Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotograferen van mensen: schroom

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Fotograferen van mensen: schroom

    Oorspronkelijk geplaatst door paparazzi Bekijk bericht
    nee, ook achteraf vraag ik niets
    Daarom noem je jezelf dan ook "paparazzi" hé!
    Henri

    Comment


    • #17
      Re: Fotograferen van mensen: schroom

      Oorspronkelijk geplaatst door damsoft Bekijk bericht
      @paparazzi, wonderlijk dat de meeste het toch niet door hebben of niets zeggen, had ik niet verwacht.
      zeker tijdens evenementen is er zoveel volk en eveneens veel volk met camera's dat je een van de velen bent en de aandacht van de mensen die jij fotografeert gaat toch naar wat anders en maar zelden naar jou

      zelf gebruik ik overigens mijn tele (70-300) om straatfoto's te maken, je kunt dan tenslotte een wat gepastere afstand houden dan wanneer je met 'n groothoeklens die camera bij iemand in z'n gezicht moet douwen

      Comment


      • #18
        Re: Fotograferen van mensen: schroom

        Oorspronkelijk geplaatst door HdL Bekijk bericht
        Daarom noem je jezelf dan ook "paparazzi" hé!
        De naam paparazzi heb ik tijdens mijn laatste vakantie gekregen van mijn medereisgenoten en daar was ik fier op. En ik vond 'm wel zo toepasselijk om dat dus maar als nickname te gaan gebruiken op forums. (Dacht dat die naam al wel bezet zou zijn, maar dat valt mee!)

        Comment


        • #19
          Re: Fotograferen van mensen: schroom

          Oorspronkelijk geplaatst door paparazzi Bekijk bericht
          Integendeel! Ik vind 't mooier als mensen niet in de camera kijken en gewoon met hun eigen ding bezig zijn.
          En ik vind het juist het mooist om de foto te maken als mensen net recht in de camera kijken maar op dat moment nog niet weten dat ze gefotografeerd worden. Daar wacht ik dan vaak op. Zo is er voor elk wat wils...

          16:55:00


          1 seconde later:


          14:35:27


          5 seconden later:

          Comment


          • #20
            Re: Fotograferen van mensen: schroom

            Leuk Leonidas die verschillen te zien! Bij vooral het 2e meisje is de 1e shoot het spontaanste en leukste vind ik.

            Ja paparazi, tijdens evenementen zal het makkelijker zijn, dus nou maar duimen dat het snel zomer word!
            Groetjes, Damiaan.
            Photoshop Articles + Albus Webdesign ... proud owner of a Olympus OM-D EM-5

            Comment


            • #21
              Re: Fotograferen van mensen: schroom

              Oorspronkelijk geplaatst door damsoft Bekijk bericht
              Een kaartje maken en in ieder geval bij me hebben zodat als er mensen vragen stellen zodat ik ze dat kan overhandigen vind ik best een goed idee.
              Zet er dan duidelijk je naam, adres en de specs van je materiaal op, zodat "ze" weten waar ze moeten zijn als "ze" nog iets nodig hebben.

              Mvg,
              TravelToy
              www.christian-bailleul.be | Blog

              Comment


              • #22
                Re: Fotograferen van mensen: schroom

                Oorspronkelijk geplaatst door picasso Bekijk bericht
                Uiteraard ben je niet de enigste blijkt zelfs dat veel fotografen introverte types zijn
                No i'm not!
                ( Brian: "you're all individuals" - All: "yes, we are all individuals" - One: "i'm not" )

                Oorspronkelijk geplaatst door picasso Bekijk bericht
                Het bijkomende voordeel van een groothoek is dat je daar net mee kunt pretenden dat de persoon niet op de foto staat, hij kent immers de beeldhoek niet
                Fisheye....

                Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                Ik geef ongeveer in 30% van de gevallen m'n kaartje af, voor de rest is er nooit contact met het 'model'.
                Oorspronkelijk geplaatst door damsoft Bekijk bericht
                Een kaartje maken en in ieder geval bij me hebben zodat als er mensen vragen stellen zodat ik ze dat kan overhandigen vind ik best een goed idee.
                Er is hier ergens een topic op BD waar je 250 gratis visitekaartjes kunt bestellen, but i'll be d*mned if i remember where.
                Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
                MySite - All your base are belong to us - What you say

                Comment


                • #23
                  Re: Fotograferen van mensen: schroom

                  Zijn degenen met de schroom te fotograferen overigens man of vrouw?

                  Kan best zijn dat ik het als vrouw makkelijker heb om niet als bedreigend/lastig te worden gezien door mijn objecten dan als man?

