Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

redcoon.be

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: redcoon.be

    Oorspronkelijk geplaatst door scalll Bekijk bericht
    En Orlicsken ?
    Uiteindelijk besteld bij Redcoon ?
    Zoja hoe is het afgelopen ?

    Ik sta op punt er ook te bestellen (geen camera, maar surround-speakers), maar dan wel onder rembours om het veilig te spelen...


    De samenvatting van de bestelling is imho toch duidelijk :



    Uiteindelijk betaal ik 38 Euro extra voor de verzending van een pak van +-30Kg en
    dit onder rembours + transportverzekering (wat dat ook mag inhouden)

    Bij grote verzendingen gebeurt de verzending door Transportbedrijf "De Greef" en niet door TNT e.d.
    Het ziet er in ieder geval vrij betrouwbaar uit na het lezen van deze stelling op Redcoon:

    "Groot formaat leveringen worden door De Greef Transport centrum bezorgd.
    Zodra uw levering klaar is voor levering, wordt er een leveringsafspraak met u
    gemaakt door De Greef Transport centrum, per telefoon."


    Wat ik me gewoon nog afvraag bij "onder rembours-verzending" is: mag je je pakket nog controleren vóór je betaalt ?

    Mag je eigenlijk weigeren om te betalen/ontvangen als je ziet dat het pakket niet hetgene is wat je uiteindelijk besteld had ?



    Ervaringen met Redcoon zijn dus altijd welkom


    Nee, ik heb niks besteld. Sowieso ga ik mijn nieuwe apparatuur pas aankopen in mei, maar ik ben nu al fanatiek aan het uitkijken naar goede shops.
    De vele negatieve commentaren op Tweakers laten toch alleszins geen goede indruk na, maar dat is veelal zo met de goedkoopste shops natuurlijk.
    Ik hou het voorlopig nog op Konijnenberg, waar je toch je materiaal kan ophalen en testen.
    Canon Eos 80D / Canon EF-S 10-22 / Canon EF-S 17-55 f2.8 IS / Canon EF 50 f1.4 / Canon EF 70-300 IS / Lowepro Nova 5 AW / Lowepro Slingshot 3 AW
    http://www.orlik.be

    Comment


    • #17
      Re: redcoon.be

      Ook even mijn ervaring hier nu neerpennen


      Heb ondertussen mijn pakket goed ontvangen...

      Na een kleine 3 weken wachten had ik contact opgenomen met Redcoon om na te vragen waar mijn pakket nu bleef...

      Via de chat-module vernam ik al snel dat ik best zelf een afspraak zou maken met de Greef Transport voor mijn levering...
      (normaal gezien zou de Greef mij moeten contacteren)

      Zo gezegd, zo gedaan en de dag erna werd mijn pakket netjes bij mij thuis binnengebracht...
      Betaling moest wel contant...

      Conclusie : (indien transport de Greef) bel meteen zelf voor een afspraak & alles verloopt snel & correct...

      Comment


      • #18
        Re: redcoon.be

        Ik wacht nu al 2 weken op mijn Nikon D40, die was volgens de site direct leverbaar. Na contact via hun chat, zeiden ze dat er levereringsproblemen zijn bij Nikon. Nu zou ik nog eens 4 weken moeten wachten. Op andere sites zie ik dat ze wel in stock zijn. Ik denk dat ik mijn geld zal terugvragen. Op zo'n manier zullen ze met mij geen zaken meer doen. Een ontgoochelde redcoon klant.

        Comment


        • #19
          Re: redcoon.be

          marcvitro,

          ik ben juist hetzelfde tegengekomen als jij.
          D40 besteld op 2 mei, ze beloofden me toen op de chat dat ik hem eind vorige week zou hebben. Ondertussen verscheidene chatsessies gehad, en wat druk gezet. Na informatie van de productmanager, bleken er problemen te zijn met Nikon. Ben ik akkoord mee, kan gebeuren, maar qua communicatie kan dit stukken beter!
          Heb dan vriendelijk gevraagd mijn geld terug te storten, wat ze nu ook gaan doen.
          Ondertussen is mijn toestel al besteld bij top-foto.de.
          Goedkoper + goede service!

