Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gearresteerd in Spanje bij het fotograferen :-(

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Gearresteerd in Spanje bij het fotograferen :-(

    Andere landen is idd opletten geblazen. En dan heb ik het nog niet over de Oosterse landen

    Alles is goed afgelopen, dus een straf verhaal erbij

    Comment


    • #32
      Re: Gearresteerd in Spanje bij het fotograferen :-(

      heb met aandacht deze topic gelezen.
      wat het paspoort of identiteitskaart betreft, ja daar zijn we in Belgïe en Nederland eindelijk gelijk in, maar zoals reeds opgemerkt in Nederland moet je nog leren dat je ze altijd MOET bijhebben daar waar de wet in Belgïe zegt dat je je identiteit, wanneer je je IK niet bijhebt, binnen de 24 uur MOET kunnen aantonen. dat wil niet zeggen dat ze je dan laten lopen en dat je zelf maar naar het bureel moet terugkeren, neen ofwel contacteren ze je familie ofwel gaan ze mee naar de plaats waar je IK ligt.
      wat betreft het fotograferen van minderjarigen is het duidelijk dat dutroux veel naar de navel (maar dan 30cm lager) heeft gedaan.
      mensen met totaal geen slechte bedoelingen worden wanneer zij foto's maken van minderjarigen al snel bezien als mensen met die befaamde ziekte.
      ik ben van mening dat wij ons aan het bestaande tijdperk moeten aanpassen en dan ook de uiterste voorzichtigheid dienen te betrachten.
      en als je dan eens controle krijgt van de politie en je doet niets verkeerd, kan je alleen maar blij zijn dat ze zo attent zijn want wie wil zijn kind verliezen?

      Comment


      • #33
        Re: Gearresteerd in Spanje bij het fotograferen :-(

        Kan nochtans eenvoudig zijn :

        Er is wat je zegt.... en er is hoe je iets zegt
        Er is wat je doet.... en er is hoe je iets doet

        It's a thin line, maar blijkbaar voor sommigen o zo moeilijk...

        Comment


        • #34
          Re: Gearresteerd in Spanje bij het fotograferen :-(

          Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
          Een fotograaf die er vanuit gaat dat hij over heel de wereld foto's mag nemen zoals dit in Nederland kan! Kan je nog naïever zijn, of is het gewoon egoïsme? "Ik vind dat dit mag, dus waarom zou het begot niet mogen?" Iemand die een beetje gereisd heeft weet natuurlijk dat de realteit andersom is.
          Nee, ik heb inderdaad nog nooit gereisd.

          Pardon hoor, ik heb nergens gezegd dat ik vind dat het overal moet zijn zoals het in Nederland geregeld is. Dat moet elk land voor zich uitmaken. Ik heb wel gezegd dat indien mij een referentiekader ontbreekt dat ik me dan houd aan de regels die ik van huis uit gewend ben.

          Als jij in staat bent je vooraf op de hoogte te stellen van alle regels van het land dat je bezoekt, dan petje af hoor! Veel zijn er dat niet die je dat nadoen en als je de discussies hier een beetje volgt zou je zien dat weinigen van de regels van straatfotografie in onze eigen landen op de hoogte zijn. En Nederland is daarin nou eenmaal ongelooflijk veel vrijer dan Belgie.

          Comment


          • #35
            Re: Gearresteerd in Spanje bij het fotograferen :-(

            ik denk nochtans dat in nederland ook zoiets bestaat als protretrecht
            dus een persoon op een openbare plaats mag je niet zomaar fotograferen zonder de persoon zijn toestemming.
            en zeker niet publiceren.
            dit is zo beetje de regel in een heleboel landen.

            Comment


            • #36
              Re: Gearresteerd in Spanje bij het fotograferen :-(

              Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
              ik denk nochtans dat in nederland ook zoiets bestaat als protretrecht
              dus een persoon op een openbare plaats mag je niet zomaar fotograferen zonder de persoon zijn toestemming.
              en zeker niet publiceren.
              dit is zo beetje de regel in een heleboel landen.
              Kijk, dat is nou precies wat ik bedoel. Lees dit eens:


              Je zult zien dat je als geportretteerde minder rechten hebt dan de fotograaf en je gelijk alleen via de rechter kunt halen achteraf.

