Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotograferen van mensen: schroom

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Fotograferen van mensen: schroom

    Oorspronkelijk geplaatst door Grf Bekijk bericht
    o maar dat zou ik ook al niet zien zitten het, ik neem foto's voor mijn plezier en wil mezelf absoluut (nog) geen fotograaf noemen hoor !
    Maar 't kan misschien een goeie oefening zijn, poses, camera standpunten proberen, paard+ruiter in beweging, ..... (wel even melden ook dan dat je daar wat wil op proberen)
    Als zij dan tevreden is met het resultaat, des te beter voor beiden. Indien niet, dan heb jij toch wat bijgeleerd.

    Ik heb nu ook de vraag gekregen van m'n toneelkring - allee, de regisseuse nadat ze m'n website gezien heeft - of ik de fotos wou trekken van het volgende toneelstuk. (ipv zelf mee te spelen)
    'k Heb het niet zo op mensen fotograferen, al zeker niet in beweging ('k weenie, 't is een gevoel), maar 'k heb de uitdaging aangenomen. 't Zal me oa ook leren werken met m'n externe flits (eventueel zelfs remote).
    Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
    MySite - All your base are belong to us - What you say

    Comment


    • #32
      Re: Fotograferen van mensen: schroom

      Tja al doende leert men natuurlijk, maar ik heb nog teveel het gevoel dat mijn 'goede' foto's meer door geluk dan kennis komen.

      Als het wat beter weer wordt zal ik anders es naar de manege gaan en daar wat fototjes gaan maken
      As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
      like.no.other

      Comment


      • #33
        Re: Fotograferen van mensen: schroom

        Misschien ook nog even dit : sommigen zien in jou duur materiaal met een indrukwekkende lens ook een symbool van kapitalisme en materialisme. Zo ben ik ver in het binnenland van Turkye ooit lastig gevallen geweest omdat ik met een Nikon F100 en 80-200 2.8 (die dus groot is) rond liep. En suget ginder vond dat hij beter foto's kon maken met zijn véél goedkoper toestelletje. En ook al beaamde ik dat, die gast werd behoorlijk agressief

        Comment


        • #34
          Re: Fotograferen van mensen: schroom

          Ik wordt toch serieus kwaad als er iemand ongevraagd een foto van mij neemt, en als die dan nog eens op internet beland...

          Als ik dan lees dat fotografen hier gewoon ongevraagd foto's op hun site gaan zetten, durf ik de straat niet meer op
          aangezien bijna iedereen hier zijn volledige foto-uitrusting in zijn signature zet...


          doe ik dat lekker niet!

          Comment


          • #35
            Re: Fotograferen van mensen: schroom

            Oorspronkelijk geplaatst door xliesx Bekijk bericht
            Als ik dan lees dat fotografen hier gewoon ongevraagd foto's op hun site gaan zetten, durf ik de straat niet meer op
            Tja, dat is ook een optie.

            Comment


            • #36
              Re: Fotograferen van mensen: schroom

              Ik probeer de situatie in te schatten. Verder maak ik gebruik van een 17-55mm lens wat inhoud dat ik vrij dicht op m`n onderwerp sta. Als mensen kenbaar maken niet op de foto willen respecteer ik dat en maak geen foto.
              De ene keer vraag ik of ik een foto mag maken een andere keer niet. Als ik straatartiesten fotografeer, mensen die tekenen,schilderen of die met andere dingen bezig zijn dan mag ik graag een praatje met ze maken, (interesse tonen)

              Dat breekt het ijs en vaak kan je foto`s maken.

              Voor mij geldt "Nee heb je, ja kan je krijgen"

              Nee is bij mij Nee (respect)

              Comment


              • #37
                Re: Fotograferen van mensen: schroom

                Je hebt een troost ik durf het ook niet zo
                Maar misschien moet je eerst is proberen om op feestjes gaan fotograferen en dan geleidelijke aan steeds meer onbekende fotograferen.
                Waar een wil is, is een weg
                ---------------------------------

                Comment


                • #38
                  Re: Fotograferen van mensen: schroom

                  ...cx
                  Last edited by BeBa; 6 mei 2007, 08:26.

                  Comment


                  • #39
                    Re: Fotograferen van mensen: schroom

                    Oorspronkelijk geplaatst door xliesx Bekijk bericht
                    Ik wordt toch serieus kwaad als er iemand ongevraagd een foto van mij neemt, en als die dan nog eens op internet beland...