          Spijtig voor Redcoon, maar mij zien ze er niet meer. Een klein mailtje om de mensen op de hoogte te houden met leveringsproblemen zou geen kwaad kunnen.

          Comment


          • #20
            Re: redcoon.be

            Ik heb de mijne dan maar besteld via konijnenberg.be
            Na 3 dagen had ik hem al, prima service en goede prijzen.

            Comment


            • #21
              Re: redcoon.be

              Ik heb vorige week een printer gekocht bij Redcoon (een mij onbekende winkel) en heb me op dit forum geregistreerd enkel en alleen om mijn ervaringen door te geven omdat dit topic op 1 staat in Google als men 'Redcoon' intikt.

              Ik bestelde de printer dinsdag. Omdat het betalen via MasterCard op hun website niet lukte, en de andere betalingsopties vreemd genoeg blokkeerden, heb ik gebeld naar hun klantendienst.

              Daar werd ik direct verder geholpen (de lijn is wel betalend) en kreeg ik een rek.nr. waarop ik het geld overschreef.

              2 dagen later kreeg ik een mailtje dat ze mijn overschrijving ontvangen hadden, enkele uren later dat mijn printer verstuurd was, en de volgende dag (de vrijdag) ontving ik thuis reeds mijn printer, perfect geleverd en met alle nodig papieren en toebehoren.

              Hoe ze zo goedkoop en zo snel kunnen werken is mij een raadsel, maar Redcoon is in ieder geval te vertrouwen en ik zou het iedereen kunnen aanraden.

              Als het positief is mag het ook eens gezegd worden, want het tegengestelde is vaak waar op internet. Bij deze dus

              Comment


              • #22
                Re: redcoon.be

                Ik heb er al verschillende keren gekocht (geen fotomateriaal). Steeds alles volgens afspraak zoals aangegeven op hun site. Net voor Nieuwjaar een HD/DVDrecorder besteld, na levering alles ingesteld, opnames gemaakt en een dag of 2 later een DVD willen spelen... Tray opende niet.. Chat met Redcoon waarbij ik snel geholpen werd en enkele minuten later een retourform kreeg toegestuurd. Wegens vakantie had ik het adres van een familielid opgegeven om de recorder terug op te halen wat ook volgens afspraak gebeurde. Zoals afgesproken een nieuwe recorder ontvangen net na Nieuwjaar (dat had ik ook zo gevraagd omdat ik thuis wou zijn bij levering).

                Overal loopt al eens iets mis, hoe er op zoiets gereageerd wordt maakt of een firma betrouwbaar is of niet. Hier geen probleem dus

                Betaling met creditkaart gaat via een externe website (firma in Wales) en werkt ook perfect. Het feit dat er een verzekering op mijn cc zit helpt om bij een beetje twijfel toch de sprong te wagen maar tot vandaag heb ik geen klagen van mijn internet aankopen (sinds 1997 koop/boek ik regelmatig online).
                bye, Maurice
                https://on4bam.com/
                Nikon D7500

                Comment


                • #23
                  Re: redcoon.be

                  Heb er onlangs een lcd tv besteld.

                  Op moment van bestelling stond die bepaalde tv in voorraad en direct leverbaar.

                  Bestelling geplaatst, betalingsbericht ontvangen.

                  Plotseling staat die tv niet meer leverbaar: eerst 2 weken en dan een dag later 3 weken. en

                  Gemaild met RedCoon en toch gezegd dat dit niet echt kon want bijna al hun produkten staan op de website als voorradig.
                  Heb deze dan door een andere lcd kunnen vervangen (kleine opleg moeten overschrijven) en ben nu wachtende op de levering (hopelijk komt dit goed, ik verwacht eerdaags toch wel een telefoontje).

                  De prijzen zijn inderdaad vaak veel lager (zeker voor televisies) maar hun manier van werken laat toch zeer te wensen over vind ik persoonlijk. De grootwarenhuizen krijgen hiervoor controles (afficheren van prijzen en geen voorraad hebben) maar blijkbaar grote internethandels niet.


