betalingsbewijs ! Er is toch geen enkele wet die dit verbiedt !!?!?!
                                Ik weet niet of deze wetgeving nog in voege is (in België) maar toen ik zoveel jaren terug mijn Canon SLR kocht dan kon je om eventuele miserie te vermijden bij de douane een bewijs van "inschrijving" ophalen waarbij je je moest aanbieden met je apparatuur inclusief al de nodige documenten ttz de bewijzen van aankoop in België. Er werd dan een formuliertje opgesteld voorzien van de nodige stempels en dat moest je bij het terugkomen in België en bij eventuele controle voorleggen aan de douane om te vermijden dat gans je fotoboeltje in beslag genomen werd .. waarschijnlijk bestaat het nog voor "derde landen" maar ja wie maalt daar tegenwoordig nog om behalve de sukkelaars die er toevallig uitgepikt worden voor controle

.. en BTW .. voor de naarstige surfer .. loont de moeite om daar eens te grasduinen .. behalve als je lak hebt aan flitspalen natuurlijk ..
                                http://www.fiscus.fgov.be/interfdanl...reis/index.htm

Comment

Working...
                                X