Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gearresteerd in Spanje bij het fotograferen :-(

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Gearresteerd in Spanje bij het fotograferen :-(

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
    Je bedoelt: je maakt de foto's stiekum en niet open en bloot onder een bewakingscamera?
    Die bewakingscamera heb je het precies moeilijk mee hé? Ik let daar zelfs niet op.
    Nee, ik zou dit gewoon nooit doen, heeft toch iets met mentaliteit te maken denk ik.

Comment

------
      Last edited by Leonidas; 25 februari 2007, 15:30.

Comment

------
        Last edited by Leonidas; 25 februari 2007, 15:31.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
          Kijk, als jij niks raars vind aan het fotograferen van minderjarigen, is dat jou zaak, maar vergeet niet, dat er héél veel mensen zijn die hier wel een probleem mee hebben. Als er een vreemde man met een hoop rare lenzen foto's maakt van mijn dochter, wees maar zeker dat ik op zijn minst oplettend zal zijn.
          Of zie ik dit fout?
          Oei ......

Comment

Kijk, als jij niks raars vind aan het fotograferen van minderjarigen, is dat jou zaak, maar vergeet niet, dat er héél veel mensen zijn die hier wel een probleem mee hebben. Als er een vreemde man met een hoop rare lenzen foto's maakt van mijn dochter, wees maar zeker dat ik op zijn minst oplettend zal zijn.
            Of zie ik dit fout?
            Nou ga je wel heel erg ver. Een hoop rare lenzen? Ik heb altijd maar 1 lens bij me, bij dit soort werk, en niet eens een rare.

Het gaat er toch niet om wat je fotografeert maar wat je met de foto's doet, of niet? Ik weet echt niet wat er verkeerd zou zijn aan deze foto en waarom ik daarvoor toestemming van de moeder had moeten vragen.

Oplettendheid kan nooit kwaad.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tom Bekijk bericht
              Oei ......
              jaja let maar op, ik roep niet de politie maar den gendarm!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                Ik lette daar tot gisteren ook nooit op, maar ik heb iets geleerd.
                Wat heeft met mentaliteit te maken? Foto's nemen van mensen op straat? Dat is bijna al zo oud als de fotografie zelf.
                Tja, toch maar opletten, wat vroger kon kan nu niet meer soms, ze pakken je niet zomaar op. En persoonlijk heb ik daar geen probleem mee, liever een paar keer eentje teveel, dan 1 keer de foute laten lopen.
                We stevenen zo wie zo op een "politiestaat" af, met nultolerantie. Niks aan te doen.
                Voor de rest, wees volgende keer zo slim om je identiteitskaart op zak te steken, en probeer niet weg te glippen van de politie. Komt niet zo goed over . Waarschijnlijk had je dan met een paar woorden de situatie kunnen uitleggen

Comment

Of zie ik dit fout?
                  Wat mij betreft wel ja... jongens jongens, als dat nu ook al niet meer mag, waar zijn we in godsnaam mee bezig?!?
                  Straks moeten we ons ook nog gaan schuldig voelen als we nog maar naar een minderjarige kijken zeker???

Leve de inquisitie!

Comment

Kunnen we hier op BD niks verzinnen of een threadje verzamelen met links naar de desbetreffende wetsartikels in de plaatselijke taal, zodat we voor we naar xyz gaan, nog even een afdrukje kunnen nemen met url'ke erbij (just in case) ???
                    Zo kunt ge sneller een papierke boven halen ter staving wat wat ge aan 't prulle zijt
                    en weet ge waar ge U in land X moet aan houden ...
                    www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

Comment

vind dat toch ook straf zé,waarom zou je op straat geen foto mogen maken van een kind?
                      als da al niemeer mag,maar op het strand laten de ouders hun peuters in hun blote kont lopen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Snellie Bekijk bericht
                        Wat mij betreft wel ja... jongens jongens, als dat nu ook al niet meer mag, waar zijn we in godsnaam mee bezig?!?
                        Straks moeten we ons ook nog gaan schuldig voelen als we nog maar naar een minderjarige kijken zeker???

Leve de inquisitie!
                        ik begrijp wel de beide standpunten hoor (van rudy en van snellie).

Rudy heeft (meen ik te begrijpen) een dochter, en ik veronderstel dat snellie en leonidas geen dochter hebben. Als je geen dochter hebt en je maakt graag foto's met de beste bedoelingen, dan kan ik jullie verontwaardiging begrijpen, want je doet dus helemaal niks verkeerd; ik kan ook Rudy begrijpen, want de wereld van 2006 is nu eenmaal helemaal anders dan die van voor 1996 (dutroux) en van voor 2001 (twin towers).

