Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat is een overeenkomst nog waard?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Wat is een overeenkomst nog waard?

    Zou het niet mogelijk zijn om een topic op het forum aan te maken om verkopers te evalueren???
    Of evaluatie die je bij het profiel kunt opvragen???
    www.kdfotografie.be

    Comment


    • #32
      Re: Wat is een overeenkomst nog waard?

      Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
      Yeps, da's pas irritant: wachten en ze komen niet opdagen of ze vertikken te verwittigen.

      Ook al eens meegemaakt, maar niet op BD.
      Zeker als je dan andere kopers afgezegd hebt!!! uiteindelijk dan nog met de goederen blijven zitten.

      Comment


      • #33
        Re: Wat is een overeenkomst nog waard?

        Oorspronkelijk geplaatst door Spotterke Bekijk bericht
        Nu ga ik er hier waarschijnlijk veel tegen mij in het harnas jagen,maar ik zou wel eens willen zien wie er iets verkoopt niet de hoogst mogelijke prijs zou uithalen.Immers bieden is niet verboden op BD dacht ik toch?En ik vind dat een verkoop pas rondt is als het bedrag in het handje ligt.Niet dat ik het zo zou doen,maar ik begrijp vepsylon wel ergens.
        Neen, zoals al eerder gezegd : je slaat de bal helemaal mis. Een beetje fatsoen zou misschien op zijn plaats zijn? Een woord is een woord (en in dit geval overtreedt vepsylon ook de wet...
        "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

        http://supermasj.zenfolio.com

        Comment


        • #34
          Re: Wat is een overeenkomst nog waard?

          Oorspronkelijk geplaatst door Spotterke Bekijk bericht
          Nu ga ik er hier waarschijnlijk veel tegen mij in het harnas jagen,maar ik zou wel eens willen zien wie er iets verkoopt niet de hoogst mogelijke prijs zou uithalen.Immers bieden is niet verboden op BD dacht ik toch?En ik vind dat een verkoop pas rondt is als het bedrag in het handje ligt.Niet dat ik het zo zou doen,maar ik begrijp vepsylonvepsylon wel ergens.
          In Nederland is een mondelinge overeenkomst voldoende. De verkopende partij kan er dan aan gehouden worden om de goederen te leveren. Bieden kan best maar als er een toezegging gedaan is dan is de koop rond.

          M.a.w. geen begrip van mijn kant voor vepsylon zijn aktie.
          Ik ben er klaar mee.

          Comment


          • #35
            Re: Wat is een overeenkomst nog waard?

            Ik vermoed dat het gaat over de "Sigma AF 105mm F2.8 EX DG Macro voor Canon" uit volgend "draadje":
            http://forum.belgiumdigital.com/show...57#post1200657.
            Hier zie ik inderdaad het bod van iSacAt van 27 nov 's avond om 21u46 (250 EUR) en s'anderendaags 's ochtends 28 nov 08u54 een bod van 265 EUR van pmeos. Blijkbaar werd er via PM nog meer geboden vermits het objectief (ik vermoed dat hij dit bedoelt met "camera") blijkbaar verkocht is voor 295 EUR.
            Ik vind echter ook (zoals de meesten voor mij) dat, indien hij met iSacAt een overeenkomst had om dit objectief te verkopen voor 250 EUR, hij zich aan deze overeenkomst had moet houden, ook al wordt er achteraf meer voor geboden.
            Verkoper had dan maar even moeten afwachten, vooraleer een definitieve toezegging te doen. Er werd immers vrij snel een hoger bod uitgebracht.
            Jan Akkermans
            (BD1097BE)
            Fujifilm GFX 100S, X-T5, X-T3, X-Pro3 en wat glas

            Comment


            • #36
              Re: Wat is een overeenkomst nog waard?

              Een woord is een woord ( waar heb ik dat nog gehoord? ah ja, Vandenborre )
              Wanneer ik verkoop en de vraagprijs krijg is de koop gesloten. Wanneer een bod wordt gedaan dat minder is maar waar ik eventueel toch akkoord zou kunnen mee gaan zeg ik het volgende : Het produkt blijft te koop tot "die datum", komt er geen hoger bod, dan is het produkt voor jou. Meestal hou ik die periode ook kort, niet meer dan 2 weken.
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

              Comment


              • #37
                Re: Wat is een overeenkomst nog waard?

                Oorspronkelijk geplaatst door JanMetDePet Bekijk bericht
                Gewoon ip en username bannen...geen medelijden.
                We hoorden het verhaal tot nog toe slechts van 1 kant. Totdat ook de verkopende partij zich heeft laten horen vind ik dit soort reacties niet echt op z'n plaats.

                Comment


                • #38
                  Re: Wat is een overeenkomst nog waard?