                  Mijn e-mail of kaartjes zou ik alleen geven aan mensen waar je potentieel iets aan zou kunnen verdienen. Niet aan alle random personen die toevallig een keer voor je lens lopen.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Fotograferen van mensen: schroom

                    Aha dit is een goede thread !

                    Ik heb hetzelfde probleem. Ben overlaatst in het zonienwoud een ruiter tegengekomen op een paard dat heeeel sterk leek op het paardje dat wij vroeger hadden.
                    maar had niet direct het lef om van zo'n vreemde man op een paard een aantal foto's te gaan nemen.

                    Dus concreet zouden jullie foto's maken en als die persoon niet van zijn oren maakt gewoon doorwandelen.
                    Komt hij wel vragen stellen/klagen dan een kaartje geven met een naam en website waar de foto's terecht komen ?

                    G
                    As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
                    like.no.other

                    Comment


                    • #25
                      Re: Fotograferen van mensen: schroom

                      Oorspronkelijk geplaatst door TedereTijger Bekijk bericht

                      Er is hier ergens een topic op BD waar je 250 gratis visitekaartjes kunt bestellen, but i'll be d*mned if i remember where.
                      deze ?
                      As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
                      like.no.other

                      Comment


                      • #26
                        Re: Fotograferen van mensen: schroom

                        Oorspronkelijk geplaatst door Grf Bekijk bericht
                        Ben overlaatst in het zonienwoud een ruiter tegengekomen op een paard dat heeeel sterk leek op het paardje dat wij vroeger hadden.
                        maar had niet direct het lef om van zo'n vreemde man op een paard een aantal foto's te gaan nemen.
                        Was een keer op de hei tegen zonsondergang foto's aan 't maken, komt er 'n meisje op paard voorbij en die vroeg mij om tegen betaling een keer foto's van haar paard te komen maken. Dus dát kun je ook nog treffen!

                        Comment


                        • #27
                          Re: Fotograferen van mensen: schroom

                          Oorspronkelijk geplaatst door paparazzi Bekijk bericht
                          Was een keer op de hei tegen zonsondergang foto's aan 't maken, komt er 'n meisje op paard voorbij en die vroeg mij om tegen betaling een keer foto's van haar paard te komen maken. Dus dát kun je ook nog treffen!
                          Een ritje achterop zou voor mij al voldoende zijn...
                          Canon 350D
                          Meer op: http://griffintje.deviantart.com of blog: http://griffintje.blogspot.com/

                          Comment


                          • #28
                            Re: Fotograferen van mensen: schroom

                            Oorspronkelijk geplaatst door paparazzi Bekijk bericht
                            Zijn degenen met de schroom te fotograferen overigens man of vrouw?

                            Kan best zijn dat ik het als vrouw makkelijker heb om niet als bedreigend/lastig te worden gezien door mijn objecten dan als man?

                            Mijn e-mail of kaartjes zou ik alleen geven aan mensen waar je potentieel iets aan zou kunnen verdienen. Niet aan alle random personen die toevallig een keer voor je lens lopen.
                            Ja paparazzi, daar zit zeker wat in! Ik denk dat een vrouw fotograferen ik nog veel moeilijker vind (ja, k ben een man).
                            Thanks voor je tip wbt kaartje.
                            Groetjes, Damiaan.
                            Photoshop Articles + Albus Webdesign ... proud owner of a Olympus OM-D EM-5

                            Comment


                            • #29
                              Re: Fotograferen van mensen: schroom

                              Oorspronkelijk geplaatst door Grf Bekijk bericht
                              Yep, dat is m zo te zien want linkje http://www.vistaprint.be/vp/ns/splas....aspx?xnav=top gaat over gratis... maar ben nu effe aan het lezen ivm de voorwaarden...

                              Gevonden:
                              1. Zijn uw gratis produkt aanbiedingen echt gratis? Ja! U betaalt alleen voor verzend- en verwerkingskosten en voor extra produkt opties indien u die toevoegt.
                              2. Gratis visitekaartjes hebben het VistaPrint logo op de achterzijde.
                              Groetjes, Damiaan.
                              Photoshop Articles + Albus Webdesign ... proud owner of a Olympus OM-D EM-5

                              Comment


                              • #30
                                Re: Fotograferen van mensen: schroom

                                Oorspronkelijk geplaatst door paparazzi Bekijk bericht
                                Was een keer op de hei tegen zonsondergang foto's aan 't maken, komt er 'n meisje op paard voorbij en die vroeg mij om tegen betaling een keer foto's van haar paard te komen maken. Dus dát kun je ook nog treffen!
                                o maar dat zou ik ook al niet zien zitten het, ik neem foto's voor mijn plezier en wil mezelf absoluut (nog) geen fotograaf noemen hoor !

                                G
                                As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
                                like.no.other

                                Comment

                                Working...
                                X