Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat is een overeenkomst nog waard?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Wat is een overeenkomst nog waard?

    Nu ga ik er hier waarschijnlijk veel tegen mij in het harnas jagen,maar ik zou wel eens willen zien wie er iets verkoopt niet de hoogst mogelijke prijs zou uithalen.Immers bieden is niet verboden op BD dacht ik toch?En ik vind dat een verkoop pas rondt is als het bedrag in het handje ligt.Niet dat ik het zo zou doen,maar ik begrijp vepsylon wel ergens.
    Marc

    Nikon D50 + Nikkor AF-S DX 18-70mm f3.5-4.5 ED + Tamron 70-300+1GB SD card

    Comment


    • #17
      Re: Wat is een overeenkomst nog waard?

      Oorspronkelijk geplaatst door Spotterke Bekijk bericht
      Nu ga ik er hier waarschijnlijk veel tegen mij in het harnas jagen,
      Inderdaad! En terecht...

      Comment


      • #18
        Re: Wat is een overeenkomst nog waard?

        Oorspronkelijk geplaatst door iSacAt Bekijk bericht
        PM van vepsylon:
        Beste, camera is net buiten voor 295€,
        waarvoor mijn excuses.
        Prettig weekeinde toegewenst

        Youri
        einde PM
        Ik zou hem feliciteren met de verkoop van z'n camera voor 295 en eisen dat hij z'n lens nog steeds aan jou verkoopt voor 250.

        Comment


        • #19
          Re: Wat is een overeenkomst nog waard?

          Oorspronkelijk geplaatst door Spotterke Bekijk bericht
          Nu ga ik er hier waarschijnlijk veel tegen mij in het harnas jagen,maar ik zou wel eens willen zien wie er iets verkoopt niet de hoogst mogelijke prijs zou uithalen.Immers bieden is niet verboden op BD dacht ik toch?En ik vind dat een verkoop pas rondt is als het bedrag in het handje ligt.Niet dat ik het zo zou doen,maar ik begrijp vepsylon wel ergens.
          Je zal dat één keer doen, maar geen twee keer! Eerlijk is eerlijk. Woord is woord. Gebruikersnaam schrappen en IP-adres bannen! Bij BD horen we allemaal vrienden onder elkaar te zijn en moeten we elkaar ook steeds in de ogen kunnen kijken. Wat kom je hier anders doen?
          "Er is een grote norse neger in mij neergedaald die van binnen dingen doet die niemand ziet ook ik niet want donker is het daar en zwart."
          Lucebert Nederlands dichter en beeldend kunstenaar (1924 - 1994)
          Uit: Apocrief

          Comment


          • #20
            Re: Wat is een overeenkomst nog waard?

            Oorspronkelijk geplaatst door Spotterke Bekijk bericht
            Nu ga ik er hier waarschijnlijk veel tegen mij in het harnas jagen,maar ik zou wel eens willen zien wie er iets verkoopt niet de hoogst mogelijke prijs zou uithalen.Immers bieden is niet verboden op BD dacht ik toch?En ik vind dat een verkoop pas rondt is als het bedrag in het handje ligt.Niet dat ik het zo zou doen,maar ik begrijp vepsylon wel ergens.
            Hetgeen we (tot nu toe) weten :
            1. Verkoper vraagt 300 EUR
            2. Koper biedt 250 EUR
            3. Verkoper zegt : ok en geeft adres en gsm nummer
            4. koper zegt : ok, ik maak er dagje zee van

            Door stap 3 en 4 is verkoop afgesloten.
            Had verkoper toen echter gezegd (zoals hier wel vaker gebeurt) : "je hebt een optie op de lens. Ik wacht nog even af of er nog biedingen komen", dan zou ik je mening kunnen volgen zeker gezien de hogere, oorspronkelijke vraagprijs ...

            Oplichting vind ik wel een zwaar woord, je bent als (potentiële) koper je geld toch niet kwijt ? Iets wat op ebay bvb wel al eens gebeurt ...

            Maar zoals Leonidas opmerkt is de lens blijkbaar nog niet verkocht
            Last edited by filipo; 2 december 2006, 17:26.
            Mijn fotowebsite : www.filover.be

            Comment


            • #21
              Re: Wat is een overeenkomst nog waard?

              Dat je zo 'n hoog mogelijke verkoopprijs wilt bedingen is maar normaal. Daarin kan je hem nikw kwalijk nemen.

              Als je echter een akkoord sluit, dan houdt je je aan dat akkoord. Wettelijk gezien kan er van hem nu geïst worden dat hij het goed leverd. Zelfs al zou dat betekenen dat hij daarvoor een nieuwe moet gaan kopen.
              PS. Ik wou dat ik het kon

              Comment


              • #22
                Re: Wat is een overeenkomst nog waard?

                Alhoewel ik alle begrip heb voor jouw situatie, iSacAt , heb ik ook heel veel begrip voor vepsylon. Zelf ben ik 2x verkoper geweest , en die waren gereserveerd met de belofte te komen kijken en kopen. Intussen daagden er nog kopers op, die ik dus weigerde. Als puntje bij paaltje kwam, haakten de oorspronkelijke kopers af, en ik stond daar "met mijn p... in de wind" zoals ze hier zeggen. Ik stel voor dat jullie het gewoon uitpraten, je kunt je leven voor een dergelijke prul toch niet laten verzuren.

                Comment


                • #23
                  Re: Wat is een overeenkomst nog waard?