                  Hoewel ik van mening ben dat een gegeven woord niet mag verbroken worden (en op basis van wat ik nu weet, vind ik dus dat de verkoop aan iSacAt had moeten doorgaan), denk ik toch dat hij zijn eigen lens net iets te snel te koop heeft gezet:

                  bod van 205 euro op 27th November 2006, 21:46

                  eigen lens te koop gezet op 27th November 2006, 22:05

                  Daartussen dus nog een PM met bevestiging van de verkoop (die nog niet online is gezet, dacht ik? Misschien ook eens doen?), m.a.w. die eigen lens is onmiddellijk te koop gezet.
                  Da's wel een béétje snel volgens mij: ik zou zeker wachten tot ik die nieuwe lens had, en de kwaliteit ervan kon verifiëren met enkele testfoto's! Er kan immers vanalles mis zijn met die lens, ook al zegt men dat de kwaliteit ervan perfect is (het is immers geen nieuwe lens meer), net zoals er veel kan mislopen bij de verkoop zelf.

                  Dus net ietsje te veel goed vertrouwen gehad?

                  Comment


                  • #39
                    Re: Wat is een overeenkomst nog waard?

                    Oorspronkelijk geplaatst door pppictures Bekijk bericht

                    Dus net ietsje te veel goed vertrouwen gehad?
                    Dat is nou net iets wat hier op BD vanzelfsprekend zou moeten zijn . . . het vertrouwen in een BD-lid. . .
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                    Comment


                    • #40
                      Re: Wat is een overeenkomst nog waard?

                      Beste forumleden & iSacd At,

                      Mijn excuses voor het lang van mij niets te laten horen, daar is een simpel antwoord voor, en dat is:
                      ik wist niet af van deze topic. Ik kreeg net enkele mails van forumleden, met een bericht van "is dit waar wat we
                      hier lezen van jou? we geloven ons ogen niet!. Ja, ik heb mijn lens willen verkopen aan iSacAt, en heb gezegd
                      dat ik van 't weekend thuis ben. Ook over de prijs, maar ik ging er vanuit, dat hij deze ook eerst wou controleren.
                      Dan staat voor mij nog althans de verkoop nog NIET vast. Dag nadien wil er iemand dringend mij lens voor 295€,
                      en komt er onmiddellijk om. Dat is 19% meer, wat een groot verschil is. Stel dat je een 2de hands auto wil verkopen
                      aan 10000€, en de dag nadien kan je het verkopen aan 11900€ (19%) , wat zouden jullie doen? Eerlijk!
                      Voor mij gaat het hier om een communicatiefout, waar ik zeker schuld aan heb. Ik lees hier, dat ik als lid hier moet verwijderd worden en zo, wel, als dit mijn straf moet zijn, dan is het zo. Maar 'k vind het ook niet leuk, dat de persoon iSacAt,
                      mij op deze manier aanvalt, ik moet hier wel van anderen horen dat ik hier beklad wordt. (gebrek aan communicatie weer) Ik, denk dat het eerder een act van "frustratie" is omdat hij naast de lens gegrepen heeft. Dat is misschien de straf aan zijner kant, als je teveel wil afbieden. Beste leden, aan ieder nog een fijne zondag verder, en nogmaals verontschuldig ik mij, en ja, via forums leer je inderdaad weer bij.
                      Met vriendelijke groeten,

                      Youri
                      Last edited by vepsylon; 3 december 2006, 11:42.
                      Canon EOS 30D + BG-E2 - EF 17-40mm f/4 L USM - EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM - Speedlite 430EX Flitser

                      Comment


                      • #41
                        Re: Wat is een overeenkomst nog waard?

                        Het kopen op een forum (eender welk forum, dus ook BD) is altijd op eigen risico. Uiteraard zijn er spelregels en er zullen ook altijd personen zijn die deze proberen te omzeilen.
                        Een overeenkomst is wettelijk bindend en ik kan mij dan ook voorstellen dat de koper het niet netjes vind dat er gevraagd wordt om én meer te betalen omdat het anders aan een ander verkocht wordt. De vergelijking met een hele dure auto gaat hier niet op, ondanks dat het idee erachter hetzelfde is.

                        Ook komt het vaak voor dat een verkoper niet komt opdagen terwijl er al een test / koopafspraak is gemaakt. Dus een lijst van slechte verkopers aanmaken is dan half werk, je zou dan ook een lijst van slechte potentiele kopers moeten maken. want dit laatste komt veel vaker voor, ook op dit forum!

                        Dat er frustratie is bij iSacAt, kan ik mij voorstellen, maar zoals vepsylon heeft uitgelegd, was het zeker niet zo bedoeld. Hierover door blijven praten in dit topic heeft dan ook weinig zin, daarom gaat hier een slotje op.
                        Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
                        --------

                        Comment

                        Working...
                        X