Ik kan ook leonidas begrijpen als hij nooit een legitimatie op zak heeft, want zowel de belgen als de nederlanders op dit forum begrijpen denk ik niet tenvolle het mentaliteitsverschil tussen onze landen wat betreft legitimatie: belgen zijn opgegroeid in de notie dat je een identiteitskaart altijd moet bijhebben zodra je één stap buiten de deur zet (én indertijd ook minstens 500BF, of je kon opgepakt worden wegens landloperij !!!), nederlanders leefden in een angelsaxische traditie waarin een 'man van de wet' een degelijke reden moest hebben om je tegen te houden en je identiteit te vragen.
                        2001 en terroristisch gedoe hebben dit veranderd, en de aangehaalde wettekst van Tony smeT is daar een voorbeeld van: in Nederland worden de teugels dus ook aangehaald op dat gebied, maar vooraleer je als inwoner daarvan doordrongen wordt duurt dat wel een tijdje.

ik heb 20 jaar geleden een jaartje geleefd in Nederland, en de cultuurshoc die ik toen ervaren heb was TOTAAL onverwacht.
                        Je praat (ongeveer) dezelfde taal, je kijkt naar dezelfde programma's op TV, je gaat op vakantie in mekaars land, en je denkt dus dat je mekaar kent...

Neen, dus.

Je moet, zo heb ik ervaren, echt ergens wonen om ten volle de verschillen te ondervinden: dat doe je in je contacten met de plaastelijke overheid, de nutsbedrijven (ik had 20 jaar geleden mijn telefoonaansluiting op een kwartier, dat was toen in belgië nog 6 maanden, telefoon kon ik gewoon kiezen in de telefoonwinkel, bij ons kwam die toen nog van de RTT zaliger, en je moest blij zijn met wat je kreeg), de winkel, de job (man o man wat waren die nederlanders toch ongelooflijk hard met elkaar, mekaar verbaal kapotmaken was dagelijkse kost, ik geloofde mijn oren niet...) ,...

we reizen om te leren, is het gezegde.
                        't is maar de halve waarheid.
                        we wonen om te leren zou ik parafraseren.

erik
                        erik, Nikon materiaal

'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vj1 Bekijk bericht
                          op het strand laten de ouders hun peuters in hun blote kont lopen
                          als da al niemeer mag

We zijn hier toch ni in Amerika ? Daar zetten ze U als vrouw van de vlieger als ge borstvoeding geeft !
                          www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Paul C Bekijk bericht
                            We zijn hier toch ni in Amerika ? Daar zetten ze U als vrouw van de vlieger als ge borstvoeding geeft !
                            Dat is meer dan 100ml vloeistof hé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vj1 Bekijk bericht
                              vind dat toch ook straf zé,waarom zou je op straat geen foto mogen maken van een kind?
                              Omdat heel wat ouders dat niet willen en omdat kinderen te jong zijn om daar een gefundeerde mening over te hebben. Nogal logisch niet?
                              Ik vind niet dat de eerste de beste vreemde van mijn kinderen foto's moet beginnen nemen. Die persoon vraagt geen toestemming, geeft geen uitleg. Ik weet niet wat hij daarmee gaat aanvangen. Ik vind ook dat de eerste de beste vreemde geen foto's van mij moet nemen zonder dat ik weet waarvoor die dienen of ik mijn toestemming geef. Ik wil niet gebruikt worden voor iets waarvan ik totaal niet op de hoogte ben. Is dit niet gewoon het stukje privacy waarop we recht hebben?

Een fotograaf die er vanuit gaat dat hij over heel de wereld foto's mag nemen zoals dit in Nederland kan! Kan je nog naïever zijn, of is het gewoon egoïsme? "Ik vind dat dit mag, dus waarom zou het begot niet mogen?" Iemand die een beetje gereisd heeft weet natuurlijk dat de realteit andersom is.

Comment

Kijk, als jij niks raars vind aan het fotograferen van minderjarigen, is dat jou zaak, maar vergeet niet, dat er héél veel mensen zijn die hier wel een probleem mee hebben. Als er een vreemde man met een hoop rare lenzen foto's maakt van mijn dochter, wees maar zeker dat ik op zijn minst oplettend zal zijn...
                                Ik kan mijn naamgenoot absoluut bijtreden. Ik zou het niet kunnen appreciëren mochten foto's van mijn dochters plots op een site verschijnen, goedbedoeld of niet... Bovendien bestaat er, alleszins in België (en in andere landen zal er wel iets gelijkaardigs zijn) zoiets als portretrecht (tenminste, als je een nobele onbekende bent, voor politici ed ligt dat anders...).

Comment

Working...
                                X