Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

enige tips voor het trekken van concertfoto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: enige tips voor het trekken van concertfoto's

    Uit eigen ervaring en door wat mij is verteld heb ik de indruk dat Praga Kahn geen beperkingen zal opleggen aan de fotografen.

    Dave
    pixelpusher

    Comment


    • #17
      Re: enige tips voor het trekken van concertfoto's

      Mijn opinie is dat je met je 50mm, die inderdaad wel lichtsterk is, niet veel mee kan aanvangen, daar je met je vast brandpunt zit (bij een concert kan je al niet teveel vooruit of achteruit lopen hé ). Veel beter ben je met een lichtsterke zoomlens.
      Overlaatst heb ik zelfs foto's genomen met mijn kitlens en dat ging prima (zie hier). Mijn 50 mm is de ganse tijd in mijn zak blijven zitten.
      Ook heb ik veel gebruik gemaakt van mijn sigma 10-20 mm. Prima lens om mee te werken, zeker als je vooraan staat.
      Groetjes DD
      Fronstages

      Comment


      • #18
        Re: enige tips voor het trekken van concertfoto's

        Oorspronkelijk geplaatst door DD Bekijk bericht
        Overlaatst heb ik zelfs foto's genomen met mijn kitlens en dat ging prima (zie hier).
        Er staat dan ook in de exif te lezen "flash fired"

        Comment


        • #19
          Re: enige tips voor het trekken van concertfoto's

          ik gebruik bijna uitsluitend 50mm 1.8 en 105mm 2.8
          en da gaat goed (www.hotshots.be en verder via albums)
          enkel 't wisselen geeft soms es een probleem omdat je zo soms een moment mist omdat juist de 'verkeerde' lens gemonteerd is

          'k denk dat er geen restricties waren op Rock Ternat voor PK (ben ni zeker)
          maar maak weinig gebruik van flits
          Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
          Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

          Comment


          • #20
            Re: enige tips voor het trekken van concertfoto's

            Oorspronkelijk geplaatst door DD Bekijk bericht
            Mijn opinie is dat je met je 50mm, die inderdaad wel lichtsterk is, niet veel mee kan aanvangen, daar je met je vast brandpunt zit
            Ik heb hiermee absoluut geen problemen. Ik gebruik voor concerten enkel mijn Micro 60 mm 2.8 en vooral mijn 85 mm 1.8
            Canikon 40D - D200, D300

            Comment


            • #21
              Re: enige tips voor het trekken van concertfoto's

              Of je een breedhoek, tele, zoom of prime nodig hebt hangt van jezelf af, dat is zoals bij gewone fotografie hé! Iemand die interesse heeft in architectuur moet niet beginnen met een tele, iemand die vogeltjes wil spotten geef je geen breedhoek mee...

              Comment


              • #22
                Re: enige tips voor het trekken van concertfoto's

                Oorspronkelijk geplaatst door Tony smeT Bekijk bericht
                Iemand die vogeltjes wil spotten geef je geen breedhoek mee...
                Haha tenzij je sadist bent natuurlijk.

                Dave
                pixelpusher

                Comment


                • #23
                  Re: enige tips voor het trekken van concertfoto's

                  Oorspronkelijk geplaatst door Steven Crabbé Bekijk bericht
                  een monopod kan je alvast ook al goed opweg helpen met de lens die je hebt. en een correcte belichting op een hoog iso-getal valt wel mee hoor en anders heb je nog altijd noise-ninja
                  Met een monopod kun je weinig doen.
                  Dat ding zit altijd in de weg en je hebt toch een redelijk snelle sluitertijd nodig om bewegingen te kunnen "bevriezen". Wil je een keer in portret werken sla je iedereen voor z'n kop met dat ding
                  Je zult minimaal 1/80 of 1/100 nodig hebben.