                  Mvg

                  Steven
                  1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

                  Comment


                  • #24
                    Re: redcoon.be

                    Zelf nog geen problemen gehad met redcoon.
                    Altijd correct in handeling geweest

                    Let wel op : ze zijn niet voor alles goedkoop hoor
                    www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

                    Comment


                    • #25
                      Re: redcoon.be

                      Ik heb ook een printer besteld bij redcoon een maand geleden. Er stond eerst 3 weken lever termijn. Dat was ok voor mij. Ik kon 3 weken wachten. Maar na 3 weken stond er plots 8 weken levertermijn. En ik kon geen 8 weken meer wachten, dan gemaild naar klantendienst en kreeg heel snel een reactie terug en 2 dagen later was m'n geld teruggestort op m'n rekening. K heb dan maar een andere printer besteld (ook bij redcoon).
                      Ze zijn heel correct en snel in het afhandelen. Maar je moet goed oppassen bij hun online voorraad. Ik zou er zeker opnieuw kopen.

                      Comment


                      • #26
                        Re: redcoon.be

                        scherm besteld (vorige week zondagavond) en staat nu naast me op't werk om straks thuis te mogen uitpakken, ik kan niet wachten!

                        Comment


                        • #27
                          Re: redcoon.be

                          Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
                          scherm besteld (vorige week zondagavond) en staat nu naast me op't werk om straks thuis te mogen uitpakken, ik kan niet wachten!
                          Hihi, hier ook vorige week geleverd 2 dagen na bestelling. Ik heb dus ook geen klachten van Redcoon. Hun Chatservice werkt ook heel goed.
                          Al doende leert men...

                          Flickr

                          Comment


                          • #28
                            Re: redcoon.be

                            Heb bij hen een schaakcomputer besteld......
                            Pffff lang verhaal kort te maken, de eerste is onder RMA opgehaald omdat die niet goed werkte.
                            Sturen ze een nieuwe 2de op die ook last heeft van identiek hetzelfde probleem, deze wordt morgen normaal onder RMA opgehaald.
                            Je kan er blijkbaar niet zomaar vanaf, ik wil van die schaakcomputer af omdat die corrupt is en niet werkt!! Er is duidelijk iets mis met die serie zijn hardware, maar dat willen ze niet geweten hebben blijkbaar.........ergelijk gewoonweg!
                            De eerste werd vervangen door de 2de omdat die niet herstelbaar was........nu, ik verwed er mijn kop op dat die 2de ook niet hersteld kan worden.
                            En blijkbaar ben ik toch wel toevallig de eerste die daarover klaagt zekers?????

                            Misschien omdat ik de enige ben die wilt dat een schaakcomputer werkt??? ipv dom te doen!!

                            grtz
                            glenn

                            ps: koop NOOIT een chess explorer pro van saitek !!
                            Last edited by Mordred; 16 maart 2010, 12:22.
                            Mijn site...
                            vandaelefotografie.be
                            * BD0916BE *

                            Comment


                            • #29
                              Re: redcoon.be

                              2x besteld bij hun een Dyson en nog iets zou moeten cheken met het vrouwtje.
                              Was altijd binnen de 3 dagen binnen en perfect verpakt
                              Je moet altijd wel goed kijken bepaalde zaken zijn ze duurder andere ...
                              Flickr

                              Comment


                              • #30
                                Re: redcoon.be

                                Ik ging net een home-cinema bestellen op Redcoon.nl wegens €125 goedkoper dan Redcoon.be
                                Kon niet registreren, NL stond standaard ingevuld, op de Belgische site €125 duurder, dus niet interessant.

                                Maar het grootste probleem is dat Redcoon hun magazijn zogezegd niet in staat is mensen te ontvangen om zelf hun pakket af te halen.

                                Tilburg is slechts 73km 48min van Antwerpen, anders had ik hem wel zelf afgehaald.
                                Conclusie : Redcoon.nl (en .be) is uiteindelijk toch niet zo interessant voor de Belgen, ook al adverteren ze die lage prijzen, we zijn er niets mee (tenzij een tante in NL)

                                Comment

                                Working...
                                X