              Nog een link: http://www.iusmentis.com/auteursrech.../#openbarefoto

              Comment


              • #37
                Re: Gearresteerd in Spanje bij het fotograferen :-(

                Oorspronkelijk geplaatst door Tony smeT Bekijk bericht
                Dat is meer dan 100ml vloeistof hé
                haha
                You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
                www.koendd.be

                FZ50

                Comment


                • #38
                  Re: Gearresteerd in Spanje bij het fotograferen :-(

                  Ik maak al 45 jaar fotos en heb me altijd gegeneerd gevoeld om mensen te trekken zonder dat ze het weten (indertijd "candid" fotografie genoemd)

                  Ik voel me dan een voyeur en dat is ook zo

                  Er zijn genoeg gelegenheden in gesloten kring (familie, vereniging, bedrijf) om dit de doen en daar wordt het achteraf (doorgaans) nog geapprecieerd ook

                  Ook op reis enkel wanneer dit wordt voorgesteld (alhoewel de tijd van omarmingen met de plaatselijke bevolking stilaan tot de folklore behoren)
                  Trek voor de rest de monumenten en de bloemen en de bijtjes maar laat de mensen gerust

                  Een tijd geleden belde er thuis iemand aan om te vragen om een foto te mogen maken van onze voordeur omdat ze het ontwerp mooi vonden
                  Dit om te zeggen dat er nog mensen zijn met een groot gevoel van respect voor de anderen

                  Voor of na Dutroux, met telelenzen fotos van jonge meisjes maken, ben je betoeterd ?

                  Comment


                  • #39
                    Re: Gearresteerd in Spanje bij het fotograferen :-(

                    Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                    Ik maak al 45 jaar fotos en heb me altijd gegeneerd gevoeld om mensen te trekken zonder dat ze het weten (indertijd "candid" fotografie genoemd)

                    Voor of na Dutroux, met telelenzen fotos van jonge meisjes maken, ben je betoeterd ?
                    Ik vind dit een erg bekrompen opvatting maar ik respecteer je mening.

                    Comment


                    • #40
                      Re: Gearresteerd in Spanje bij het fotograferen :-(

                      Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                      Je zult zien dat je als geportretteerde minder rechten hebt dan de fotograaf en je gelijk alleen via de rechter kunt halen achteraf


                      Artikel 10 van de Belgische "Wet betreffende het auteursrecht en de naburige rechten":
                      "De auteur of de eigenaar van een portret dan wel enige andere persoon die een portret bezit of voorhanden heeft, heeft niet het recht het te reproduceren of aan het publiek mede te delen zonder toestemming van de geportretteerde of, gedurende twintig jaar na diens overlijden, zonder toestemming van zijn rechtverkrijgenden". Volledige lectuur leert ons dat een overtreding van de auteurswet een stafbaar feit is (om nog te zwijgen van eventuele schadeclaims van gedupeerden).
                      Zo zie je maar: niet veralgemenen, die Nederlandse toestanden.

                      Comment


                      • #41
                        Re: Gearresteerd in Spanje bij het fotograferen :-(

                        Oorspronkelijk geplaatst door Rudi_S60 Bekijk bericht
                        Zo zie je maar: niet veralgemenen, die Nederlandse toestanden.
                        Met alle respect maar volgens mij lees je niet goed wat ik schrijf.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas
                        En Nederland is daarin nou eenmaal ongelooflijk veel vrijer dan Belgie.

                        Comment


                        • #42
                          Re: Gearresteerd in Spanje bij het fotograferen :-(

                          Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                          Met alle respect maar volgens mij lees je niet goed wat ik schrijf.
                          Maar gaat het hier over wetten of over menselijke waardes? en het respecteren hiervan?

                          Comment


                          • #43
                            Re: Gearresteerd in Spanje bij het fotograferen :-(

                            Oorspronkelijk geplaatst door Rudi_S60 Bekijk bericht
                            Ik zou het niet kunnen appreciëren mochten foto's van mijn dochters plots op een site verschijnen, goedbedoeld of niet...
                            Ooit bij stilgestaan dat dat ook je eigen foto's (dus van jouw eigen site) kunnen zijn? Zo hebben al mijn foto's van kinderen (eigen kinderen & deze van vrienden) ooit een tijdje op een Russische pedofiele website gestaan voor er iemand van pBase de alarmklok luidde.

                            Comment


                            • #44
                              Re: Gearresteerd in Spanje bij het fotograferen :-(

                              Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                              Ooit bij stilgestaan dat dat ook je eigen foto's (dus van jouw eigen site) kunnen zijn? Zo hebben al mijn foto's van kinderen (eigen kinderen & deze van vrienden) ooit een tijdje op een Russische pedofiele website gestaan voor er iemand van pBase de alarmklok luidde.
                              Het een praat het ander niet goed natuurlijk. En hoe meer foto's er gemaakt worden, hoe groter de kans. Daarom, geen foto's van mijn kinderen maken door onbekenden.

                              Comment


                              • #45
                                Re: Gearresteerd in Spanje bij het fotograferen :-(

                                Hoi,

                                Wil je iemand fotograferen, vraag het gewoon, een elementaire vorm van beleefdheid..en het kost je niets ......en wedden dat men er meestal mee akkoord is.
                                Wil je die persoon een plezier doen , stuur dan de foto door via e-mail ,en zo is iedereen gelukkig.
                                Daar het ik de beste ervaring mee.

                                Groeten

                                Pat

                                Comment

                                Working...
                                X