                    Als ik dan lees dat fotografen hier gewoon ongevraagd foto's op hun site gaan zetten, durf ik de straat niet meer op
                    ligt er aan hoe iemand er uitziet of ie interessant genoeg is voor de foto; onopvallende casual types lopen bij mij in elk geval minder risico op de foto te komen dan de wat extravaganter uitziende mensen

                    mensen die zien dat ik 'n foto wil maken en dan gebaren dat ze niet willen, die laat ik overigens ook gerust, want dan is het fotomoment toch al voorbij en wordt het niks meer

                    Comment


                    • #40
                      Re: Fotograferen van mensen: schroom

                      Op mijn vorig toestel (analoog) had ik een soort lens met spiegel erop staan.
                      Kon toen 90° graden links rechts fotograferen, ideaal voor spelende kinderen enz.. te trekken.

                      Comment


                      • #41
                        Re: Fotograferen van mensen: schroom

                        Gwn doen

                        DEZE madame vondt het blijkbaar niet zo leuk dat ik haar fotografeerde tijdens haar " commisches" . Maar de seconde erna kon ze er blijkbaar toch me lachen
                        Mvg,
                        Marijn

                        My Flickr

                        Comment


                        • #42
                          Re: Fotograferen van mensen: schroom

                          Super al jullie reacties, ben ik zeer mee geholpen!
                          @BeBa: thanks voor de link, inspirerend filmpje
                          @Rogier: goede tip van die feestjes en later onbekende!
                          @marc: natuurlijk, nee = nee
                          @picasso: ja, fototoestel kan m.i. best mee spelen, bij het filmpje van BeBa zie je de fotograaf ook een mooi toestel ervoor gebruiken (ik denk Leica).
                          Groetjes, Damiaan.
                          Photoshop Articles + Albus Webdesign ... proud owner of a Olympus OM-D EM-5

                          Comment


                          • #43
                            Re: Fotograferen van mensen: schroom

                            Wat ook een goede tip is. Doe mee aan een SD
                            In Dinant lukte het nu veel beter, heb zelfs foto's gemaakt in het restaurant en bijna geen 1 bd'er had me in de gaten.

                            Ik wou eigenlijk met me SLR foto's maken van dat we aten. Dit pakte even anders uit, want me lens was helemaal beslagen. Dus heb ik maar even met me compactje geshoten. Verwacht niet zo veel van de foto's, ik toon ze omdat ze toch iets van het avond maal tonen. Voor de liefhebber is er een link naar de kleuren foto. Kleur
                            Waar een wil is, is een weg
                            ---------------------------------

                            Comment


                            • #44
                              Re: Fotograferen van mensen: schroom

                              Gewoon veel doen. In het begin gebruikte ik een lange telelens, maar op een gegeven moment heb je alle gezichten en uitdrukkingen wel gezien. Nu fotografeer ik alleen nog maar met een breedhoek (17-35), om meer mensen in situaties en scenes te fotograferen, en je hebt qua perspectief ook meer mogelijkheden, maar 't is ook moeilijker, omdat je een interessante achtergrond nodig hebt. Bij mij weten mensen tegenwoordig altijd als ik ze fotografeer, en ik kan niet zeggen dat ik negatieve reacties krijg. Meestal zelfs helemaal geen reactie. Als ze het niet willen, draaien ze zich weg of lopen door, en dan weet ik ook genoeg.
                              Ik heb nog veel te leren om tot een consistente kwaliteit te komen, maar goed, mijn klanten willen geen geïsoleerde personen meer, maar wel echte Europese straatscenes. Nie simpel, maar er zit vooruitgang in.
                              ______
                              www.vue.photo

                              Comment


                              • #45
                                Re: Fotograferen van mensen: schroom

                                Bedankt Simplephotography! Zover dat ik "alle gezichten en uitdrukkingen wel gezien" ben ik nog niet maar dat komt hopenlijk wel met deze en de vorige tips van iedereen!
                                Grappig je laatste zin gezien je nickname: "Nie simpel, maar er zit vooruitgang in."
                                Thanks!

                                @Rogier: zal over het meedoen aan een SD eens nadenken, ik woon in NL dus de drempel is wel wat hoog maar wie weet
                                Groetjes, Damiaan.
                                Photoshop Articles + Albus Webdesign ... proud owner of a Olympus OM-D EM-5

                                Comment

                                Working...
                                X