Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

enige tips voor het trekken van concertfoto's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: enige tips voor het trekken van concertfoto's

Oorspronkelijk geplaatst door Sam Jae Bekijk bericht
    Vergeet ni dat ze verhuisd zijn hè Je kan meestal wel tot vlak aan het podium, soms ook aan de zijkanten/achterkant (drummmer).
    Normaal was ik er vanavond ook voor Mint en Bettie Serveert, maar moet er zaterdag veel te vroeg uit
    Ze beginnen vroeg, dus kan je op tijd naar huis
    Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
    http://www.stevevandegaer.be

Comment

wel, als je het mij vraagt kan je met je 70-200 4L ook nog mooie dingen doen.

't is wel niet te vergelijken met een "concert", maar qua belichting zal het niet veel schelen: de samson-show in plopsaland deze zomer heb ik met die lens gefotografeerd (van tussen het publiek) en ik was al bij al niet ontevreden. Zie deze thread

't zijn misschien al oudjes (genomen 18 augustus in plopsaland), maar ik was er eigenlijk niet ontevreden over gezien de omstandigheden (donkere zaal, 70-200 F4L lens, iso 800 en 1/125 sluitertijd op een 10D) vierde foto verwijderd. Lees de forumregels aub Mod Hellcat derde vervangen door vierde,

Groeten,
      Geert

Comment

Met een simpele telekitlens is het ook mogelijk om leuke concertfoto's te maken hoor. (Nikkor 70-300mm f/4-f5.6 G) Ik vind het toch best wel geslaagde foto's. Zie hier.

Natuurlijk is het handiger werken met f2.8 op 200mm i.p.v. f5.0
        [Nikon D700][20mm f1.8][50mm f1.8][24-120mm vr][18-55mm][70-300mm][SB-600]

FotoBlog

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ghrrm Bekijk bericht
          't is wel niet te vergelijken met een "concert", maar qua belichting zal het niet veel schelen
          Met F4 1/100 op ISO 800, dat haal je (meestal) niet op een concert
          Canikon 40D - D200, D300

Comment

Working...
          X