Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fototoestel verzekeren

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Fototoestel verzekeren

Oorspronkelijk geplaatst door SSC Bekijk bericht
    Ben al 4 jaar bij Fortis AG voor mijn fotomateriaal. +/- 27euro / 1000EURO, all risks ! Met andere woorden wordt eender welke schade terugbetaald, zonder waardevermindering. Ik bepaal zelf voor welk bedrag ik een lens, de body etc. verzeker. (een groot deel van het verzekerde materiaal is 2dehands aangekocht).
    Dat is straffe toebak.

Bij KBC moet je facturen kunnen voorleggen en moet je rekenen op 6% waardevermindering per jaar. Ik betaal trouwens ook niet weinig .

Comment

dan maar mailke naar de fortis ook zeker
      Vinny
      Canon EOS 1000D, Canon 18-55 IS, Canon 55-200 II USM, Canon EF 50 mm 1.8 II

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
        Dat is straffe toebak.

Bij KBC moet je facturen kunnen voorleggen en moet je rekenen op 6% waardevermindering per jaar. Ik betaal trouwens ook niet weinig .
        Is nogthans mogelijk hoor Hans, ik betaal slechts 22,5Euro/1000 op jaarbasis ( of 22 zelfs ?) , ook all-in , diefstal, eigen schade enz... Ook mijn tweedehandsmateriaal kan ik aan nieuwprijs verzekeren.
        Deze verzekering is wel enkel binnen de europese unie.
        Qua diefstal uit de wagen bvb is de verzekering enkel geldig bij dag en indien bij nacht de wagen in een afgesloten parking staat.

Het is wel zo dat ik bij diezelfde makelaar een serieuse resem polissen en groepsverzekering heb lopen ivm de zaak... scheelt ook wel wat dacht ik ( normaal tarief is 35euro/1000 als ik me goed herinner )
        1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vinny Bekijk bericht
          en om welke polis gaat het dan, want in mijn kantoor hebben ze daar nog nooit iets over gehoord.
          zal het effe opzoeken. geef me daarvoor beetje tijd.
          Canon 20D, EF17-40L f/4, EF24-105L f/4, EF100-400L f/4, EF50 f/1.4 ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
            Dat is straffe toebak.

ze vragen me een aankoop bewijs (maar faktuur hoeft niet). eigenlijk is dat slechts het bewijs dat ik bepaalde lens met serienummer in mijn bezit heb.

de waarde die erop staat maakt niets uit. uiteindelijk wordt het materiaal verzekerd voor de waarde die ik opgeef (en dus voor betaal) (maar foefelen gaat ook, behalve dat je niet moet afkomen een Canon 20D te willen verzekeren voor 5000euro ! doorgaans kennen ze er niet veel van en accepteren ze gemakkelijk hetgeen je voorstelt, zolang je de premie maar betaald)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SSC Bekijk bericht
              ze vragen me een aankoop bewijs (maar faktuur hoeft niet). eigenlijk is dat slechts het bewijs dat ik bepaalde lens met serienummer in mijn bezit heb.

de waarde die erop staat maakt niets uit. uiteindelijk wordt het materiaal verzekerd voor de waarde die ik opgeef (en dus voor betaal) (maar foefelen gaat ook, behalve dat je niet moet afkomen een Canon 20D te willen verzekeren voor 5000euro ! doorgaans kennen ze er niet veel van en accepteren ze gemakkelijk hetgeen je voorstelt, zolang je de premie maar betaald)
              Ze zullen dat wel nagaan als er moet uitgekeerd worden,maak u maar zelf niks wijs
              'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
                Ze zullen dat wel nagaan als er moet uitgekeerd worden,maak u maar zelf niks wijs
                ja, waarschijnlijk wel. heb anders tot nu toe nog geen schade geval gehad

Comment

Hoor eens bij Ethias, ik dacht dat ze daar een aparte fotoverzekering hebben. Ik heb mijn marsjandies er toch verzekerd.

Hans.
                  www.rallyandraces.com

Comment

'k heb een naar mijn polis gekeken. Het is een "Alle Risico's" polis bij Fortis AG. Deze is via mijn makelaar gesloten. Aanpassingen is via hem. Briefwisseling is verder via Fortis. Spijtig genoeg is er voor de rest niet zoveel info dat ik kan doorgeven. (referte nummer 9.60.03-2 ?). Het is blijkbaar een polis die voor van alles kan dienen. Voorwaarde is dat het materiaal niet professioneel gebruikt wordt. Al het materiaal in mijn signatures is verzekerd, en dat kost mij net over de 100 euro per jaar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht

In Nederland is er een uitspraak van de hoge raad, dat een verzekering om een 'bonnetje'moet vragen bij het aangaan van de verzekering, als het eenmaal geaccepteerd is, en je er dus voor betaald, is het voor dat bedrag verzekerd. Er zullen hierbij nogwel een aantal maren zitten, maar bonnetjes bij aanvang van de verzekering.
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Bij Ethias moet je voor 500 euro aan verzekeringen lopen hebben anders doen ze het niet.

Fortis moet me nog contacteren
                        Vinny
                        Canon EOS 1000D, Canon 18-55 IS, Canon 55-200 II USM, Canon EF 50 mm 1.8 II

Comment

Deze kwestie is beter op zijn plaats in algemeen .
                          Groeten,
                          Ludo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                            In Nederland is er een uitspraak van de hoge raad, dat een verzekering om een 'bonnetje'moet vragen bij het aangaan van de verzekering, als het eenmaal geaccepteerd is, en je er dus voor betaald, is het voor dat bedrag verzekerd.
                            Huh? Sinds wanneer is dat dan? Ik heb nooit bonnetjes moeten indienen bij het aangaan of uitbreiden van een apparatuurverzekering.

Comment

Bij KBC verzekeren ze mijn materiaal (+/- 4000€) aan 160€ per jaar. Dit komt bij in de woningpolis. Zijn dus verzekerd tegen alle mogelijke schadegevallen. Diefstal, laten vallen, verlies....enz...
                              Echter de zaken die verzekerd zijn moesten minstens 500€ nieuw kosten. Dus mijn lenskes van 300 en 400€ zijn niet mee verzekerd.
                              Alles moet weg.....

Comment

betaal 21 euro bij ethias per maand voor een omnium
                                dus diestal schade enzv

Comment

Working...
                                X