                  Mijn advies : zorg inderdaad voor een snelle lens anders red je het echt niet
                  Website : www.alextimmermans.com
                  Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
                  Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

                  Comment


                  • #24
                    Re: enige tips voor het trekken van concertfoto's

                    Oorspronkelijk geplaatst door Hesy Bekijk bericht
                    Op Suikerrock 2006 heb ik ook de kans gehad om frontstage de eerste drie nummers te fotograferen.
                    Daarna ben ik in het publiek getrokken en heb er nog enkele gemaakt.

                    In mijn album Suikerrock Dag 2 (vanaf Pag 11) vind je mijn foto's.
                    hoop dat mijn foto's even goed lukken als die van jou.

                    Mja ik ga de eerste drie liedjes trekken en dan het publiek in om te FEESTEN

                    Comment


                    • #25
                      Re: enige tips voor het trekken van concertfoto's

                      Ik ga morgen foto's trekken op concert. Mijn 100mm 2.8 en 17-55 2.8 gaan meegaan. Goede keuze?
                      Concert gaat door in jeugdhuis Nijdrop in opwijk.
                      Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                      http://www.stevevandegaer.be

                      Comment


                      • #26
                        Re: enige tips voor het trekken van concertfoto's

                        kijk, voor concertfotografie geldt eigenlijk maar één ding:
                        LICHTSTERKTE!
                        want je gaat alle licht kunnen gebruiken.

                        of je dan prime of zoom, breed of tele gaat ligt aan
                        de situatie (afstand artiesten<>fotograaf)
                        en aan de voorkeur van de fotograaf.

                        de primes zijn doorgaans lichtsterker, de zooms flexibeler.
                        aan jou om te kiezen waarvoor je gaat.

                        mm
                        ∏__|_ ∏__|_
                        "no rules, great shots"
                        Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                        Comment


                        • #27
                          Re: enige tips voor het trekken van concertfoto's

                          Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                          Ik ga morgen foto's trekken op concert. Mijn 100mm 2.8 en 17-55 2.8 gaan meegaan. Goede keuze?
                          Concert gaat door in jeugdhuis Nijdrop in opwijk.
                          die 100mm waarover je het hebt, is dat een macro objectief?
                          zoja, qua lichtsterkte zit het wel altijd goed, maar ik betwijfel of die snel genoeg zal scherpstellen. In elk geval met de 17-55 ben je wel goed, in jeugdhuizen zijn't geen grote podia en kan je wel even tot vooraan wringen.

                          Comment


                          • #28
                            Re: enige tips voor het trekken van concertfoto's

                            Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi Bekijk bericht
                            die 100mm waarover je het hebt, is dat een macro objectief?
                            zoja, qua lichtsterkte zit het wel altijd goed, maar ik betwijfel of die snel genoeg zal scherpstellen. In elk geval met de 17-55 ben je wel goed, in jeugdhuizen zijn't geen grote podia en kan je wel even tot vooraan wringen.
                            Is een makro ja, maar met usm en is vrij snel als ze niet ineens van makro afstand naar ver weg moet.
                            Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                            http://www.stevevandegaer.be

                            Comment


                            • #29
                              Re: enige tips voor het trekken van concertfoto's

                              ik gebruik zelfs de 105mm (geen USM) en da gaat redelijk tot goed
                              zolang ze ni begint te hunten is er meestal geen probleem
                              Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                              Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                              Comment


                              • #30
                                Re: enige tips voor het trekken van concertfoto's

                                Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                                Ik ga morgen foto's trekken op concert. Mijn 100mm 2.8 en 17-55 2.8 gaan meegaan. Goede keuze?
                                Concert gaat door in jeugdhuis Nijdrop in opwijk.
                                Vergeet ni dat ze verhuisd zijn hè Je kan meestal wel tot vlak aan het podium, soms ook aan de zijkanten/achterkant (drummmer).
                                Normaal was ik er vanavond ook voor Mint en Bettie Serveert, maar moet er zaterdag veel te vroeg uit

                                Comment

                                Working...
                                X