                  Nu, ik vind dat, gezien men op internet vaak anoniem is, de manieren snel en serieus van niveau zakken. Ook binnen andere contexten gebeuren er zaken op internet die niet door de beugel kunnen en die in het gewone leven allicht niet zouden gebeuren, maar men is toch "onzichtbaar".

                  Hoeveel respect men heeft, wordt blijkbaar voor een groot stuk bepaald door het feit of men er effectief kan op gepakt worden.

                  Triestig, maar dat is blijkbaar de realiteit.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Wat is een overeenkomst nog waard?

                    Mijn mening

                    Ik heb al veel gekocht en verkocht op dit en andere forums, op dit forum altijd met positief resultaat en meestal ook op andere forums. Dit is het voordeel van een forum van leden met dezelfde hobby.

                    A deal is a deal zelfs al geeft er iemand anders 400 voor. Zoals het nu wordt voorgesteld, zou ik niet spreken van oplichterij maar over een zeer ongezonde portie opportunisme. Ik zou zo niet door het leven kunnen gaan.

                    Om me in te dekken tegen kopers die niet opdagen, hou ik altijd de deur open voor andere geïnteresseerden en stel de vraag "object is gereserveerd maar mocht de deal niet om de een of andere reden niet doorgaan, mag ik dan alsnog contacteren ?"


                    Groeten
                    Romulus
                    We all go a little mad sometimes. Haven't you?
                    Eindelijk webstek http://patrickfranqui.zenfolio.com

                    Comment


                    • #25
                      Re: Wat is een overeenkomst nog waard?

                      Gewoon ip en username bannen...geen medelijden.

                      Grt,
                      JanMetDePet
                      Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

                      Comment


                      • #26
                        Re: Wat is een overeenkomst nog waard?

                        Ik vind het gewoon oneerlijk, hij wist dat ik speciaal een dagje zee ging doen in het weekend om de lens te gaan halen. En dan krijg ik volgend PM van hem.

                        Beste,

                        ik heb een persoon, die ook graag mijn lens zou willen kopen, aan 270€, bent U berijd, om dat ook te betalen? Kwestie om goede afspraken te maken, en dat U niet voor niets tot aan de zee komt...
                        met vriendelijke groeten,

                        Youri


                        Vind dat straf en idd ik ben geen geld kwijt maar ik heb ondertussen wel mijn lens verkocht hier op de BD forum.

                        ./steven

                        Comment


                        • #27
                          Re: Wat is een overeenkomst nog waard?

                          Oorspronkelijk geplaatst door JanMetDePet Bekijk bericht
                          Gewoon ip en username bannen...geen medelijden.

                          Grt,
                          JanMetDePet
                          IP-ban is vrij gemakkelijk te omzeilen, en een nieuwe account aangemaakt ook.

                          Ik ben benieuwd of de kopende partij ook hier mee leest en uit fatsoen vepsylon er op wijst dat iSacAt eigenlijk recht heeft op die lens. Deze zouden dan hun overeenkomst, met wederzijds goedvinden, kunnen ontbinden en vepsylon kan dan de eer aan zichzelf houden.
                          Ik ben er klaar mee.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Wat is een overeenkomst nog waard?

                            Oorspronkelijk geplaatst door JanMetDePet Bekijk bericht
                            Gewoon ip en username bannen...geen medelijden.

                            Grt,
                            JanMetDePet
                            Ok, maar dan hetzelfde voor de kopers die niet komen opdagen. Of die, na duidelijke afspraak over prijs, toch nog opnieuw bij de koop zelf proberen te onderhandelen.

                            Kijk, ik koop en verkoop af en toe ook iets, maar ook kopers zijn laten het soms afweten hoor. Ik heb al meermaals zitten wachten op afspraken.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Wat is een overeenkomst nog waard?

                              Niet veel aan te doen, maar het is inderdaad niet volgens de etiquette en zeker niet volgens de hier heersende BD-spirit.

                              Ik heb hier ook al veek ge- en verkocht en telkens waren het goede deals met eerlijke kopers/verkopers.

                              Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik op voorhand wel kijk naar het profiel van de koper ( senior krijgt de voorkeur ) , want iemand met 1 of 2 posts houdt "theoretisch" toch wel een iets groter risico in.

                              Je kan zelf al heel wat research doen en je een beetje trachten in te dekken, maar helemaal safe ben je natuurlijk nooit.

                              Nu ja, bekijk het zo: stel dat je naar zee was gereden en hij had pas dan zijn voorstel gedaan...dat zou nog erger geweest zijn.
                              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                              Si non, on devient bonbon
                              Et les gens nous mangent !"

                              Comment


                              • #30
                                Re: Wat is een overeenkomst nog waard?

                                Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                                Ok, maar dan hetzelfde voor de kopers die niet komen opdagen. Of die, na duidelijke afspraak over prijs, toch nog opnieuw bij de koop zelf proberen te onderhandelen.

                                Kijk, ik koop en verkoop af en toe ook iets, maar ook kopers zijn laten het soms afweten hoor. Ik heb al meermaals zitten wachten op afspraken.
                                Yeps, da's pas irritant: wachten en ze komen niet opdagen of ze vertikken te verwittigen.

                                Ook al eens meegemaakt, maar niet op BD.
                                ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                                Si non, on devient bonbon
                                Et les gens nous mangent !"

                                Comment

                                Working...
                                X